Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 877
abdsev

1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 23:54

THY’den Cumartesi-Pazar Trabzon gidiş dönüş bilet aldık. Acaba istanbul havalimanındaki thy iç hat cip salonu açıkmıdır.
Gerçi çağrı merkezindekiler cip salonları genel olarak kapalı tarzında bir bilgi verdi ama tam emin olamadım. İstanbul açılmış olabilir.

Açıksa cipten girelim. En azından uçağa kadar milletle mesafeyi daha da açmış olalım.

Bu arada otopark ücretsizdi en son. Ücretliye döndü mü? Bilgi var mıdır?


Efe Elaldı

1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 00:10

Alıntı:
Açılacak olan üçüncü pist genel olarak iç hat uçaklarına mı hizmet verecek acaba?


Yapılma amacı iç hatlardaki taksi süresini azaltmak ve kapasiteyi arttırmak genel anlamda da iç hatlardaki uçaklar inip kalkacatır ama bu yurt dışından gelecek gidecek uçakların hiç inip kalkmayacağı anlamına gelmiyor duruma göre her uçak kullanacaktır.



mafakyanc

1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 00:34

Alıntı:
Alıntı:
Açılacak olan üçüncü pist genel olarak iç hat uçaklarına mı hizmet verecek acaba?

Yapılma amacı iç hatlardaki taksi süresini azaltmak ve kapasiteyi arttırmak genel anlamda da iç hatlardaki uçaklar inip kalkacatır ama bu yurt dışından gelecek gidecek uçakların hiç inip kalkmayacağı anlamına gelmiyor duruma göre her uçak kullanacaktır.


İşin mantıklısı 3. Piste en yakın köprülerin ve terminal harici park edecek uçakların bu pisti kullanmasıdır. Dolayısı ile tamamen İç Hatlara tahsis edilmiş G-Pier, kısmen (birkaç kapısı) İç Hatlara ancak büyük ölçüde Dış Hatlara tahsisli F-Pier, hatta ve hatta Terminal ana bloğunda 4 körükte yer alan E-Bölgesi uçakları 3. Pist'ten en çok yararlanabilecek olanlardır zira 3. Pist bu saydıklarımın doğusunda yer alıyor: taksi süreleri kısalacaktır.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 02:56

Tabiki sadece iç hatlar değil, 3.piste yakın pierlerden tüm uçaklar pistin boşluğuna göre 3.pisti kullanacaktır. Ancak şöyle alt detaylar da olabilir, 3.pist sonuçta diğerlerine göre kısa bir pist, acaba bu yüzden geniş gövdeli uçakları 3.piste yönlendirmeyip sadece dar gövdeli uçaklara (iç hat dış hat karışık) kullandırtabilirler mi? Her ne kadar geniş gövdeli büyük uçaklar meydanda daha uzunu yoksa 3 bin metre pistleri kullanıyor ama burada 2 tane uzun pist var öbür tarafta..

mafakyanc

1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 10:10

IST Havalimanında (an itibariyle mevcut) 2 daha uzun pistin birisi ağırlıklı olarak kalkışlar, diğeri de inişler için kullanılıyordu. Ayrıca, bunların tek başına bir pist değil birer "pist takımı" olduğunu da görmezden gelmeyelim: her ana pistin (60 mt. genişlik) paralelinde bir de acil durum pisti (45 mt. genişlik) bulunuyor. Bu açıdan, gerektiğinde, ana piste bir uçak indikten sonra acil durum pisti başında bekleyen bir uçak da kalkış yapabilmekteydi. Mecbur kalındığı halde yapılabilecek sınırlı bir uygulama...

(Not: bu son söylediğimin tam tersi, ancak görerek inişlerde olabiliyordu, ILS ile olan aletli inişlerde değil...) Zira ILS'ler iki ana pistin başlarında, toplamda 4 adet ILS var IST'da, an itibariyle... 3. Pist açıldığında, 2 ilave ILS daha gelecek...)

Mevcut 2 pist pandemi öncesinde esasen var olan uçak trafiğine yetmekteydi. Ama "pandemi öncesi" dediğim tarihte kış tarifesi yürülükteydi ve toplam uçak hareketi yaz tarifesine göre daha düşüktü. Ama sonuçta 2019 yaz tarifesiyle 020 yaz tarifesi çok da farklı olmadığından mevcuttaki pist yine de 2020 yaz tarifesinde yeterli kalmaktaydı.

Şimdi, akşamdan sabaha pandemi öncesinde planlanan yaz tarifesine dönülse (ki bu da olanaksız, o safhaya gelinmesi için Temmuz hatta Ağustos'a gelinmesi gerekiyor zira buradaki as oyuncu THY ve uçuş trafiğini çok büyük ölçüde THY'nın uçuş trafiği etkiliyor... Karşı ülkelerin size "gelebilirsin" demesi lazım, THY'nın yolcu potansiyelinin mucizevi bir şekilde pandemi öncesine erişmesi lazım, vs. vs. faktörler!...) bile aslında mevcut pist aslında yeterli kalacak. Ancak yeni açılacak 3. Pist de Terminal'in doğu tarafındaki Pier'lara yakın olduğundan buralardaki uçak hareketlerindeki taksi süresini ciddi ölçülerde kısaltacak.

Bu nedenle 3.Pist'in teoride bir kalkış, sonrası bir iniş, sonrasında yine 1 kalkış ve bir iniş tarzında çalıştırılacağını zannediyorum. İç Hatlar'ın zaten bu pistten bütünüyle yararlanması söz konusu. İç hatlarda geniş gövdeli uçaklarla yapılan seferler oldukça sınırlı. Kalkışlarda bu durum operasyonda çabukluk sağlıyor; zira iki küçük uçağın art arda kalkması halinde iki kalkış arasında verilmesi gereken süre ("wake turbulence" denilen kuyruk rüzgar tepmesini önleme işlemi) daha kısa.

Makro düzeyden bakarsanız, G ve F Pier'lardan yapılacak tüm uçak operasyonları teorik olarak 3. Pistten yararlanabilir (3.160 mt. uzunluk her yönüyle yeterli...), yeter ki belli saatlerde ciddi bir trafik yoğunluğu (yığılması) olmasın 3.Pist kullanımı için. Böyle yoğunluk anlarında, daha uzun taksi sürelerine razı gelinip, 1. ve 2. Pist'ler kullanılacaktır.



mafakyanc

1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 10:19

Alıntı:
THY’den Cumartesi-Pazar Trabzon gidiş dönüş bilet aldık. Acaba istanbul havalimanındaki thy iç hat cip salonu açıkmıdır.
Gerçi çağrı merkezindekiler cip salonları genel olarak kapalı tarzında bir bilgi verdi ama tam emin olamadım. İstanbul açılmış olabilir.


Abdullah Bey, bence bu durumu siz IGA'ya ya da THY'nın IST'daki bir birimine sorun.

Türkiye genelinde İç Hatlar'a ait CIP salonlarının kapalı kalması bir yerde mantıklı. Zira bu salonlar küçük. Yeme-içme servisi "self servis" tarzında ve etrafta asgari ölçüde servis elemanı var; ancak sosyal mesafeye dikkat edilerek oturtulması halinde Elite Plus statüsünde yine de çok sayıda yolcu olabileceğinden salonların alanı yeterli kalmayacaktır (ESB'daki TK CIP ve Business Salonlarını biliyorsanız bir fikir verir... Orada hele hele sadece Business yolculara ayrılmış olan daha küçük alanlı bölüm, otogar bekleme alanından hallice oluyor! ). IST'da alan haliyle Anadolu'dakilere kıyasla daha geniş ama yine de ülke çapında eşitlik sağlanması için IST'u da daha açmamış olabilirler (+ bu durum ek tasarruf da sağlamakta...).


abdsev

1 ay önce - Cum 05 Hzr 2020, 17:44

Haftasonu yasak açıklanınca cumadan gidelim dedik.

Uçak A330. Full çakılı.



(+)




Limandan birkaç foto

(+)





(+)





(+)





(+)


Birkaç bilgi:
Otopark 1 Temmuz’a kadar ücretsiz.

Thy iç hat CIP salonu kapalı.

Maske zorunlu. Eldivende bir zorunluluk yok. Çağrı merkezi eldiven de zorunlu demişti.

Koltuk seçimini akşam bileti aldıktan sonra çağrı merkezinden yaptık. Check-ini webden. Yalnız mobil biniş kartı yok.

Son kapıda biniş kartının büyük kısmını kesip alma işi kalkmış. Barkodu okutup geçiyorsunuz.

Havalimanına girişler 1 nolu kapıdan.

Daha önce uçan kişiler herhangi bir kabin bagajına izin verilmediği söylüyordu. 5-6 kiloluk sırt çantasını bagaja verecektim. İsterseniz yanınıza alabilirsiniz dediler. Aldık.



mafakyanc

1 ay önce - Cmt 06 Hzr 2020, 10:35

Alıntı:
Daha önce uçan kişiler herhangi bir kabin bagajına izin verilmediği söylüyordu. 5-6 kiloluk sırt çantasını bagaja verecektim. İsterseniz yanınıza alabilirsiniz dediler. Aldık.

Söz konusu bagaj, koltuk altına sığabilecek boyutlardaysa yanınıza almanıza izin veriyorlar!

Taze bir haber:

Şimdi tam başlık konusuna uymuyor ama yine de Türkiye'de bu karardan en çok etkilenecek IST olacağından, buraya yazıyorum:

Bkz.: https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ ...apali.html

Öyle anlaşılıyor ki, o da en iyi ihtimalle AB seferleri Temmuz'dan önce başlatılamayacak. Ne Türkiye'den AB'ne uçak kaldırılabilecek, ne de AB'den Türkiye'ye uçak gelebilecek -- tüm havayolları için geçerli bir durum!


Efe Elaldı

1 ay önce - Cmt 06 Hzr 2020, 12:26

Alıntı:
Öyle anlaşılıyor ki, o da en iyi ihtimalle AB seferleri Temmuz'dan önce başlatılamayacak. Ne Türkiye'den AB'ne uçak kaldırılabilecek, ne de AB'den Türkiye'ye uçak gelebilecek -- tüm havayolları için geçerli bir durum!


İsabet olmuş avrupa birliğindeki ülkelerde durum hala kötü ne olursa olsun ordan giriş yapacaklarda sıkıntı yaratabilir.temmuz başına kadar hangi ülke olursa olsun yurt dışı seferrlerinin yapılmaması gerektiğini düşünüyorum.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 06 Hzr 2020, 20:55

Benim anlamadığım, Asya ve Kuzey Amerika tarafında uçaklar vızır vızır çalışıyor, öte yandan bizim Avrupa tarafı çok kötü durumda.. Hadi Çin, Kore ve Japonya virüsü iyice azalttı deniyor, ya Amerika? Var bir bit yeniği de anlayan anlatsın!



sayfa 877
ANA SAYFA -> ULAŞIM