Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 910
memq14
1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 00:54

Alıntı:
Acele edilmeden ilk duyurulan açılış tarihi olan 2021'de eksiksiz olarak açılsaydı kimsenin bir şey dediği yoktu zaten. Hem 3. pist hem de metro bitmiş olarak açılacaktı.


En büyük artısı da taşınma süreci olacaktı. Çok daha düşük maliyetlerle kapasiteyi düşürmeden taşınma olacaktı.


mafakyanc

1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 01:06

Yazacaklarım sadece bu başlık konusu ile ilgili değil. Ancak fena halde sinirliyim, bari sabahın byu saatinde buraya yazayım da içimi dökeyim istedim.

Ben 2018'den başlayarak, 2015'den bu yana DHMİ'nin verdiği istatistik bilgileri düzenli olarak birtakım daha detaylı tablolara kaydediyorum (AHL/eski IST şimdiki ISL, (Yeni) IST ve ISG/SAW için...). Bunlar DHMİ'nin verdiği her ay yayımladığı rakamlardır (her yıl için, yılın her ay snunu gösteren kümülatif rakamlardır -- iç & dış hatlar yolcu sayısı, ticari uçak ve toplam uçak sayısı, kargo ve yük tonajları...). Benim tablolarda bunları sadece ay sonu kümülatif rakamlar olarak değil, aylık (yani o ay içindeki) rakamlar olarak ve hem bir ay öncesi ile hem de bir yıl öncesi ile mukayeseli olarak görebiliyorsunuz.

İlgi duyanlar, aşağıdaki linkten erişebilirler (DHMİ Sitesinden):

https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/Istatistikler.aspx

Bugün bu başlık için bir çalışma/analiz hazırlarken dehşetle farkettim ki, benim peyderpey kaydettiğim bu rakamları DHMİ ilk verdiği rakamlara göre pek çok yerde, pek çok ay ve yıllar için değiştirmiş. Yani öyle sadece 2019 rakamları değişmemiş, 2015'dekilerde dahi değişiklikler var!...Öyle ki, bir yıl için öyle 300-500 adetlik (yıllık yolcu sayılarını kastediyorum...) farklılıklar değil: 100-300-500.000 farklılıklar söz konusu. Tabi şimdi oturup 2015'ten beri tüm tabloları güncelleştireceğim!

Yahu 5 yıl öncesinin istatistik rakamlarını bile bir zaman sonra değiştirebilen DHMİ'nin bu istatistikleri sağlıklı tutma becerisine şimdi ben ne diyeyim?

Liyakat demek bu işte!!! Yani sadece tepe yöneticilerin değil çok daha alttakilerin dahi liyakat sahibi olmaları gerekiyor!

Alıntı:
En büyük artısı da taşınma süreci olacaktı. Çok daha düşük maliyetlerle kapasiteyi düşürmeden taşınma olacaktı.


Sizler herhalde (Yeni) İstanbul Havalimanı'nın açılışı (resmi açılışı) ve buraya AHL'dan taşınılmasını kastediyorsunuz. Hayır böyle birşey olamazdı.

1) Şimdi yaşadığımız pandemi süreci hiç olmasaydı, AHL pandemiden bağımsız olarak 2020 trafiğini gerçekten de kaldıramayacaktı. Uçak trafiğini bırakın, THY 2019'da filoya yeni kattığı uçaklara (bunlar uçsun/uçmasın) geçici ya da daha uzun süreler için yerde belki yeterli park sahası dahi bulamayacaktı.
2) IGA ile yapılmış sözleşme (arkasında niye bu süre verildiğine dair hiçbir mantık aramayın...) 42 aylık bir inşaat süresi öngörmekteydi. Bu sürenin sonunda da açılış ciddi birtakım eksikliklerle yapıldı. SHGM ve bilhassa DHMİ bu eksiklikleri bal gibi bilerek açılış onayı verdiler, en azından geçici kabuller yapıldı. Bu eksiklikler nedeniyle herhangi tatsız bir olay, bir kaza vb. şeyler olsaydı hesabını kim ve nasıl verecekti; orasını Allah'a dahi sormayınız? Türkiye'de insan hayatı dahil, herşeyin fiyatı ucuz!

Yani metrosu 2021'e yetişirdi falan gibi varsayımlarınız o kadar dördüncü-beşinci planda kalıyor ki!???



memq14
1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 02:31

Alıntı:
DHMİ ilk verdiği rakamlara göre pek çok yerde, pek çok ay ve yıllar için değiştirmiş.


Peki bu verilerin değiştirildigini ispatlayabilir misiniz? Gazeteler böyle bir şey varsa haber yapmak ister diye düşünüyorum.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 02:46

Alıntı:
Bugün bu başlık için bir çalışma/analiz hazırlarken dehşetle farkettim ki, benim peyderpey kaydettiğim bu rakamları DHMİ ilk verdiği rakamlara göre pek çok yerde, pek çok ay ve yıllar için değiştirmiş. Yani öyle sadece 2019 rakamları değişmemiş, 2015'dekilerde dahi değişiklikler var!...Öyle ki, bir yıl için öyle 300-500 adetlik (yıllık yolcu sayılarını kastediyorum...) farklılıklar değil: 100-300-500.000 farklılıklar söz konusu. Tabi şimdi oturup 2015'ten beri tüm tabloları güncelleştireceğim!

Yahu 5 yıl öncesinin istatistik rakamlarını bile bir zaman sonra değiştirebilen DHMİ'nin bu istatistikleri sağlıklı tutma becerisine şimdi ben ne diyeyim?


Güncellemeyi 5 sene sonra yaptığından emin misiniz? Belki, her ayı veya yılı kısa bir süre içinde güncellemişlerdir ama siz ilk yayınlanan verileri kaydettiğiniz için 5 sene sonra güncellendi sanıyor olabilir misiniz? Bana pek tutarlı gelmedi, 5 sene geriye gidip güncelleme yapmak! Bu bahsettiğiniz sıkıntı ihracat ithalat verilerinde de oluyor, her ayın sonunda ihracat ithalat rakamları açıklanıyor ama bu rakamlar bir kaç ay sonra kesinleşiyor ve geriye doğru düzeltiliyor.. İlk açıklanan rakamı kaydeden yandı!!


ali alimi012
1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 09:54

dhmi her ay açıkladığı istatistiklere şu ifadeyi koyar kesin olmayan veriler der
yani değişme olmuşsa normaldir
olmamışsa kanıt yoksa iftiradır
her birini pdf olarak indirmiş ve yenisini de indirip göstermiş olmak gerekir
ama ayrıca pdf düzenleyicilerde var yani bunu bilinçli olarak değiştirmemiş olmanızda gerekir kanıt için



mafakyanc

1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 10:24

Verilerin ne zaman değiştildiğini ispat edemem; onun için artık çok geç. DHMİ'nin yeni aylara ait verilerinin üzerinde "kesinleşmemiştir" ifadesinin bulunduğu da doğrudur! Ama 2018'de kaydettiğim 2015 başlangıçlı veriler, bilemediğim tarihlerde değiştirilmiş. Bilhassa 2018 için ciddi farklılıklar var ve bu hemen her ayda mevcut...

Ben bu verileri pdf dosyalarına bakarak işledikten sonra Excel dosyalarından da indirip kontrol ediyordum. Peyderpey yaptığım bu kayıtlar sırasında ciddi hatalar yaptığımı da reddederim; yaşım ilerice ama henüz bunanmış da değilim!

Evet pdf editörler (düzenleyiciler) de var. İşim gücüm yok da, para verip onlardan birini alacağım, DHMİ'nin verilerini kasten değiştireceğim ve sonra bu durumu afişe edeceğim. Bunu yapsa yapsa (meclisimizden dışarıda) sivri zekalı onun bunun çocukları yapar ya da yapıldığını varsayabilir; ben onlardan değilim!

Bu iş (yani istatistikleri tutma) hele ki günümüzde mevcut iletişim olanaklarında zor ve kolayca yanlış yapılacak bir iş değil ki... Sonuçta her havalimanında DHMİ'nin ama tek kişilik ama çok kişili bir kadrosu var. Yerel verileri onlar topluyor ve Ankara merkeze kısa sürede iletiyorlar. Kimse bu bilgileri A4 kağıda yazıp posta güvercininin ayaklarına bağlayıp da göndermiyor!

Ayrıca biliyorum ki DHMİ orada, yayımlamadıkları başka değerli istatistikleri de tutuyor: örneğin, o havalimanındaki gelen ve giden O & D yolcuların yanısıra her türlü transfer ve transit yolcuları da sayıyor. Zira istatistiklerde transfer yolcu "1 kelle" olmasına rağmen 2 yolcu olarak sayılmakta! Bir tarihte, bilgi edinme hakları çerçevesinde DHMİ'ye bu yolcu ayırımlarını sormak saftaronluğunda bulunmuştum (galiba 2018'deydi). Ona da "efenim, bu sorduklarınızın tesbiti ve dökümlerinin yapılması konusundaki çalışmalarımız devam etmekte olup... blah blah!" kabilinden utanmazca bir cevap da alabilmiştim.

Son bir Not: Benim hatam varsa bile, kimse bunu bulmuş değil... Kimse kendi kendine çalıp oynamasın. Ben hata vardır, ancak bunu şu anda ispatlayacak durumum da yok, niyetim de yok diyorum: iyi niyetli kişiler kibarca "yanlış kayıt almış olmayasın?" ya da "ne zaman değiştirildiğinin farkında mısın; bazen böyle değişiklikler bir süre sonrasında yapılabiliyor" ama derdi bağcı dövmek olan zavallılar da "iftira atıyorsun" diyerek insanı bir de Devlet belgesind tahrifat yapabilmekle suçluyor!... Durumu insaaf ve vicdanınıza havale ederim; o kadar. Bunlar nispet (daha doğrusu) hakaret ve aşağılama olsun diye beni DHMİ'ye iftira atmakla suçlamaya çalışıyor. Bu tür insanların (zihniyetlerin) aramızda da, toplumuzda da yeri yok ama (maalesef) Allah "kindar bir nesil olarak" yaratmış bir kere. Ancak kendileri durup şöyle bir düşünsünler: acaba mesajları kaç zamandır niye denetimden geçip de yayınlanıyor? Birileri bana "hakkını helal etmezmiş!" Etmesinler, çok da umurumda! Ayrıca helal edip etmeyecekleri ne hakları varmış? Bunlar safsata, laf ola beri gelme ifadeler: ancak kendilerini avuturlar!... Küfrün içinde doğmuş olanların kim olduğunu çok da merak ediyorlarsa kalkıp aynaya bakmaları yeterli.


En son mafakyanc tarafından Cmt 11 Tem 2020, 11:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


ali alimi012
1 ay önce - Cmt 11 Tem 2020, 10:35

neyse ki ben indirmişim 2017 yıl sonu şimdi ki ve yeni karşılaştırması
ayrıca pdf düzenleyici ücretsiz



bu da sitedeki 2017 yıl sonu
https://www.dhmi.gov.tr/Lists/Istatislikler/Attac .../YOLCU.pdf
Alıntı:
onun bunun çocukları yapar ya da yapıldığını varsayabilir

yukardaki üye yaşını başını almamış olsa çocuktur küfür eder diyeceğim ama biz insan gibi konuşurken sırf hatasını bulduk diye ağza alınmayacak laflar ediyor yayınlıyorsunuz ne ceza var ne uyarı
hakkımı helal etmiyorum
bunlar nasıl laflar
bu zihniyetten beklenecek laflar
küfrün içinde doğduğu için küfür etmesi normal



igaspotter
1 ay önce - Pzr 12 Tem 2020, 14:11
SON DAKİKA


Air Canada uzun bir aradan sonra yeniden İstanbulda! Şirkete ait Airbus A330 tipi uçak az önce İstanbul Havalimanı’na teker koydu. Haftada iki frekans olarak düzenlenmesi planlanan kargo uçuşları kabin yüklemeli olarak gerçekleştiriliyor.

Fotoğraf Alıntıdır:


(+)


mafakyanc

1 ay önce - Pzr 12 Tem 2020, 14:29

İlginç bir gelişme. Zannederim ki bu pandemi döneminde IST'a (K dahil) böyle kabin + gövde altında kargo taşıyan epey sayıda yolcu uçağı geldi ve gitti. Full kargo olanlar da ISL'yi (AHL'nı kullanmaya devam etti; belki arada birkaçı da IST'u kullandı...). Ancak bunun analizini bizler hiçbir zaman doğru düzgün yapamayacağız; zira DHMİ'nin kamuya açıkladığı veriler bu tür analiz yapmak için çok yetersiz kalacak. Kargo tonajlarının değerini doğru/mutlak kabul edebiliriz ama IST'a inip kalkan ve"ticari uçak trafiği" olarak tanımladıkları uçak trafiğinin ne kadarının böyle kargo uçuşu, ne kadarının da şimdilerde yeniden başlayan yolculu uçuşlar + çeşitli tarihlerde yapılmış ve de IST'da başlayıp sonlanan "tahliye uçuşları" olduğunu biz bilemeyeceğiz.

DHMİ'ni 2019 yılı Faaliyet Raporunda AHL veya IST gibi meydanlara yapılan full kargo uçuşlarının tüm ticari yolcu trafğinin %1.5'u (azami olarak) olarak görülüyor. Ancak bu durum herhalde 2020'de oransal olarak çok değişime uğramıştır.

Bu arada ilginç bir şey gözüme çarptı. 2020'de AHL'da "iç hatlarda yapılmış" birtakım ticari uçuşlar var; günde ortalama bir uçuş gibi. Ama haliyle taşınmış, gelen/giden hiç yolcu yok. Demek ki bunlar da iç hatta yapılan kargo uçuşları. (Not: bu "ticari uçuşlara" genel havacılık, ambülans, askeri, TC veya yabancı devletlerin resmi uçuşları, Emniyet vs.'nin uçuşları dahil edilmiyor...)


erhan344

1 ay önce - Pzr 12 Tem 2020, 14:49


(+)




(+)


Körükten ayrılıp 5 dakika içinde havalandık



sayfa 910
ANA SAYFA -> ULAŞIM