Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 733
Ahmet YükselS
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:02

Alıntı:
THY %50'nin üzerindeki sermayesi halka açık olan bir şirket olmasına rağmen fiilen (her dönemde...) siyasi iktidarların emrinde ve boyunduruğundadır. Hangi siyasi iktidar, TK'ya yani kendisine ciddi rakip olabilecek (Pegasus gibi) bir havayolunu IST'de görmek ister? O kadar da saftirik değiller!


İyi de, thy ve pegasus, gökçen ve ankarada karşı karşıya değiller mi sanki? iktidar oralarda niye müsaade etmiş thy'ne karşı rekabete? Ha THY'nin yerinde ben olsam, ben de istemem pegasus gibi bir low cost rakibi ist havalimanında. İlla arkasında devlet olması gerekmiyor. Thy'nin İst'te büyük yatırımları var, tabiki kaymağı kendi yemek ister. Hakkı da bence.. Ayrıca, Pegasus İST'te hiç yok da değil, az da olsa uçuyor..


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:05

Alıntı:
Nerden biliyorsun firmaların iç hatlardan zarar ettiğini? işte laf olsun!!.. Dış hatların daha kârlı olması, iç hatların zarar ettiği anlamına gelmez. Şu ezbercilikten bir kurtulun artık. Bir kaç klişe laf öğrenip millete satmayın.. Güncelleyin bilgileri bazen..


Bilgini güncelle diyene de ,bir bakın bakalım. Daha önceki mesajında Pegasus için ne demiş: İç/Dış hat yolcu oranları 60/40 gibidir dememiş mi? Eh bu oran 2018 (Ocak-Eylül) dönemi ve önceki yıllar için doğru ama 2019'da iler aniden değişivermiş!... Gerçi yolcu sayısı her iki tarafta da düşmüş ama dış hat yolcu sayısı neredeyse iç hattı yakalamış.

İnanmayan ("bilgini tazele" diye ortaya lâf atan) önce kendisini yenilesin!

Bkz.: http://www.pegasusyatirimciiliskileri.com/medium/ .../view.aspx

Görülüyor ki, Pegasus 2019'daki ilk 9 aylık dönemde iç hat yolcusundan yaklaşık %15 kaybetmiş, dış hat yolcusunu da yaklaşık %17 arttırmış! "Biraz" yani!... Sivil havacılıkta millet %5-10 oranlarına göbek atar; bunu da mı bilmiyorsunuz? Bilmemek ayıp değil ama bilmeden sallamak oldukça ayıp!...



En son mafakyanc tarafından Çrş 13 Ksm 2019, 00:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hulki99
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:11

Alıntı:
Yırtınıyorsunuz kriz var algısı oluşturmak için ama rakamlar öyle demiyor.. Bugün rakamlar açıklandı, bu ay da cari fazla vermişiz.


keşke birazcık ekonomi bilginiz olsaydı da cari fazla vermenin ekoniminin iyi olduğuna dair hiçbir ipucu vermediğini bilseydiniz. Ev kirası fiyatına uçak bileti alıyoruz kısa Avrupa uçuşlarına bile. Çıkış harcı %330 artmış, umrunuzda değil. Ne çıkarınız var da gerekli gereksiz her yerde pembe tablo çiziyorsunuz?


Ahmet YükselS
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:14

Benim lafımı bana satma syn mafak bey. 2019 da dış hat yolcusunu artırmış diyen benim. al bak ne demişim.

Alıntı:
pegasusun dış hat yolcusun da büyük kısmı yine tc vatandaşı zaten, doğal olarak thy'nin payına rakip oluyor, ayrıca pegasusun iç hat yolcu oranı dış hatta göre hep daha yüksek, %60-40 gibi bir dengede. 2019 da dış hat yolcu sayısını biraz artırsa da iç hat ağırlığı devam ediyor.


ama iş bununla bitmiyor.. iç hat dış hat dengesini en iyi ihtimal %50-50 yaptı diyelim, bu demektir yolcunun yarısı iç hattan geliyor, dış hat yolcusunun da zaten yine büyük kısmı yine tc vatandaşı. ee ne oldu? pegasusun cirosunun nerden baksan %70-80'i Türkiye parasıyla dönmüş. Yani ortada krizi destekler bir veri yok. Umarım bu sefer anlaşılmıştır!!

Alıntı:
keşke birazcık ekonomi bilginiz olsaydı da cari fazla vermenin ekoniminin iyi olduğuna dair hiçbir ipucu vermediğini bilseydiniz. Ev kirası fiyatına uçak bileti alıyoruz kısa Avrupa uçuşlarına bile. Çıkış harcı %330 artmış, umrunuzda değil. Ne çıkarınız var da gerekli gereksiz her yerde pembe tablo çiziyorsunuz?


Cari açığın çok da önemli bir gösterge olmadığını biz yıllarca söylerken her gün karşımıza gelip her şey güzel ama cari açığı kapatmadınız, başarısızsınız diyenler mi söylüyor bunu?
Cari fazlaya bakmayalım, iyi bakmayalım, başka göstergelere bakalım o zaman.. İhracat artıyor, enflasyon düşüyor, tekrar %10'un altını gördü enflasyon, büyüme son iki çeyrekte ve yıl sonu artı bekleniyor, kur düşüşe geçti. Daha?
Öte yandan kimsenin burada bilet fiyatları artmadı diye bir iddiası olmadı. Ağzınla söylüyorsun, ev kirası fiyatına uçak bileti alıyoruz, evet, peki insanlar nasıl ödüyor bu parayı kriz varsa? Azcık izan size yahu! Biletler iki katına çıkmış ama yolcu sadece %10 azalmış, o da iç hatta. Dış hatta artış var. Neye yoracağız bunu? Krize mi? Dış hat yolcusunun da hepsini turist sanmıyorsunuz umarım?
Yahu nasıl bir dünyanız var hakiketen sizin? İlkokul talebesi kanmaz size..
Bir de ekonomi bilgisi yarıştırıyor aklınca!!


En son Ahmet YükselS tarafından Çrş 13 Ksm 2019, 00:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


naims1
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 00:22

Dünyanın neresinde görülmüş ekonominin hep süper gittiği, ayrıca ekonomik kriz dediğiniz şey de öyle yıllarca sürmez sürse adı kriz olmaz.

Hiç saatlerce süren kalp krizi gördünüz mü mesela.
Adamlar bir toparlanma görüyor ki ekonomik görünümü, negatiften durağana yükseltiyor, herhalde kara kaşımı kara gözümüz için değil.
Hadi bize inanmiyorsunuz bari onlara inanın.

Azıcık ekonomi bilseydiniz yukarıda ki yorumu yapmazdınız.

Üstelik nedense hiç görmediğiniz bir neden var ekonomik kriz altında yatan, yedi düvel size saldırıyor hemde el altında gizli gizli de yapmıyor, bakınız trumpın attığı saldırı mesajları.

Ha şunu da söylim, eski türkiyenin koalisyonlu yani pamuk ipliğine bağlı hükümetler gibi bir yönetim olsaydı bugün başımızda valla bugün beğenmediğiniz bu ekonomik tabloyu mumla arardınız haberiniz olsun.

Tabi o hükümetlerin de bugünkü gibi dik durduklarını varsayarak yukarıdaki yorumu yapıyorum. Dik durmazlarsa zaten sorun yok.



Hamza Koçak
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 12:34




unuttum
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 13:38

Alıntı:
THY %50'nin üzerindeki sermayesi halka açık olan bir şirket olmasına rağmen fiilen (her dönemde...) siyasi iktidarların emrinde ve boyunduruğundadır. Hangi siyasi iktidar, TK'ya yani kendisine ciddi rakip olabilecek (Pegasus gibi) bir havayolunu IST'de görmek ister? O kadar da saftirik değiller!

Siz ucuza uçmak istiyorsanız, ne yapıp edip ISG'e gideceksiniz...


Türk Hava Yolları milli bayrak taşıyıcı şirket, Pegasus charter'dan dönme low-cost. Bunların karşılaştırmasını yapmak ne kadar doğru? Cevap verme zahmetine girmeyin, ben sizin kadar havacılıktan anlayan birisi değilim. 18 senedir çok uluslu bir denetim şirkettinde çalışıyorum. Karşılaştrma mantığınız yanlış.

THY dünyada en çok noktaya uçak şirket ama bir Emirates / Etihad kadar karı yok. Sizin mantıkla gidersek sonuç alma imkanı yok. Dediğim gibi bir havacılık 'uzmanı' değilim, iyi bir yolcu olduğumu söyleyebilirim. Hostes/Host arkadaşlardan sanıyorum bir tık az uçuyorum.

Sevgiler,


Yiğitler
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 13:43

Görselleri güzel ama yani bir belgesel filmi değil. Daha çok Arkas in reklamı olmuş. Benim beklediğim daha ayrinti ve rakamsal bilgilerle görseli izlemekti. Bu film mevcut görsellere sonradan çekilen görseller ile harmanlanip yapılmış gibi.

Ahmet YükselS
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 16:44

Asıl belgesel bu değildir. Bu daha ziyade İGA'nın reklam amaçlı hazırladığı kısa bir taşınma hikayesi anlatımı gibi olmuş. Askas'ın çok gözükmesi de normal, taşınmanın ana nakliye firması idi sonuçta.. Bolca Türk hava yolları reklamı da var ona kalırsa! Bunları normal karşılamak lazım.

kami suyutmaz
4 hafta önce - Çrş 13 Ksm 2019, 21:13

Öncelikle çalışan kardeşimize acil şifalar diliyorum

747 kazasında neden ambulans geç geldi?

Atatürk Havalimanı’nda 11 Kasım 2019’da meydana gelen ve TGS Harekat Memuru Osman Kaan Selçuk’un ayağının ezildiği kazayla ilgili ilginç bilgiler ortaya çıkıyor.

Ambulansın geç geldiği, havalimanında ise DHMİ doktorun bulunmadığı iddiaları ortaya atıldı. İşte Kokpit.aero’nun ulaştığı bilgiler:

ÖN İNİŞ TAKIMINDA TAKOZ KALDI

Türk Hava Yolları adına kargo uçuşu yapan TC-ACR tescilli ACT’nin Boeing 747-400F tipi uçağı, Dubai’ye gitmek üzere kalkış için son hazırlıklarını tamamlamak üzereydi. Kokpitte ikinci pilot 747’ye intibaktaydı.

Push back yani geri itiş başladı. Pilotlar 747-400F'in motorlarını çalıştırıyordu. Ancak uçağın ön iniş takımındaki takoz alınmamıştı. 747-400F, bu takozun üzerinden atladı. Takoz, iniş takımının arasına sıkıştı.

İNİŞ TAKIMINA ZARAR VERMESİN DİYE

Harekat Memuru Osman Kaan Selçuk, hızla müdahale ederek takozu iniş takımından kurtarmak istedi. Kalacak takoz, uçağın iniş takımlarına zarar verebilir, hidroliklerin hasarlanmasına neden olabilirdi. Sefer aksayacaktı.

Ön iniş takımına hamle yapan Selçuk, bir anda ayağını kaptırdı. Selçuk, can haliyle bağırmaya başladı. Kuleden ikaz geldi. Pilotlar uçağı durdurdu. Kaptan pilot verdiği ifadede, uçağın ön iniş takımının üç kere zıpladığını söyledi.

AMBULANS İSTENDİ AMA…

Ağır yaralanan Selçuk’a ilk müdahale apronda çalışanlar tarafından yapılmaya başlandı. TGS'nin şirket doktoru da hemen olay yerine gitti. Kuleden ambulans yollanması istendi. Ancak Atatürk Havalimanı’nda yolcu operasyonu bittiği için itfaiyedeki ambulans yoktu. Mevcut ambulans ise apron dışındaydı.

Ambulansa haber iletilmesi, A kapısına yönlendirilmesi, aprondan kazanın olduğu yerin bulunması derken olay mahaline gelişi dakikalar sürdüğü ortaya atılan iddialardan biri.

Bir başka iddia ise olayın olduğu saatte havalimanında DHMİ'nin doktorunun olmaması. Şirketlerde görevli iş yeri hekimlerinin dışında Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin her gün görevli bir doktoru ile 5 hemşiresi bulunuyor. Ancak DHMİ doktorunun ise o gün izinli olduğu öğrenildi. Normalde bu tür durumlarda havalimanlarına doktor İl Sağlık Müdürlüğü tarafından görevlendiriliyor. Ancak Atatürk Havalimanı’nda yolcu operasyonunun durması nedeniyle İl Sağlık Müdürlüğü'nün doktor yollamadığı belirtiliyor.

Yolcu operasyonru dursa da halen Atatürk Havalimanı'nda çok sayıda personel görev yapıyor. Herhangi bir sağlık sorunu durumunda bu tür hazırlık büyük önem taşıyor.





AMBULANSLA HASTANEYE KALDIRILDI

Ağır yaralanan Osman Kaan Selçuk'a TGS'nin doktoru ilk müdahaleyi yaptıktan sonra ambulansa konuldu ve en yakın hastane olan, bu konuda deneyimli Yeşilköy’deki International Hospital’e götürüldü. Burada 9 saat süren ameliyata alındı. Sabaha karşı ameliyattan çıkartılan Selçuk, iki gün boyunca yoğun bakımda tutulacak. Ulaşılan bilgiye göre, damarı dikilen Selçuk'un bacağında yeniden kan dolaşımının başladığı, düne göre durumunun bir nebze daha iyi. Selçuk, sağlık durumunun iyiye gitmesi halinde normal servise çıkartılacak.

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Olayın ardından sefer iptal edildi ve soruşturma başlatıldı. Uçuş ekibinin ifadeleri alınırken alkol kontrolünden geçirildi. Ankara’dan gelen Kaza İnceleme Kurulu (KİK) ekipleri de uçağın CVR olarak adlandırılan kokpit konuşmalarını içeren cihazı incelemek üzere söktü. Soruşturma başlatıldı.


Kaynak: www.kokpit.aero - ÖZEL



sayfa 733
ANA SAYFA -> ULAŞIM