Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 909
süleymanKS

1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 10:47

Alıntı:
Tabi bir de bunların serildikleri yerlere iyice sabitlenmesi lazım. Rüzgarda tabaka halinde yerinden kalkar ve uçuşması hayal dahi edilemez. Bir de o yapay çimlerin halı tabana ne derece kuvvetli yapıştırıldığı önemli. Şiddetli bir rüzgarda yerinden zırt pırt koparsa, bu da havalimanı pisti için FOD kapsamı yabancı cisim sayılır ve kesinlikle kabul edilemez.


Belirli noktalardan büyük kazıklarla derine çakılarak sabitlenebilir. Kenarlarına da altına rüzgar girmeyecek şekilde kapatılırsa dediğiniz şekilde kalkması da engellenmiş olur. Yani istenildikten sonra sağlam şekilde sabitlenmesinin bin türlü yolu bulunur.

Tabi İGA'nın havalimanı çevresine biraz estetik katma isteği olsun ve bunu gereksiz bir masraf olarak görmesin.


guray aydin
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 11:11

Butun dunyada golf sahalarinda kullanilan cimlerden yesillensin...Bu cimler su istemiyor,Uganda cimi diyorlarcok cabukta uzamiyorlar,Biraz pahali olur fakat evladiyelik.....Bu cim Turkiyedeki Golf sahalarindada kullaniliyor....



igaspotter
1 ay önce - Sal 07 Tem 2020, 11:45

Bildiğim kadarıyla, THY Ekip terminalinin karşısındaki eğimli yükselti (özellikle 35L pistine inişlerde bu tepe gözüküyor) sprey/boyama (artık bu peyzaj literatüründe buna ne deniyorsa) tarzı bir yöntemle yeşillendirilmişti.



Efe Elaldı

1 ay önce - Çrş 08 Tem 2020, 02:21


(+)


Haziran ayında 3.pistle beraber iç hat yolcu sayısı baya baya toparlanmış sabiha gökçende inanılmaz bir kayıp olmasına rağmen istanbul havalimanında iç hatta bu kadar sıkıntılı bir döneme göre kayıp çok az zamanla 3.pistin rahatlığını görenler ist yi dahada fazla kullanmaya başlayacak.İç hatlarda geçen yıl ki sayıları yakalaması çok sürmeyecek gibi görünüyor.


sercan97
1 ay önce - Çrş 08 Tem 2020, 08:28

Alıntı:
Haziran ayında 3.pistle beraber iç hat yolcu sayısı baya baya toparlanmış sabiha gökçende inanılmaz bir kayıp olmasına rağmen istanbul havalimanında iç hatta bu kadar sıkıntılı bir döneme göre kayıp çok az zamanla 3.pistin rahatlığını görenler ist yi dahada fazla kullanmaya başlayacak.İç hatlarda geçen yıl ki sayıları yakalaması çok sürmeyecek gibi görünüyor.


Tabloyu yanlış yorumlamışsınız. Geçen senenin ilk yarısında (nisana kadar) atatürk havalimanı halen aktifti. Yeni havalimanı kısıtlı kullanılıyordu. Yani istanbul havalimanının potansiyel yolcu sayısı ikiye bölünmüştü. Tabloya bakarsak istanbul havalimanın atatürk havalimanı açık olmasaydı yolcu sayısının 32 milyon olacağını görürüz. Bu yıl ise pandemi dolayısıyla 13 milyona düşmüş. İç hatlar açısından bakarsak 8 milyondan 3.5 milyona düşmüş. Yani kayıp çok büyük toparlanma söz konusu değil.

Sabiha Gökçene bakarsak o da 17 milyondan 7.5 milyona düşmüş. Aksine, oran olarak toplam yolcu sayısında sabiha gökçen daha az kayıp yaşamış. Ancak İstanbul havalimanının dış hatlarının sabihaya göre çok daha yoğun olduğunu düşünürsek sabiha gökçene göre daha büyük düşüş yaşaması gayet normal. Dış hat uçuşları aylardır neredeyse sıfıra yakın çünkü daha yeni yeni başlıyor

Umarım bir an önce eski günlere döneriz de iki havalimanı da potansiyeline ulaşır.



muharremenis
1 ay önce - Çrş 08 Tem 2020, 09:05

Dün aylar sonra ilk defa seyahat için uçak kullansım. Yurtiçi uçuşlar için 3. Pist gerçekten taksi süresini çok kısaltmış durumda. 3 dakika bile sürmedi sanırım.. Bu durum seyahatin kalitesini çok olumlu etkiliyor. Varacağınız yere çok daha hızlı varıyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Ki gerçekten de tarifeli kapı açma saatinden de erken kapı açtık bi 15 dakika kadar.. Gerçekten uçağın seyahatlerdeli farkını anlıyorsunuz ayrıca yakıt tasarrufu da cabası

igaspotter
1 ay önce - Çrş 08 Tem 2020, 12:36

BinBin İstanbul Havalimanı’nda:






Efe Elaldı

1 ay önce - Prş 09 Tem 2020, 02:33

Alıntı:
gerçekten de tarifeli kapı açma saatinden de erken kapı açtık bi 15 dakika kadar.. Gerçekten uçağın seyahatlerdeli farkını anlıyorsunuz ayrıca yakıt tasarrufu da cabası


Havalimanı için o kadar konu konuşuldu ama en büyük eksiğin 3.pist olduğu şimdi daha iyi anlaşıldı.özellikle iç hat yolcusunun buna bende dahil uçak körükten ayrıldıktan sonra biran önce kalksın isteği var 3.pist olmadan bu yerine getirilemiyordu.Şuan tam olarak bu yaşanıyor ve herkeste çok memnun oluyor doğal olarak.Eksiksiz olarak yaz sezonunda ist hizmet veriyor bayramda yasak olmazsa uzun bi aradan sonra özellikle iç hatlarda yolcu sayıları geçen yılı aratmayacak seviyelere gelebilir.


igaspotter
1 ay önce - Cum 10 Tem 2020, 20:09

17L/35R ve 17R/35L pistlerinde bakım çalışması sürüyor. 2 Temmuz’da çekildi


(+)


alperkutlu
1 ay önce - Cum 10 Tem 2020, 23:37

Alıntı:
Havalimanı için o kadar konu konuşuldu ama en büyük eksiğin 3.pist olduğu şimdi daha iyi anlaşıldı.özellikle iç hat yolcusunun buna bende dahil uçak körükten ayrıldıktan sonra biran önce kalksın isteği var 3.pist olmadan bu yerine getirilemiyordu.Şuan tam olarak bu yaşanıyor ve herkeste çok memnun oluyor doğal olarak.Eksiksiz olarak yaz sezonunda ist hizmet veriyor bayramda yasak olmazsa uzun bi aradan sonra özellikle iç hatlarda yolcu sayıları geçen yılı aratmayacak seviyelere gelebilir.


Acele edilmeden ilk duyurulan açılış tarihi olan 2021'de eksiksiz olarak açılsaydı kimsenin bir şey dediği yoktu zaten. Hem 3. pist hem de metro bitmiş olarak açılacaktı.



sayfa 909
ANA SAYFA -> ULAŞIM