Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BursaRAY C Etabı geliyor
123 ... 434445   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 1
Ebru K.Türk
16 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2005, 21:12
BUR » B1.04. BursaRAY C Etabı geliyor



Arkadaşlar bugün güvenilir bulduğum birkaç kaynaktan aldığım bir bilgiyi paylaşmak istedim.

Bilgiye göre 2006 yılı içinde BURSARAY ULUDAĞ Ü. (C ETABI) başlanacakmış. Şu anda gerekli olacak kredi miktarının önemli bir kısmı bulunmuş. Fakat geri kalan kısmının da bulunması ve hazine onayı için bekleniyormuş. Ayrıca C etabında, Küçük Sanayiden sonra yolun ortasından değil Üniversiteye gidiş yönünde yolunda sağına alınarak Emirkoop ve çevre sitelerin içinden geçerek üniversiteye girmesi amaçlanıyormuş. Kampüe girdikten sonra Tıp fakültesi ve Kütüphane önünde olmak üzere 2 istasyon yapılmak istendiğini duydum. Ayrıca Emirkoop sitesine girdikten sonra kampüs içinde de dahil olmak üzere yer altından gitmesi yönünde planlar hazırlanıyormuş. Planların ve kredinin tamamlanmasından sonra Yıldırım etabının bitmesi beklenmeden C etabının başlatılabileceği söyleniyormuş. Eğer ciddi aksaklıklar çıkmaz ise en geç önümüzdeki 5 yıl sonunda Terminal, Uludağ Ü. ve Yıldırım etaplarının bitirilmesi amaçlanıyormuş.

Ayrıca Osmangazi-Terminal bağlantıları yapılırken İstanbul yolunun daralmaması için Bursaray'ın tamamen yer altından geçirilmesi planlanıyormuş. Fakat bu projeye başlamadan önce İstanbul yolu üzerine gerekli birkaç noktaya köprülü kavşaklar yapıp ardından Bursaray çalışmasına başlanması sağlanacakmış.

Umarım yapılmak istenen şey gerçekten yapılır ve hayal olarak kalmaz..

Bu sayfa çok uzayacağı için ek bilgileri aşağıya yazdım.


En son Ebru K.Türk tarafından Cmt 17 Şub 2007, 17:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 7 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2005, 06:33

BURSARAY Projesi kapsamında, "Uludağ Üniversitesi"ne uzatılacak olan kesim; "B2" etabı olarak adlandırılırken, "Santral Garaj-Terminal" arasıda inşa edilecek olan bölüm; "C" etabı olarak (Kuzey Etabı) belirlenmişti daha önceden... Demek ki projenin adlandırılmasında da birtakım değişikliklere gidildi son günlerde...

Akın KURTOĞLU


Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2005, 19:24

Akın Bey, Üniversite etabının ismini kendim C ETABI olarak koymuştum. Yani etap ismi olarak o kısma C etabı diye söylemediler, sadece Üniversite etabı dediler bana. Ama bilgileri sizin belirttiğiniz şekilde değiştiriyorum.

Kemal Çevik
16 yıl önce - Pzr 11 Eyl 2005, 19:54

Ebru hanım,
Akın bey,

Alıntı:
Ayrıca Emirkoop sitesine girdikten sonra kampüs içinde de dahil olmak üzere yer altından gitmesi yönünde planlar hazırlanıyormuş.


Şu raylı sistemleri ne zaman illa da yer altına almaya  vazgeçeceğiz. Örneğin batıya doğru uzatılan Bursaray'ı  aynı miktarda kaynağı tünele gömmek  yerine yüzeyde uzatmaya harcasak herhalde Görükle'ye filan ulaştırırız. Bursa gibi, Istanbul gibi iklimi sert olmayan şehirlerde kaynak israfından başka bir şey değil bu. Aynı şeyler Kadıköy - Kartal için de geçerli Acıbadem'den Kartal'a yer altına almak yerine Kaynarca'ya kadar, Sabiha Gökçen'e kadar uzatmak daha verimli olmaz mı? Erzurum gibi kışı sert geçen bir şehirde anlarım, o hava şartlarında sistemi çalışır vaziyette tutmanın ya da çalıştıramamanın maliyeti daha yüksek olabilir.

Bu hevesin ne kazandıracağını da kestiremiyorum. Taşıt aynı olduktan sonra kapasiteye etkisi olmayacak, Bursaray örneğinde olduğu gibi  sisteme metro da denemeyecek, peki niye uğraşıyoruz?

Aynı şekilde kuzeye yapılacak hat ta Yalova yolunun ortasına, bir iki kavşağı alttan geçmek şartı ile yapılabilir, çevre yolu devreye girince o yolun yükü bugünkü seviyelerde kalmayacak ki.  

Bilmem yanılıyor muyum?

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 04:29

Ebru Hanım...

Aslında etapların isimlendirilmesi çok da önemli birşey değil... Aslolan projenin seri ve düzgün bir şekilde yürütülmesi, bir sonuca varılması, Bursalılar'ın rahat ulaşım olanaklarından biraz daha fazla yararlanabilmesi... Yoksa B ya da C olmuş, pek de farketmiyor sonuçta... İnşallah, en kısa zamanda, yukarıda verdiğiniz haber fiiliyata da dökülür ve Bursa hakettiği düzgün ve çağdaş ulaşım ağına kavuşur...

(NOT: Bilgi verirken göstermiş olduğunuz duyarlılığa da ayrıca teşekkür ederim)

Akın KURTOĞLU



cenkince

16 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 11:17

Gerçekten de Küçük Sanayiden sonra yerin altına almak mantıksızlık. Şehrin en kritik yerlerinde yolun ortasından gittikten sonra kırsal kesimlerde yerin altına almak kaynak israfi olacaktır.

Bir de bence yeni terminale giderken yolun arasından geçirme hatasına bir kez daha düşmemek lazım. Monoray ile işi bitimek en doğrusu olacaktır.

Yeni yalova yolunu genişleteceğiz diye çok para harcadılar zira....


Musa

16 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 12:42

Daha 5 km. gibi kısa bir etab olan yıldırım etabının bile hala başladığı yerde olması yani birkaç kişiyle inşaatın yürütülmesi varken.Bahsettiğini diğer etabların yapıması bana çok zor geliyo ki yıldırım etabı bence diğer etablardan daha önemli.Hatta bence nilüfer etabından bile önemliydi ama bilenser döneminde yıldırım tarafına bir çivi bile çakılmadığı için sannırım bu hale geldi. Bursaray hizmeti gireli kaç sene oldu ve hala bursarayın yıldırıma ulaşamamasını tam bir fiyasko bence Çünkü kullanım açısından nilüferden çok yıldırım ihtiyacı var zaten nüfusa da bakarsanız yıldırım çok daha büyük ve geliri belli olan insanlar zaten nilüfer tarafında oturanların çoğunun arabası var yani bence tamamen yanlış bir politika...

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 21:18
Yeni Bilgiler var..


Arkadaşlar bugünkü Olay Gazetesinin internetten haberlerini okuyunca yukarıda verdiğim bilgilerin eksik kaldığını gördüm.

Öncelikle B2 etabı başlığını yeniden C etabı olarak değiştridim çünkü Bu etap ile birlikte 125 milyon Euro'luk hazine garantisi ve kredi sağlanıyor. Ve bu paranın tamamı sadece Üniversite etabı için değil aynı zamanda Terminal ve Kestel bağlantıları için de kullanılacakmış. Daha doğrusu -malesef hoşuma gitmeyen şey- önceliğin kestel, gürsu yönünde olacağı, Terminal bağlantısının en son yapılacak olması gibi bir ihtimal de var. Tabi tüm bu etapların tamamlanması ile birlikte şu anda 17 olan durak sayısı; +5 yıldırım + 6Üniversite +6kestel +4 terminal ekleri ile toplam 38'e ulaşacak. İhtiyaca göre bu rakam 1-2 artıp azalabilirmiş. Üstelikde maksimum öngörülen süre 5 yıl. Zaten bence de parası ayarlanbildiğine göre çok da gerçekleşmeyecek bir süre değil. Hatta Bursa'nın ihtiyacı açısından bakarsak gereğinden fazla uzun

Yani diğer etaplar için artık yeni Kredi aramaları gibi şeyler gündeme gelmeyecek. Sadece yapımlar ile uğraşılacak.

Kısaca para sağlandıktan sonra Üniversite,  Kestel ve Terminal etaplarına girişilecek. Duruma göre aynı anda veya gerekirse kısa aralıklarlar ile önce üniversite, sonra kestel ve daha sonra Terminal bağlantıları yapılacak. Fakat birbiri ardına aralıksız devam edecekler. Tabi bu sırada yeni metro vagonları alınacak ve büyük ihtimalle daha hızlı modeller tercih edilecek. Çünkü şu andaki yönetim varolan vagonların hız konusunda yetersiz kaldığı, bazı konfor eksikleri olduğu ve görüntü olarak da daha estetik olması gerektiği görüşündeymiş. (hep birlikte göreceğiz)

Ayrıca Yıldırım etabının henüz fazla ilerlememiş görünmesinin durumu da farklıymış.

Diğer yeraltı etaplarından farklı olarak zeminde karşılaşılan sert tabakalar yüzünden Aç-Kapa sistemi ile değil kuyu sistemi ile yer altından kazılar yapılıyormuş. Yani biz yukarıdan bir şey görmesek de Haşimİşcan Caddesindeki kazılar yer altından ilerliyormuş. Yüzeyin pek derin olmadan kazılma sebebi ise belli aralıklarla kuyular kazıldığı için alttaki tünellere olan mesafe traşlanarak hafiletilip daha kolay şekilde kazı çalışmalarının sürdürülmesi içinmiş. Kısacası Yıldırım etabında hiç bir zaman önceki etaplardaki gibi tamamen kazılmış ve betonları dökülen derin çukurlar ile asla karşılaşmayacakmışız. (en azından şimdilik böyle deniyor )

Bir diğer mesaj ile ilgili yani Küçük sanayiden sonra Bursarayın yer altına alınması durumununa ilişkin bilgim ise şu yönde oldu.

Bildiğiniz yada farkettiğiniz gibi Bursaray yerleşim alanlarına girdiğinde hep yer altından gidiyor. Fakat Ankara-İzmir yönündeki yolun yeterince geniş olması, böyle önemli bir yolun uzun süre trafiğe kapalı kalmaması gerektiği,  çalışmalarının hızının düşmemesi ve istense de ova üzerinden giden bu yolda alttan delme metodunun yer altı suları yüzünden çok zor ve pahalı olacağı gibi sebepler yüzünden yer üstünden gitmesi uygun görülmüştü. Ancak bu yol dışındaki her yerde, özelliklede kent içi alanlarda yer altından gitmesi mecburi ve gereklilik. Çünkü yüzeyden gittiği takdirde bulunduğu yeri resmen sınır çizgisi gibi ikiye bölen hafif metro hattının bir sitenin içindeki dört şeritli bir yoldan gitmesi kabul edeceğiniz üzere bulunduğu alanlara ulaşımı çoook zora sokar. O yüzden gelecekte Bursa'nın genişleme alanı olan bir yerde yer üstünden gitmesi uzun vadede çok sorunlara yol açacaktır. Yani bu tip hafif metro projelerinde hattın geçtiği alan sağındaki ve solundaki bölgeleri birbirinden ayırdığı için özellikle çok yoğun yerleşim alanlarında iken yer altına alınması şarttır bencede. Tabi maliyet sebebi ve diğer etkenler yüzünden değişiklikler de olabilir.

Bursaray hattı da en az İstanbul'da Esenler Terminalinden başlayıp Bakırköy, Şirinevler, Atatürk hava limanına kadar giden hatta METRO denmesi kadar METRO ismini hakediyor ve bu yüzden de hafif metro hatlarının -bazı durumlarda mecbur olan- yer altı geçiş şartına da uyması gerekiyor.  Bursa'da oturan veya diğer şehirlerden gelenlerin bazıları tarafından nedenini anlamadığım şekilde ısrarla TRAMVAY dediği BURSARAY,  Eskişehir veye Konya Tramvay hattı ile aynı şey değil. (hatta kayseri de bile şu anda yapılan tramvay için tramvay ismini kullanmak yerine raylı sistem demeyi tercih ederlerken Bursa halkının tramvaydan çok daha farklı ve üstün olan Bursaray'ı bu şekilde küçük görmesini aslen şehrin yerlisi olmayan biri olarak yadırgıyorum) Yani aslında hafif metro olması yüzünden sürekli yeryüzünden gitmesi imkansız. Zaten tramvay hatları bence nüfusu 1 milyonun üzerindeki kentlerde çözüm değildir. Aksine kavşaklarda trafiği durdurarak geçiş hakkı aldığı için ya da yol üzerinde yayalar da gezebildiği için mecburi hız düşüşlerine ve karmaşaya sebep olur. Ancak maliyetleri azaltmak için hafif metroların da bazen yüzeyden gitmesi bazen de yer altından gitmesi sorun oluşturmayacaktır.

Not: Burada yazdıklarımı belediyeyi savunmak amacıyla yazmadım. Sadece ulaştığım bilgileri aktardım. Yalnız son iki paragrafta bilgilere kendi yorumlarımı da kattım o kadar..


En son Ebru K.Türk tarafından Sal 13 Eyl 2005, 05:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Emre_Uzan
16 yıl önce - Sal 13 Eyl 2005, 00:15

Bursaray'ın yer altında gitmesi zarurudir. Zira Karfur durağından sonra karşıdan karşıya geçmek isteyenler bunun için 1km'ye yakın yol yürümek zorundalar ki öteki duraktan karşıya geçsinler. Çalı kavşağından önceki durakta otobüsten inip karşı tarafta bir yere gitmek işkence ve hatta delilik yaz sıcağında.

Ebru K.Türk
16 yıl önce - Sal 13 Eyl 2005, 00:16

Bir de Musa'nın yazdıklarına hem katılıyorum, hemde karşı çıktığım noktalar var.

Katıldığım nokta, Yıldırım etabının bu kadar gecikmiş olması. Çünkü gerçekten Yıldırım bölgesindeki nüfus yoğunluğu dikkate alınırsa Üniversite etabının önemi yanında onlarca kat daha yüksek öncelik arzediyordu. Katılmadığım nokta ise Bursaray, Nilüfer bölgesine ulaşım için olmaktan çok hergün binlerce insanın aktarmalı olarak gitmek zorunda kaldığı Sanayi bölgelerine ulaşım içindi. Üniversite bağlantısının sebebi de aynı sayılabilir. Belki çok az yolcu taşıyacak ancak aktarmalı şekilde yada otobüslerden tıklım tıklım giden öğrencilere ve tıp fakültesi hastalarına yönelik bir proje. Tabi Nilüfer etabının hemen ardından Yıldırım bağlantısının yapılamamış olması Sanayi bölgelerine doğru olan aktarmalı veya başka şekilde ortaya çıkan ulaşım sorununu malesef çözemediği ise bir gerçek.

Neyse bir kez yapımına başlanan projelerin paraları baştan karşılandığı için yavaş da olsa elbet bitecektir. Yıllarca "yapılacak ama ne zaman başlayacak" diye konuşulmasından daha iyidir bence.



sayfa 1
123 ... 434445   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara