Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ebru K.Türk
17 yıl önce - Cmt 17 Eyl 2005, 23:52
BUR » A7.25. Bursa'ya Yeni Caddeler Açılacak(mış)




Arkadaşlar;

Geçtiğimiz gün Bursa'daydım ve Bursa'daki akrabalarımın zoruyla bir düğüne katıldım. Orada Bursa'da yönetim kademesinde önemli mevkilerden birkaç kişi ile kısa konuşmalarım oldu. Kendilerinin ve Belediye başkanının görüşleri 2006'dan itibaren kent içine yönelecekleri yönündeydi. Çevre yolunun bu yıl sonunda biteceği, ankara-izmir yolu üzerindeki kavşakların arda arda yapımının süreceğini, Santral garaj, Merinos, Hızlı feribot ve teleferik sorunlarının aşıldığını. Onların artık önlerinde olmadığını ve yapımlarının artık başlamak üzere olduğunu söylediler. Zaten kent içinde de 6parmak meydanına bir batçık veya tüp geçit yapılacağını, mümkün olabilir ise merinos ile 6parmak meydanı arasındaki yoldan geçen derenin üzeri kapatılarak yolun 6 şeride çıkartılmak istendiğini  duydum bazı arkadaşlardan.

Bundan sonraki en önemli projeleri şehir içinde yeni ve çok geniş yollar açmak olacakmış. Örneğin (bilenler bilir)  Teleferikten başlayıp Kaplıkayaya kadar dağ eteğinden giden yolun genişletilerek bir bulvar haline dönüştürülecekmiş (6-8şerit yol) Aynı yolun Kurtbasan üzerinden Yıldırım Beyazıt heykeline bağlantısını geniş bir yol ile bağlamak istediklerini ve zaten buralardaki istimlak çalışmalarının çoğunlukta bittiğini söylediler.

Eğitim caddesinin Eski fakülteden itibaren Otosansite kadar aynı genişlikte uzatılmasına girişileceğini öğrendim. Bir de Yeşil ile emirsultan ve oradan da Zeyniler bölgesinden derebahçeye kadar olan yolda farklı bir proje uygulanarak bu hat üzerinde trafik yer altına yapılacak bir yolla sağlanırken yol üstü trafiğe kapanıp yaya akışına açılacakmış. Ve bu yol Uludağ eteğinden Davutkadıdaki Y.Beyazıt heykeline indirilecek olan geniş caddeye bağlanacakmış. Gerekli çalışmaların çoğu zaten başlamış. (bu biraz uçuk geldi ama çalışmalar başladı dedikleri için aktarıyorum.)

Doğu yakın çevre yolunun Otosansite bağlanması bitmek üzereymiş. Bu sayede Şehrin doğusunda oturup da organize sanayi veya küçük sanayi yönüne gidecekler şehir içi trafik ile uğraşmadan gidebilecek. Ayrıca Çevre otobanı Kasım ayında bitince Doğu yakın çevre yolundaki trafik yükü kalkacak birde 2006 içerisinde bu yolla bağlantı da yapılacakmış.

Tabi (benim için çok gerekli olan) bir noktayı da tamamen geğiştireceklerini söylediler. O da santral garaj meydanı yapılırken sadece garaja bir meydan yapılıp bırakılmayacakmış. O bölgede bulunan ve Osmangazi belediyes ile garaj arasında göçmen pazarı, Garajın karşısındaki restoranla bölgesi, Ayrıca yine Vakıfabank ve Valilik arasında kalan çarşamba caddesinin girişindeki çarpık binaların hepsinin Kent meydanı projesine dahil olduğunu, buraların tamamen kaldırılarak ya parka dönüştürüleceğini, ya da yeniden modern şekilde imara açılacağını öğrendim.

Ankara yolunun yıldırım yönü boyunca sıralanmış oto tamircilerinin bulunduğu atölyeler de yıktırılıp en azından Şükraniye ile Santral garaj arasındaki yolun sağlı sollu rehabilite edilmesi için planlamaya başlanmış. Tabi bu arada yeni sebze halinin yer belli oldu. Görükle yönünde bir yerde olacak. Şimdiki sebze hali ise yenisinin yapımının bitmesinden sonra büyük ihtimalle yeni bir meydan olarak düzenlemek istendiğini öğrendim. Ha bir de son olarak Gökdereden ankara yoluna inerken solda kalan çingene mahallesi tamamen yıkılp parka dönüşüyor. Yıkımlar başladı. Ayrıca Haşim işscan caddesi üzerindeki eski bıçakcılar çarşısının bulundauğu alan ve yolun karşı tarafındaki yıkık hamam ve çevresi gerekli yerler yıkılarak küçük bir meydana dönüştürülecek. Ancak Bıcakçılar çarşısının olduğu alanda şu an için Bursaray şantiyesi kurulu olduğu için Yıldırım etabının bitmesi bekleniyor.

Sürekli rahatsız olduğumu belirtip durduğum Haşim İşcan Caddesinin çevresindeki kötü binalar ise şimdilik yine kalacak. Çünkü Gazcılar ile Haşim işcan cd. arasındaki mahallelere ait yapılan imar planını mahekemeye veren istemezükçüler davayı kazanmış. Bu bölgede yeni bir imar planı çıkartılması için yeniden çalışmalara başlanmış.

İptal edilen plana göre; Gazcılar ile Haşim işcan cd. arasında kalan mahalleler ticarethane ve iş merkezi olabilecek şekilde parsellenmişti. Ara sokaklar 12m + 2x1,5 m kaldırım payı ile; bu 2 caddeyi bağlayacak olan cadde ise (Uluyol'un santal garaj yönündeki çıkışından yukarı H.İşcan Cd.'ni bağlayacaktı, Fomara,S.Garaj arasındaki caddeye paralen bir alternatif olacaktı)çıkışındaki   30m +2x2,5m kaldırım payı ile planlanmıştı. Binalar için öngürülen maksimum kat sayısı 18-20 idi. Amaç; Bursa'da eksikliği hissedilen yüksek yapıların ve büroların yada iş hanlarının bu bölgeye taşınarak hem bölgenin rehabilite olması hem de ulucami-kapalı çarşı-uluyol çevresindeki ticaret yoğunluğunun, ulaşımı daha kolay olabilecek olan bu bölgeye kaydırılması idi. Bu sayede Atatürk caddesindeki yoğunluk çok daha yeterli olan Haşim İşcan Cd'ne kayacak, S.Garaj kent meydanı projesi bittiğinde bölge tarihi merkeze kadar çok modern bir görünüme bürünecekti.

Neyse, Bursa'daki "Ne yaparım, ne yaptırırım" kafalılar yine galip geldi. Projenin iptal edilme nedeni ise, Ulucami ve Kapalı çarşı bölgesinin tarihi silüetinin kapatılmış olacağıymış. Yahu ulucami nerde Haşim İŞcan nerde. Duyanda bölgede onlarca İşbankası kuleleri yapılacak da İstanbul yönünden gelenler Ulucami'yi göremeyecek sanır.


Şimdilik fazla uzatmamak için burada kesiyorum. Diğer yazacaklarımı başka bir zaman eklerim.


En son Ebru K.Türk tarafından Pzr 18 Şub 2007, 14:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Mert Doğan
17 yıl önce - Pzr 18 Eyl 2005, 14:25

Hakikaten Bursa'ya geniş yolların açılması gerekliydi. ÖZellikle Yıldırım bölgesi tam anlamıyla yol yoksunuydu. Eğer söylendiği gibi geniş yollar açılacaksa çok büyük hizmet etmiş olurlar. Özellikle de Teleferiğe nasıl ulaşacağımızı şaşırıyoruz. Geçtiğimiz sokak aralarındaki darlıktan mı? yoksa o sokakların ne kadar çirkin olduğundan mı bahsetsem bilemiyorum. Ben de yakında Bursa'ya taşınacağım için bu sitede okuduğum ve yapılacağı söylenen yatırımlar biterse çok büyük bir değişim yaşayacaktır bu şehir.

Yalnız Haşim İşcan caddesinin etrafının yine çirkin kalacağını okuyunca üzüldüm. Bu tip önemli projeleri iptal etmek için başvuranlara mı şaşırmalı yoksa sudan sebepler ile iptal kararı veren mahkemelere mi şaşırmalı anlamadım.

Sahi bu tip davaları yöneten yargı mensupları yine Bursa'da oturmuyor mu? Biraz da kentin önünü kesecek kararlar verirken kendi şehirlerinin geçireceği değişimi düşünseler fena olmazmıydı?


Hakan Aydın

16 yıl önce - Çrş 12 Ekm 2005, 21:03

Bu haber en çok Ebru Kızıltürk'ü mutlu edecek sanırım

Tarih gün yüzüne çıkacak

Dün, Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Metin Çağlar ve Yıldırım Belediye Başkanı Yardımcısı Mustafa Karakoç ile birlikte tarihi Hanlar Bölgesi'ni gezen Hıdıroğlu, Hanlar Bölgesi'ni komple tarihi formatına uygun hale getirmeyi amaçladıklarını söyledi.
Hıdıroğlu, Bursa'nın tarihi mirasına 2T (tarih ve tabiat) projesi ile sahip çıkmaya başladıkların belirterek, Büyükşehir Belediyesi ve Kültür Bakanlığı'nın beraberce yürüttüğü çalışmalar kapsamında 2006 yılından itibaren kamulaştırmalara başlayacaklarını ve 2007'de bambaşka bir Bursa olacağını ifade etti. Kültür Bakanlığı'ndan da destek sözü aldıklarına dikkat çeken Hıdıroğlu, "Zafer Plaza'nın üst kısmındaki tarih tamamen ortaya çıkacak" diye konuştu.

HEDEF 1 MİLYON TURİST...

Bursa'da 40 olan han sayısını 10'a indiğini kaydeden Hıdıroğlu, sahip çıkılmadığı zaman bu hanların da 3-4 yılda bitebileceğini ifade etti. Hanları tarihi dokusuna uygun haline getirdikten sonra bu tarihi mekanlara 1 milyon turist hedeflediklerini anlatan Hıdıroğlu, "Bu çalışmalar belki birilerinin aleyhine olacak ama Bursa'nın ve Bursalıların lehine olacak. Tarihi değerlere sahip çıkarak buralara gelecek insan sayısını 10'lara 20'lere katlarız. Roma'da 1 tane modern bina yok. Onlar tarihlerini korumuş, biz niye korumayalım" dedi.

Hıdıroğlu, bu konuda sadece bakanlığa, belediyelere değil vatandaşlara da büyük görev düştüğünü hatırlatarak, hanların içinde dükkanları bulunan vatandaşların da üzerine düşeni yapması gerektiğini belirtti. Bu çalışmalarla Bursa'nın 40 yıl önceki tarihini geri getirmeyi hedeflediklerini anlatan Hıdıroğlu, belediyelerin de bu konudaki çalışmalarının memnunluk verici olduğunu söyledi.


http://www.olaygazetesi.com.tr/style2/bursa/


Mert Doğan
16 yıl önce - Prş 03 Ksm 2005, 22:37

Ebru'nun yularıdaki mesajda değindiği Davutkadı-Ortayol-Zümrütevler hattı boyunca giden dar ve çok karmaşık olan ÇİÇEK CD.'deki yıkımların başladığını gördüm.

Yıkılan bir kaç tane evin yıkıldıkları noktalara bakarsak kaldırım payları ile birlikte 3+3 genişliğinde bir cadde rahat rahat açılabilir. en azından Teleferikten Sitelere giden cadde de genişletilirse bu yol oraya bağlanacağı için trafik akışında oldukça rahatlamaya sebep olur gibi geldi..

İnşallah ortayol-derebahça-emirsultan-yeşil hattında da gerekli yol düzenleme ve genişletmeleri yapılır. Açılmaya başlanan Çiçek cd. ile birleşince çok rahat bi ulaşım aksı daha sağlanmış olur.


SABRİ BİLGİN
16 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 14:39

Ebru bu yazdıklarının hepsini hatta biraz fazlasını bugün gazetede okudum.Dediğin gibi 2006 da şehir içindeki yollara yönelip mevcut bazı yolları genişleteceklermiş,bazı yerlere ise dikey yeni yollar yapılacakmış.Hatta 2006 yılı içinde bile sadece 5 yeni yol yapılacakmış.Sevindirici tabi.Biraz uçuk demişsin ama sanırım gerçek oluyor.



Ebru K.Türk
16 yıl önce - Çrş 30 Ksm 2005, 17:01

Bugünkü haberi de ben özetleyerek aktarayım. Daha anlaşılır olsun

Şehreküstü Meydanı-Haşim İşcan Caddesi-Yıldırım Bayezıt Meydanı-Kasım Önadım Bulvarı-Eğitim Caddesi güzergahı, Ortabağlar'da yapılacak kamulaştırmalar sonrasında önce Şevket Yılmaz Devlet Hastanesi'ne, oradan da Erikli Kavşağı'na bağlanacak. Ertuğrulgazi ile Teferrüç'ü birbirine bağlayan Çiçek Caddesi genişletilecek. Samanlı Kavşağı'nda sona eren Doğu Yakın Çevre Yolu da 2006 yılı içinde Otosansit Kavşağı'na bağlanacak.

Kentin batısında ise; İzmir Yolu'ndaki Çalı Kavşağı ile Mudanya Yolu'ndaki Filament Kavşağı'nı birbirine bağlayacak Ata BulvarıÊtamamlanıp, devamında Hamitler güzergahını takip edip havaalanı altından Yunuseli'deki Büyükşehir Şantiyesi'nin olduğu yere çıkacak. Buradan da Batı Yakın Çevre Yolu'na bağlanacak.

Geçen dönem Osmangazi Belediyesi'nin başladığı Zafer Mahallesi'ndeki Hipodrom'dan Paşa Çiftliği'ne uzanan yolun kamulaştırmaları bitirilerek ulaşıma açılması sağlanacak.

Önümüzdeki yılın programına alınan yol hamlesi yalnızca mevcutların devamı ve yatay yollar yapılmasıyla sınırlı değil. Bunlarla birlikte, dikey yollar için de ciddi bir hazırlık süreci var.

İlk olarak da...

Yıldırım İlçesi sınırları içinde, Davutkadı'dan Ertuğrulgazi'ye uzanan Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile ona paralel olarak devam eden Kasım Önadım Bulvarı ve EğitimÊCaddesi arasında bağlantı sağlanacak.

Çünkü...

Yeşilyayla'da olan birisinin Eğitim Caddesi'ne gidebilmesi için ya Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi'nden, ya da Sinandede'den dönüp gelmesi gerekiyor. O nedenle, paralel iki cadde arasına en az 15 metre (benim duyduğum düşünülen genişlik 25m idi) genişliğinde dikey bir yol açılması planlanıyor.

Böylece...

Eğitim Caddesi'nin alternatif özelliğinin de artacağı düşünülüyor.

Yıldırım'da belirlenen bu noktanın dışında, Osmangazi için de dikey yol arayışları başladı. Bu nedenle, Osmangazi Belediyesi de yoğun bir şekilde hazırlık yapıyor. Muhtemelen Hisar içi bölgesindeki çoğunluğu müstakil olan evlerin tarihi nitelikte olmayanları yıkılarak ara 2 aracın yan yana zor geçtiği ama adı cadde olan yerlerde de önemli genişletmelere gidilecek. Bu sırada da yok olmak üzere olan Bursa Surları önemli ölçüde açığa çıkarılıp restore edilecek.


sagopa_ilker
16 yıl önce - Prş 01 Hzr 2006, 18:11

İnşallah bu söylenenler lafta kalmaz. Özellikle de Teleferik Kaplıkaya arasına bir cadde şart. Çünkü o kadar çarpık bir yapılanma var ki orada, yolda giderken bir evin bahce duvarı falan cıkıyor karşına. yolun bir kısım çok genişken, biraz ilerleyince iyice darlaşıyor.. Zamanında nasıl göz yumulmuş bu evlerin yapılmasına!! Güzelim Bursa yoğun göç yüzünden ne hallere geldi!!

Akın Alan
16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 06:14

Yıldırım’a yeni yollar açılacak

Yıldırım'da yapılacak tüpgeçit ve yeni yollar ile kavşaklar masaya yatırıldı.
Yıldırım Belediye Başkan Yardımcısı ve Ulaşım Komisyonu Başkanı Mustafa Karakoç
başkanlığında gerçekleştirilen, Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Tacettin Kınay, Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Danışmanı Mustafa Özfatura'nın da katıldığı toplantıda, ilçede yapılması planlanan yeni yollar ve kavşaklar konusunda görüş alışverişinde bulunuldu.
Yıldırım'ın ulaşım konularının değerlendirildiği toplantıda 2006-2007 yılı içinde yapılması planlanan Ankara Yolu'ndaki tüpgeçit projesine son şekil verildi. Yıldırım Belediyesi'nin kamulaştırma işlemlerini, Büyükşehir Belediyesi'nin de imalatını yapacağı BursaRay B etabı çalışmaları kapsamında yapılması planlanan ve Karlıdağ Caddesi'nden Yıldırım ile Osmangazi İlçesi'ni birbirine bağlayacak köprü konusu da ele alındı. Ayrıca yapımı hızla devam eden ve Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl sonunda tamamlanacak olan Yakın Doğu Çevre Yolu'ndaki çalışmalar da masaya yatırıldı.


Batur

16 yıl önce - Cum 02 Hzr 2006, 15:16

Alıntı:
2006-2007 yılı içinde yapılması planlanan Ankara Yolu'ndaki tüpgeçit projesine son şekil verildi. Yıldırım Belediyesi'nin kamulaştırma işlemlerini, Büyükşehir Belediyesi'nin de imalatını yapacağı BursaRay B etabı çalışmaları kapsamında yapılması planlanan ve Karlıdağ Caddesi'nden Yıldırım ile Osmangazi İlçesi'ni birbirine bağlayacak köprü konusu da ele alındı.


Bu tüpgeçit ve köprü tam olarak nereye yapılacak, bilgisi olan var mı?


Akın Alan
16 yıl önce - Cmt 03 Hzr 2006, 12:59

Alıntı:
Bu tüpgeçit ve köprü tam olarak nereye yapılacak, bilgisi olan var mı?


Şükraniye’ye tüp geçit

Kenti içi trafiğinin rahatlaması amacıyla bat-çık, tüp geçit ve yonca kavşak projelerini hayata geçiren Büyükşehir Belediyesi, Şükraniye'de
yapılacak tüp geçit projesini de hazırladı. BursaRay B etabı çalışmaları kapsamında tamamlanacak olan Şükraniye tüp geçidinin yapılacağı bölge belirlendi. Ankara Yolu'ndaki Sarı Cami tarafında kalan Vatan Sokak ile Şükraniye Mahallesi Yüce Sokak Ankara Yolu'nun altından geçecek tüp geçitle birbirine bağlanacak. Tüp geçit inşaatı için Yıldırım Belediyesi, bölgede üç katlı bina ile bir arsa kamulaştırmasını üstlenirken, inşaatını ise Büyükşehir Belediyesi yapacak. Tüp geçit çalışmalarının BursaRay B etabı çalışmalarıyla bütünleşik olarak tamamlanacağı, inşaatın tamamlanmasıyla Gökdere Kavşağı ve Ankara Yolu birbirine bağlanacak. Genişliği 10 metre, uzunluğu ise 40 metre olarak inşa edilecek olan Şükraniye Tüp Geçidi, Gökdere Kavşağı'ndan gelen araçların Ankara Yolu'nun doğu ve batı kısmına sinyalizasyonsuz geçisine imkan verecek.

Trafik lambaları kalkıyor

Tüp geçit tamamlandığında, Büyükşehir Belediyesi'nin daha önce açıkladığı gibi araçlar Küçük Sanayi'den Arabayatağı'na tüp geçit, batçık ve yonca kavşaklar sayesinde trafik lambasına takılmadan ve 20 dakikada ulaşabilecek.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara