Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Sadri Özcan
2 ay önce - Cmt 01 Ağu 2020, 02:41

Hâlâ bekliyoruz. Bakalım ne zaman gelecek yeni araçlar 🤔🤔🤔

osman akar
2 ay önce - Cmt 01 Ağu 2020, 12:32

Bu dönemde yeni araç falan alınmaz. Boşuna beklemeyin.



Emre_3542
1 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 12:12

dedi 3 hafta önce izmire 52 yeni araç geldi istanbula neden gelmesin

can0634
1 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 12:25

İlk mesaj'da 2020 yılında 50 yeni araç alacağız denmiş ama 2020'nin son 3 ayına girdik daha herhangi bir yeni araç alma girişimi olmadı, bugün sipariş verilse bile bu yıl sonuna kadar hatta yeni 50 aracın girmesi mümkün gözükmüyor. İkinci el alacaklarsa ya da hazırda 50 tane otobüs'ü üretilmiş satılmayı bekleyen bir üretici varsa onu bilemem ama çoğu üreticinin şu an üretim takvimi doludur pandemiden dolayı, 3 ay içinde 50 tane otobüsü İETT'ye teslim edebilecek üretici olduğunu düşünmüyorum.

osman akar
1 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 12:32

Her zaman söylüyorum. Bu hatta tek körüklü standart Körüklü otobüs yetmez. Çift körüklü 25 metre üzeri araç olmalı. İster elektrikli ister dizel motorlu fark etmez.



KadirKavri
1 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 13:49

Şu an mevcut metrobüs otobüsleri son demlerini yaşıyor desek abartmış olmayız. Bir an önce bir karar verilmeli bence

Emre_3542
1 ay önce - Prş 03 Eyl 2020, 23:03

çift kröüklü ve dizel olmalı elektrikli olursa paralar phileaslar gibi gider çünkü elektrik okadar yükü kaldırmaz demekten dilimde tüy bitti


Tolga0606
1 ay önce - Sal 08 Eyl 2020, 09:03

İstanbul Bülteni Eylül sayısına İETT Genel Müdürü Alper BİLGİLİ konuşmuş ve yeni bir ulaşım sistemi kurmayı planladıklarını anlatmış. Bültenin 65. ve 66. sayfalarında bulabilirsiniz.

Alıntı:
METROBÜS HATTININ KAPASİTESİNİ 2 KATINA ÇIKARABİLMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ.

Anne Kart kullanımındaki yükseliş ile birlikte günlük yolculuk sayılarında artış olacağına vurgu
yapan Genel Müdür Bilgili: “Her yıl lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarımız, İstanbul içinde Dünya’dan Mars’a gidip gelmiş kadar yol yapıyor ve yine her yıl 1,5 milyar kez İstanbullular bizimle yolculuk yapıyor.
Hatlarımız arasında en büyük yükü ise metrobüs omuzluyor. Bildiğiniz gibi ilk defa 80’li yıllarda Taksim-Mecidiyeköy arasında tercihli yol sistemi yaşama geçirildi. Bu bir model oldu. 2007 yılında bu model, metrobüs sistemine evirildi. Ancak şu bir gerçek ki, 10 yıl gibi bir sürede metrobüs modeli taşıdığı yükü
kaldıramaz hale geldi. Bu da çok doğal… Çünkü bu hat günde 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyor. Dünyanın herhangi bir yerinde körüklü otobüsler ile bu kadar çok yolcu taşındığına dair bir örnek yok. Dolayısıyla yeni bir modele geçmemiz artık zorunlu bir ihtiyaç olarak görünüyor. Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu’nun talimatıyla, 16 milyon İstanbulluya daha rahat ulaşım olanakları sunmak için, mevcut hattın kapasitesini 2 katına çıkaracak yeni bir modeli yakın gelecekte İstanbul’a kazandırabilmek için
çalışmalara başladık.”

İETT’nin İstanbul’a kazandırmak istediği bu yeni model de lastik tekerlekli ama daha uzun ve elektrikli otonom araçlar üzerine kurulu. Sistemin dünya üzerindeki birçok ülkede benzerleri var. Avrupa’da, özellikle Paris metrosunda yoğun olarak kullanılıyor. Ayrıca, Uzak ve Orta Doğu ülkeleri ve Kuzey Amerika’da da toplu taşımada önemli bir seçenek olarak yıllardır ilgi görüyor. Yeni modelin İstanbul’a birkaç etapta kurulması düşünülüyor. “Yolcu kapasitesi açısından aslında en nihai çözüm metro. Ancak, metro inşaatı hem çok pahalı hem de metrobüs hattında eğim çok olduğu için uygun değil.
Metrobüs, kanayan bir yara haline gelmiş durumda ve İstanbulluların artık 3-5 yıl daha çözüm bekleyecek
tahammülü kalmadı. Bu sebeple daha kısa sürede, 1-2 yıl içinde, sorunu çözecek yeni bir sistem kurgulamaya çalışıyoruz. Sistemi lastik tekerlekli araçlar üzerine kurmuş olmamızın belli avantajları var. Örneğin, hat üzerinde eğimin yüzde 12’ye kadar çıktığı yerler var. Burada yer üstü bir raylı sistem
kurabilmek için hattın topoğrafyası üzerinde ciddi inşaat çalışmaları yapılması gerekiyor ve bu çalışma
sırasında mevcut hattaki gündelik ulaşım hizmetinin uzun süre kesintiye uğraması söz konusu.
Oysa üzerinde çalıştığımız bu yeni modelle, biz ağırlıklı olarak geceleri çalışmalarımızı yürüteceğiz ve
mevcut hat kesintiye uğramayacak. Bu şekilde yeni altyapıyı da daha kısa sürede kurabileceğiz. Böylece,
en az mağduriyet ve en kısa süre ile sorunumuzu çözebilmeyi hedefliyoruz.”

HEM ÇEVRECİ HEM AKILLI

Yeni modelde hizmet verecek araçlar muhtemelen 100 metrenin üzerinde olacaklardır. Uzun bir
metrobüsün bile 20-25 metre arasında olduğu düşünüldüğünde, hayli uzun bir ebat. Araçlar, lastik
tekerlekli olmalarına rağmen tren gibi vagonlu; ama birbiri ile içten bağlantılı ve üzerinde çalışacağı güzergâhın yol koşullarına uyumlu olacaklar. Yüksek teknoloji ile çalışacaklar. Her 1-1,5 dakikada bir duraklardan geçecek şekilde programlanabilecekler. Otonom oldukları için kaza riskini de
oldukça azaltıyorlar. Genel Müdür Bilgili, yeni sistemde kullanılabilecek araçlarla ilgili sürdürdükleri araştırmalarda belirli bir aşamaya geldiklerini; ama asıl hedeflerinin yerli ürün ile projeyi hayata geçirmek olduğunu belirterek şunları ekledi:
“Çalıştırmayı tasarladığımız araçların, elektrikli ve otonom olmasını hedefliyoruz. Bu da demek oluyor ki, yeni sisteme geçtiğimizde çok büyük oranda karbon emisyon azaltımı sağlayacağız. İstanbul, daha
temiz bir havaya kavuşacak. Şu anki öngörülerimiz, bu sistemin kente 15-20 yıl kadar rahatlıkla hizmet
edeceği yönünde. O günkü teknolojik olanaklar çerçevesinde, sistemin yeniden ele alınması söz konusu olacak. Biz, yeni araçlarla hattın kapasitesini 1 milyon yolculuktan 2 milyona çıkarabilirsek yeni avantajlar da elde edeceğiz. Bu hattın etrafını, yeni besleme ağları ile kuşatabileceğiz. Böylece kent genelindeki diğer ulaşım sistemlerini de birbirleriyle bütünleştireceğiz.


kaynak: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/9/istanbul- ...l-2020.pdf


Hüseyin Göktürk
1 ay önce - Sal 08 Eyl 2020, 10:05

Galiba yapacakları sistem bu şekilde olacak:




"Guided Busway" olarak geçiyor. Hızı 120 km/h ulaşabiliyormuş. Boğaz geçişinde ve Zincirlikuyu gibi dar manevra alanlarında otobüs hattan çıkıp normal asfalt üzerinde seyrediyor sonra gerekirse tekrar hatta girebiliyor. Belirli aralıklarla sinyal konulabilir bu sayede araçlar arası güvenli mesafe sağlanmış olur. Eğer bir de bu otobüsleri katenerli yaparlarsa tam olur. (Akülü veya yerden elektrik alan araçların verimli ve güvenli olmadığı belli)

Fikir güzel ancak otonom olması bana zor gibi geliyor. Çoğu yerde sürücü inisiyatifine ihtiyaç var.


kaygusuz2007
1 ay önce - Çrş 09 Eyl 2020, 11:12

Birde megabüs işi vardı o ne oldu.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM