Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 875
Yiğitler
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 00:18

Alıntı:
nadolu şehirlerlerinden direkt yurt dısı bu kadar uçuş olmuyordu. Normalde o seferler İstanbul üzerinden oluyordu ve

Bence o sefer artışları turizm amaçlı güneydeki havalimanlarına olur. Sun ex. izmirden zaten Almanya başta olmak üzere çok seferi var. Munihe günde 2 uçak sanırım. Ve fiatı THY göre oldukça düşüktü. Aslında yolcuların önemli bir miktarı İzmirden aktarma yapıyorlar, fiyat avantajını kullanıp. . Almancıların çoğunun izmirle alakası yok. Haaa. THY Bursadan mesela sefer koyar ise işte ozaman İHL ve İSG nin yolcusundan eksilir.


Koray C.

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 00:25

Bu da planlanan seferler
Bir önce ki sayfa da paylaşılan linkten

Alıntı:
Adana – Amsterdam 02JUL20 – 28AUG20 Service resumption since September 2006, 2 weekly 737-800
Adana – Dusseldorf eff 26JUN20 Service resumption since September 2018, 1 weekly 737-800
Adana – Frankfurt eff 18JUN20 Service resumption since September 2014, 1 weekly 737-800
Adana – Hannover 29JUN20 – 24AUG20 Service resumption since September 1998, 1 weekly 737-800
Adana – Stuttgart 04JUL20 – 26SEP20 Service resumption since September 2014, 1 weekly 737-800
Ankara – Amsterdam 02JUL20 – 30AUG20 Service resumption since November 2013, 2 weekly 737-800
Ankara – Cologne 27JUN20 – 26SEP20 Service resumption since November 2013, 2 weekly 737-800
Ankara – Geneva 03JUL20 – 28AUG20 Service resumption since September 2015, 1 weekly 737-800
Ankara – London Stansted eff 12JUN20 2 weekly 737-800, replacing Turkish Airlines Mainline to London Gatwick (Previously served by AnadoluJet until April 2012, originally scheduled from 30MAR20)
Ankara – Munich 02JUL20 – 03OCT20 Service resumption since September 2011, 2 weekly 737-800
Antalya – Birmingham eff 10JUN20 2 weekly 737-800, new route (Previously scheduled from 03JUN20)
Antalya – Cologne 26JUN20 – 25SEP20 1 weekly 737-800
Antalya – Frankfurt eff 18JUN20 Service resumption since summer 1992, 2 weekly 737-800 (Previously scheduled from 04JUN20)
Antalya – Geneva eff 04JUL20 1 weekly 737-800, new route (Previously scheduled from 02JUN20 as 2 weekly)
Bodrum – Berlin Tegel 19JUN20 – 28AUG20 1 weekly 737-800, new route
Bodrum – Munich 05JUL20 – 14SEP20 1 weekly 737-800 (Previously reported new route)
Dalaman – Kyiv Borispil 03JUL20 – 29AUG20 2 weekly 737-800
Dalaman – London Gatwick eff 10JUN20 1 daily 737-800 (Previously scheduled from 25MAY20)
Dalaman – Munich 02JUL20 – 11SEP20 1 weekly 737-800 (Previously reported new route)
Diyarbakir – Berlin Tegel 27JUN20 – 29AUG20 1 weekly 737-800
Diyarbakir – Cologne 28JUN20 – 27SEP20 1 weekly 737-800
Diyarbakir – Dusseldorf eff 27JUN20 1 weekly 737-800
Diyarbakir – Hannover 28JUN20 – 30AUG20 1 weekly 737-800
Elazig – Amsterdam 03JUL20 – 30AUG20 2 weekly 737-800
Elazig – Frankfurt eff 20JUN20 1 weekly 737-800
Gaziantep – Basel/Mulhouse eff 27JUN20 1 weekly 737-800
Gaziantep – Frankfurt eff 21JUN20 1 weekly 737-800
Gaziantep – Hamburg 21JUN20 – 30AUG20 1 weekly 737-800
Gaziantep – Stuttgart 26JUN20 – 19SEP20 2 weekly 737-800 (Previously reported as 1 weekly)
Gaziantep – Zurich eff 10JUL20 1 weekly 737-800
Hatay – Berlin Tegel 28JUN20 – 30AUG20 1 weekly 737-800
Hatay – Cologne 28JUN20 – 27SEP20 1 weekly 737-800
Izmir – Amsterdam 03JUL20 – 30AUG20 2 weekly 737-800
Kayseri – Amsterdam 19JUN20 – 27SEP20 Service resumption since September 2011, 2 weekly 737-800
Kayseri – Berlin Tegel 22JUN20 – 24AUG20 1 weekly 737-800
Kayseri – Frankfurt eff 19JUN20 Service resumption since September 2013, 1 weekly 737-800
Kayseri – Hamburg 20JUN20 – 29AUG20 Service resumption since September 2013, 1 weekly 737-800
Konya – Amsterdam 19JUN20 – 27SEP20 2 weekly 737-800
Ordu Giresun – Salzburg 28JUN20 – 27SEP20 1 weekly 737-800
Samsun – Cologne 27JUN20 – 26SEP20 Service resumption since summer 2002, 1 weekly 737-800
Samsun – Hamburg 20JUN20 – 29AUG20 1 weekly 737-800 (TK previously operated 3 flights in summer 2008, 2 in summer 2009)
Samsun – Hannover 27JUN20 – 29AUG20 1 weekly 737-800
Trabzon – Amsterdam 02JUL20 – 29AUG20 2 weekly 737-800




Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 00:30

Anadoludan direkt seferler artarsa, bu 10-15 uçak yolcuyla İGA batar sanıyor, onun hayali keyfini yaşıyor aklınca. Bilmez ki İga'nın asıl hedefi zaten yurtdışı yolcu!
Ayrıca O seferleri de artıran Hükümet zaten! Hani İga'ya torpil yaptı dediğiniz hükümet!
Bilmez ki, tüm bu anadolu direkt uçuş artışlarına rağmen, hatta Gökçene rağmen İga yolcusunu artırdı..
Yeni bir şey keşfetmiş çocuklar gibi şen olasın!!


Tarıkburnu
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 10:45

Alıntı:
Anadoludan direkt seferler artarsa, bu 10-15 uçak yolcuyla İGA batar sanıyor,

İga batmazki.Sonuçta "yolcu garantisi" denen saçma sistem yüzünden geçmeyen yolcu halkın parasından çıkacak.


mafakyanc

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 12:51

IGA tabi ki bu kadarıyla batmaz... Ancak istatistiklerdeki yolcu sayıları bir miktar azalacaktır. Ancak çoğumuz bu "yolcu servis ücreti ve garantisi" diyerek buzdağının su yüzeyindeki kısmını görüyoruz. Bakın bir örnek vereyim: kapatılana kadar AHL'daki işletmeci olan TAV'ın gelirleri yolcu servis ücreti, terminal içindeki muhtelif satış alanlarının kiralanması, terminal içinde kalan (uçak yolcu köprüleri dahil...) birtakım hizmetlerin gelirleri ve otopark gelirleri idi. Ancak bunlar dışında kalan ve "muhtelif yer hizmetleri" DHMİ tarafından ya da taşeronları tarafından yürütülüyor ve buradaki gelirler iki taraf arasında paylaşılıyordu. Örneğin, TGS, Çelebi gibi taşeron şirketler DHMİ'nin açtığı ihaleler sonucu olarak oradaydılar.

Şimdi (Yeni) İstanbul Havalimanı'nda artık yer hizmetlerinde DHMİ yok! DHMİ yerine bizzat IGA var. Dolayısı ile bu uçakların IST'a inip kalkmamasının IGA'ya bu açıdan da zararı dokunacak.

Ve bilinmeli ki bir uçağın havalimanına bırakacağı bu "yer hizmetleri" gelirleri tam dolu ve yurt dışı sefer yapacak bir uçağın yolcu servis ücretleri gelirlerinin kat kat üzerindedir. Sadece yolcu servis gelirleri havalimanı için net (kemiksiz) gelirler iken diğerleri taşeronlarla kısmen paylaşımlı gelirlerdir.

Aşağıda 2020 yılı için DHMİ'nin KOİ'ler için saptadığı Hizmetler Tarifesinin linkini veriyorum.

https://www.dhmi.gov.tr/sayfalar/koiucrettarifeleri.aspx/

Vakti ve yeteneği olanlar (benim yok!) bir uçağın gelmesi ve gitmesi sürecinde havalimanı işletmecisine ödeyebileceklerini hesap edebilir.



Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 13:28

Alıntı:
İga batmazki.Sonuçta "yolcu garantisi" denen saçma sistem yüzünden geçmeyen yolcu halkın parasından çıkacak.


İgayı batırmayacak olan sadece yolcu garantisi değil.. Ayrıca, o saçma dediğin sistem olmasa bu ve bunun gibi tüm Yid projeleri yapılamazdı.. Adama yolcu garantisi vereceksin ki o da sana gelir garantisi versin.. Firma, milyarlarca euro yatırım yapacak ama ona bir teminat vermeyeceksin! İş mi yani? Halkla da hiç bir ilgisi yok. Bu proje özelinde, verdiğinden fazlasını alıyor devlet.. Köprü, otoyol gibi bazı projelerde verdiğini tam alamasa bile devletin yine kaybı yok, işletme süresi sonunda proje devlete geçiyor zaten. Hiç para harcamadan, kira öder gibi proje sahibi oluyorsun.. Bu işleri anlamak için biraz ekonomiden anlamak lazım.


mafakyanc

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 14:41

Alıntı:
Adama yolcu garantisi vereceksin ki o da sana gelir garantisi versin..


Cümlenin ilk yarısı doğru. Ama gelelim 2. yarısına:

Bu Y.İ.D. Projesinin koşullarına göre Devlet'in (DHMİ'nin) her yıl sonu o yıla ilişkin kira faturasını (yani KDV dahil 1 küsur milyar €'nun faturasını) kesmesi ve bu faturanın da yeni yılın ilk ayı sonunda ödenmesi gerekiyormuş. Benim kaynaklarım bunu teyid etmekte! DHMİ, malûm, belli bir sürenin kirasını erteledi (taa 2044'lere) ama IGA'nın iki yıl (yani 2020 ve 2021'de) peş peşe 350'şer milyon € ödemesini yapacağı da kamuoyuna bir şekilde açıklandı. Hatta bunu IGA CEO'su Kadri Samsunlu da teyid etti bir röportajda.

Peki 2019 sonunda DHMİ bu 350 milyonluk faturayı kesti mi?

Kestiyse IGA bu 350 milyon €'yu ödedi mi? (Ödemiş olsa bunu davul zurna ile ilan ederlerdi. 22 milyon € Yolcu Garanti üzerindeki meblağı ödediler diye bunun bolca reklamını yaptılar...)

IGA bu ödemeyi yapmadıysa ne zaman yapacaktır (ve de neden zamanında ödememiştir)?

DHMİ bu faturayı kesmediyse hangi gerekçeyle kesmemiştir?

Şu anda, kamu oyunun gözü ve vicdanında IGA azaltılmış ödemelerini de şu ya da bu şekilde yapmamış durumunda olmuyor mu? Bu mu IGA'nın Devlet'e "gelir taahhüdü"?


erkan_gs_mk

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 16:39
İstanbul Havalimanı'nda Güvenli Seyahat İçin Her Şey Hazır





AbbA
1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 19:24

Alıntı:
Kestiyse IGA bu 350 milyon €'yu ödedi mi? (Ödemiş olsa bunu davul zurna ile ilan ederlerdi. 22 milyon € Yolcu Garanti üzerindeki meblağı ödediler diye bunun bolca reklamını yaptılar...)


Muhalefet neden bu konuyu sayistaya götürmüyor? Açılışa günler kala 400 kişi öldü inşaata gömüldü, çalışma koşulları kötü, su bastı, pist eğri, kot farkı argümanlarına göre çok daha geçerli bir sebep değil mi? Muhalefetin bir görevi de bunlar ile ilgilenmek değil mi?


mafakyanc

1 ay önce - Sal 02 Hzr 2020, 21:49

Muhalefet bu konuda hem oldukça pasif, hem de birşey söyledikleri zaman yüzlerine gözlerine bulaştıran şeyler söylüyorlar!... Zamanında söylediklerinin en az yarısı, gerçeklerle ilgisizdi.

Bugün ana muhalefet partisinde bu konulara girmiş muhalefet üyelerine bu 350 milyon konusunu söyleseniz, "bu ne ola ki?" diyerek boş boş yüzünüze bakacaklardır.

Ayrıca Sayıştay denilen kurumun her yerinin budandığını herhalde bilmiyorsunuz!

Bu konuda daha fazla siyasete girmek istemiyorum...



sayfa 875
ANA SAYFA -> ULAŞIM