Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
yusufyucel82
1 yıl önce - Sal 02 Tem 2019, 10:02
Tüvasaşın elektrikli tren projesi 200km olarak güncellendi







yusufyucel82
10 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 16:03

http://www.dengegazetesi.com.tr/karadenizin-tum-i ...51902h.htm

Alıntı:

Karadeniz’in tüm illeri demiryolu ile buluşacakEnerji ve Tabii Kaynaklar eski Bakanı AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler, Karadeniz Bölgesi'ndeki tüm illerin demiryolu ile buluşacağını açıkladı
Enerji ve Tabii Kaynaklar eski Bakanı AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler, Samsun'un Çarşamba ilçesinden Ordu'nun Fatsa ilçesine bağlı Bolaman beldesine kadar yapılması planlanan 102 kilometrelik demiryolunun etüt ve uygulama projesinin bittiğini açıkladı.
Güler, AK Parti iktidarının karayolu paralelinde Karadeniz tüm illerini demiryolu ile birleştirecek bir proje hedeflediğini söyledi. Ankara'da gerçekleşen Ordu Tanıtım Günleri Fuarı'nda soruları yanıtlayan AK Parti Ordu Milletvekili Mehmet Hilmi Güler, Samsun'un Çarşamba ilçesinden Ordu'nun Fatsa ilçesine bağlı Bolaman beldesine kadar yapılması planlanan demiryoluyla ilgili çalışmaların devam ettiğini hatırlattı. Güler, "Demiryolunun etüt ve uygulama projesi bitti. 102 kilometrelik bir hat olacak. 750 milyon TL değerinde bir projedir bu. Yatırım kararı alınacak ve yapılmaya başlanacak. Karayoluyla paralel geçecek. Bu yatırım havaalanıyla birlikte bizim Karadeniz'e kadar uzanan en önemli yatırımdır. Demiryolunun etüt ve uygulama projelerinin bitmesi çok önemli. Bu hem bu işin olabileceğinin, hem de detaylarını gösteren bir proje" dedi. Milletvekili Güler, AK Parti iktidarının karayolu paralelinde Karadeniz tüm illerini demir yoluyla birleştirecek bir proje hedeflediklerini söyledi. Kaynak: Karadeniz’in tüm illeri demiryolu ile buluşacak


Alıntı:
Erken cumhuriyet döneminde Samsun-Kalın demiryolu hattının hâricinde Yeşilırmak Deltası'nda yetiştirilen ürünlerin nakliyatının kolaylaştırılması amacıyla Samsun sahil demiryolu hattı da projelendirilmiştir. Devletin uzun mesafeli demiryollarını kendisi inşa ederken kısa mesafeli hatları özel iştiraklere bırakmasıyla bu hattın inşasını Samsun Sahil Demiryolları Türk Anonim Şirketi üstlenmiş, 6 Aralık 1923 tarihinde 75 cm genişliğinde ve 150 km uzunluğunda Samsun-Bafra ve Samsun-Çarşamba demiryollarının döşenmesi konusunda sözleşme imzalanmıştır.[12][13] Ayrıca demiryolunun Alaçam ve Terme'ye uzatılması konusunda da imtiyaz tanınmış olup süresi 75 yıl olarak belirlenmiştir.[13] Bir an önce inşasına başlanan hattın resmî temel atma töreni Mustafa Kemal'in de katılımıyla 21 Eylül 1924'te yapılmış, ilk sefer ise Samsun-Tekkeköy-Dikbıyık-Çarşamba istasyonları arasında 1 Ekim 1926 tarihinde gerçekleşmiştir.[14] Türkiye'de yerli sermayenin finanse etmesiyle döşenen ilk demiryolu hattı olan[15][16] Samsun-Çarşamba hattı yeterli yolcu ve yük kapasitesine ulaşamayarak zarar etmeye başlamış, 1931'de kapatılmış, hattın işletilmesinde kamu yararını gözeten devlet 15 Nisan 1933'te hattı Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umumî İdaresinin sorumluluğuna vermiştir.[13][17] Dar hatlı demiryolu 1971'de kapatılmış, 1980'de standart hat açıklığında yenilenerek yeniden işletmeye açılmıştır.[18][19] Daha sonrasında talep görmemesi nedeniyle tekrar kapatılan hattın Çarşamba ilçe merkezindeki üç km'lik kısmı 2013 yılında sökülmüştür.[20][21]



https://www.wikiwand.com/tr/Samsun%27da_ula%C5%9F%C4%B1m

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=2133275#2133275

Alıntı:
Demiryollarını yurdun her yanına ulaştırmak gayesiyle zaman zaman yapılan fizibilite etüdlerinden bir tanesi; Samsun-Bafra Demiryolu etüdü.

Samsun ili demiryolu açısından oldukça faal bir ilimizdir. Sivas aksından gelen demryolu Samsun Limanı’na ve Çarşamba’ya uzanmaktadır. Yük taşımacılığı konusunda önemli bir akstır. Karadenize açılan yük hattıdır. Ayrıca yapılması gündemde olan Ankara-Samsun Hızlı Tren hattı şehri başkente hızlı bir şekilde bağlayacaktır.

Samsun ilinin en büyük ilçesi olan Bafra Samsun’a sadece 50 km uzaklıkta bulunmaktadır. Samsun kent merkezine yapılan, Gar ile Üniversite arasında 20 km’lik tramvay hattının son istasyonuna ise sadece 30 km uzaklıktadır. Bafra’ya kurulabilecek bir demiryolu hattı ilk etapta tramvay hattına ulaşarak bölgesel tren taşımacılığı, banliyö işletmeciliği, raybüs işletmeciliği yapılabilir. Uzun vadeli olarak Alaçam ve Gerze üzerinden Sinop Liman’ına ulaşma hedefi düşünülebilir. Ayrıca Bafra’dan sonra Durağan, Boyabat, Taşköprü üzerinden Kastamonu’ya uzatılarak Karabük ile bağlantı sağlanıp Batı Karadeniz Demiryolu Hattı ihdas edilebilir. Bu hattın Zonguldak bağlantısı olduğundan dolayı ileride yapılacak Adapazarı-Karasu-Bartın demiryolu hattı ile İstanbul’a bağlantı yapılabilir. İstanbul-Zonguldak-Samsun işletmesi mümkün olabilir.

Bölge YGHP (Yeşilırmak Havzası Gelişim Projesi) kapsamında değrlendirilmekte ve kalkınma ajanı tarafından desteklenmektedir.


samet13579
10 ay önce - Pts 07 Ekm 2019, 16:21

Projeler havada ucusuyor para yok ki projeler rafa kalktı bile

serhat
7 ay önce - Sal 10 Arl 2019, 16:13
Orduluların hızlı tren sevinci


Orduluların hızlı tren sevinci

Geçtiğimiz hafta proje ihalesine çıkılan Samsun-Ordu Hızlı Tren Hattı, Orduluları sevindirdi. OTSO Başkanı Servet Şahin, yıllardır talepleri olan hattın mutluğunu yaşadıklarını belirtti. OTSO Meclis Başkanı Levent Yıldırım ise, “Demiryolu Ordu’nun turizmine, sanayisine çok ciddi katkılar yapacaktır” dedi.

Samsun-Ordu Demiryolu (Altyapı, Üstyapı, Elektromekanik) Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmet Alımı İşi danışmanlık hizmeti işi için, yeterli tecrübeye sahip adaylar teklif vermek üzere ön yeterlik başvurusuna davet edildi. Ön yeterlik değerlendirmesi sonucu yeterliği tespit edilenler arasından ön yeterlik şartnamesinde belirtilen kriterlere göre sıralanmak suretiyle kısa listeye alınarak teklif vermeye davet edilecek isteklilerin katılımıyla 4734 sayılı Kanunun 5’inci bölümünde yer alan hükümlere uygun olarak belli istekliler arasında ihale usulü ile ihale edilecek. İhale 25 Aralık 2019 tarihinde TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Satın Alma ve Stok Kontrol Dairesi Başkanlığı Toplantı Salonu (3.kat 4052 no.lu oda) saat 10.00’da gerçekleştirilecek.

FİZİBİLİTE ETÜDÜ YAPILACAK

TCDD, Samsun-Çarşamba-Ünye-Fatsa-Ordu arasında çift hatlı ve EST’li olarak yapılması planlanan demiryolu hattının alternatif işletme senaryolarına (işletme hızı, yolcu, yük, karma trafik vb.) göre değerlendirilerek fizibilite çalışması yapılmasını öngörüyor. Bu teknik şartname ile Samsun-Çarşamba-Ünye-Fatsa-Ordu güzergâhında mevcut ulaşım sistemine ek olarak bir Demiryolu inşa edilmesi durumunun ekonomik ve finansal (Mali) açıdan değerlendirilerek projenin; ekonomik açıdan yapılabilir olup olmadığının tespitine yönelik Ekonomik Analiz, finansman açısından yapılabilir olup olmadığının tespitine yönelik Mali Analizi de içerecek olan Fizibilite Etüdünün teknik detaylarının belirlenmesi amaçlanıyor.

ŞAHİN: HEM TURİZMİ HEM TİCARETİ CANLANDIRIR

Yayınlanan ihale ilanı Ordulularda da büyük sevinç yaşattı. Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, Orduluların bir hayalinin daha gerçekleşmeye başladığını belirterek, “Öncelikle bu konuda başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Olması gereken buydu. Samsun-Sarp Demiryolu’nun Ordu ve Giresun’dan geçerek devam etmesi gerekiyordu. Bu demiryolu sayesinde ilimizin hem turizm potansiyelinin hem de ticaret hayatının canlanacağını öngörüyoruz. İstanbul’dan veya başka bir ilden yola çıkan insanlar belki buradan Pekin’e gidecekler. Kars demiryolunun ne kadar cazip olduğunu görüyoruz. Ankara’dan çıkan Kars’a gidip, geri dönüyor. Bizim ilimizde de böyle bir hareketlilik neden yaşanmasın” diye konuştu.

Kaynak:
https://www.orduolay.com/gundem/ordulularin-hizli ...uydu/52646


smtcglr

7 ay önce - Çrş 11 Arl 2019, 10:17

15 yıl sonra konu hortlar



sayfa 2
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET