Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 803
Omer Istanbul

1 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 20:40

Aynı konuyu aylar önce burada yazmıştım. Yeni havalimanında transfer yolcuları körüklerden binaya geçerken her körüğün bittiği noktada bir merdiven ile ayrı bir kata alınıyorlar. Bu noktada bir iki görevli bekleyip "transfer passenger this side" diye bağırarak insanları yönlendiriyorlar. Yolcular ne olduğunu tam olarak anlayamadıklarından burada ister istemez bir duraksama oluyor ve geniş gövdeli, kalabalık bir uçakla gelmişseniz ve de inerken önünüzde çok kişi varsa bu kuyruk tüm körüğün içine kadar uzayıp uçağa kadar geliyor. Yeni alandan 7 kere uçtum yurtdışı en az yarısında bunu gözlemledim. Bu noktada oldukça sıkıntı yaşanıyor. AHL'de ise körüklerden herkes doğrudan terminal geliş katına inip transfer yolcuları buradaki belirli noktalardan gidiş katına geçiyorlardı ve körüklerde sıkışıklık yaşanmıyordu. Sadece uçaktan otobüsle terminale gelinirse transfer yolcuları ayırıyorlardı, o nokta da körüğe göre geniş bir alan olduğundan pek sıkışıklık olmuyordu. Buna bir çözüm bulunsa iyi olur, AHL deki uygulama burada da yapılabilir kanımca.

efe3464
1 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 22:08

Bu tür sorunlar rahatlıkla çözülebilir. Hala çok yeni bir havalimanı. 9 aydır kullanılıyor. İlerleyen dönemlerde tüm sorunlar çözülür.

Ekşi Sözlük'te bir pilot bilgilendirici şeyler yazmış. En büyük argüman olan çok rüzgar almasıyla ilgili olarak Almanya Düsseldorf'da çok daha fazla rüzgar olduğunu ve kimsenin neden buraya havalimanı yaptınız demediğini aktarmış. Yine kuşların göç yolları üzerine yapıldığı argümanına da cevap vermiş. İstanbul Atatürk Havalimanı'nın da kuşların göç yolunda olduğunu yazmış.

Taksi süresi hakkında da; ''Sadece sebebi değişti. süre Atatürk Havalimanı'nda da aynıydı. Orada trafik yoğunluğundan ötürü kalkış için bekleniyordu. Burada mesafe uzunluğundan dolayı. Yeni pist açılınca bu sorun çözülecek.'' şeklinde yazmış.

Yani hala burası çok rüzgar alıyor, burası kuşların göç yolunun üzerine yapıldı, taksi süreleri çok uzun gibi argümanlar tamamen boş, bazılarının sırf muhalif olması nedeniyle ortaya attığı saçma sapan iddialar. Burayı kullanan bir pilot bile bunları söylüyorken bazılarının hala kalkıp özellikle geçen hafta yaptığı gibi yalanın bininin bir para olduğu gibi dönemler kesinlikle siyasi kin ve nefretten başka bir şey değil.



mafakyanc

1 ay önce - Prş 16 Oca 2020, 23:42

Şu anda, normal koşullarda (yani lodos esmediği) durumlarda ağırlıklı olarak hangi pist kalkışlar [kuzeye, yani Karadeniz'e doğru] için, hangi pist inişler [kuzeye, yine Karadenize doğru] için kullanılmakta?

3. Pist açıldığında buradan ağırlıklı olarak kalkışlar için mi, inişler için mi yararlanılacak?


kami suyutmaz
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 00:31

sayın forumdaşlar İHL nin kapasitesi ve buna bağlı yapılanmasıyla ilgili gayet akademik yklaşımlarda bulunmuşlar
Saygı duyuyorum..
Gelin birde bakkal hesabı yapalım;
- Sizlerin paylaştığı bilgilerle İHL nin aynı zaman diliminde ulaşacağı muhtemel sayı AHL nin ulaşmış olduğu en yüksek sayıyla ya aynı yada 1-2 gram üstü veya altında.
-Bu kapasitenin en az 2 misli olacağını mahalle bakkalımız bile öngöremez(şayet yakınında ki bakkallar kapanır veya nüfus 2 misli artarsa)
-daha önce bu hesabı yapmış olan forumdaş tan esinlenerek her yıl % 10 artış olsa (her nasıl olacaksa)120 milyon yolcuya ulaşma süresini bakkalımız bile bilebilir bence
-Sözkonusu bakkalımız şayet aynı hizmeti veren bir başka dükkanın işleri büyütmeye başladığını görünce(SGH)ne yapar sizce?
1/ daha fazla yatırım yapmaz
2/mevcut ürünlerini en karlı şekilde satmaya çalışır(alavere dalavere)
3/Yeni kazanç fırsatları yaratır(değil yasal hakkı olan firmalardan akrabanızı bile karşılayandan 4 euro talep eden bir kurum gibi)

Kısacası,Kim kime hangi gerekçelerle bu alanda yıllık 120-150 milyon yolcu olacağından bahsedebiliyor acaba?
Bunun için ortadaa mevcut havayollarının 2 katı uçuş yapması yada havayolu şirketi sayısının 2 katı artması kadar basit bir bakkal hesabı var
Dolayısıyla,;
Bu alanda 3.pistden,ve mevcut terminalden öteye bir bir gelişme ancak torunlarımızın torunlarına nasip olur bence


igaspotter
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 00:36

Alıntı:
Şu anda, normal koşullarda (yani lodos esmediği) durumlarda ağırlıklı olarak hangi pist kalkışlar [kuzeye, yani Karadeniz'e doğru] için, hangi pist inişler [kuzeye, yine Karadenize doğru] için kullanılmakta?

3. Pist açıldığında buradan ağırlıklı olarak kalkışlar için mi, inişler için mi yararlanılacak?


34L pisti hem iniş hem kalkış için,
35L pisti kalkış için,
35R pisti iniş için kullanılmaktadır.

3.pist açıldığı zaman F ve G pieri kalkışlı ve varışlı uçakların öncelikle yönlendirilebileceğini düşünüyorum. Açıldıktan sonra 34L pistinin belki de yükü biraz hafifleyecektir.



En son igaspotter tarafından Cum 17 Oca 2020, 09:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Oğuz Çolban
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 02:08

igaspotter bey siz bilirsiniz yeni havaalanına spotterciler için mekan yapılacakmı ?

mehmetakif70
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 07:31

a380 thai airways ucagi gelmis galiba diverted etmis





igaspotter
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 09:08


(+)






igaspotter
1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 09:10

Alıntı:
igaspotter bey siz bilirsiniz yeni havaalanına spotterciler için mekan yapılacakmı ?


Evet yapılacak ama şu anda bir numaralı öncelik verilmesi gereken bir konu mu derseniz pek sanmıyorum. Çözüme kavuşması gereken daha öncelikli durumlar mevcut.


mafakyanc

1 ay önce - Cum 17 Oca 2020, 09:18

İşe bakın: IST açıldığından bu yana EK mi, QR mi buraya jest için a380 indirecek diye merak ederken, çıka çıka IST'a sefer dahi yapmayan TG'nin a380'i inmiş!!!

Herhalde teknik bir arıza değildir; medikal aciliyeti gerektiren bir durumdur (sadece tahminim...).

EDIT: Tahminim doğruymuş!

Bkz.: https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ ...-indi.html



sayfa 803
ANA SAYFA -> ULAŞIM