Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
serhat
1 yıl önce - Cum 19 Tem 2019, 00:35
Bafra-Samsun-Ünye Otoyolu


KGM Bafra-Samsun-Ünye Otoyolu Güzergah Alternatifleri Etüt ve Proje Mühendislik Danışmanlık İşi için İlan Yaptı

Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilecek olan, "Bafra-Samsun-Ünye Otoyolu Güzergah Alternatifleri Etüt ve Proje Mühendislik Danışmanlık" ihalesi ile ilgili 01 Temmuz 2019 tarihli Kamu İhale Kurumu (KİK) Bülteninde yayımlandı.

Yatırımlar Dergisi'nin aldığı bilgiye göre; söz konusu ihalenin son teklif verme tarihi 02 Ağustos 2019 günü saat 10:00 olarak ilan edildi.

İhale dokümanı, KGM'den (İsmet İnönü Bulvarı No: 14 06100 Yücetepe Çankaya/Ankara Tel: 0312 449 81 00) görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, e-imza kullanarak EKAP üzerinden ihale dokümanını indirmeleri zorunludur.

Tekliflerin geçerlilik süresi 120 takvim günü, işin süresi 250 takvim günü olarak belirlendi.

İhale, yaklaşık 136 Km'lik yolun etüt ve proje mühendislik danışmanlık işlerini kapsıyor.

(ŞB) - KİK No: 2019/301738

Kaynaklar:
http://www.yatirimlar.com/haber-KGM_Bafra___Samsu ...285108.htm
https://www.ilan.gov.tr/detay-ihale-duyurulari-hi ...k-Gosterge


cihan

1 yıl önce - Pzr 21 Tem 2019, 16:22

İyide o hat devlet karayolu, otoyol değil ki. Otoyol'a mı çevrilecek, mavi karayolu tabelaları yeşil mi olacak yani

sağlıkcıı
1 yıl önce - Pts 22 Tem 2019, 16:42

Yapımı Planlanan Samsun Ünye Otoyolu projesi

samet13579
1 yıl önce - Pts 22 Tem 2019, 17:16

Böyle bir proje yok ki olacaksa nnasıl olacak mevcut yol yeterli zaten

ali alimi012
1 yıl önce - Pts 22 Tem 2019, 23:52

2023 hedefinden çıkarıldı.2035 hedefine konur mu bilmem ama eğer konulsa bile 2035 e bile bitmesi zor. 2053 hedeflerinde ancak bitebilir.tabi işler yolunda gider bu hükümet olursa başka problemler olmazsa ve ihtiyaç olursa. mesela o zamanlarda samsun giresun uçak seferleri başlayabilir.



meliksah55
11 ay önce - Cmt 14 Mar 2020, 15:44

Yapımı en acil otoyol değil belki ancak gerekli bir proje. Samsun şehir merkezinde, özellikle Atakum'da trafik zaten yoğun. Sinop tarafına gidecekler şehir merkezinden geçerek yoğunluğu daha da artırıyor. Samsun-Çarşamba arasına bakacak olursak, uzun trafik kuyrukları oluşmuyor belki ancak yine de yolu kullanan araç sayısı fazla. Yolda çok sayıda giriş-çıkış, dönel kavşak bulunuyor, bu da kazaları artırıyor.

İstanbul veya Ankara tarafından gelip Doğu Karadeniz'e gidecek olan herkes mevcut yolu kullanıyor. Gerede-Merzifon, Ankara-Delice-Samsun otoyolları ile birlikte bu yol da yapıldığında mevcut yollardan bağımsız yeni bir otoyol ağı oluşacak, Orta ve Doğu Karadeniz'e ulaşım çok daha kolay olacak.

KGM 2018 Trafik hacim haritası:


(+)


Cakirla rlar
11 ay önce - Çrş 18 Mar 2020, 02:07

Bu güzergahta batı çevreyolu var mı ???

Nereleri takip ediyor bu güzergah..bafradan başlayıp batı çevre yolunamı bağlanıyor...??


yusufyucel82
11 ay önce - Prş 19 Mar 2020, 02:20

Otoyol derken ücretli yol kastediliyorsa pek gerçekçi olmaz gibime geliyor. Diğer taraftan Atakum ve şehir merkezini by-pas eden bir çevre yolu şart. Benim hayalim ise yakakentten termeye uzanan bir demiryolu.

Cakirla rlar
11 ay önce - Prş 19 Mar 2020, 12:27

O zor arkadaş...çevre yolu olacak ünye ye kadar bu bize 70 yıl götürür...

yusufyucel82
11 ay önce - Cmt 21 Mar 2020, 18:34

Devlet Planlama Teşkilatının (2001, s. 25) verdiği rakamlara göre; çift hatlı, sinyalli ve elektrikli demiryolu hattının yapım maliyeti 2,96 milyon $/km, otoyolun yapım maliyeti ise ortalama 8 milyon $/km’dir.

KGM (2009d, s. 30), vergiler, kamulaştırma ve köprü yapım maliyetlerinin dâhil edilmediği dalgalı arazide bölünmüş yol yapım maliyetini 2008 yılı fiyatları ile 2.564.764 TL/km olarak vermektedir.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) verdiği rakamlarda ülkemizde hızlı tren altyapı
yapım maliyetinin ortalama 4,53 milyon $/km civarında olması beklenmektedir.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığının (ÖİB) verdiği rakamlarda ortalama 1 km otoyol yapım maliyeti yaklaşık 8,19 milyon $’dır.

Kaynaklarının kullanımında etkinliğin sağlanabilmesi ülke ekonomileri için hayati önem taşımaktadır.
Bu bağlamda; ulaşım talebinin karşılanması için alternatif ulaştırma sistemleri arasında en uygun
maliyete sahip sistemin tercih edilmesi gereklidir.
İki temel ulaştırma sisteminin yapım, bakım ve işletme maliyetleri açısından karşılaştırıldığı bu
çalışmanın sonucunda; demiryollarının yolcu taşımacılığında %40–50 oranında, yük taşımacılığında ise
yaklaşık %70 oranında daha ucuz olduğu tespit edilmiştir. Bu tespitlerden şu sonuçları çıkartabiliriz:
• Şehirlerarası yük taşımacılığı demiryollarına kaydırılmalıdır.
• Şehirlerarası yolcu taşımacılığında hızlı trenler yaygınlaştırılmalı; yeni yapılacak
demiryolu yatırımlarında hızlı trenler tercih edilmeli, mevcut konvansiyonel hatlar ise
daha çok yük taşımacılığı için kullanılmalıdır.
• Karayollarında işletme maliyetlerinin düşürülmesi için önlemler alınmalıdır.
• Karayollarında toplu taşıma özendirilerek YOGT içerisinde otobüs oranı artırılmalıdır.
https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarind ...869522.pdf
Demiryolunun karayoluna göre daha çevreci ve konforlu olduğunu da gözden çıkarmamak lazım



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM