Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 828
igaspotter
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 22:02

Pegasus’a ait TC-CPK tescilli uçak İstanbul Havalimanı’na indi.



Koray C.
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 22:28

Marmara da ciddi yağış ve rüzgar var.
Bu akşam inişler zor..
Allah yardım etsin



memq14
1 ay önce - Cmt 29 Şub 2020, 04:48

Iett duraklarınin uzak noktaya taşınmasi ve İstanbul kart dolum noktalarinin bir kısmının iptal edilmesinin bir nedeni varmış gibi duruyor

Havaist ibb yönetiminden ulaştırma bakanlığına geçiyor. Yani insanların havaist kullanması ve havaist i kullanırken de ödemeyi İstanbul kart ile yapmaması isteniyor gibi duruyor.

Ibb havaist ile rekabet etmek için yeni iett hattı açmak isterse neler olacak çok merak ediyorum. İnsanlar havaist ile seyahat etmek istemiyor. Bunun en büyük örneğini halkali hattında gördük. Halkali iett seferleri çok sıkken, aynı hat üzerinde çalışan havaist hattı zarar ediyor diye halkali iett sini kaldırdilar. Sonra çok tepki geldi diye geri koydular. Fakat sefer sıklığını ciddi oranda düşürdüler

Iga ibb ye yeni hat için izin verir mi merak ediyorum verirse iga nin yararına olacak ulasim alternatifleri artacak. Ama diğer taraftan ibb ile ulaştırma bakanlığı rekabet etmiş olacak.

Kısacası bana iett nin istanbul havalimanindan tamamen ilişkisini kesmek istiyorlarmis gibi geliyor.


tarık279
1 ay önce - Cmt 29 Şub 2020, 13:56

Hızlı ilerleme








memq14
1 ay önce - Pzr 01 Mar 2020, 03:26

Üçüncü pist açılsa da rahatlasak.

Terminale yakın pistten indik mi gerçekten 10 dk sürmüyor taksi.



igaspotter
1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 15:33

Üçüncü pist inşaatı ve İstanbul Havalimanı Camii çevre düzenlemelerinde son durum havadan
Fotoğraf: 02.03.2020


(+)


igaspotter
1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 18:57

Sözcü’nün haberine göre İETT peronları iki uca taşınacak. Böyle bir durum olursa gerçekten saçmalık olur gibi. İETT’nin dış hat ve iç harın ortak noktası olan ortada (9-10-11-12) bırakılması gerekiyor.


- - - - -

İstanbul Havalimanı'nda İBB hizmetleri engelleniyor iddiası


İstanbul Havalimanı’nda İETT ve HAVAİST ile ulaşım sağlayan İBB, havalimanı yönetiminin İstanbulkart dolum noktalarının sayısını azalttığı ve alanın en uç noktalarına taşıdığı iddiasında bulundu. Konuyla ilgili yazlı bir açıklama yayınlayan İBB, otobüs duraklarının da alanın uzak bir noktasına taşınacağını belirterek hizmetlerin kasten engellendiğini iddia etti.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul Havalimanı yönetiminin çalışmalarını aksattığı iddiasında bulunarak, “Kaliteli erişim imkanını en uygun fiyata sunan İBB’ye erişim engelinde bulunuluyor” dedi.
Vatandaşların şikayet ettiği konuları paylaşan İBB yönetimi, İstanbul'a gelen turistleri de İstanbulkart yerine nakit para veya kredi kartı ile ödeme yapmaya zorlayan uygulamalar olduğunu öne sürdü.
Uygulamalar ile ilgili açıklama yapan İBB, şu ifadelere yer verdi:
* Havalimanındaki İstanbulkart dolum noktaları 24 adetten 10 adete indi ve yerleri çıkış kapılarının sağında ve solunda görünemeyecek şekilde en uç noktalar olarak belirlendi.
* Değişikliğe sebep olarak mevcut dolum makinaların yerine vatandaşın yemek ve içecek ihtiyacını sağlayacak otomatların gelecek olması gösterildi. İBB iştiraki BELBİM AŞ, bu değişiklik talebinden Şubat ayının 2. haftasında haberdar edildi ve yoğun bir baskıyla 15 Şubat tarihinde 24 adet makina 10 adete düşülerek yer değişikliği işlemine zorlandı.
* HAVAİST'lerde İstanbulkart kullanımına yönelik hiçbir yönlendirme olmadığı gibi İstanbulkart dolum noktalarının konumlandırıldığı yer itibariyle vatandaşların bu makinalardan dolum yapıp geri gelip HAVAİST otobüsünü kullanmaları da zor hale getirildi.
* İstanbul Havalimaın'nda İstanbulkart'ı sanki sadece IETT otobüslerinde kullanılacak bir biletmiş gibi konumlandıran bu uygulama, HAVAİST de dahil diğer ulaşım araçlarındaki kullanımı azalmasına sebep oluyor. Bu da bir kamu kurumu olan İBB'yi devre dışı bırakarak nakit ve kredi kartı ile ödeme metodlarını ön plana çıkarmaya yönelik bir strateji göze çarpıyor.
* Ayrıca İETT duraklarının da şu andaki merkezi konumlarından peronların en uç iki noktasına (İstanbulkart dolum makinalarının yeni yerlerine yakın) kaldırılmasının planlandığı belirtiliyor.
* Nitekim son 15 gün içerisinde İstanbulkart dolum makinalarından yapılan günlük yüklemelerin yüzde 50 civarında düşüş gösterdiği tespit edilmiştir.
* İstanbul Havalimann'nı kullanan vatandaşlar ve ziyaretçiler; İstanbulkart dolum noktalarına ne kadar güç ulaştıklarına dair İBB Beyaz Masa, İETT ve OTOBÜS AŞ'ye çok sayıda şikayette bulunmuştur. (Sözcü)


- - - - -
Konuyla ilgili olarak İBB’nin açıklaması için:
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36518


mafakyanc

1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 19:13

Alıntı:
Sözcü’nün haberine göre İETT peronları iki uca taşınacak. Böyle bir durum olursa gerçekten saçmalık olur gibi. İETT’nin dış hat ve iç harın ortak noktası olan ortada (9-10-11-12) bırakılması gerekiyor.


Ama İç Hatlar Gelen yolcuların kullandığı ve 4-5-3-2-1 peronlara yakın olan kapıdan çıkışta solda kalan 1-2-3 peronların da pratikte kullanılmayacağını söylemiştiniz. O zaman buraları İETT'lerkullanamayacak, ya da Havaİstleri daha sağa öteleyecekler.

Şimdiki uygulama gayet güzeldi... Orta bölgeye yiyecek/içecek otomatları konması ayrıca mantıklı değil: orada insanların toplanmasına neden olacaktır. Bu otomatlar, iç hat gelen ve dış hat gelenlerin çıkış yaptıkları (yürüyen yolların yukarıdan indiği) hollere pekala konulabilir. Hatta buralara dolum makineleri de konulabilir. Zaten dar sayılır peron alanlarında yığılmayı da önler. Yapılacak tek şey (ama tabidir ki gaye İETT'yi baltalamak olsun ya da olmasın... IGA'nın itinayla kaçınacağı...) o kapılardan bir kere dışarıya çıkan yolcunun otomatlardan istifade bahanesiyle tekrar içeriye (bahsettiğim hole) girdikten sonra yukarı katlara çıkmasını engelleyici tedbirleri almasıdır. Bu da turnike sistemi ve o bölgede sadece bir ya da iki güvenlik elemanıyla pekala çözülebilir.


igaspotter
1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 20:59

Alıntı:
Yapılacak tek şey (ama tabidir ki gaye İETT'yi baltalamak olsun ya da olmasın... IGA'nın itinayla kaçınacağı...) o kapılardan bir kere dışarıya çıkan yolcunun otomatlardan istifade bahanesiyle tekrar içeriye (bahsettiğim hole) girdikten sonra yukarı katlara çıkmasını engelleyici tedbirleri almasıdır. Bu da turnike sistemi ve o bölgede sadece bir ya da iki güvenlik elemanıyla pekala çözülebilir.


Zaten şu an hali hazırda -2. (Toplu Ulaşım) katında dışarıya çıktıktan sonra terminale girmeniz mümkün değil. Tüm kapılarda güvenlik var ve Giriş yapılmaz ibaresi mevcut. İçeri girmek için tekrardan Plaza katına veya Gidiş katına çıkmanız gerekiyor.


mafakyanc

1 ay önce - Pts 02 Mar 2020, 22:22

Tamam, öyle olduğunu biliyorum. Ancak o tekrardan girilemeyen bölüm fazlasıyla boş. Oraya istediğiniz kadar otomat, bilet yükleme cihazı vs. koyabilirsiniz. Sonuçta sandöviç büfesi açılmayacak. İnişte o otomatları görüp de onlardan alım yapmayanlar sonradan otobüs beklerken fikir değiştirip içeriye girmek ve otomatlardan birşeyler almak isterlerse de onun da tedbirini bir zahmet IGA alıversin! Yapılamayacak bir iş değil...



sayfa 828
ANA SAYFA -> ULAŞIM