Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4596
Tourgood34
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 12:13

Alıntı:
Sizce Typhoon'a Murad AESA radarı başta olmak üzere kendi aviyonik ve silah sistemlerimizi takabilsek faydalı olur mu?


Çavuşeski hocam, tabi bu soruya benden daha güzel cevaplayacak kıymetli kardeşlerimiz var olsa da ben şahsen bunun mümkün olduğunu düşünüyorum. Ancak MURAD F-16'ya göre yapıldı. Muadillerine göre üstün nitelikli. Eğer başka hiçbir dokunuş/rötuş gerektirmeden sadece boyutu, çapı ile oynanarak Typhoon'a entegre edilebilirse herhalde hoş olur. Hangi kaynaktan bu bilgiyi edindim tam olarak hatırlamıyorum (herhalde Tolga Özbek idi) fakat olur da hasbelkader ABD yan çizerse ve İngiliz alternatifi değerlendirilirse o hâlde modernizasyon konusunda onlardan destek alınabileceğini/alınacağını duymuştum.

Kısacası kendi sistemlerimiz ile tam uyumlu hâle getirilir ise elbette fayda sağlayacaktır. Asıl önemli husus pilotların ve yer ekibinin zamanla uyum sağlaması veya bakım/onarım/idame konusunda bir yatkınlık/aşinalık oluşmasıdır diye düşünüyorum. Ne de olsa biz F-16'nın inciğini, boncuğunu biliyoruz.

Hatta Temel Kotil ne demişti? "F-16'yı kendimiz tam anlamıyla modernize edebiliyoruz, hatta baştan aşağı üretebiliyoruz, bu yetkinliğe sahibiz". İsmail Demir de benzer açıklamalar yapmıştı.


Koray2022
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 12:41

Türkiye henuz AESA radarı yapmadı..Yapsa bile block 40,50 ve 52 lere takamaz..Ancak kaynak kodu alinirsa olur..Block 30 ancak mumkun ama AESA radarinin bitmesine daha yillar var..Bitmemis seyleri neden bitmis gihi gosteriliyor?

Dağlı13
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 12:46

Alıntı:
Çavuşeski hocam, tabi bu soruya benden daha güzel cevaplayacak kıymetli kardeşlerimiz var olsa da ben şahsen bunun mümkün olduğunu düşünüyorum. Ancak MURAD F-16'ya göre yapıldı. Muadillerine göre üstün nitelikli. Eğer başka hiçbir dokunuş/rötuş gerektirmeden sadece boyutu, çapı ile oynanarak Typhoon'a entegre edilebilirse herhalde hoş olur. Hangi kaynaktan bu bilgiyi edindim tam olarak hatırlamıyorum (herhalde Tolga Özbek idi) fakat olur da hasbelkader ABD yan çizerse ve İngiliz alternatifi değerlendirilirse o hâlde modernizasyon konusunda onlardan destek alınabileceğini/alınacağını duymuştum.


Typhoon yerli elektronikleri entegrasyonuna İngiltere'nin izni yeterli olmayacaktır. Eurofighter konsorsiyum her üyesinden izin alınmalı.


crypton
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 12:47

Milli helikopter motoru ilk uçuşa hazırlanıyor
Helikopterler için geliştirilen TEI-TS1400 motoruyla 1570 beygire ulaşan TEI, ilk uçuşu yapacak motorun teslim tarihini öne çekiyor.
Göksel Yıldırım |29.05.2022 Bakü

Alıntı:


Türkiye'nin havacılık motorları merkezi TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI), milli helikopterlere güç vermek üzere geliştirilen TEI-TS1400 turboşaft motorunu planlanandan daha erken teslim etmeye hazırlanıyor.

TEI, Anadolu Ajansının Global İletişim Ortağı olduğu, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı), Azerbaycan Dijital Gelişim ve Ulaştırma Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürütücülüğünde, ülkenin önemli kurum ve firmalarının destekleriyle Bakü Crystal Hall ve Deniz Kenarı Bulvarı Milli Park'ta düzenlenen TEKNOFEST Azerbaycan'da, farklı sınıflarda ürettiği ve geliştirdiği motorları sergiledi.

TEI Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit, AA muhabirine yaptığı açıklamada, helikopter motoru TS1400'ün ilk prototipini 1-1,5 yıl kadar önce Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı bir törenle helikopter entegrasyon çalışmalarını başlatmak üzere TUSAŞ'a teslim ettiklerini söyledi.

Daha sonra bu motordan başka prototipler ürettiklerini ve bunları çok farklı testlerden geçirdiklerini anlatan Akşit, bu testlerin zorluk seviyesinin de giderek arttığını dile getirdi.

Rakip ithal motoru geçti
Akşit, bu testlerin insanlı uçuş için motorun olgunluğunu ispatlamak ve sertifikasyon için yapıldığını ifade ederek motorun sürekli üreteceği maksimum güç 1400 beygir olduğu için de isminin TS1400 olarak belirlendiğini kaydetti.


Kalkış sırasında 1470 beygir güç üretebilecek şekilde bir motor tasarladıklarını belirten Akşit, şöyle konuştu:

"Bu değerler rakip mevcut ithal motorun yaklaşık 100 beygir daha üstünde değerler. Motorumuzu 1570 beygir, hatta onun üstündeki güçlere kadar çıkardık. Sertifikasyon ve kalifikasyon için aşırı yükle kalkmak zorunda kalırsa diye acil durum kalkış senaryosu var. Normalde motor 1400 beygir maksimum sürekli güç seviyesinde tasarlanmış olsa da 2 dakika boyunca 1570 beygir güç üretecek şekilde çalıştırılabilmeli ve bunu sertifikasyon otoritesine göstermemiz gerekiyor. Şu an itibarıyla bu güç seviyesini aştık hatta 2 dakika değil, çok daha uzun süreler 1570 beygirde çalıştırabiliyoruz. Bu da güzel bir dönüm noktası. İleriye doğru motoru biraz daha zorlayacağız. Testler yapıldıkça gelişmeleri duyuracağız."


"Başkanımız bizi köşeye sıkıştırdı"
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir ile TS1400 motoru için aralarında geçen diyalogu da paylaşan Akşit, şunları kaydetti:

"Başkanımız bizi köşeye sıkıştırdı 'Bunu bir an önce verin' diye. Normal proje planından zaten biraz önde ilerliyoruz ve ekibimizi zorluyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yıl bitmeden ilk insanlı uçuşu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden yetkilendirmeyi alarak gerçekleştirmekti. Başkanımız 'Yıl sonu itibarıyla verin' diye bizi zorladı. Bu yılın sonunda veya önümüzdeki yılın başında ilk uçuş için bir motor teslim edeceğimizin sözünü verdik. İnşallah bu sözü yerine getirmek için elimizden geleni yapacağız. Kendi içimizde bu programı biraz daha öne çektik."

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-he ...or/2600309


M 60T
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 12:55
MMU Motoru


Demir: “Rolls-Royce’tan MMU motoru için yanıt bekliyoruz



Savunma Sanayi Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, Milli Muharip Uçak (MMU) motoru konusunda İngiltere’de temaslarını TurDef Genel Yayın Yönetmeni Özgür Ekşi’ye değerlendirdi. Demir, motor konusunda Rolls Royce’a RfP (Teklife Çağrı Mektubu) yolladıklarını belirterek bu konuda yanıt için beklemede olduklarını söyledi.

Türkiye ve İngiltere, MMU motorlarına olası İngiliz savunma sanayiinin katkıları konusunda son dönemde çokça görüşme yapıyor. Geçtiğimiz günlerde önce Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz’ün ardından Savunma Sanayi Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir’in resmi ziyaretleri arka arkaya geldi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ) liderliğinde süren projede bir yandan İngiliz savunma devi BAE Systems ile çalışmalar sürerken motor için Rolls Royce’tan halen yanıt bekleniyor. İngiltere bir yandan da Türkiye’yi yeni nesil savaş uçağı Tempest’e davet ediyor.

İsmail Demir’in ziyareti sırasında aynı günlerde İngiltere Başbakanı da Hindistan’a resmi ziyaretteydi. Johnson, motor konusunda Hindistan ile ortak çalışmak istediklerini açık açık ifade etti.

Ortak noktada buluşulmalı”

Demir, soruyu BAE Systems’in Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) içindeki konumuyla yanıtladı:

“Daha önce işbirliği imkanından bahsetmiştik. BAE Systems ile bazı çalışmalar devam ediyor. BAE System’in projedeki rolünü iyi tanımlamamız gerekiyor. Dış işbirliklerinin sonuçlarını ve katma değeri değerlendirmeliyiz.”

Demir, Rolls-Royce için de “Rolls-Royce daha önce bir teklifte bulunmuştu. Şartlarını kabul etmemiz için bizi zorluyorlardı. Her iki taraf için de mantıklı bir noktada buluşmamız gerektiğine inanıyoruz. Öncelikli şartımız motoru Türkiye’de yapmak. Fikri Mülkiyet (IP) hakları Türkiye’de kalmalı.

Rolls-Royce deneyimli bir şirket. Bu deneyimin değeri var. Türk kamuoyunda Rolls-Royce’un rolünü ve bizi yavaş olduğumuz için eleştiren bazı karşı argümanlar var. Bu o kadar basit değil. Yabancı firmalarla yapılan işbirliklerinin sonuçları konusunda yoğun tecrübeye sahibiz. Bu nedenle adımlarımızı izliyoruz. Hayal kurmuyoruz. Yabancıların vaat edip de sonunda ne vereceğini biliyoruz.Sonuç olarak, mümkün olduğunca detaylı konuşmak istiyoruz” dedi.

Tempest konusunda ise İsmail Demir, “İşbirliğini ciddiye alıyorlar. Akıllarında işbirliği fikirleri vardır. Ancak bir konuyu sorguluyoruz. MMU Projemize başladık. Onlar da Tempest projesini başlattılar ve ilk adımda bizi reddettiler. İşbirliğini samimi bulmadığımızı her defasında dile getirdik. Bu, işbirliğine karşı olduğumuz anlamına gelmez. Karşılıklı yarar sağlayacak ve haklarımızı garanti edecek bir ortaklık istiyoruz. Gelecekteki üretim teknolojisi için haklarımızı teyit etmek istiyoruz. Onların güvence altına alınmasını istiyoruz. Uçağımız için faydalı olacak modelleri görüşmeye devam edeceğiz. Genel olarak konuşursak, toplantılar olumludur. Her iki taraf da yapıcıdır.

İngiliz hükümeti olumlu davranıyor. Bunlar olumlu yönler ama her şey yolunda diyemeyiz; yarın başlayalım. Rolls-Royce’a bir Teklif Talebi (RfP) yayınladık. Cevaplarını bekliyoruz. Alacağımız cevaba göre hareket edeceğiz.

Uçak motoru başka ülkelere satılabilir mi?

TurDef’in “Birleşik Krallık’ta ülkenin ihracat kısıtlamalarını kaldırdığından bahsediyorsunuz. Hürjet gibi başka projelerde de sonuç bekleyecek miyiz” sorusuna ise Prof. Dr. İsmail Demir şu yanıtı verdi:

“Bizim bununla bir sorunumuz yok. Motor birlikte üretildiğinde diğer ülkelere de ortaklaşa pazarlanacağını düşünüyoruz. Motorun bir türevini yapmanın sıkıntısını görmüyoruz. Fikri mülkiyet hakları Türkiye’de kalacak ve Rolls-Royce’un fikri mülkiyet haklarının bir kısmını kullanmasında bir sorun görmüyoruz. Bu işbirliğinin ihracatımıza engel olmasını istemiyoruz. Bu bizim için bir başka öncelikli endişe.

Geçmişte biraz tecrübeye sahip yabancı ülkelerle görüştük. Müzakere yöntemlerimiz bu deneyimden kaynaklandı. Biz hayal kurmuyoruz. Ülkemizin çıkarlarını korumaya çalışıyoruz ama onların çıkarlarını korumamalarını ummuyoruz. Bu bir denge meselesidir”

https://tolgaozbek.com/savunma/demir-rolls-roycet ...ekliyoruz/



Tourgood34
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 13:16

Alıntı:
Türkiye henuz AESA radarı yapmadı..Yapsa bile block 40,50 ve 52 lere takamaz..Ancak kaynak kodu alinirsa olur..Block 30 ancak mumkun ama AESA radarinin bitmesine daha yillar var..Bitmemis seyleri neden bitmis gihi gosteriliyor?


1 - Yaptı. Prototip hazır ve entegrasyon ile testleri yapılmaktadır. İnkâr ediyorsun.





2 - Bloklar veya kaynak kodu sorunu yok, olmadığını da en yetkili ağızlardan gelen bilgileri burada paylaşarak izah ettik. İnkâr ediyorsun.

3 - Yıllar var? Tamam, sen neye inanmak istiyorsan ona inanmaya devam edebilirsin. Bugün bu fazda olan bir radarın 5-6 sene süreceği yok. Bugün entegrasyon ve test durumunda olan bir radarın taş çatlasın 2-3 sene içinde seri üretimi başlar. Biz radar teknolojilerinde epey bir yol kat ettik. Bunun meyvelerini alıyoruz.

Hoş ya, inkâr edene ne anlatsak boş. Belli ki bunu da "akılcılık" kisvesi altında yapacak.


M 60T
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 13:24
Türkiye ingiltere


Türkiye ve ingiltere iki tarafında kazanacağı bir ortaklik kurabilir. Örneğin Rolls Royce firması MMU motoruna,destek olurken. Türkiye de 2 Filo Tempest uçağı alımı için ön anlaşma yapabilir. Tempest uçağı için Türk firmalari tarafından parca üretimide yapılır. 2035 dan sonra Tempest uçakları envantere girmeye başlar. Ingiltere nin elinde bulunan yaklaşık 30 Adet Eurofighter Trench 1 uçağı da envantere alınabilir. Fakat uçaklar makul fiyata (Uçak+ Modernizasyon ücreti) olursa satın alabiliriz. Bu uçaklar Ingıltere tarafından Trench 3 seviyesine (Hava yer mühimmatlari için) çıkarılmalı. Uçaklar Captor E Aesa radari ile donatılmalı. Son olarak uçaklarda yerli ve hava ve kara mühimmatları kullanılabilmeli.

https://www.Reklam_link.com/konyayi-ziyaret-e ...-ediliyor/


En son M 60T tarafından Pzr 29 May 2022, 14:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 5 kere değiştirildi


Meted
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 14:01
Hürjet yer testlerine başlıyor



(+)



Alıntı:

2022 yılında hangardan çıkması ve yer testlerine başlaması hedeflenen Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı HÜRJET’ten 16 adet üretilecek

Akit Tv’de Sami Dadağolu’nun Ankara Kulusi programına konuk olan Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir çeşitli projelerde gelinen son durumlara ilişkin bilgi verdi. Demir, Hürjet projesi ile ilgili olarak yaptığı açıklamada 2022 yılı içerisinde yer testleri başlayacağını ifade etti. Yıl sonuna doğru başlaması planlanan yer testleri daha önceden ortaya konan 2022 yılında hangardan çıkma hedefinin korunduğunu gösteriyor.

Ocak 2022’de, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlık yaptığı Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantısında 2023 yılında ilk uçuşunu yapması planlanan HÜRJET’in ilk etap seri üretim kararı alınmıştı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A. Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, A Haber’de Gündem Özel yayınına konuk oldu. HÜRJET projesi ile ilgili konuşan Kotil, Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı HÜRJET’te ilk etapta 16 adet tedarik edileceği bilgisini paylaştı. Kotil konuşmasında, “Hafif saldırı ve jet eğitimi uçağı. İçinde jet motoru var. Sesin yüzde 40 daha yükseğini uçuyor. Bunu Milli Muharip’in önüne koyduk. Devletimiz bundan 16 tane sipariş verdi. Türkiye’nin bu tip uçağa ihtiyacı var. Hem eğitim hem de saldırı uçağı. Bu da yaklaşık 1 ton patlayıcı taşıyor. Sesten hızlı uçuyor ve ekonomik. F-16’ya göre çok ekonomik. Dünya piyasasında yeri var. 2023’te uçacak. Bu süpersonik bir uçak.” ifadelerine yer verdi.

Geçmişte HÜRJET’in 2022 yılı başında yer testlerine başlayacağını açıklamıştı. Yer testlerini takip eden süreçte yine 2022 yılında ilk uçuşun gerçekleştirileceğini aktaran Kotil, 18 Mart 2023 tarihinde HÜRJET’in daha olgun bir şekilde uçuş icra edeceğini açıklamıştı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na ilk jet eğitim uçağının ise 2025 yılında teslim edileceğini söyleyen Kotil, silahlı versiyonuna (HÜRJET-C) yönelik çalışmaların 2027 yılına kadar sürebileceğini ifade etmişti. Proje kapsamında iki adet uçabilir prototip uçak ile test faaliyetlerinde kullanılmak üzere bir adet statik ve bir adet yorulma test uçağı üretilmesi planlanıyor.

HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı
HÜRJET, 1.2 Mach azami hız ve 45,000 ft azami irtifada görev yapacak şekilde tasarlanacak ve son teknoloji görev ve uçuş sistemlerini barındıracak. HÜRJET’in 2721 kg faydalı yük kapasitesine sahip Hafif Taarruz Uçağı modeli, ülkemizle birlikte dost ve müttefik ülkelerin silahlı kuvvetlerinde, hafif taarruz, yakın hava destek, sınır güvenliği, terörle mücadele gibi görevlerde kullanılmak üzere silahlandırılacak.

Projenin halen devam etmekte olan kavramsal tasarım aşamasında, yapılan pazar analizinin ışığında tek motor ve çift motor alternatifleri değerlendirilerek, motor sayısına karar verilecek ve buna uygun olarak kavramsal tasarım çalışmaları yürütülecek. Uzun temin süreli sistemlerle ilgili tedarikçilerle iletişime geçilerek sistem çözümleri oluşturulacak.


BJK 5106
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 14:24



Siper füzesi emin adımlarla yükseliyor

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Siper Hava Savunma Sistemi Projesi'nin başarılı şekilde devam ettiğini ve yakında yeni bir test yapılacağını bildirdi.
Alıntı:
İsmail Demir, AA muhabirine, Anadolu Ajansının Global İletişim Ortağı olduğu, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı), Azerbaycan Dijital Gelişim ve Ulaştırma Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürütücülüğünde düzenlenen TEKNOFEST Azerbaycan'da, Siper Hava Savunma Sistemi'ne yönelik yürütülen çalışmalara ilişkin değerlendirmede bulundu.

Siper Projesi'nde görev alan mühendislerin başarılı bir test sonrası yaşadığı sevinci sosyal medya hesabında paylaşan Demir, şöyle konuştu:

"Türkiye iddialı projeler ortaya koydukça ve bunları başardıkça ülkedeki birlik, beraberlik ve başarabiliyor ruhunu da ateşliyoruz. O ateşlenen ruhla beraber, gördüğünüz gençlerimizdeki heyecan, mutluluk, birlik ve beraberlik de sürekli gelişiyor. Ülkemizde lüzumsuz gündemlerle halkımızı, gençlerimizi meşgul etmek yerine, bir amaca, projeye kilitlersek nasıl bir birlik, heyecan, kardeşlik ruhu oluşturacağını göstermek amacıyla bu paylaşımı yaptım. Bu tür projeler artıkça ki savunma sanayisi projelerinin çoğunda bunu görüyoruz, proje ekiplerimiz bütün güçleriyle ülkemizin mutluluğu, refahı, güvenliği için çalışıyorlar. Bu çalışmayı yapmaktan mutluluk ve gurur duyuyorlar."

Siper Projesi'nde testlerin arka arkaya devam ettiğini dile getiren Demir, her testin, yeni bir kabiliyetin denenmesi, sisteme yeni bir kabiliyet kazandırılması, kabiliyetlerin geliştirilmesi veya bir adım öteye taşınması anlamına geldiğini söyledi. Demir, şöyle konuştu:

"Her testimiz çok şükür gayet başarılı. Amaçlanan noktalara ulaşan, onları gerçekleştiren testler oldu. Yakında bir testimiz daha olacak. Bu testlerin bize verdiği mesaj, gayet memnuniyetle görüyoruz ki Siper Projemiz gerçekten yolunda, çok iyi gidiyor. Kademeli hava savunma sisteminin oluşturulmasında, çeşitli kademelerde ülkemizin hava savunmasında önemli kabiliyetleri sahaya veriyor olacağız. O açıdan bir taraftan Milli Muharip Uçak faaliyetleri devam ederken bir taraftan da hasımların oluşturabileceği hava üstünlüğünü önlemek amaçlı güzel bir hava savunma sistemini yerli olarak kurmak ve bunu hizmete vermek gibi bir yolda yürüyoruz. İnşallah bu çalışmaların sonucu artık ülkemiz 'Patriot mu verdiler, SAMP/T mi aldık, falanca ambargo uygulandı mı' gibi tartışmaların tamamen dışında kalacak. 'Kardeşim vermezseniz vermeyin, biz daha iyisini yaparız' deyip devam edeceğiz."

"Duygusal yakınlık bir yerde eyleme geçmeli"

Azerbaycan tarafından kullanılan Türk savunma sanayisi ürünlerine ilişkin de değerlendirmede bulunun Demir, "kardeşlik" ve "tek millet" yaklaşımının lafla olmadığını, duygusal yakınlığın bir yerde eyleme geçmesi gerektiğini belirtti.

Demir, bu tür projelerde beraber çalışmanın, ürünleri ortak kullanmanın kardeşlik ruhunu pekiştirdiğine dikkati çekerek şunları kaydetti:

"Burada örneklerini görüyoruz. TEKNOFEST diğer kardeş ülkelere de yayılarak ülke gençliklerinin, teknolojiye kafa yoran insanların iş birliğine ve ortak ürünlerin ortaya çıkmasına da yol açacak. Türkiye'nin iddialı projelerine kardeş ülkelerin katılımını, ortak olmalarını teşvik ediyoruz. 'Burada kapımız açık' diyoruz. Bunun ne kadar değerli bir şey olduğunu da bu ürünlerimizin teknolojik kabiliyetleri ortaya çıktıkça görecekler. Çünkü ilk planda sadece sözle konuştuğumuzda bazı meselelerin anlaşılması, kavramların ne anlama geldiğinin görünmesi biraz zaman alabiliyor. Alana uygulandıkça, ekipler birbiriyle temas kurdukça bu ruh daha da pekişiyor. Halklar arasında da bu şekilde birlik-beraberlik ruhunu pekiştireceğiz." (AA)


Tigerfish
2 ay önce - Pzr 29 May 2022, 14:28

Alıntı:
Bloklar veya kaynak kodu sorunu yok, olmadığını da en yetkili ağızlardan gelen bilgileri burada paylaşarak izah ettik. İnkâr ediyorsun


Evet hocam doğru. Benim anlayamadığım bu bilgiler açık kaynaklardan erişebilinir. Yani şimdiki erişimin vaziyetin bir gizliliği de yok.



sayfa 4596
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET