Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5136
T Mustafa
6 ay önce - Pts 28 Ksm 2022, 21:57
neden 79 tanesi viper seviyesine çıkacak niye 80 veya 78 değil veya 100 değil




Açık kaynaklarda belirtilen sayılara göre:

– 36 adet Block 30

– 102 adet Block 40

– 71 adet Block 50

– 29 adet Block 50+

Olmak üzere 238 adet F-16 envanterimizde yer almaktadır.


T Mustafa
6 ay önce - Pts 28 Ksm 2022, 22:00
KİRPİ


KİRPİ MRAP Ukrayna’da Mayına Bastı
Haber Merkezi28 Kasım 2022 1 dakika okuma süresi
HİSAR-Banner
KİRPİ-2
Facebook Twitter LinkedIn VKontakte E-Posta ile paylaş
Ukrayna Ordusu tarafından kullanılan Türk yapımı KİRPİ tipi zırhlı araç, muharebe sahasında mayına denk geldi. Hasar alan araç, personeli korumayı başardı.

Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından aktif olarak kullanılan Türk yapımı KİRPİ tipi araçları, geçtiğimiz haftalarda Ukrayna Ordusu tarafından kullanıma alınmıştı. Ukrayna Ordusu’nun cephe hattında yoğun olarak kullandığı 50 kadar KİRPİ aracı, birçok askerin de hayatını kurtardı.


Son olarak sosyal medyaya yansıyan görüntülerde; Ukrayna Ordusu tarafından kullanılan KİRPİ Aracı’nın ön kısmının, mayın patlaması sonucu hasar aldığı ve tekerleğinin yerinden çıktığı görüldü. Öte yandan Ukraynalı askerler, aracın ön kısmında bulunan zırhlı camın ise 6 adet isabet aldığını ancak delinmediğini açıklandı.

Ağustos ayında Ukrayna’ya sevk edilen KİRPİ tipi araçların, Doğu bölgesine sevk edileceği ve üzerlerine uzaktan komutalı silah sistemleri takılacağı açıklanmıştı. Doğu bölgesine sevk edilen ancak henüz uzaktan komutalı silah sistemi eklenmeyen araçların açık kulelerine, 12.7mm uçaksavarlar eklendi.

BMC-KİRPİ

İlk etapta 50 adet KİRPİ teslim alan Ukrayna’nın, daha sonra 150 adet daha araç teslim alacağı açıklanmıştı. Söz konusu 150 aracın teslimatının başlayıp başlamadığı ise henüz bilinmiyor.

BMC tarafından üretilen KİRPİ/KİRPİ-II Mayına ve Pusuya Korumalı Araçlar, Türkiye ile birçok ülkenin güvenlik birimi tarafından aktif olarak kullanılıyor. Reklam_link.com tarafından edinilen bilgiye göre; Türk güvenlik birimlerine, şu ana kadar yaklaşık 2000 adet KİRPİ/KİRPİ-II teslim edildi

Savunma sanayist


https://www.Reklam_link.com/kirpi-mrap-ukrayn ...ina-basti/


safsata00

6 ay önce - Pts 28 Ksm 2022, 22:34

Alıntı:
Bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim. Yukarıda bizim özgür modernizasyonu ile f16 blok 70 bazı kabiliyet edinimleri karşılaştırılmış. Merak ettiğim f16 blok 70 te olupta bizim özgür modernizasyonu ile kazanamadığımız özellik var mı?

Öncelikle son CCİP modernizasyonu ile bizdeki tüm BLOCK 40-50 ler 50+ seviyesine yükseltildi.BLOCK 70 lerle 30 lar arasındaki yapısal farksa yakıt yükleme kapasitesi 70 lerde artırıldığı için 30 lardan daha uzun menzile sahipken,30 larınsa aynı motor kullanıldığında çevikliğinin %25 armış olması.Şuanki haliylede %10-15 civarı daha çevik 70 lerden.Hava alığı ve motor iyileştirmeleri ise 70 lerde yaklaşık %20 yakıt tasarrufu sağlıyor ama ağırlık artışından dolayı bu avantaj ortadan kalkıyor.Tabi daha uzun menzil avantajı var.30 larda bunu çeviklikle kapatıyor.Birde daha AESA radar takılmadı daha.2023 te oda takıldığında radarı AGP-83 ten daha iyi,yerli üretim block-70 seviyesi avioniklerle donatılmış uçaklarımız olacak.
Alıntı:
varsa bunlar çok kritik sistemler mi?

AESA çok kritik bir sistem ama 2023 te oda takılacağından başka yok.
Alıntı:
Eğer yoksa bizim modernizasyon kiti istememizin ülkeler arası siyaseti dışta bırakırsak gereği var mı?

Aynı S400 ler gibi buda ihtiyaçtan daha çok dış politik etkisi daha yüksek olan bir hamle.Hiç değilse S400 gibi bir sisteme ihtiyaç vardı ama bugün imza atılsa bile 2028 den sonra teslimatları başlayacak F16 lara aslında ihtiyaç yok.2028 de zaten 1 filo MMU teslim edilecek.Hatta Temel Kotil amacımız yerli motorla teslim etmek demişti.Ama özellikle F35 durumundan sonra ABD nin bundada sorun çıkarmasıyla çok ciddi prestij kaybedeceği kesin.Önce PATRİOT ların verilmediğinin ABD başkanının ağzından uluslar arası bir toplantıda söylenmesi.buna rağmen alınan S400 ler için CAATSA uygulanarak TÜRKİYE nin F35 projesinden çıkarılması ama mesela Hindistan S400 aldığı halde CAATSA nın ona uygulanmamasının ardından ABD birde F16 lar konusunda sorun çıkartırsa ne olacağı malum.Bize sıkıntı yok.Zaten herşeyini bildiğimiz uçaklar.Verirlerse kullanırız.Vermezlerse zaten İSMAİL DEMİR F16 ların modernizasyonunu biz yaparız dedi.
Bizimkiler 30 lardan sonra 40 ların modernizasyonuna 70 ler gelsede gelmesede başlar tabi bu ayrı bir durum.40 lara şuan bile kısıtlı olsada erişimimiz var zaten.
Alıntı:
Çok oldu ama bizim özgür modernizasyonunda yaptığımız sistem entegrasyonlarında tamamen yerli sistemler mı kullandık yoksa ABD den gelen sistemler oldumu? Teşekkür ederim.

Kritik sistemlerin hepsi yerli.
Özgür ün bu kadar uzun sürmesinin başka bir sebebide uçağın bütün kritik sistemleri değiştiği için testlerin çok uzun sürmesi ve aynı zamanda HÜRJET ve MMU da kullanılan çoğu sisteminde bu uçakta test edildiği için HÜRJET ve MMU da üretim tarihlerini 2-3 yıl geriye getirmesi.

Birde EYLÜL 15 te geçen yasayla konuşlanacağı yerleri Hava Kuvvetlerinin belirleyeceği KATAR dan gelecek RAFALE ler var.Düşmanlarımız bunun ne olduğunu anlamıştır zaten.Bu uçakların A dan Z ye neler yapabileceğini kavramak bile fazlasıyla önemliyken hemde.


safsata00

6 ay önce - Pts 28 Ksm 2022, 22:59

BAYKAR zaten 25-30 civarı motor almıştır MİUS için.Birde binayı yıktığınızda teknolojiyi yok edemezsiniz.Sadece üretim durur.Başka bir yerde,mesela BAYKAR ın UKRAYNA daki tesislerinde 6 ay sonra yeniden üretime başlarsınız.Ama %90 ihtimal TF6000 2023 te faal hale geleceğinden,her türlü pek sıkıntı çekmeyiz.Sonuçta TUSAŞ ın TİSU suda 2023 te uçacak.Motorsuz uçuramazsınız değilmi?Peki hangi motorla?

Peers
6 ay önce - Pts 28 Ksm 2022, 23:58

Alıntı:
TF6000 2023 te faal hale geleceğinden


Hocam tf6000'in henüz parça üretiminde olduğu 2023 ilk çeyreginde parca üretimi bitip montaja geçileceği M.F.Akşit tarafından duyuruldu.

2023 sonuna biter mi bu motor? İnşallah dediginiz gibi olur bir yıldan az bir sürede testleri biterse? Bunun yer, hava testleri ne kadar süre alır? SSB veya hava kuvvetleri motor için sertifikasyon istemez mi?

Eger dediginiz senaryo olursa, inşallah 2025 gibi mmu'nun motorunu da bitmiş olarak görürüz.



En son Peers tarafından Sal 29 Ksm 2022, 07:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


şahsuvar
6 ay önce - Sal 29 Ksm 2022, 02:53

Alıntı:
Hocam tf6000'in henüz parça üretiminde olduğu 2023 ilk çeyreginde parca üretimi bitip montaja geçileceği bizzat M.F.Akşit tarafından duyuruldu.

2023 sonuna biter mi bu motor? Eğer öyleyse biz pistonlu motor olan pd170 için niye yıllarca bekledik?
İnşallah dediginiz gibi olur tabi ama bir yıldan az bir sürede testleri biter mi diyorsunuz motorun? Hemde ilk defa bir turbofan motor üretmişiz... Bunun yer, hava testleri uzun zaman almaz mı? SSB veya hava kuvvetleri motor için sertifikasyon istemez mi?

M.F.Akşit hoca parça üretiminin tamamlanıp motorun çalıştırılmasının 1 sene sonra olması için uğraştıklarını söyledi(Normalde bu aşamanın 2.5-3 yıl sürdüğünü de ilave etti).Dolayısıyla 2023 sonu gibi motor çalıştırılırsa 2025 başı gibi testler tamamlanıp seri üretime geçebilir.
Pd 170 olayında durum biraz farklı.Sürekli bir geliştirme süreci oldu..Ayrıca bu motor için zaman sıkıntımız da olmadı.(Dönem dönem motor konusunda sıkıntı olduğu zikredilse de motor temin edilebildi).
Tf 6000 konusunda da;zaten Baykar bir yıllık seri üretimle ortaya çıkacak uçak sayısına yetecek kadar motor temin etmiştir..2025 ten itibaren de Tf 6000 ile seri üretim Kızılelma nın diğer versiyonlarını(süpersonik hıza çıkabilen) üretmeye başlar..[/quote]


konyaslan
6 ay önce - Sal 29 Ksm 2022, 09:29

MMU ya Katar, Azerbaycan ve Pakistan'ı ortak etmeliydik..

BENDENİZ
6 ay önce - Sal 29 Ksm 2022, 12:09

Alıntı:
MMU ya Katar, Azerbaycan ve Pakistan'ı ortak etmeliydik..

Ortakla yapılan işlerde ürün geliştirme için gerekli olan serbestlik olmaz. Bu ülkeler ürün tamamlandıktan sonra parasını ödeyip alırlar. Pakistan'ın bütçesi kısıtlı ama Katar ve Azerbaycan Türkiye ekonomisine yatırım yapmakla bile MMU'ya aktarılacak para sağlayabilir. Para yok diye bir sorunu hiç duymuyoruz. Ürün hazır olduğunda hemen satın alacak müşteri bulunduktan sonra o ürüne önceden sipariş verenler bile olur. Ürünün masrafları çabucak çıkar.


konyaslan
6 ay önce - Sal 29 Ksm 2022, 13:51

Alıntı:
Ortakla yapılan işlerde ürün geliştirme için gerekli olan serbestlik olmaz. Bu ülkeler ürün tamamlandıktan sonra parasını ödeyip alırlar. Pakistan'ın bütçesi kısıtlı ama Katar ve Azerbaycan Türkiye ekonomisine yatırım yapmakla bile MMU'ya aktarılacak para sağlayabilir. Para yok diye bir sorunu hiç duymuyoruz. Ürün hazır olduğunda hemen satın alacak müşteri bulunduktan sonra o ürüne önceden sipariş verenler bile olur. Ürünün masrafları çabucak çıkar.


Üretim ortaklığı değil para ödeseler mesela.. Katar önden bi 4..5 milyar dolar verse iyi olurdu


Serkan Guzel
6 ay önce - Sal 29 Ksm 2022, 14:10

Yahu, teknolojisi itibariyle dünyada ancak 5 - 6 devletin bildiği böylesine değerli bir projeye, ne diye yabancıları ortak ediyoruz ?

Ha ! Adamlar projeye, kendi teknolojilerini kullanarak katkı sağlar, başka mevzu...

Teknoloji bazında hiç bir katkı yapmayacak ülkeleri, parası çok diye, böylesine değerli bir projeye ortak edilir mi ?

Mesela; Endonezya devleti, KFX projesine, proje bazında katkı sağlamasına rağmen, abd'nin itirazı sonucu, Kore Endonezya'yı projeden çıkardı. Neden çıkardı ? Çünkü Kore'nin KFX projesi, abd'nin teknolojik katkı ve desteği ile yürüyor da ondan !...

Biz ki, mmu projesinde, dışarıdan temin ettiğimiz teknolojik katkı yönünden, Kore kadar bağımlı değiliz. Yani mmu bu projede, kfx'e göre, daha özgün, daha yerli ve daha milli bir projedir.

Dolayısıyla, teknolojik yönden katkı sağlaması mümkün olmayan devletlerin böylesine değerli bir projeye dahil edilmesi düşünülemez. Fikrin de bir mantığı olur. Mantıksız fikir, fikir değildir.



sayfa 5136
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET