Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 827
igaspotter
1 ay önce - Sal 25 Şub 2020, 21:55

Alıntı:

Evet bazı Haber Sitelerinde öyle bir bilgi var, ancak daha da ne kadar uzağa taşınmış olabilir ki? Son kullandığımda, İETT durakları zaten Havaİst duraklarından da sonra (yani Terminal'in çıkış tarafına) doğru konumlanmıştı. (Not: Benim bu haberi okuduğum "AirlineHaber" sitesinde IBB'ye bilgi verilmeden işlem yapıldığı belirtilmiyordu...)

Bunlara binmek isteyenler oldukça yol yürüyordu. Ama mesafe tek sorun değil(di) ki -- en azından son gittiğimde: sıra düzeni vs. hiç yoktu. Otobüs geldi mi, şehrin içindeki herhangi bir otobüs durağından farksız millet ön kapıya hücum edip yığılıveriyordu!!!


Bence siz herkesi iç hatlardan çıkış yapıyor sanıyorsunuz. Zira İETT durakları Havaist duraklarının ilerisinde gibi bir durum yok. İETT peronları Havaist peronlarının tam ortasında yer alıyor. Yani başta havaist, sonda havaist ve olması gerektiği gibi ortak nokta olan orta peronlarda da İETT araçları yer alıyor. 20 peronlu ulaşım katında H2’den H9’a tüm İETT araçları 9-10-11 ve 12 numaralı peronlardan yolcu alıyor. Bugün çıkan haberlere ve haberlerde kullanılan fotoğraflara baktığımda herhangi bir değişiklik gözlemleyemedim. Perşembe günü gidip bakarım müsait olursam

Peron dağılımını aşağıya bırakıyorum:



(+)




(+)


mafakyanc

1 ay önce - Sal 25 Şub 2020, 22:54

Alıntı:
Zira İETT durakları Havaist duraklarının ilerisinde gibi bir durum yok. İETT peronları Havaist peronlarının tam ortasında yer alıyor. Yani başta havaist, sonda havaist ve olması gerektiği gibi ortak nokta olan orta peronlarda da İETT araçları yer alıyor.

Doğru, haklısınız. Siz yazıp peron tabelasını da görünce "uyandım"! Bu durumda, orta bölgede kalan 4 İETT peronu nereye taşınabilir ki? Ne başta ne de sonda yer kalıyor? Ya da acaba Dış hatlar tarafındaki Havaİstleri birleştirdiler (sağa kaydırıp, İç hatlar tarafındakilerle) de Şehirlerarası Taşımacılık Peronu'nun bir öncesine mi aldılar İETT peronlarını? Böyle olmuşsa, İç Hat gelen yolcuları epeyce yol yürümek zoundlaar, burası doğru...

Her halükarda, İç Hatlar'a yakın taraftaki 1,2,3 Peronları boş mu halen?

İETT yolcularının şehre dönüş yapanların dağılımına bakarsak Havalimanında çalışanlar dışında kalanlarının büyük çoğunluğu İç Hat gelen yolcularıdır. Bana göre, (halen boş gibi duran) 1-2-3 ve Havaİst'ten alınacak 4 no'lu peronları İETT'ye tahsis etmek daha mantıklı olacaktı(r).

Belki benim atladığım bir başka durum var: halen şehirdeki büyük otellerin/otel zincirlerinin kendi müşterileri için kullandıkları özel servis durumları var mı? Varsa, bunlar yolcu alımı için nereyi kullanıyor? Yoksa ama ileride olacaksa bunların peronları nerede olacak/olmalı? Bu tür yolcuların çoğunluğu da Dış Hat gelen yolcular olacaktır!



igaspotter
1 ay önce - Çrş 26 Şub 2020, 08:34

Alıntı:
İETT yolcularının şehre dönüş yapanların dağılımına bakarsak Havalimanında çalışanlar dışında kalanlarının büyük çoğunluğu İç Hat gelen yolcularıdır. Bana göre, (halen boş gibi duran) 1-2-3 ve Havaİst'ten alınacak 4 no'lu peronları İETT'ye tahsis etmek daha mantıklı olacaktı(r).


1 ve 2 hatta belki 3 numaralı peronun kullanılması teknik olarak biraz zor, zira en azından 1 ve 2 için konuşacak olursam bu peronlar -2. kata girişteki toplu ulaşım araçlarının kart okutarak geçtiği otomatik bariyerlerin hemen bitiminde ve buraya araç yanaşması durumunda var olan 3 bariyerden bir tanesi kullanımıdışı kalır.


igaspotter
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 07:18



mafakyanc

1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 08:26

@ Sn. igaspotter:

Dürbün, mercek, artık ne varsa!??? Ya da sözlü tercüme???

Hayal meyal görebildiğim kadarıyla İETT durakları terminalden çıkışın en sonuna taşınmış. Yani İç Hatlar çıkışından Servis katına inen ve oradaki çıkıştan çıkacak bir yolcu sağa dönüp şöyle yaklaşık bir 400-450 mt. yürüyecek (yeri değiştirilen) İETT peronlarına ulaşmak için. Dış Hatlardan çıkacak olanlar daha şanslı; onlar sadece 100 mt. kadar sağa dönüp İETT peronlarına ulaşabilecek...

Burası abes olmuş bana göre, zira İETT'yi kullanacakların çoğunluğu ya terminal personeli ya da İç Hat gelen yolcularıdır. Bu nedenle sizin ilk verdiğiniz plandaki 1-2-3 pozisyonlar mantıklı olur demiştim ancak siz de bunun olmayacağını izah ettinizdi. Orası tamam (sadece o bariyerlerin konumu daha uygun bir noktada olamaz mıydı sorusu dışında... )!!!

Tabi bu kadar devasa bir terminalde (gerek yolcu kapasitesi, gerekse içindeki anlık çalışan sayısı dikkate alındığında) ki terminalin kara tarafındaki boyu 540 mt'dir -- Servis Katına Yolcu Gelen Katından sadece iki noktadan iniş verilmesi ve Servis Katında da sadece iki çıkış kapısı bulunması yetersiz değil midir? O zaman İç ve Dış Hatlar Gelen Katında (yani buradan çıkacakların sadece ya taksi kuyruğuna, ya da otoparklara gidebileceği durumda) 7 adet çıkış kapısına da gerek var mıydı? En fazla 5 tane yetmez miydi (ortadaki 3. kapı X-Raylerin konulduğu ve Terminal Girişlerinin de yapılabileceği kapı olmak üzere...)?



tilki123
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 14:44

THY uçağı sert iniş yapmış ön lastikleri kopmuş (Kaynak: airporthaber.com). İnişler tek bir piste gerçekleşiyor.
Bu vesileyle uçaklar havada tur attıyor. Havadan’da kaynaklanan go around’lar var.










Kaynak: flightradar


igaspotter
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 15:19

Bu iddialar nereden çıktı anlamış değilim açıkçası, az önce gidip baktım tüm peronlar eski ve gayet uygun yerinde. Kapatılan H4 ve İST4G hatları ile H9 hatlarına ilişkin uygun işaretlemeler yapılmış her şey yerli yerinde. Yalnızca ortadaki İstanbulkart dolum noktaları kaldırılmış ve mavi bantlarla şimdilik etrafları sarılı.

Bu arada üçüncü pistin güney ucunda End-Around denilen bölgede yoğun bir çalışma sözkonusu



(+)




(+)




Efe Elaldı

1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 19:13

27.02.2020


(+)


Deniz tarafındaki yoğun çalışma sürüyor pisti mart sonu 3 km den daha fazlası asfaltlanmış şekilde göreceğiz


En son Efe Elaldı tarafından Prş 27 Şub 2020, 19:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


meliksah55
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 19:15

İstanbul'da, özellikle İstanbul Havalimanı çevresinde şimşek çakıyor, fırtınalı hava inişlerde gecikmelere sebep oluyor.


(+)




(+)


igaspotter
1 ay önce - Prş 27 Şub 2020, 21:06

Ek bilgi olarak dursun







sayfa 827
ANA SAYFA -> ULAŞIM