Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 732
mafakyanc

3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 18:04

Alıntı:
Ama İST'te ilerde uygun bilet fiyatı olursa durum değişir. Şu da var, İGA'nın iç hat yolcusu için çok mücadele edeceğini sanmam. Esas hedef ve kârlılık dış hatta çünkü..

Kısmen katılıyorum... IST'de THY'nın (kırmızı kuyruklu) İç Hatlar'da 3. Pist açıldığında dahi ciddi ve kalıcı bir fiyat indirimi yapacağını hiç zannetmiyorum.. IST'dan, iç hatlarda ucuza uçmak için buraya bir LCC'in gelmesi gerek. Pegasus orta vadede IST'a gelir mi? Zor bir tahmin; Sabiha Gökçen'de epey bir yatırımları var ve orasını asla terketmezler -- hele ki yavaş yavaş gelse bile ISG'deki gündemdeki genişlemelerle. Ama diyelim bir cengaverlik yaptılar ve filolarını da şu an planladıklarına göre daha da güçlendirip IST'a da geldiler. O zaman TK ile aralarında iç hatlarda ciddi bir savaş yaşanır. Eee, Pegasus IST'a sadece iç hatlarda uçacak olan bir LCC olarak da gelmeyecektir. İstanbul - Londra - Moskova - Dubai yarıçaplı bir dairede de her yere LCC fiyatlarıyla uçmak isteyecektir. Bu da TK'nı o parkurlarda fena halde zorlar; en azından söz konusu parkurlarda TK O & D yolcuda %20-25 kayıp yaşar! Bir ikinci savaş cephesi de orada açılır.

Olaya IGA açısından bakarsak: IGA da hele hele iç hatlardaki LCC yolcusunu pek istemeyecektir. Zira bu yolcunun IGA'ya vereceği tek getiri Yolcu Sevis Ücreti (3€) olacaktır. Bu LCC iç hat yolcusu zaten duty-free alışverişi yapamayacak; herhalde 10-15 TL'na bir çay-simit tüketimi de pek yapmayacaktır. Özetle IGA'ya göre verimsiz ve "kuru kalabalık" oluşturacaktır bu iç hat yolcu kesimi... Dış Hatlarda bu durum IGA nezdinde biraz düzelir (Yolcu Servis Ücreti 20€ olacağından) ama bu da Pegasus'un dış hat bilet fiyatlarına en az 5€ karşılığında (artışıyla) yansır. (ISG'de dış hatlara gidiş Yolcu Servis Ücreti 15€'dur...) Biraz da dolaylı da olsa duty-free geliri elde eder IGA.

Özetlersek: IST Havalimanında sadece 3. Pist açılmasıyla İç hat Yolcusu bu haliyle ciddi oranlarla artamaz. ISG'nin de iç hat trafiiği aydan aya, yıldan yıla azalmakta; tek mağdur eski AHL ve şimdiki IST değil. EKONOMİ'nin ciddi oranlarda düzelmesi gerekiyor; gerisi boş laf-ı güzaf ve boşuna hayal!...


Ahmet YükselS
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 18:55

Ekonomi tam düzelse de, ki geçen senekine göre şu anda ciddi iyileşme belirtileri var, İST'te bilet fiyatlarının kısa vadede (3-5 yılda) SAW ayarına gelebileceğini sanmıyorum, zira iki havalimanının segmenti farklı. Ama ne olur, 7-8 veya 10 sene sonra 2.terminal devreye girer, İST'te havayolu firmaları için maliyetler kısmen düşerse, başka deyişle low cost havayolu firmaları için İST'in cazibesi artarsa belki o zaman SAW gibi düşük bilet fiyatlarını İST'te de görebiliriz. Kısa vadede zor. Zaten İGA da bunu absorbe edemez.



En son Ahmet YükselS tarafından Sal 12 Ksm 2019, 19:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


kami suyutmaz
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 19:03

Bu haberde Sn.Mafakyanc forumdaşın tezini destekler nitelikte bence;


''Pegasus, 3. Çeyrek’te De Kâr Rekoru Kırdı

Pegasus, yılın ikinci çeyreğinde (Nisan-Haziran) olduğu gibi üçüncü çeyreğinde (Temmuz-Eylül) de kâr rekoru kırdı.

Kamuyu Aydınlatma Platformu’na az önce gönderilen duyuruya göre Pegasus, söz konusu dönemde adeta kâra uçtu.

Şirket, Temmuz-Eylül döneminde 1,2 milyar TL net kâr elde etti. (Geçen sene 743 milyon TL)

Piyasa beklentisi ise 1 milyar TL civarındaydı.

Böylece şirketin üçüncü çeyrekteki kârı, geçen yılın aynı dönemine nispeten %61 oranında arttı.



Pegasus’un aynı dönemdeki esas faaliyet kârı ise 1,5 milyar TL’ye ulaştı. (Geçen sene 762 milyon TL)

Böylece şirketin üçüncü çeyrekteki kârı, geçen yılın aynı dönemine nispeten %97 oranında arttı.

Geçen senenin ilk dokuz ayında 643 milyon TL kâr eden Pegasus, 2019’un aynı döneminde ciddi bir seviyede kâr üreterek 1,3 milyar TL seviyesine ulaştı.

Bir başka deyişle, dokuz aylık dönemde yıldan yıla kâr artış oranı %100’ü geçti.

İşin arka planına bakarsak, taşınan yolcu profilindeki değişimin, Pegasus’u kâra uçurduğunu söyleyebiliriz.

Şirket geçen seneye kıyasla daha fazla dış hat, daha az iç hat yolcusu taşıdı.

Hemen hemen aynı sayıda yolcu taşıyarak, çok daha fazla gelir elde etti.

Pegasus yönetimini ve tüm çalışanlarını bu sıra dışı performanslarından ötürü tebrik ediyor, aynı başarıyı önümüzdeki dönemde de sürdürmelerini temenni ediyoruz.''


Ahmet YükselS
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 19:08

Alıntı:
Hemen hemen aynı sayıda yolcu taşıyarak, çok daha fazla gelir elde etti.


Havayolu firmaları rekor kâr ediyorsa, ki güzel bir haber bu, ekonomi birilerinin anlattığı gibi krizde filan değil demek ki


kami suyutmaz
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 22:12

Sizce iç hat sayısını azaltıp dış hatlarda THY den daha ucuz uçarak kar etmek ne demek?
THY den daha önce gelen açıklamaları hatırlayınız ltf;
iİker Aycı bu konuda özel havayollarını eleştirmişti (arayan bulur bu demeçleri)



Ahmet YükselS
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:10

pegasusun dış hat yolcusun da büyük kısmı yine tc vatandaşı zaten, doğal olarak thy'nin payına rakip oluyor, ayrıca pegasusun iç hat yolcu oranı dış hatta göre hep daha yüksek, %60-40 gibi bir dengede. 2019 da dış hat yolcu sayısını biraz artırsa da iç hat ağırlığı devam ediyor. 2019da iç hatlarda yolcu sayısı az biraz azalmasına rağmen karlılık artışı olması, bilet fiyatlarında artışın piyasa tarafından karşılandığı anlamına gelir, yani ekonomi anlatıldığı gibi krizde filan değil.. sadece %10luk bir alt gelir grubunun artan fiyatlar nedeniyle seyahat ertelemesi veya azaltması sözkonusu..

mafakyanc

3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:11

Özellikle THY'nın yolcu durumuna ve profiline baksın birileri de öyle konuşsun!... THY şu anda iç hatlardan ve AnadoluJet operasyonlarından kâr mı ediyor zannediyorsunuz? "Konsolide Bilançolar" pekçok şeyi gizleyebiliyor! THY dış hatlarda ne kadar O & D yolcu taşıyor (hatta bunlara içten dışa transferleri de ilave edelim..), ne kadar dıştan dışa transfer yolcusu taşıyor?

THY'nin şimdi açıkladığı kâr (ki bunun ne kadarı hava yolcu taşımacılıuğından geliyor; orasını bilemiyoruz...), geçen yılın aynı dönemine göre yarı yarıya... Tamam, Yeni Havalimanına taşınma masrafları, 737MAX'ların ground edilmesi, yeni yatırımların giderlerinin bilançoya enjekte edilebilen bölümleri (IST'a taşınma nedeniyle) gibi faktörlerle hedeflenen kâr azaldı ama dış hat yolcusu daha çok transfer yolcu bazında artmakta; bu yolcular O & D yolcuya göre daha az bilet fiyatı ödüyorlar ancak aynı servisi alıyorlar! Bu da daha düşük işletme kârı demektir. O & D yolcu neden azalıyor, dersiniz? Milletin seyahat edecek bütçesi daraldı (özellikle yurt dışına ve ER parkurlara...)! Kimse, hele hele ekonomistim/mali analistim diyenler aksine "gülücükle" biten sırıtkan hikâyeler anlatmasın! Ayıp oluyor, bilgisizlikleri ortaya ayan beyan çıkıyor!!!

Buyrun aşağıda TK'nın 2019 vs. 2018 Ocak-Ekim trafik verileri:

Alıntı:
Ortaklığımızın Ocak-Ekim 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:

• Ocak-Ekim 2018 döneminde 64,1 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %1,6'lık azalışla 63,1 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısında iç hatlarda %7,5'lik bir azalış, dış hatlarda %3,1'lik bir artış kaydedilmiştir.

• Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak-Ekim 2018 dönemine kıyasla %4,3 artış gerçekleşmiştir.

• Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Ekim 2018 dönemine kıyasla 1,5% artış gerçekleşmiştir.

• Yolcu doluluk oranı 0,5 puanlık azalma ile %81,6 olarak gerçekleşmiştir.


Pegasus'a gelince onların da iç hat trafiği düşüyor, parsayı dış hatlardan topluyorlar. THY'ına göre gider kalemleri daha az; THY gibi 7 yan şirketleri de yok!... TK'nın kârının ciddi bir yüzdesi bu şirketlerden ve (ayrı bir şirket olmamasına rağmen) Turkish Cargo operasyonlarından gelmekte!... Pegasus kargo taşıyor sayılmaz bile! Ve THY'ı ile dış hatlarda seyahat etmeye bütçesi yetmeyen dış hat yolcularını (o yolcuların gidecekleri parkurlara uçuyorsa) Pegasus topluyor.

Tabi bir de özellikle Orta Doğu ve ER uçuşlu Güney Asya O & D yolcusunu da TK'dan oldukça daha cazip fiyatlarla QR ve EK topluyor. Zaten Türkiye'yi de büyük ölçüde Ort Doğu'da sayarsak TK, EK ve QR transfer yolcularla ayakta kalıyor ama QR ile EK'nın esasen sıfır iç hat yolcusu var!! [/quote]


En son mafakyanc tarafından Sal 12 Ksm 2019, 23:49 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Mustafaa ahmet
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:28

Iga nin ne düşündüğünü umurunda değil, Trakya ve Avrupa yakasında 10 milyon insan yaşıyor, Devlet yumruğunu masaya vuracak, Pegasus veya benzer güçlü bir şirket iç/dış hatlarda İst te hizmet vermeye başlaması gerekir.

Bu soruna tersinden bakarsak Anadolu'da bir sürü Havaalanı yapıldı, günde 1-2 uçak inen havaalanları var.
Bu Havaalanlarının daha fazla çalışması İst e bağlı...


Ahmet YükselS
3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:37

Mafakyanc, pegasusu konuşuyoruz thy'ni değil. O kadar masal anlatmana gerek yok, bizde biliyoruz, bilet fiyatları arttı, iç hatlarda yolcu sayısı düştü ama bunun hava yolu firmalarının karlılığına olumlu yansıması bile olabilir, daha az yolcuyla daha fazla ciro, daha az operasyon gideri filan, bunlar kârı artırır. Yolcu sayısı %10 azaldıysa bilet fiyatları %50-60 arttı.. İç hatta sefer azaltır ama boşa çıkan uçağını diş hatlara kanalize eder.. Thy dahil kimse zarar ettiği hattı ısrarla çalıştırmıyor artık.. Nerden biliyorsun firmaların iç hatlardan zarar ettiğini? işte laf olsun!!.. Dış hatların daha kârlı olması, iç hatların zarar ettiği anlamına gelmez. Şu ezbercilikten bir kurtulun artık. Bir kaç klişe laf öğrenip millete satmayın.. Güncelleyin bilgileri bazen..
Öyle veya böyle firmalar karını artırmışsa, öyle kriz denecek bir durum yok demektir.. Yırtınıyorsunuz kriz var algısı oluşturmak için ama rakamlar öyle demiyor.. Bugün rakamlar açıklandı, bu ay da cari fazla vermişiz. Yıllardır cari açık var diye beynimizi şişirenlerden ses yok, kayıplar!!


En son Ahmet YükselS tarafından Sal 12 Ksm 2019, 23:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

3 hafta önce - Sal 12 Ksm 2019, 23:45

@ Sn. Mustafaa Ahmet:

THY %50'nin üzerindeki sermayesi halka açık olan bir şirket olmasına rağmen fiilen (her dönemde...) siyasi iktidarların emrinde ve boyunduruğundadır. Hangi siyasi iktidar, TK'ya yani kendisine ciddi rakip olabilecek (Pegasus gibi) bir havayolunu IST'de görmek ister? O kadar da saftirik değiller!

Siz ucuza uçmak istiyorsanız, ne yapıp edip ISG'e gideceksiniz...



sayfa 732
ANA SAYFA -> ULAŞIM