Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 876
efe3464
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 21:55

400 kişinin öldüğünü kanıtlayın. 4 değil 40 değil 400. Kafanıza göre komünist, vatan haini medyanın yalanlarını buraya taşımayın.

mafakyanc

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 22:04

Efe Bey, siz inşat tarihini 1 Mayıs 2015 - 29 Ekim 2018 arasındaki 42 ay olarak almak hatasına düşüyorsanız: evet o zaman, bu süreçte iş kazalarında ölenlerin sayısı kesinlikle 400 değil. Bu 1 Mayıs 2015 tarihi, IGA'ya resmi olarak yer tesliminin yapılmış olduğu tarihtir!

Ancak sahada hafriyat işleri 2013'ün son aylarında başlatıldı. (Terminalin Bu safhada sahada çalışan yabancı uyruklu çok sayıda (kamyon sürücüleri dahil) işçi ve bunlardan epeyce telefatlar da vardı, 1 Mayıs 2015'e gelene kadar. Sayılar hiçbir zaman açıklanmadı, resmi kayıtlara da sokulmadı. Ama 400 olduğunu ben de sanmıyorum! Vefatların çoğu belki de tamamı T.C. vatandaşlarıydı ve bunların tamamı 1 Mayıs 2015 ve sonrasında olanlardı. Zaten Çalışma Bakanlığının beyanlarında bu 1 Mayıs 2015 tarihi her seferde tekrarlanmaktaydı. İsteyenler bu resmi Bakanlık açıklamalarını bulup okuyabilir.

EDIT: "Ne demeye çalıştığımı anlayamayan" üst düzey zekalı forumdaşa daha açık anlatayım.

Diyorum ki: Bu Proje'de, açıklanan ve sayıları zannederim 40'ın da altında olan vefat sayıları ilgili Bakanlığın açıklamış olduğu üzere 1 Mayıs 2015 - 28/29 Ekim 2018 arasında vuku bulanlardır. Halbuki inşaat 1 Mayıs 2015'de değil, fiilen (hafriyat çalışmaları Kasım-Aralık 2013tarihinde) başlatılmış ve 1 Mayıs 2015'e gelene kadar daha fazla sayıda ölümler de olmuştur. Bu durum da çok anormal değildir, hafriyat sırasında çok sayıda kamyon kazası vb. durumlar olmuştur! Bu vefatlar arasında T.C. vatandaşı olmayanlar da vardır! Bu bilinen ancak resmen açıklanmayan bir durumdur! İnanan inanır, inanmayana zorla empoze edecek değiliz. Ancak tüm bu ölümlerin sayısı öyle 400 mertebesinde değildir; kişisel tahminim 100-150 mertebesinde olduğudur.



igaspotter
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 23:38

CEO Kadri Samsunlu BBC Türkçe'ye konuştu:

"Çok olağanüstü bir durum var. Biz bunu sözleşmenin tarafları olarak oturup konuşacağız. Devletimiz neyi uygun görürse o şekilde yolumuza devam edeceğiz. Zaten bizim tek gelir kalemimiz yolculardan alınan ücretler değil. Hava tarafı operasyonunda da uçak hareketleriyle birlikte ciddi gelir kalemleri mevcut."




Ahmet YükselS
1 ay önce - Çrş 03 Hzr 2020, 00:13

Alıntı:
Muhalefet bu konuda hem oldukça pasif, hem de birşey söyledikleri zaman yüzlerine gözlerine bulaştıran şeyler söylüyorlar!... Zamanında söylediklerinin en az yarısı, gerçeklerle ilgisizdi.

Bugün ana muhalefet partisinde bu konulara girmiş muhalefet üyelerine bu 350 milyon konusunu söyleseniz, "bu ne ola ki?" diyerek boş boş yüzünüze bakacaklardır.


Evet insan merak ediyor, olmayanı bile var gibi gösterme alışkanlığını bildiğimiz ana muhalefet bu konuda neden susar acaba?

Haklılık payı olmadığı için olabilir mi? Yani her defasında olduğu gibi, bir iddiada bulunup sonra yine rezil olma endişesi!!

Velevki 350 milyonun ödemesi yapılmadı, yahu şu pandemi sürecinde faaliyeti tamamen durmuş bir şirkete karşı bunu kim gündeme taşır da rezil olmayı göze alır?


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 03 Hzr 2020, 00:16

Alıntı:
Zaten bizim tek gelir kalemimiz yolculardan alınan ücretler değil. Hava tarafı operasyonunda da uçak hareketleriyle birlikte ciddi gelir kalemleri mevcut."


Bu söylediklerini ben yukarıdaki mesajlarımda söylemiş durumdayım. Ama havalimanına gelip gidecek uçak sayısı azaldığı takdirde (pandemi süreci, pandeminin kısa vade hatta orta vade sonrası gibi faktörler hiç olmasa da...), yani havayollarının sefer azaltması, bazı seferleri başka havalimanlarına kaydırması nedenleriyle Samsunlu'nun bahsettiği bu "hava tarafı operasyonlarından" elde edilecek gelirler de düşecektir. Transfer yolcu azalırsa, terminal içinde yapılan alış veriş hacmi de düşecektir. Bu da IGAnın dolaylı ve dolaysız gelirlerini olumsuz etkileyecektir.

Video'nun son bölümünde dediklerine, aksini ümit etmekle birlikte, katılamıyorum. Bu pandemi sonrası (orta vadede dahi) havayolu ile seyahatler kısıtlı kalacak ve çok dinamik bir atılım olamayacaktır. IATA gibi uluslararası kuruluşlar bu düşük profilli/yoğunluklu süreci 2023 hatta 2025 yılına kadar uzatmaktalar! Üstüne üstlük bir de ülkenin içinde bulunduğu (aksi dayatılmaya çalışılmaktaysa da...) olumsuz ekonomi koşulları O & D yolcusunu da azaltacaktır. THY'nın ve dolayısı ile IST Havalimanı'nın yolcu trafiğini en etkileyecek faktör transfer (aktarmalı) yolcudur. Örneğin Tokyo'dan Londra'ya seyahat edeceksiniz. Direkt uçuşlar var ama pahalı. Buna karşılık Hong Kong, Singapur, Kuala Lumpur, Dubai, Abudabi, Doha, Moskova ve tabi ki İstanbul üzerinden yapılan aktarmalı seferler çok daha ucuz ancak daha uzun süreli. Pandemi öncesinde TK, QR, EY, EK gibi havayolları özellikle ER (uzun mesafeli) hatlarda uçaklarını bu tür yolcuyla rahatça doldurabiliyordu? Fakat şimdilerde, hatta 1-2 yıl sonrasında ne ölçüde doldurabilecekler???

Tabidir ki pandeminin ekonomi ve insanlar/yolcular üzerindeki olumsuz etkileri tüm ülkeler için geçerli. Bu nedenle gerek iş amaçlı olsun, gerek turizm amaçlı olsun seyahat bütçeleri de kısıtlanacak. Zorunlu seyahate çıkmak durumunda olanlar haliyle uçacak ama bunlar ağırlıklı olarak pahalı da olsa daha çok doğrudan uçuşları tercih edecek. Zira gidecekleri yere bir an önce varmak, gerek uçak içinde gerekse terminal gibi kalabalık yapılarda en az zaman geçirebilmek için.

O zaman havayolunun aktarmalı yolcu taşıyabilmesi için fiyatlarını iyice indirmesi lazım; ama nereye kadar. O işin de bir alt sınırı olmayacak mı?

Bu nedenlerle belli büyük operasyonlu noktalar arasındaki transfer yolcu sayısı azalacak ve bu tür yolcuya bağımlı her havayolu sıkıntıya girecek. THY da bunlardan birisi. Buradan hareketle IST Havalimanı'nın ve IGA'nın her türlü gelirinde de azalma yaşanacak.

Ancak Samsunlu'nun diğer görüşü doğru: küçük havayollarından epeyce havlu atan olacak, bunların kullandıkları havalimanları da zora girecek. Ama uçacak (uçmaya bütçesi de elverişli veya cesareti/isteği yerinde olan) toplam yolcu sayısı da azalacağından bu durum büyük havayollarının uçaklarını tam kapasiteyle doldurmasına da fazlaca yardımcı olamayacak!



igaspotter
1 ay önce - Çrş 03 Hzr 2020, 00:20

Bu arada yakın zamanda, İstanbul Havalimanı’nda yapımında sona gelinen cami ile ilgili de birtakım gelişmeler olabilir.

AbbA
1 ay önce - Çrş 03 Hzr 2020, 00:51

Alıntı:
Muhalefet bu konuda hem oldukça pasif, hem de birşey söyledikleri zaman yüzlerine gözlerine bulaştıran şeyler söylüyorlar!... Zamanında söylediklerinin en az yarısı, gerçeklerle ilgisizdi.

Bugün ana muhalefet partisinde bu konulara girmiş muhalefet üyelerine bu 350 milyon konusunu söyleseniz, "bu ne ola ki?" diyerek boş boş yüzünüze bakacaklardır.


Haklısınız Fahrettin Altun'un arazisi daha değerli.

Kişisel fikrim ekmek çıkmayacağını bildikleri için girmiyorlar, yoksa haber alma kaynakları sizden benden fazla emin olabilirsiniz.

IMF heyeti ile oturup kalkan gruh o projenin finansman detaylarına 40 kere ulaşır.

Alıntı:

Ayrıca Sayıştay denilen kurumun her yerinin budandığını herhalde bilmiyorsunuz!

Bu konuda daha fazla siyasete girmek istemiyorum...


Velevki dediğiniz gibi; ihaleye giren diğer firmalar var, pekala itiraz edebilir, ana yasa mahkemesine kadar yolu var seversiniz

Kuşların göç yolunda diye itiraz edeceğinize buna edin de bir işe yarasın.

Konu hakkında nitelikli bilgilere, belgelere ulaşabilecek yerlerden ses çıkmıyor, sosyal medya herşeyi çözüyor.


igaspotter
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 17:06

18/36 pistinin işaretlemeleri yapıldı.

igaspotter
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 17:43




Burak3758
1 ay önce - Prş 04 Hzr 2020, 17:53

Açılacak olan üçüncü pist genel olarak iç hat uçaklarına mı hizmet verecek acaba?



sayfa 876
ANA SAYFA -> ULAŞIM