Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 719
Efe Elaldı

3 hafta önce - Pts 21 Ekm 2019, 22:02

Alıntı:
Zaten CS'in elinde EK gibi bol kepçe 380 de yok!


zaten 1 yada 2 uçak tahsis ederler daha fazla koyacaklarını düşünmüyorum.belli seferlerde a 380 ler görülür burdaki espiri istanbul havalimanına ilk a380le gelen havayolu şirketi olmaları.


mafakyanc

3 hafta önce - Pts 21 Ekm 2019, 22:17

Hangi 2 uçak???

CZ (=China Southern) elinde zaten topu topu 5 (yazıyla: beş) 380 var!!!

CZ, 380'leri 506 koltuklu: 8F70C428Y. İstanbul'a ağırlıklı olarak "Çin'li turist" taşıyacak CZ 380'ninde o 8+70 koltuğun kaçta kaçı gerçek turist yolcusunca doldurulabilir ki? Halbuki esas gelir getirecek yolcu zaten o 78 koltukta seyahat edebilecekler.



En son mafakyanc tarafından Sal 22 Ekm 2019, 14:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


erkinalp
3 hafta önce - Pts 21 Ekm 2019, 23:04

mafakyanc demiş ki:
Ömer Bey'in bahsettiği durum (transfer yolcuların şaşkınlığa uğrayıp körük içinde duraklamalara neden olmaları) aslında ciddi bir durum. Ömer Bey'in önerisi artık en radikal çözüm olabilir. Ancak en azından başka denemeler de yapılabilir; tutup tutmadıklarına bakılır... Örneğin:
1) Uçağın körüğe yanaşacağı kesinleşmişse, daha tahliye başlamadan, en az iki dilde ve en az 2 hatta 3 kere anons yapılabilir. (Kulak kabarıp dinleyenlerin, dinleyip de anlayanların oranı %10 dahi olmaz ama... )
2) Körük içlerinde, o ayrılma noktasına gelmeden en az 2 yerde "Transfer Passengers Upside!" / "Aktarma Yolcuları Yukarıya!" tarzında kayar yazılar geçen ya da flaş yapıp yanar-söner uyarılar yapan elektronik ekranlar takılabilir (gerçi burada da enerji ve o ekranlara sinyal gönderme sorunu olabilecektir...)

Çözüm basit, steril transit olanağını, biniş ve inişi farklı binalardan (ikiz terminallerden biri yalnızca çıkış, biri yalnızca geliş olabilir) yaptırarak kaldırmak. Böylece bu tür bir karışma da olmaz. Her transfer yolcusu mecburen havalimanından çıkış yapmak zorunda kalır.


Efe Elaldı

3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 01:24

silinsin

igaspotter
3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 06:19




(+)




(+)




(+)




(+)




mafakyanc

3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 08:35

@ Sn. erkinalp :

Demişsiniz ki ---

Alıntı:
Çözüm basit, steril transit olanağını, biniş ve inişi farklı binalardan (ikiz terminallerden biri yalnızca çıkış, biri yalnızca geliş olabilir) yaptırarak kaldırmak. Böylece bu tür bir karışma da olmaz. Her transfer yolcusu mecburen havalimanından çıkış yapmak zorunda kalır.


Çeşitli başlıklarda böyle olağandışı "Zihn-i sinir" çözüm önerilerinizi görmeye alıştık, hatt açıkçasını isterseniz: "bıktık!!!" Ama bu seferki herhalde hepsinin üzerine tüy dikti!

Herşeyden önce şu anda bir ikiz terminal durumu var mı? Herhalde olacak ama 5 ya da 6 yıl sonrasında. Bana ABD hariç (orada yasa gereği zaten tüm transfer yolcular pasaport ve gümrük kontrolundan geçip bagajını alıyor ve sonra nereye gidecekse, gidiyor...) son 20-30 yılda inşa edilmiş hangi orta ve büyük ölçekli havalimanında (yıllık yolcusu 15 milyon ve üzerinde kalan...) böyle bir uygulama gördünüz? Geliş terminali ayrı, gidiş terminali ayrı olacakmış! Dahiyane bir fikir!!!

Eski Doha'da buna bir miktar benzer bir uygulama vardı ama orası zaten avuç içi kadar bir yerdi! Körük dahi yoktu, tüm uçaklar apronda park etmek durumundaydı... IST'da bu ikiz terminal gerçekleşirse, iki terminal arası (orta noktalarından) 2 km. kadar olacak ve şimdiden hava tarafında bu terminal orta noktaları arasında bir APM altyapısı da kurulmuş halde. Sizin önerinize göre bu da artık gereksiz kaldı. Aynı havayoluyla olsa bile iki sefer arasındaki transfer süresi en az 2 saat olacak transfer yolcusu için. Güvenlikten tekrar tekrar geçişler olacak. Bagajlar nasıl aktarılacak; o da belirsiz (herhalde siz daha eziyetli olsun diye Amerikan yöntemini de önerirdiniz...) Transfer yolcu kitlesinin ortalama havalimanı kullanım deneyimi? Lisan durumu? Adam Bangladeşten gelip Kanada'ya gidiyor ama tek kelime İngilizcesi ve Türkçesi yok; hatta belki doğru dürüst okur yazarlığı yok (en azından Batı alfabesinde)???

Kaldı ki burada 2. Terminal olduğunda ilk terminalin komple THY'ına tahsis edileceği söylentileri defalarca söylenmekte. Geliş terminaline yanaşacak bir uçak, bir sonraki seferi "gidiş" olacağından 2 km. ötedeki Gidiş terminaline mi çekilecek, her seferinde? Turnaround time da oldu mu size en azından bir 1.5-2 saat (o da dar gövdeli bir iç hat seferinde)!

Açıkçası bizlerin de, havalimanı planlayıcılarının da herhalde aklıyla alay etmektesiniz!!!


bulent kucuk

3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 09:07
An itibariyle



(+)




çetin81
3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 10:14

Bence Avcılar'dan başlayıp Beylikdüzü Tüyap a doğru gidip oradan İstanbul Havalimanı na ulaşan iett hattı konulmalıdır .Herkes 16-18 TL veremeyebilir .

Ustura Faysal
3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 10:30

Alıntı:
Bence Avcılar'dan başlayıp Beylikdüzü Tüyap a doğru gidip oradan İstanbul Havalimanı na ulaşan iett hattı konulmalıdır .Herkes 16-18 TL veremeyebilir .


O zaman kimse uçağa binmek zorunda da değil. Yeni bir yerden bir yere gitmeye belli bir bedel ile uçak bileti alıyor isen bir bedel daha ödeyip otobüse binebilirsin. Sonuçta o havalimanına ancak o şekilde gidebileceğini bilerek alıyorsun o bileti.


mafakyanc

3 hafta önce - Sal 22 Ekm 2019, 10:46

İster (Yeni) İstanbul Havalimanı'na, isterse diğer havalimanlarına bu ulaşım konusu ve ücretleri artık baymaya başladı. İstanbul zaten yerleşimi itibariyle düzensiz, plansız bir şehir. Neresine havalimanı yaparsanız yapınız, ulaşım konusu hep gündemde olacaktır. İETT heryere nasıl yetişsin; yetişecekse (ve ucuza yetişecekse de) o zaman Havaİst'e, Havabüs'e ne gerek var?

Ne yapılsın istiyorsunuz? Havayolları (başta THY) ve/veya IGA buraya kendilerinin finanse edip işleteceği, ancak yolcusunun da en fazla 5 TL verip binebileceği, bagaj kompartmanı da olan otobüslerle "mekik seferler" mi koysun, yoksa otobüs firmaları'nın yaptığı gibi şehiriçi ulaşım servisleri mi koysunlar? THY koysa, başka havayolunun yolcusu bu servislere binemeyecek mi?

Şimdi gene birileri lafı saptırıp "ama metrosu da yok!" diyecek. Kaç defa söyledim, bu metrolar tam olarak ortaya çıktığında dahi bunların taşıdığı yolcunun yüzde 10'u hadi bilemediniz %15'i "gerçek uçak yolcusu" olacaktır. Ama havalimanına gitmek için o kadar çok nedeni olan, orada işleri olanlar var ki söz konusu metrolar asıl bunlara hizmet edecektir.

Bugün 200-250TL'sına bilet alabilse bile ister IST'dan isterse SAW'dan uçacak olan yolcu başlangıç noktasına göre 20-40 TL arası bir otobüs ücretini gözden çıkarmak durumunda. Bakın taksiden bahsetmiyorum bile. Ha, bu otobüslerin kalkış noktalarına kadar neyle ve kaça gider; orası da ayrı bir konu olacak. Sonuçta bu kalkış noktaları pek az kişinin yürüyerek ulaşabileceği konumdalar; başka çaresi de yok!

Ama İETT'nin 2 bilet parasına İstanbul'un her noktasından IST'a ya da SAW'e otobüs kaldırmasını boşuna hayal etmeyiniz.



sayfa 719
ANA SAYFA -> ULAŞIM