1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5379  |
 |
Metehan209
1 ay önce - Prş 02 Şub 2023, 22:48
Özel tasarım (fotoşop) tek pilot Hürjet Mustafa 1981 arkadaşımız twtr da paylaşmış.
En son Metehan209 tarafından Prş 02 Şub 2023, 23:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
ilhanal
1 ay önce - Prş 02 Şub 2023, 23:02
Hürjet
Motor düz değil gibi duruyor. Görünen arka ucu biraz aşağı sanki. Bildiğimden değil ( belki sonra düzeltiliyordur) merakımdan soruyorum, normal midir
Allah kazadan beladan korusun. Vatana hayırlı olsun.
En son ilhanal tarafından Prş 02 Şub 2023, 23:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
Akıncı35
1 ay önce - Prş 02 Şub 2023, 23:04
Hürjetin iniş takımları çok iyi görünüyor
|
 |
Normancı
1 ay önce - Prş 02 Şub 2023, 23:59
Hürjet-Hürriyet
Allah emeği geçen herkesten razı olsun. İnşallah tüm testleri de başarıyla geçer ve TEİ’nin üreteceği motoruyla en kısa sürede ordumuzun ve kardeşlerimizin hizmetine girer.
Asıl olan aynı hatayı tekrarlamamaktır. Ülkesini oyalayanları ortada iki döndü diye aklamamaktır. Kim bu ülkeye garez ile bile isteye bir şeyler kaybettirdi ise bilinsin ki bu millet onların plakasını almıştır. Rabbim de o soyu karışıkların yüzünü güldürmesin. İstikamet değişmezse bazen yolumuz uzar ama menzile elbet varırız. Bunda da en büyük güvencemiz milletimizin iradesi ve mühendisler başta olmak üzere herkesin doğru katkıları vermesidir. Uyuşturucu satmaya devam eden birinin uyuşturucu kullanmamak üzere tevbesi ne kadar makbulse ortada yalandan dönenlerin çabaları da bu milletin gözünde o kadar makbuldür.
Sabır ve azim bize yeter, boş algılara itibar etmeyiz, dostumuzu ve düşmanımızı iyi biliriz, güçlü olma arzumuz nefsimiz için değil yüce vazifemizin yerine getirilmesinde yeterli olabilmek içindir.
apo mahkemede bilindiği üzere samim olmasa da özür diledi ama o ülkemize bir şeyler (aslında çok şeyler) kaybettiren malum güruh (masanın iki tarafında da rol almış olanlar) bir terörist başı kadar olup özür bile dileyememiştir. 200 yıl önce, 100 yıl önce, 70 yıl önce, 50 yıl önce, 30 yıl önce ne idiyseler hala aynılar. Onları aklamak da ne dilimizde, ne gönlümüzde ne de elimizde bize düşmez. Aslında geçmişte silah zoruyla bu milletten aldıkları “aferin”i yine bu milletten bekliyorlar ama bu sefer nafile. Çünkü savunma sanayine değil gönüllere dokunmak gerektiğini kalpleri mühürlü olduğu için göremiyorlar.
İnşallah 18 Mart yeni bir düğünün günü olur, tıpkı Kızılelma’nın düğünü gibi bize aynı mutluluğu ve güvenci tekrar yaşatır. Bizim ve gönüldaşlarımızın, kardeşlerimizin Hürriyetini pekiştirir.
Çok hoşuma gittiği için bir kez de ben yazacağım;
Hakkıdır Hakk’a tapan milletimin Hürjet!
|
 |
selcukkocak78
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 00:55
hürjeti inşallah uçarken de göreceğiz. kaç yıldır bu günleri bekliyoruz. dünya gözüyle bu muhteşem eserleri de gördük ya artık ölsem de gam yemem. bu nasıl mutluluktur ya rabbim verdikçe veriyorsun. darısı mmu ya inşallah
|
 |
selcukkocak78
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 01:09
altay konusunda bence değişik forumlarda da dile getirdiğim çözüme gitmeliyiz hem tank hafifler hem mobilitesi artar.bence altay 2 de olması gereken özellikler:
1:insansız otomatik dolduruculu kule
2:motor bloğu önde olmalı(tank düşük tonajlı olacağından hibrit sistem olursa önde hem 600 bg motor dinamo ve 2 elektrik motoru için yeterli alan var.
3: taretin sağında karaok atabilen karaok beslemeli en az 20 karaok mühimmatı barındıran bir atıcı ,solunda ise atom mühimmatı atabilen tek taraftan beslemeli 35 mm lik top olmalı
4:personel için arka bölümde 2-3 personele uygun zırhlı bir kabin bulunmalı.
5:360 derece durumsal farkındalık gece gündüz hareket kamerası taret üstü akkor ukss bulunmalı.
6: tank söförü ve komutanı için özel tasarlanmış kasklar ile durumsal farkındalık ve gövde yokmuş gibi etrafı inceleyebilecek optik sistemler bulunmalı.
7: personel iniş biniş ve tahliyesi için arkada zırhlı merdivenli bir kapı olmalı.
8:en önemlisi tankta top olmamalı. bence artık top günümüz savaşlarında geçerliliğini yitirmekte.
tüm bunlar uygulansa tank muhtemel olarak 50-52 tonu geçmez
|
 |
wowpars
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 02:06
Topsuz tank!?
Yani evet. Mantıklı ama yetersiz geldi bana.
Şimdi batılılar 120mm top yetmiyor diye 130- 140mm toplara geçiyor. Hadi diyelim biz top koymayacaz. Yerine tanksavar füze takacağız.
Peki, tanklara bir sürü ikaz alıcı sistem ( lazer ikaz, rf ikaz sistemleri v.s) konuyor, aktif koruma sistemleri konuyor, sis havanı gibi, karıştırıcı yanıltıcı sistemler konuyor. Tanka koyduğumuz füze, rakip tankta olacak bu savunma, aldatma sistemlerini geçemezse ne olacak. Daha zırha gelmedik bile.
Şimdi, bir kere tek tip füze olmaz. Neden, farklı farklı güdüm teknikleri kullanan füzeler koymak lazım. Rakip tankın üzerindeki savunma, aldatma, koruma sistemlerini alt edebilecek özellikte. Kimi ıır tarayıcılı, kimi lazer algılayıcılı, kimi fiber kablo güdümlü v.s.
Sonra, engellenmemesi için kullanılacak 1- füzenin hızını artırmamız gerekecek. 2- füzenin farkedilebilirliğini düşürmek gerekir. Hem radarda, hem termalde v.s.
Termal algılayıcılarda görüntü vermeyen yada farklı araç görüntüsü veren kamuflaj var artık tanklar için. Bunlar için farklı dalga boyları içeren arayıcı başlıklı füze yapmak lazım. Mesela hem ıır hemde swir yada başka optik algılayıcılı çift algılamalı başlık olmalı.
Topu olmayan Tanklara gerekir ise radar da koyup, hellfire k gibi radar güdümlü füzelerde atmalıyız. Ah 64 ün mast radarı gibi.
Şimdi gelelim zırhı delmeye! Malum tanksavar füzelerde ardışık çift başlık var. Öndeki çukur imla hakkı zırhı deliyor, arkadaki yüksek infilak patlayıcıda basınç ve ısı olup bu delikten içeri girip zarar veriyor.
Yeni nesil tank zırh paketlerinde, dışta boşluklu metal zırh ceketi, arkada reaktif patlayıcılı zırh kutuları, ardında ısı emicili, seramik matrixli, bor karbürlü v.s kompozit zırh ve en arkada nihayet kalın zırh çeliği.
Şimdi bunu delebilecek tanksavar füze var mı? 1 tepeden taarruz füzeleri aktif yada pasif savunma sistemleri ile engellenmezlerse, zayıf kule üstünü delip tanka zarar verir. 2- 140mm lik tank topu ile atılacak tungsten ok delebilecek ki batılılar bu yönde gidiyor. 3- Ardışık 3 delici başlıklı bir tanksavar füzesi bu yeni nesil zırh paketini delebilir! 2 çukur imla ve ardından yüksek infilak patlayıcı.
Başka bir öneride tungsten delici oku, bir füze ile yüksek hıza çıkarıp direkt olarak rakip tanka yüksek hızla çarptırıp, rakip tankı imha etmek. Yada füze ile değil de elektromanyetik top kullanarak tungsten oku yüksek hızla fırlatmak.
|
 |
crypton
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 08:28
ODTÜ’lü Öğrencilerden Savunma Sanayii Paneli
Haber Merkezi 3 Şubat 2023
Ege Savunma Havacılık ve Uzay Kümelenmesi’nin organize ettiği ESAS EXPO 23 Savunma sanayi devlerini tedarikçilerle buluşturdu. Aynı zamanda gerçekleşen CETECH Temiz Enerji Teknolojileri Fuarı 6 bin kişiyi ağırladı. Tepekule Kongre Merkezi’nde 3 gün boyunca devam eden organizasyonda akademisyenlerin panelleri katılımcılar tarafından ilgi gördü.
Panellerin moderatörlüğünü TRT Radyo 1’de yayınlanan “Yerli ve Millî “adlı programın yapımcısı ve sunucusu Belma Şahaner yaptı
ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünde yüksek lisans eğitimi alan Tolga Yıldız sıvı yakıtlı roket motorlarında enjektör tasarımı konulu tez çalışmasını, ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği yüksek lisans eğitimi alan Metehan Taşcı, “Sıvı yakıtlı roket motorlarında akustik ateşleyici tasarımı” konulu tez çalışmasını, ODTÜ Makine Mühendisliğinde yüksek lisans eğitimi alan Emre Böncü, “Gaz türbinlerinde yanma odaları tasarımı” tez konusunu ODTÜ Makina Mühendisliği yüksek lisans eğitimi alan Çağlar Malyemez, “Havuz kaynama soğutma sistemlerinin tasarımı” konu tez çalışmaları katılımcılara anlattı.
“Üniversiteler arası iş birliği”
Ülkemizdeki üniversitelerde “ Yanma bilimi ve teknolojileri” eğitimine dikkat çeken Gökalp, ”Yanma odalarının tasarımında en önemli rol oynayan alt alanlardan bir tanesi elbette yanma bilimi ve teknolojileridir. Bu alan ülkemizde en az bilinen ve öğretilen alanlardan bir tanesidir. Bunun neden böyle olduğu da araştırılmalıdır. Dolayısıyla bu ayağın yani üniversitelerimizde yanma bilimi ve teknolojileri eğitiminin yaygınlığını ve kalitesini dünyadaki benzer eğitimlerin en üst seviyelerine getirmek gerekmektedir. Elbette ülkemizdeki her üniversitede bu seviyede yanma derslerinin verilmesi gerekmemektedir, ama üniversiteler arası iş birlikleri sayesinde bu eğitimden faydalanacak öğrenci sayısı artırılabilir. Gerekirse ilk seneler için yurt dışından hocalardan da destek alınabilir. Her halükarda yanma bilimi ve teknolojileri konularına hakim mühendisleri yetiştirmemiz elzemdir.” diye konuştu.
“Modern imalat teknolojilerinin geliştirilmesi”
Modern imalat teknolojilerinin geliştirilmesi ve kullanılmasının önemine değinen Gökalp “Gaz türbini yanma odalarının tasarımı sadece yanma bilimini yani kimyasal tepkimeli çok fazlı ve çok bileşenli, türbülanslı, yüksek sıcaklıkta ve yüksek basınçlı akışların deneysel ve sayısal çalışmalarını kapsamamaktadır. Yanıcı karışımın oluşturulması için gereken enjektör ve yakıcı teknolojileri ile birlikte yüksek sıcaklık ve basınçlara ve korozyona dayanacak malzemelerin ve soğutma teknolojilerinin geliştirilmesi ve katmanlı üretim gibi modern imalat teknolojilerinin geliştirilmesi ve kullanılması da fevkalade önemlidir. Bu alt bilim ve teknoloji alanlarının eğitiminin de en üst seviyelerde sağlanması gerekmektedir” dedi
“Var olan teknolojinin kırılgan noktalarına odaklanmak gerekmektedir”
Teknoloji geliştirmek için var olan teknolojinin kırılgan noktalarına odaklanmak gerektiğini belirten Gökalp, “Şimdiye kadar kullandığımız Gaz Türbini Yanma Odaları Tasarımı örneği ile devam edecek olursak, böylesi kırılgan noktalar vardır. Birincisi, gaz türbinlerinin karbonsuzlaştırılmasıdır. Yani karbondiyoksit salımlarının azaltılması hatta sıfırlanmasıdır. Bunun sağlanmasının yollarından bir tanesi, elektrik üreten gaz türbinlerinde yakıt olarak doğal gaz yerine hidrojen veya hidrojen katkılı yakıtların (linyitlerimizin gazlaştırılması ile elde edilebilecek sentetik gaz gibi) kullanılmasıdır. Başka kimyasal enerji dönüşümü teknolojilerini olduğu gibi, gaz türbini teknolojisini de önemli ölçüde etkileyecek bu dönüşümün önü henüz açıktır ama acele edilmelidir” dedi
“Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları”
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ortak çalışma alanlarını yaratmaları gerektiğini belirten Gökalp “Bu gelişmenin her alanına, eğitimden, araştırmadan mükemmeliyet merkezlerine, acilen kamu ve özel sektör paydaşlarının kaynak ayırmaları ve ortak çalışma ortamlarını yaratmaları gerekmektedir. Gaz türbinlerinin havacılık uygulamalarında ağırlıklı olarak yine fosil kaynaklı ama sıvı yakıtlar kullanılmaktadır. Bu uygulama alanında da karbonsuzlaştırma gerekliliği zorunlu bir gerçeğe dönüşmüştür. Sivil havacılıkta kullanılan sıvı yakıtların 2025 yılından itibaren her sene artan oranda fosil kaynaklı olmayan yakıtlar içermesi gerekmektedir. Bu yeni yakıtlara “Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları” diyoruz ve genellikle organik atıkların dönüştürülmesi ile üretilmelerini hedefliyoruz. Bu alanın önü de henüz açıktır, hem bu yeni yakıtların üretim teknolojilerinin geliştirilmesi, hem de bu yakıtların bugün kullanılan fosil kaynaklı kerozen tipi yakıtların yanma özelliklerini sağlamaları açılarından.” diye konuştu
Sanayi ve akademi etkileşiminde yüksek lisans öğrencilerinin önemine dikkat çeken Gökalp “Anlaşılacağı gibi, bu oturumun konusu yukarıdaki dönüşümler için ve ülkemizin bu dönüşümlere katkı vermesi için gereken sanayi – akademi (eğitim ve araştırma boyutlarıyla) etkileşimlerinin bugünkü durumu ve geleceği hakkında düşünmeye teşvik etmektir. Bu sürecin tam göbeğinde bulunan yüksek lisans öğrencisi arkadaşlarımızın sunumlarından gördüğümüz gibi, durum hiç de umutsuz değildir. Bütün paydaşların seferberliği ile daha da iyileştirileceğinden şüphem yoktur.” diye konuştu.
savunmasanayiiST.com
|
 |
case479
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 08:52
|
 |
Akıncı35
1 ay önce - Cum 03 Şub 2023, 09:49
Dünden beri bize ihanet etti denilen araplar Hürjetin motor çalıştırmasına bizden çok sevindi..
Türkiye, Türkiye'den büyüktür🇹🇷

|
 |
sayfa 5379  |
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
|