Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 729
Omer Istanbul

8 ay önce - Çrş 06 Ksm 2019, 09:58

Geçen hafta yaptığım yurt dışı seyahat sırasında çektiğim Istanbul Havalimanında uçağın taxi yolu hareketlerini gösteren videoları aşağıda bilgilerinize iletiyorum. Videoları bilgisayarda 1080 çözünürlükte izlerseniz alana ait oldukça net görüntüler göreceksiniz.

30 Ekim tarihinde TK1725 Istanbul Berlin Tegel uçuşu öncesinde TC-JTF tescilli A321 ile F4 kapıdan 35L pistine taxi süresi yaklaşık 11 dakika. U taksi yolu ve etrafındaki bina ve hareketler görülüyor.




3 Kasım tarihinde TK1728 Berlin Istanbul dönüş uçuşunda rüzgar nedeniyle iniş kuzeyden 16R ya da diğer adıyla 34L pisitine oldu ve TC-JTK tescilli A321 ile yine U taksi kullanılarak D5 kapıya yanaşmak yaklaşık 12 dakika sürdü. Videoda bazı kargo uçakları, hareket halindeki diğer uçaklar ve terminal görülüyor.




Hem gidiş hem de dönüş uçuşlarında Istanbul ve Berlin kalkış ve iniş videolarını THY Filo başlığında paylaştım merak ederseniz onları da izleyebilirsiniz.


unuttum
8 ay önce - Çrş 06 Ksm 2019, 11:53

Alıntı:
Otomatik geçişin hemen arkasında bir polis oluyor gidişte yurt dışı çıkış harcının ucunu yırtıyor ve biniş kartı ile pasaportu damgalıyor. Dönüşte ise sadece pasaportu damgalıyor. İşim nedeniyle sık seyahat ettiğimden ve yeni pasaportlarda sayfa sayısı nispeten az olduğundan ben giriş çıkışta damgalatmıyorum.


Bende aynı şekilde, 1-2 sene pasaport sürem olmasına rağmen sayfa kalmadığı için pasaport yenilemek durumunda kaldım. Çareyi arkadaşımızın gibi buldum. Ne gidiş ne gelişte damga vurmaması için pasaport polisinden rica ediyorum.



Mustafaa ahmet
8 ay önce - Çrş 06 Ksm 2019, 12:35

Alıntı:
Geçen hafta yaptığım yurt dışı seyahat sırasında çektiğim Istanbul Havalimanında uçağın taxi yolu hareketlerini gösteren videoları aşağıda bilgilerinize iletiyorum. Videoları bilgisayarda 1080 çözünürlükte izlerseniz alana ait oldukça net görüntüler göreceksiniz.


Elinize sağlık, videolar çok güzel olmuş.


bulent kucuk

8 ay önce - Çrş 06 Ksm 2019, 18:16
3.Pist ve 2. Terminal alanı



(+)

2. Terminal alanı




(+)


3.Pist


(+)




(+)


igaspotter
8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 08:13

Ortalama altında sayılabilecek bir hızla yürüyüş ile ikinci güvenlik kontrolünden iç hatlar en uzak kapıya ulaşım yaklaşık 10-12 dakika:







brksnp
8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 10:26

Uzun süre sonra fatih semalarında Onur Air uçağını görünce merak edip baktım. Ne sorun var acaba?



EnderOnder
8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 11:35

Sn. Bülenç Küçük paylaştığın fotoğraflar için çok tşk ederiz, birkaç sorum olacak

_ikinci terminal alanını gösteren fotoğrafda tam durumu anlıyamadım saha düzeltmesimi, altyapı çalışmalarımı yapılıyor sadece

_üçüncü pist sahası pistin son kısımlarına yoğunlaşılmış gözüküyor, şimdiden 3000- mi 3750 m olacağı yönünde bir adım var mı?

_Çalışma sahası çok engebeli tepelik, dağlık, bataklık çok zor bir yer gibi bayağı zorlanılıyor işler de bu sebeple yavaş gidiyor gibi, gördüğüm kamyon sayısı iş nakinesi sayısıda çok fazla sizce bu hızla önümüzdeki yaz aylarına yetişirmi, Seyrüsefer kabul ekipman ve cihazların montajı testleri de olacak,

_Gördüğüm kadarı ile havalimanı birinci etapdaki inşaat hızı, bu ikinci üçüncü etaplarda yakalanamıyacak bir arazi yapısı mevcut gibi o kadar yükseltiler kot düzeltmeleri nasıl bitecek, sizce bu aşamada çalışan ekip ekipman sayısı, yeterli mi? konsorsuyum inşaat firmalarından oluştuğu için işin koordinasyonunda sıkıntı yaşanılmıyor gibi ama kalan etapların tamamlanması inanılmaz bir iş yükünü gerektiriyor.

_ aynı zamanda mevcut havalimanının ilave yan destek tesislerinin imalatı da sürüyor buralarda da inanılmaz bir iş yükü var gibi, sizce buralara ayrılan ekip ve ekipmanlar kalan etapların iş hızını yavaşlatıyor mu? son olarak Airport city zone hakkinda bir çalışma var mı? Teşekkür ederim Çalışmalarınızda başarılar dilerim


bulent kucuk

8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 14:58

Merhaba Ender Bey,
Bildiğim kadarıyla sorularınıza cevap verebileceğim.
2. Terminal alanı için şu an sadece zemin tesviye işlemleri yapılıyor. Burada ki amaç, özellikle 2.terminalin batı cephesinde yazın açılması planlanan 3.pistin, toprak hareketlerinden etkilenmemesi. Terminal inşaatına başlandığı zaman, hafriyat işi kalmaması.
Pist inşaatının 3000 mt yoksa 3750 mt olacağı ile ilgili bizim forumda ortaya atılan bir iddia var ve herkes bunun üzerine yorum yaptı. İga Altyapı müdürlerinden birine sorduğumda bilgim yok dedi. Karadeniz ucunda çok hummalı çalışma vardı, bir iki tane taşocağı büyük oranda doldurulmuş. Havalar iyi giderse planlanan zamandan önce bile bitebilir. Yağış olduğu an işler duracaktır. En zorlu alan bence pistin ortasından güneyine kadar olan kısımdı, bildiğimiz sıra dağlar vardı ve büyük ölçüde bitirildi. Pistin ortasına kadar, asfalt atılmış, gelgelelim katmanları sayamadım. Uzak apron sahasının bitiminde, pisti enlemesine kesen duble tünelin kaba inşaatı hemen hemen bitmiş. Aynı tünelden, 2.pistin altında da var. Apm tünelinin pist altında kalan kısmı bitirilmiş.
Asıl zorlu pistler, 4.5.6. pistler. Şimdiden, 4.pistin alanına dolgu maddesi dökülüyor.
Ekip ve ekipman sayısı konusunda eksiklik olduğunu düşünmüyorum. 1. Pistin yapımında hemen hemen aynı kalabalık vardı. 2.pist dinamitçi yatağıydı. Herkesin aklı fikri bir yerleri havaya uçurmak ile ilgiliydi zemin, granit ayarında kaya olunca normal sayılır.
Konsorsiyum firmalarında, belki dünya çapında zor bulunan uyum ve koordinasyon vardı. Herkesin görevi bambaşkaydı, kimse kimsenin işini engellemedi. Cengiz-hafriyat, kalyon-destek binaları, kolin-terminal, mapa-ısıtma, soğutma, yangın tesisat işleri, limak-pist ve aprondan sorumluydu.
2. Terminal inşaatı, ilk terminal inşaatına oranla düşük yoğunlukla inşa edilecek.
Son olarak, hali hazırda yapılan tüm inşaat ekipleri birbirinden bağımsız olarak çalışıyor. Birbirlerini etkilemeleri söz konusu değil. Saygılarımla


Efe Elaldı

8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 15:36

Alıntı:
İga Altyapı müdürlerinden birine sorduğumda bilgim yok dedi. Karadeniz ucunda çok hummalı çalışma vardı, bir iki tane taşocağı büyük oranda doldurulmuş. Havalar iyi giderse planlanan zamandan önce bile bitebilir.


Zaten uydu görüntüleri hummalı çalışma olduğunu destekliyor. her gelen görüntüde dolgu çalışmaları ilerliyor.bence yıl sonu pistin 3 bin metre sonrasıda ortaya çıkmış olacak.


EnderOnder
8 ay önce - Prş 07 Ksm 2019, 17:30

Sn. Bülent Küçük bey

Foruma katkılarınız çok yüksek değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederiz.



sayfa 729
ANA SAYFA -> ULAŞIM