Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Müjdat

15 yıl önce - Pzr 13 Mar 2005, 21:22
İzmir Nemrut Limanı



Konuyla bağlantılı olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm. Şayet değerli modlarımız bu konuyu taşımak isterlerse takdir onlara aittir.

 

Limanla rahatlayacağız

İşadamları,"İzmir'in yükü azalacak ve demiryolu taşımacılığı ile mailyetlerimiz düşecek" dedi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yetkisini kullanıp, Habaş'a ait araziyi kamulaştırarak demiryolu inşaatını yeniden başlatması ve Nemrut Limanı'nın önünü açması, Ege iş dünyasında sevinç yarattı.
Limanın önündeki engellerin kaldırılması için 9 aydır mücadele eden Yeni Asır'ı kutlayan işadamları, Bakan Yıldırım'a da gösterdiği duyarlılıktan dolayı teşekkür ettiler. Hurda taşıması yapan 5 firmaya ait rıhtımlara 6 konteyner iskelesinin daha inşa edilecek olmasının mükemmel bir gelişme olduğunu belirten işadamları, "Bu liman İzmir ve Ege'yi uçurur" dedi.

5 rıhtım bulunuyor
Şu anda Nemrut Körfezi'nde hurda ithal ederek mamül demir haline getirip ihraç eden Habaş, Limaş, Nemtaş, ve Metaş ile gübre ihraç eden Bağfaş'a ait 5 rıhtım bulunuyor. Körfeze demiryolunun geçmesiyle birlikte Tayfun A.Ş, Saymetal, Çebitaş, Urla Makine, Denizli Çimento, Sözden Haddecilik tarafından da yeni iskeleler yapılacak.
İzmir Limanı'nın yeterli derinlikte olmaması nedeniyle ağır tonajlı gemilerin Yunanistan'ın Pire Limanı'na yanaştığını, bunun da milyonlarca dolar ek maliyet getirdiğini belirten DLH Yetkilileri, "İzmir Limanı'nın 12 metre derinliği, ağır tonajlı gemilerin yanaşmasına imkan vermezken Nemrut Limanı'nın 25 ila 40 metre derinliği ağır tonajlı gemilerin konaklamasına olanak sunuyor. Eğer Nemrut Limanı yapılırsa, ağır tonajlı gemilerin İzmir'e gelmeme ve derinlik bahanesi ortadan kalkacak. Alsancak Limanı'ndan önce Pire Limanı'na; oradan da dünya ülkelerine ihracat yaparak navlun ücreti ödeyen işadamları da Nemrut'u tercih ederek kar sağlayacak" dedi.

İnşaat başlıyor
Nemrut Körfezi'ne demiryolunun getirilmesini bekleyen 6 firmadan biri olan Tayfun A.Ş, 220 dönümlük alana 75 milyon dolarlık konteyner iskelesi inşa edecek. 1500 kişinin istihdam edileceği dev iskelenin inşaatına önümüzdeki aylarda başlayacaklarını belirten Tayfun A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Timinci, "İskelemizin ön sahası 80, depolama yapılan geri sahası ise 140 dönüm olacak. 2008 başında faaliyete geçecek iskelemizde yıllık 306 bin konteyner kapasitesine ulaşmayı amaçlıyoruz" diye konuştu. Bakan Yıldırım'ın demiryolu inşaatını yeniden başlatarak bitmesi için gereken 28 trilyon liralık ödeneği göndermesi, bölgeye yatırım yapacak diğer firmaları da harekete geçirdi. İnşaatı başlatmak için gerekli izinleri alma aşamasında olduklarını belirten firma sahipleri, prosedürü tamamlayıp inşaatı başlatmak istediklerini kaydetti.

SON GELİŞMELER EGE İŞ DÜNYASI İÇİN BÜYÜK MORAL OLDU

Bu başlangıcın devamı gelsin
İTO Başkanı Ekrem Demirtaş

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın cesur adımı, umarım Ege'nin liman konusundaki talihsizliğinin son bulduğu adım olur. İzmir'de yıllar boyu 'liman' dedik ve istediğimiz söyledik. Ancak Marmara'ya 25 liman yapılırken İzmir'e tek bir liman yatırımı yapılmadı. Bakan Yıldırım'a İzmirliler adına teşekkür ederim. İnşallah yıllardır beklenen Çandarlı'ya da bunun arkasından onay gelir ve İzmir'in liman konusundaki talihsizliği tamamen son bulur.

Bu haber bize müjde oldu
EBSO Başkanı Salih Esen

Yeni Asır'dan okuduğumuz haber adeta ihracatçıya bir müjde niteliği taşıyor. Nemrut Limanı, tüm Ege Bölgesi'ne hitap edecek. Aynı zamanda Alsancak Limanı ile ilgili de sorunlarımız azalacak. Özellikle dökme yük ihracatının bu limana yönlendirilmesiyle büyük rahatlama sağlanacak. Nemrut sanayining elişmesine büyük katkı sağlayacağı gibi bizlerin limanla ilgili sorunlarımızın çözümü için bir başlangıç da olacak.

Bakan çok cesur bir adım attı
BATIÇİM Başkan Vekili Tufan Ünal

Yapılacak olan demiryolu, Ege'yi Nemrut Körfezi'ne bağlayarak büyük yarar sağlayacak. İzmir Limanı'nı
kullanan Bursa'daki otomobil fabrikaları dahi Nemrut'u daha ucuza kullanma imkanı bulacak. Ulaştırma Bakanı fevkalade olumlu ve mükemmel bir iş yapmış. Yıldırım'ın uzun zamandır uğraştığı bir konuyla ilgili net bir tavır sergileyerek cesur bir adım atması da teşekkürü hak ediyor.

Ören Limanı da hemen açılsın
Ermaş Madencilik Başkanı Mustafa Ercan

Nemrut Limanı Muğla'ya uzaklığı nedeniyle bize etkisi olmaz. Mesafe uzadıkça nakliye ücretleri artar. Biz Ören Limanı'nın bir an önce hizmete açılmasını istiyoruz. Kemerköy Termik Santralı yanındaki ören limanının özelleştirme idaresince bir an önce özel sektöre devredilmesi ve limanın işler hale getirilmesi bizim tek beklentimizdir. Bu işlem için tanınan bir yıllık sürenin daha da öne çekilmesini ve iskelenin hemen açılmasını istiyoruz.


Ekonomiye katkısı olacak
Yonca Yağ Yönetim Kurulu Üyesi Faruk Sarı

Nemrut yerinde bir yatırım olacak. Ege Bölgesi'nin ihracat önemini artıracaktır. Ekonomiye büyük katkı sağlayacak. Özellikle demiryolu ulaşımı, büyük kolaylık getirecektir. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a böyle bir karar aldığı ve takip ettiği işi sonuçlandırdığı için teşekkür ederiz. Nemrut Limanı Kuzey Ege ve İç Anadolu Bölgesi'ndeki sanayicilerin dünyaya açıldığı kapı olacaktır.

Sanayici için mükemmel karar
Aydın Jantsa Başkan Yardımcısı Ercan Çerçioğlu

İzmir Limanı'nda yaşanan sıkışlıktan sonra Nemrut Limanı'na demiryoluyla Aydın'dan yüklenen konteynerlerimiz doğrudan gidebilecekse bu gerçekten bölgemiz için, Aydın sanayicisi için ballı börek olur. Böylelikle İzmir Limanı'ndaki sıkışıklık ortadan kalkar. Ürünlerimiz dünya piyasasına çok daha kestirmeden, çok daha ucuz ve risksiz gidecek. Bu anlamda izni verilen projenin bir an önce başlanılarak bitirilmesini Aydınlı sanayiciler olarak dört gözle bekleyeceğiz.

Maliyetlerimiz çok ucuzlayacak
Manisa TSO Başkanı Bülent Koşmaz

İzmir Limanı ihtiyaca cevap veremiyor. Artık bir çok sorunun da yaşandığı bu liman ihracatçıların maliyetini de artırıyor. Nemrut Limanı yapılması ve buraya demiryolu bağlantısının sağlanması bölgeyi rahatlatacaktır. Bu bölge için çok doğru ve yerinde bir yatırım. Bizim bölgelerimize demiryolu bağlantısı yapılma aşamasında olduğu için gerek İzmir, gerekse Nemrut'a ulaşımımız daha kolaylaşacak.

Bölgenin ufku açılacaktır
Salihli TSO Başkanı Talat Zurnacı

İhracatçılar için büyük bir haber bu. Nemrut Limanı, Ege Bölgesi'nin ufkunu açacaktır. İzmir'in yükünü hafifletecek ve özellikle büyük ihracatçıların beklediği yanıtı veribilecektir. Bu liman, tercih edileceği için maliyetini de en kısa zamanda amorti edecek bir yatırım olacaktır.

Çandarlı'da da mutlaka yapılmalı
EİB Başkanı Servet Eröcal

Bana göre hayata geçirilmek istenen proje, ihracatçıya büyük yarar sağlar. Ancak Alsancak Limanı'nın da ihtiyacı olan eksiklikleri giderilmelidir. Ayrıca Çandarlı Limanı'da mutlaka yapılmalı ve konteyner yüklemesinin merkezi olarak düşünülmelidir. Nemrut Limanı, demiryolu taşımacığılı ile Kuzey Ege Bölgesi'ndeki işletme sahipleri için kar getirecektir.

İstihdam açığını kapatmaya yarar
DTO Başkanı Geza Dologh

Ben, denize yatırım yapılsın da nereye yapılırsa yapılsın mantığını güdüyorum. Nemrut bana göre sanayinin gelişmesine büyük fayda sağlayacaktır. Ayrıca önemli bir istihdam açığını da kapatmak için ideal bir yatırımdır. Nemrut Limanı, İzmir Limanı için de tamamlayıcı olacaktır.

Bu proje çok önemliydi
ESİAD Başkanı Mehmet Ali Kasalı

Nemrut Limanı, bana göre İzmir ve Ege'yi uçurur. Çünkü kentimizin alternatif bir limana ihtiyacı olduğu ortada ve aklın yolu birdir. Hem taşımacı, hem de ESİAD Başkanı kimliğimle konuşmam gerekirse bu proje ihracatçı için en önemliler sırasında birinci olmalıdır. Artık daha ucuza yük taşıma imkanı doğmuştur. Bu konuyu takip eden Yeni Asır'a da teşekkür ederiz.

Anka kısmı da genişletilmeli
EBSO Meclis Başkanı Kemal Çolakoğlu

Nemrut Limanı, İzmir'in liman sorununu ortadan kaldıracak bir yatırımdır. Kent içindeki İzmir Limanı, kruvaziyer truzmine ağırlık vermeli ve konteyner yüklemesini sürdürmelidir. Kuru yük dökecek limana ihtiyaç bulunması nedeniyle Nemrut Limanı'nın arka kısmının genişletilmesi ve otonom bir liman statüsü kazandırılmalıdır. Ege'nin buna ihtiyacı vardır. Sayın Bakanı Yıldırdım'ı gösterdiği duyarlılıktan ötürü tebrik ederim

Kaynak: http://ya2005.yeniasir.com.tr/03/08/index.php3?ka ...lum=gunluk
Kaynak: http://www.kobifinans.com.tr/icerik.php?Article=3 ...amp;Topic=
Kaynak: http://www.arkitera.com/haberler/2005/02/08/deprem.htm

Sevgiyle kalın  


HAKAN©

14 yıl önce - Çrş 28 Eyl 2005, 12:10
NEMRUT LİMANI


NEMRUT LİMANI'NA İSKELE YAPACAK KURULUŞLAR, TAMAMLANMASINI İSTEDİ
Tünel yarım bırakılmasın
İnşaatın durdurulması, şirketlerin büyük tepkisine neden oldu.

http://ya2005.yeniasir.com.tr/09/28/index.php3?ka ...lum=gunluk
Alıntı:

Ulaştırma Bakanlığı'nın Nemrut Limanı'nın Aliağa-Menderes çift hatlı demiryolu ile bağlantısını sağlayacak ring hattı üzerindeki tünel inşaatını durdurması, koyda yeni iskele yapacak olan şirketlerin tepkisine neden oldu.

Çözümlensin
Sözen Demir Çelik, Çebitaş Demir Çelik, Tayfun Liman ve Demir Çelik, Er Ege Metal ve Denizli Çimento yetkilileri hattın bir an önce tamamlanmasını isterken, Habaş firması projenin kendilerine zarar verdiğini, Ege Gübre yetkilileri hattan yararlanmayacaklarını, Ege Metal yetkilileri de demiryolundan önce yol sorununun çözümlenmesini istediler.
Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, inşaatın yarım bırakılmasının kışın çökme tehlikesi yaratacağını söylerken, Belediye Başkanı Tansu Kaya, "Tünel inşaatını durduran birimler, burasının bizim için önemini değerlendirecekler ve ring hattı mutlaka bitirilecektir" dedi.

"Yeni öğrendik"
Aliağa Belediye Başkanı Tansu Kaya da, "5 yıl duran inşaat, geçen yıl yeniden başlamıştı. Fakat bugün ring hattının ve tünel delme işinin durduğunu öğreniyoruz. İlgili merciler, konunun önemine binaen bunu tekrar değerlendireceklerdir. Çünkü Aliağa Limanlar Bölgesi, Ege ve Türkiye açısından çok önemlidir. Tünelin, ucunda ışığı görmeye çok az bir zaman kala durdurulmuş olması, yetkililerin bu konu ile alakalı düşündüğü önemli bir şey olduğunu gösterir. Ne olursa olsun, o tünelin sonunda ışığı görmek gereklidir. Konuyla ilgili gerekli görüşmeleri ilgili makamlarla yapacağız. Aliağa Belediyesi olarak tünelin akıbeti konusunda çalışmalarımız devam edecek" diye konuştu.

BÖLGEDEKİ ŞİRKETLER GÖRÜŞLERİNİ DİLE GETİRDİ
"Bitmesini bekliyoruz"
Serdar Çakmak (Sözen Demir Çelik Fabrikası): "Bize liman inşaatlarına başlanmadığı gerekçesi ile durdurulduğuna ilişkin bir yazı geldi. Biz de kendilerine gerekli açıklamayı yaptık. Ring hattı ve liman yapacağımız yere kadar yol gitmediği için orada herhangi bir çalışma yapamayacağımızı ve malzeme taşıyamayacağımızı söyledik. Niye böyle bir uygulama yaptıklarını bilemiyoruz. Yolu mutlaka oraya kadar götürmeleri gerekiyor. Yol geldikten sonra ancak liman yapacak firmalar oraya tırlarla malzemesini götürecek. Kazıklarını çakacak, inşaatlara başlayacak. Bizimle birlikte Çebitaş, Denizli Çimento, Urla Makine, Tayfun Liman Demir Çelik işletmeleri de bekliyor. Denizli Çimento, liman yapmak için Ankara'da temaslarda bulunuyor. Herkes yolların bitmesini bekliyor."

"Çok ideal bir proje"
Yusuf Çebi (Çebitaş Demir Çelik İşletmeleri Fabrika Müdürü): "Bu ring hattı projesi ile her limana ortak yol tahsis edilmesi düşünüldü. Mevcut limanlar buna müsaade etmediler. Ayrı bir yola çıkmamıza da karşı çıkıldı. Bu proje belediye, valilik orman müdürlüğü arasında gitti geldi. Ring hattı aslında ideal bir projedir. Bütün limanların ortak bağlanacağı geniş bir yol güzergahıdır. Ring hattı olduğunda mevcut ve kurulacak olan limanlar bu demiryoluna kılçık hatla bağlanıyor ve sorun çözülüyor. Bu proje İstanbul Ambarlı'da da böyle...
Yol yapılmadığı içinde limanlara başlayamadık. Malzeme götüremedik. Bunun mantıklı bir açıklaması yok. Şirketler liman inşaatına başlamadı diye sormalarının mantığı yok. Arşivlerini karıştırsınlar. Bununla ilgili dosya dosya yazı ve müracaatlarımız var. Bize limanlar için yol hakkı verilmedi. Denizden mi gidip limanı yapacağız."

"Başbakan'a bile ilettim"
Tayfun Timinci (Tayfun Liman ve Demir Çelik İşletmeleri Başkanı): "En fazla demiryolunu kullanacak kuruluş biziz. Projemiz konteyner depolama ve limancılığa göre planlandığı için konteynerlerin demiryoluna ulaşması açısından önemli. Çünkü karayoluna nazaran demiryolu ile taşımamız maliyetleri düşürüyor. Demiryolunun yapılması için biz çeşitli zamanlarda devletin her birimi ile yazıştık. Çünkü, devletimize, ekonomimize ve bize yaralı olacak bir yatırımdır. Şu anda demiryolunun çalışmalarının durdurulması gerçekten bizim içinde problem olacak. Demiryolunun hemen yanı başına bir servis yolu da yapılacaktı. Nemrut limanlar projesinin ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağının başbakanlıkça da fark edildiği ve bu projeye devam edileceğini söyleniyordu. Başbakanımıza ben bizzat bu konuyu ilettim. Artık kendisi de takip ediyor. Çünkü 17 sene içerisinde buraya devlet tarafından 100 milyon dolara yaklaşan yatırım yapılmış. Bu nedenle devlet burada bir an önce demiryolunu bitirmeli ki biz de projelerimizi hızlandıralım. İkisi de birbirine bağlantılı işler."

"Belediyeden onay gelmedi"
Nihat Yalçın (Eer Ege Metal (Say Metal) Demir Çelik Yatırımlar Müdürü): "1995 yılından beri bu yolun açılmasını ve yatırıma başlamayı istiyoruz. Bütün izinlerimizi aldık. ÇED, projeler ve zemin etütleri bitmiş durumda... 300 metrelik bir liman yapacağız. Yolumuzun açılmasını bekliyoruz. Türkiye'nin bu işten çok büyük bir kaybı var. Yatırımcılar olarak bu yolu yapmak istedik. Talebimiz Aliağa Belediye Meclisi'nden iki kez geçmedi. 'Fabrikalar karşı' dendi. İmza topladık. Yine karşı oldukları söylenen köylerden de imza aldık. Yolumuz olmadığı için demiryolu ring hattının bir an önce bitirilmesi şart. Bu da tünel inşaatının tamamlanmasıyla olacak."

"İskelemizi yapamıyoruz"
Fevzi Sönmez (Denizli Çimento Genel Koordinatörü): "Türkiye çimento sektörünün 3. büyük fabrikasıyız. İskelemizi yapamıyoruz. Ben bu ülkenin özbe öz sanayiciyim ülkeye döviz girdisi sağlıyorum. Devlet beni korumak zorunda. Limanın Aliağa ile bağlantısı bir an önce bitirilmeli."

"Bizi doğrudan ilgilendirmiyor"
Bülent Çakın (Ege Gübre Genel Müdürü): "Durdurulan ring hattı, mevcut iskeleler için değil, yeni yapılacaklar için önemli. Bizi doğrudan ilgilendirmiyor. Kurulması mevcut iskeleler için yapılıyor. O iskelelerde de şu ana kadar bir faaliyet olmadığından Ulaştırma Bakanlığı tarafından tünel inşaatı durdurulmuş."

"Çalışacak yer bırakmıyor"
Mustafa Akınç (HABAŞ Genel Müdürü): "Tünel hakkında bir konuşma yapmama gerek yok. Tüneli biz kullanmayacağız. Bizim orada daracık bir alanımız var. Demiryolu geçtiğinde, 50-60 metre olan bizim geri sahamızı küçültüyor. Çalışacak yer bırakmıyor. Bu yönden itiraz ediyoruz. Yapılacak olan demiryolu hattı için bizim limanımız müsait değil. Fabrikamız da demiryolu hattımız da yok. Yapmak da mümkün değil. Dolayısı ile iskele ve fabrikamız arasında demiryolu ile taşımacılık yapmamız şu anda mümkün gözükmüyor."

"Çalışacağından emin değilim"
Bünyamin Levi (Ege Çelik Endüstrisi Finansman Müdürü): "Demiryolu ring hattından önce bu bölgenin yol sorununun çözümlenmesi gerekirdi. Bu işin çivisi çıktı. Bana göre tuhaf oldu. Önce iskelelerin çalışıp çalışmayacağına bakmak gerekirdi. Bu iskelelerin çalışacağından emin değilim. Bu görüşümü önceki İzmir Valisi Yusuf Ziya Göksu'ya da söylemiştik."

"Çökmeler başlayacak"
Adnan Saka (Aliağa Ticaret Odası Başkanı): Tünel bir an önce bitirilmelidir. Beklemeye tahammülü yoktur. Drenaj işleri yapılamadığı takdirde yağmur suları tünelden aşağı doğru inecek ve çökmeler meydana gelecek. Harcanan 10 trilyon lira boşa gidecektir."





Bülent
14 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 16:39

Alıntı:
ALİAĞA İLE NEMRUT LİMANI ARASINDAKİ DEMİRYOLU RİNG HATTININ İKİ UCU BİRLEŞTİ
Nemrut Tüneli tamamlandı

İki uçtan kazmaya başlayan işçiler ortada kavuşunca birbirine el salladı

ERDAL ÇARBOĞA (ALİAĞA)

Ege'deki demiryolları ile Nemrut Limanı'nın bağlantısını sağlayarak, trenden gemiye yükleme imkanı verecek olan Aliağa-iskeleler ring hattı üzerindeki 'tünel' nihayet açıldı. Böylece 1 Haziran 2004 tarihinde 'Nemrut'u çözün Bakan Bey!" başlığı ile yaptığımız ve ısrarla sürdürdüğümüz yayınlara 7 Mart 2005 tarihinde demiryolu projesine onay vererek; tüneldeki inşaat çalışmalarının durması üzerine de 29 Eylül 2005'te, 'Merak etmeyin bırakmadık' diyerek destek veren Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, verdiği sözü yerine getirmiş oldu.

705 metre
İzmir, Denizli, Uşak, Manisa ve Aydınlı sanayiciler başta olmak üzere Ege'den ihracat yapan işadamları için büyük önem taşıyan 705 metrelik tünelin 352,5 metresindeki son kaya parçalarını karşılıklı olarak delen işçiler, açılan 1 metrelik boşluktan karşıya geçerek 'tarihi' olayı halay çerekek kutladı. Ardından da 24 saat daha çalışıp tüneli tamamen açtı.
Nemrut Limanı'ndaki iskeleler ile Aliağa-Menemen demiryolu hattı arasındaki bağlantıyı sağlayacak olan ring hattı üzerindeki tünelin inşaatına geçtiğimiz mart ayında başlandı. Eylül ayına kadar da 705 metrelik tünelin 561 metrelik kısmı kazıldı. Ancak ışığa 144 metre kala çalışmalar durduruldu. Gerekçe olarak da hattın diğer kısımlarının bir an önce tamamlanması gösterildi. 27 Eylül 2005'te 'İşi bıraktılar' başlığı ile konuyu Bakan Binali Yıldırım'a, bakanlığın diğer ilgililerine ve kamuoyuna duyurduk. Bakan Yıldırım, Ankara Temsilcimiz Şebnem Bursalı'ya, "Merak etmeyin, bırakmadık. Tünel inşaatını yıl sonuna kadar bitireceğiz" diye söz verdi. Ve bu sözünü bir ay önce yerine getirdi.

Yeni Asır desteği
İki ucun birleşmesini sağlayan işçiler, "Yeni Asır gazetesi sesimizi duyurmasa bu tünel inşaatı yarım kalacaktı. Gazetemize ve sayın bakanımıza çok teşekkür ediyoruz. Zor bir işi başarmakta bize çok destek verdiler ve mutlu sona ulaştık. Türk işçinin başaramayacağı iş olmadığını gösterdik. Koca dağın kayalarını 25 gün gibi kısa bir sürede deldik. Buradan geçecek tren vagonları Türk ekonomisine büyük katkı sağlayacak" dediler.
Tünel açma çalışmalarının 3 vardiya halinde 20 işçi, 8 operatör, 1 elektrikçi, 1 kaynakçı ve dönüşümlü görev yapan mühendislerle açıldığı belirtildi.

Şimdi ne olacak?
12 kilometrelik ring hattına döşenen ray ve traversler tamamlanacak. 12 kilometrelik hat ile 705 metrelik tünel 2006'da tamamen hizmete girmiş olacak. Hattın bir an önce faaliyete geçmesi için ray, travers, sinyalizasyon ihaleleri gerçekleştirilecek. Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından ring hattı devreye girerek, iskeleler ile ulusal demiryolu ağı bağlantısı sağlanacak.

Proje için tüm imkanlarını seferber eden Yıldırım da çalışanlara el salladı


ŞEBNEM BURSALI (ANKARA)

Cumhuriyet tarihinde Ege'ye yapılan en modern yatırımlardan sayılan Menemen-Aliağa çift hatlı demiryolu bağlantısı ring hattı tünel inşaatıyla ilgili mutlu sona, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da ortak oldu. Projenin baş mimarı ve yatırımın bir an evvel tamamlanması için bakanlığının tüm imkanlarını seferber eden Bakan Yıldırım, daha önce yine Yeni Asır aracılığıyla verdiği sözden bir ay evvel biten tünel inşaatıyla ilgili, çalışan herkese ve özellikle Yeni Asır'a teşekkür etti.

Selam gönderdi
"Boşa söz vermeyiz. Yapacaklarımız için konuşuruz ve yaparız" diye kesin konuşan Bakan Yıldırım, tünel inşaatını yapan işçilerin sevinç halaylarına el sallayarak ve selamlarını yine bizim aracılığımızla göndererek ortak oldu.
Bu ayın ortasında İzmir'e gelecek olan Bakan Yıldırım, programını ayarlayabilirse, projeyi yerinde denetlemeyi düşünüyor. Daha önce tünel inşaatının kısa süreli durdurulması sırasında kendilerine yapılan "projeden vazgeçildi" eleştirilerinin ne kadar haksız olduğunun görüldüğünü söyleyen ve 2005 yılı sonunda tünel inşaatının bitirileceğini açıklayan Yıldırım, hedeflenen tarihten bir ay önce inşaatın bitmesine herkesten çok sevindiğini anlattı.
Nemrut Limanı'nın, Aliağa-Menemen çift hatlı demiryolu ile bağlantısını sağlayacak ring hattı üzerindeki tünelin 144 metrelik bölümünün 25 gün gibi rekor sayılabilecek bir zamanda tamamlanmasında, özverili çalışmanın büyük katkısı olduğunu belirten Binali Yıldırım, bundan sonrasında ağırlığın üst yapı çalışmalarına verileceğini açıkladı.

Boş konuşmadık
Projenin tamamının bitmesinin çok kolay olmadığını belirten Bakan Yıldırım, "Ancak en geç 2 yıl içinde tüm eksiklerin tamamlanıp, Aliağa-Nemrut'u limanlar bölgesi yapmaya kararlıyız. Bugüne kadar boş konuşmadık, bundan sonra da konuşmayacağız. Ayağımız yere basıyor. Boş vaadler dönemi kapandı artık. Bölgedeki işadamları ve yöneticiler ile Yeni Asır'ın da katkılarını unutmamak lazım."

Liman rahatlayacak
Biten kısmın hemen işleme gireceğini açıklayan Yıldırım, önceliklerini şöyle sıraladı:
"Mevcut hattın eksiklikleri hızla tamamlanıp trenin oraya gelmesini sağlayacağız. Bir yandan da ray, travers, sinyalizasyon gibi üst yapı çalışmaları devam edecek ki, bugüne kadar biten 6.9 kilometrelik kısım bir an evvel kullanıma açılabilsin. Bu kısmın ana hatta bağlanıp mevcut iskelelerin çalışmasıyla birlikte İzmir Limanı da çok rahatlayacak."

http://ya2005.yeniasir.com.tr/12/03/index.php3?ka ...lum=gunluk


Bülent
13 yıl önce - Cum 11 Ağu 2006, 14:20

Alıntı:
Mahkemeyi bekliyoruz
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Aliağa'daki Nemrut bölgesinde yeralan limanlara hizmet verecek tren yolu hattı konusuna da büyük önem verdiklerini söyledi. Limana gelen hattın belirli bir bölgede ikiye ayrıldığını dile getiren Yıldırım, "Biri 7 kilometrelik bölüm. Burada altyapı bitti, üstyapı ihalsesine çıktık. Ancak ihaleye katılan bir firma buna itiraz etti. Konu mahkemede. Sanırım Eylül ayında sonuçlanır. Biz de burayı hemen tamamlarız" dedi. İkiye ayrılan demiryolu hattının 2.6 kilometrelik diğer bölümünün de altyapı çalışmalarının sürdüğünü ifade eden Yıldırım, "Bu hat, henüz yapılaşma olmayan Güney bölüme hizmet verecek. Buradaki 700 metrelik tüneli bitirdik. Ancak kalanı için de ulaşacağı bölgede henüz yapılaşma olmadığı için çok acele etmiyoruz" dedi.

http://www.yeniasir.com.tr/ya2006/08/11/index.php ...lum=gunluk


mesidu
13 yıl önce - Pzr 13 Ağu 2006, 22:16

NEMRUT LİMANI(Bilen lerin konuşmadığı proje)
    Proje ne zaman başladı bilen var mı?
    20 yıldır Projeyi yürüten firmanın aynı olduğunu bilen var mı?
    Proje kapsamında günde ortalama 1000 aracın geçeceği düşünülerek dev üst karayolu geçitleri yapıldığını?
     Proje başlangıcında Tünel inşaatı olmamasına karşın firmanın Akp iktidarına projeyi onaylattığını
     Proje bitirilmiş  olsada sadece 2-3 firmadan taşımasının karşılanabileceğini
     projeyle uyumlu haddahanelerde vagon boşaltma ünitelerinin olmadığını
     kılçık hatlarıyla limanlara inilse bile mevcut trafik kapasitesile taşımanın imkansılığını
     Her fabrikanın günde 10 tren lik hurda yüklemesi durumunda toplam günde 100 tren çalıştırılması gerektiğini
      her fabrikanın bu taşımayı yapabilmesi için ortalama 60 vagon ve 3 lokomotifi vagon parkında tutması gerekirken böyle bir vagon parkının kılçık hatlarda imkansız olduğunu
       günde 100 tren hareketinin TCDD hatlarında uygulanmasının trafik açısından imkansız olduğunu
       Neyse 20 yıl daha gider bu proje
       sonunda gelişen teknoloji hepsini hammm edecek
       uygulamak isteyenlerinide



H.İ.Murat ÇELİK
12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 12:50

Nemrut Limanı’ndaki hayaller gerçek oluyor


Alıntı:
Belediye, 20 yıldır bekleyen projedeki imar planı çalışmalarını son aşamaya getirdi
 
Aliağa Belediye Başkanı Tansu Kaya: Kurumlar uyum içinde çalışıyor

İzmir’in Aliağa İlçesinde bulunan  ve Türkiye’nin en fazla yükleme boşaltma kapasitesine sahip Nemrut Limanlar Bölgesi’nin reorganize edilerek, imar plan tadilatı ve proje çalışmaları son aşamaya geldi. çalışmalar, Maliye Bakanlığı Müsteşarı Hasan Basri Aktan Başkanlığında ilgili kurum ve kuruluş yetkililerinden oluşan bir heyetle yerinde incelendi.

Ankara çalışması

Aktan, “Bu proje Türkiye ve Bölge ekonomisi için çok önemlidir. Buraya mümkün olan en fizibilite çalışmayı kısa sürede hayata geçirmek için Ankara’da da çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.Proje kapsamında devlet kaynaklarının verimli kullanılması gerektiğinin altını çizen Aktan, demiryolu ile taşımacılık yapılması projesinden vazgeçilmediğini belirterek, “Bu projeye şimdiden demiryolu yaparak 2-3 yıl atıl vaziyette beklemesine göz yumamayız. Demiryolu taşımacılığından vazgeçilmesi söz konusu değildir. Önce Limana iskelelerin yapılmasının önünü açmalıyız” dedi.Aliağa Belediye Başkanı Tansu Kaya ise, “Aliağa hudut kapısı da Nemrut Limanı gibi 20 yıldır konuşulan ve devlet kurumlarının bir araya gelmesi ile bir senede bitirilen bir çalışmadır. Geçen sene müsteşarlarımız ile yaptığımız toplantı sonucunda Nemrut Limanlar Bölgesi’nin plan yapma yetkisi belediyemize verildi. Bugün Aliağa’da yapılan toplantı da bunlardan biridir” dedi.

Yat limanları

Aliağa’nın denize kıyı sahillerinde planlanabilecek tüm boş alanların planlandığına işaret eden Başkan Kaya, “Bugün Aliağa’da Akdeniz’in en büyük yat tersanesi için Çaltıderede tekne yat imal bakım ve onarım yeri milli emlak tarafından ihale edilmiştir. Çakmaklı bölgesinde bayındırlık bakanlığı tarafından onanmış bulunan  dolgu alanı vardır. Bunlardan bir tanesi tersaneye yönelik yapılmıştır. Manisa ve Kemalpaşa organize sanayi bölgelerinin demiryolu ile Aliağa Nemrut limanlar bölgesine bağlanma çalışmaları da başlamış ve şu an devam etmektedir” dedi.

Kimler katıldı?

Aliağa Belediye Başkanı Tansu Kaya, kendisini ziyaret eden, Hasan Basri Aktan, Sabri Özkan Erbakan, Özkan Poyraz, Dr. Hami Yıldırım, İlyas Arlı, Kemal Kara, Erol Altun, M.Ata Erpolat ve Aliağa Kaymakamı Emir Osman Bulgurlu’ya çalışmalar hakkında bilgi verdi. Başkan kaya, “20 yıldır kangren haline gelmiş Nemrut Limanlar Bölgesi’nin planlama çalışmaları artık son aşamadadır” diye konuştu.


http://www.gazeteyenigun.com.tr/icerik.asp?page=e ...;nID=24960


hamdi levent
10 yıl önce - Çrş 28 Nis 2010, 14:13
yeni kapasite artışı olacak mı?


yeni kapasite artışı olacak mı?

hamdi levent
10 yıl önce - Cmt 01 May 2010, 16:50
aliağa izmir'de değil mi?


aliağa izmir'de değil mi?hala şehrin merkezinde liman neden isteniyor?şehrin merkezindeki o yoğun kamyon trafiği şehir merkezinin dışına yani üretimin olduğu bölgeye aliağa'ya aktarılsa liman da cruise ve diğer tekne vb ve hatta şehirlerarası deniz ulaşımının merkezi olsa(örneğin izmir-istanbul izmir-bodrum izmir-atina vb hatlar kurulsa) daha muhteşem olmaz mı?

Hakan599
10 yıl önce - Cmt 01 May 2010, 22:02

Alıntı:
aliağa izmir'de değil mi?hala şehrin merkezinde liman neden isteniyor?şehrin merkezindeki o yoğun kamyon trafiği şehir merkezinin dışına yani üretimin olduğu bölgeye aliağa'ya aktarılsa liman da cruise ve diğer tekne vb ve hatta şehirlerarası deniz ulaşımının merkezi olsa(örneğin izmir-istanbul izmir-bodrum izmir-atina vb hatlar kurulsa) daha muhteşem olmaz mı?

aynen size katılıyorum. alsancak limanının tamamen kaldırılması gereklidir. şehrin görüntüsünü bozuyor.
aliağa ise gemi limanı olarak gerçekten müthiş bir mevkiide.

ayrıca alsancak limanı kaldırılırsa şehir içindeki kamyon sayısında müthiş azalma olur. hatta şehir trafiği müthiş bir şekilde rahatlar. kamyonların hepsi kuzey çevre yolu ile aliağa'ya gidebilir.

kaldırılan alsancak limanının yerine ise kordon uzatılabilir. hatta meles ile birleştirilerek kordon boyu'nun bayraklı'ya kadar gelebilmesi sağlanabilir.


hamdi levent
10 yıl önce - Sal 04 May 2010, 11:53

bence aliağa nemrut limanına gereken özen gösterilirse belki de en büyük liman olur şimdi nasıl ki mersin limanının rekorlar kırdığını duyuyorsak o zaman da nemrut limanın rekorlarına şahit oluruz yeterki hala şehrin göbeğinde liman tersane fabrika vb ısrarını sonlandırıp şehrin dışındaki alanlara aktaralım hem şehir de daha sağlıklı olur



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege