Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 698
manevracı
2 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 08:59

Ahmet Yüksel dışarı çıkmak 1 saat 45 dakika sürüyor, uçağın yanaşması değil.

unuttum
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 10:26

Dünyada ne havalimanları var, biz İstanbul'u sanki biraz abartıyoruz...

mafakyanc

1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 11:22

Alıntı:
Canada da Toronto havalimaninda gördüğüm hızlı yürüyen bantlar. Sistemin nasıl çalıştığını anlatmak zor görerek daha iyi anlıyorsunuz. İki katlı birbirine geçen bir bant sistemi var. Bu başlangıç noktasında birleşik oluyor ve bu bantlar birbirinden ayrıldıkca yürüyen bant hızlanıyor. Aynı şekilde bitiş noktasında bantlar yine birbirine geçiyor ve yürüyen merdiven bu yüzden yavaşlamaya başlıyor.

Kısacasi başlangıç ve bitiş noktasında yavaş diğer yerlerde oldukça hızla hareket eden bir yürüyen bant sistemi.

Hızlı bantin yanında bir de normal bant var. Hızlı bant ekspres bant gibi. Bayağı uzun bir bindiniz mi bayağı gidiyorsunuz.

Bunu İstanbul havalimaninina da getirme gibi bir durum olur mu acaba. Havalimanin her ayağında sağlı sollu 6-7 körük var. Her ayağa ikişer tane konsa insanlar hızlı yürüyen bantlar ile daha kısa zamanda istedikleri yere ulaşırlar.


Şimdi Kanada Toronto Havalimanındaki bu hızlı yürüyen bant sistemini, İstanbul Havalimanındaki mevcut 1. Terminal ile yapılacak 2. Terminal arasında kullanalım diyorsanız, bu birkaç bakımdan olanaksız/sakıncalı. İstanbul'daki iki terminal arasındaki mesafe yaklaşık 2 km. olacak, bu sistem de saatte 7 km hızla ilerliyormuş (başlangıç ve sonlandırmadaki yavaşlamalar olmadan). Bu mesafeyi bir yolcu en iyi ihtimalle 18-20 dakika arasında alabilir ki çok uzun bir süre: APM'ler bu mesafeyi en çok 2 dakikada alabiliyor.

Yok Terminal içindeki 5 adet İskele (=Pier) içine koyalım diyorsanız, orada zaten standart hızla (yani sizin Toronto'dakine göre daha yavaş) hareket eden yürüyen banklar var ama bunlar parça parça. Öyle de olmak zorunda, ki yolcular aralarda bu yürüyen bantları terkedip uçacakları kapılara (=Gate) yönelebilsinler.

Esas sıkıntı zaten Terminal ana blok içinde oluşuyor. Burasının Dış Hatlar bölümünün hava tarafındaki cephesi 890 mt. Genişliğini (2. güvenlik ve pasaport çıkışından sonrasını) bilmiyorum ama herhalde 300 mt'den az değil. Bu bölgede yolcu az yorulsun diye, bildiğim kadarıyla yürüyen bantlar dahi yok. Zira yolcunun rahatı/konforu düşünülmemiş -- etrafta mümkün olduğunca çok dolaşsın ki bu arada biraz alışveriş (ve/veya yeme-içme) yapsın mantığı hakim. Yoksa buralardaki AVM tarzındaki onlarca satış noktası nasıl para kazanacak???

Buralarda kullanılan ve hesapta "dinlenme koltuğu" denilen koltukları denediniz mi? Hepsi sert ABS'ten yapılma ve aslında düşük maliyetli koltuklar. Üzerlerine bir ilişin bakalım: yarım saatten daha fazla oranıza buranıza ağrılar girmeden, kalkma ihtiyacı hissemeden üzerlerinde kalabiliyor musunuz?



memq14
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 16:18

Alıntı:
Yok Terminal içindeki 5 adet İskele (=Pier) içine koyalım diyorsanız, orada zaten standart hızla (yani sizin Toronto'dakine göre daha yavaş) hareket eden yürüyen banklar var ama bunlar parça parça. Öyle de olmak zorunda, ki yolcular aralarda bu yürüyen bantları terkedip uçacakları kapılara (=Gate) yönelebilsinler.


Benim dediğim buralara koymak.

Her iskelede 12-14 arası körük var. Sağlı sollu baktığımızda 6-7 sağda 6-7 solda var. İskeleyi ikiye bölecek şekilde bundan iki tane yapılsa en azından yolcular 3-4 körük ekspress gidebilir hızlı bir şekilde.

4 üncü sıradaki koruge gidecek adam 1 hızlı bantı kullanıp 3 körugu hızlı bir şekilde geçer. Diğer körugu de yavaş banttan gider.

Havalimanin içindeki iskelelerin uzunluğunu yürüme mesafesini pek bilmedigim için iskeleden terminale zamanı kısaltmak için bu şekilde bir çözüm düşündüm. Ama sorun iskele değil o terminal kısmındaymis sanırım. Orası da avm mantığı ile yapıldığı için insanların gezmesi isteniyor.

Bu mantıkla iga bu işten çok zarar eder. THY yi seçen kişiler transfer süresini çok düşük sürelerde verdiği için THY yi seçiyor. Dar gövde ile icra edilen seferler günde minimum iki frekans olduğu için dıştan dişa seyahat eden yolcu giderken de dönerken de İstanbul havalimaninda beklemiyor. Çoğu zaman iniş saati ile bağlantılı uçuşun boarding saati aynı oluyor.

Emirates Qatar gibi sirketler bunu yapamadığı için ya giderken ya dönerken seni Havalimanında 10-15 saat bekletiyor. Çok yoğun hatlar dışında büyük uçaklarla operasyon yürüttükleri için çoğu yere tek sefer düzenliyorlar.

Bekleme süresi az olan yolcu zaten bağlantılı uçuşuma nasıl yetişirim derdinde. Havalimanin nasıl olduğuna bile bakmıyor. Yani mağazalarda ciddi bir yoğunluk olacağını sanmıyorum. Bir iki sene sonra o zaman çok dükkan el değiştirir orada.


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 17:45

Alıntı:
Ahmet Yüksel dışarı çıkmak 1 saat 45 dakika sürüyor, uçağın yanaşması değil.


3 pist değil 13 pist olsa ne yazar deyince, 1 saat 45 dakikanın büyük kısmı taxi ile geçmiş gibi anlaşılıyor



mafakyanc

1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 18:59

Alıntı:
Benim dediğim buralara koymak.
ve devamındakiler...

Terminal'de 5 adet İskele (=Pier) var, bunlar 500 - 550 mt. uzunluğundalar. Bunların ortasında zaten normal standartta, biri geliş-diğeri gidiş iki yürüyen bant dizisi mevcut. Arada kesilmeler mecburen var Buralara ilaveten dediğiniz hızlı bantlardan koyamazsınız; zaten 500 mt. yürünmeyecek bir mesafe değil ve yanınızda sadece el bagajı taşıyorsunuz. 65+ (ve herhalde yaş sınırı olmaksızın engelliler) için buggy servisleri de zaten bedava.

Sıkıntılı olan Terminal Ana Blok gövdesi içinde kalan hava tarafı dış hatlar bölgesi; zira burası 890 x 300 (belki daha fazla) mt. boyutlarında. Ama bırakın sizin hızlı bantları, burada standart hızlı bantlar dahi yok: yolcu aktarma yapacağı uçağa koştursun ya da koşturmasın o bölgeyi yürüyerek kat ediyor/etmek durumunda. İster istemez bilumum mağazaların önünden, arasından da geçiyor. Alışveriş yapıyor ya da yap(a)mıyor -- ama zaman darlığından ama fiyatlardan dolayı...

Toronto havalimanında olduğu gibi bir yerleşim burada yok ki, bu yeni (ama nedense tek bir yerde kullanılan) teknolojiden istifade edilebilsin! Zaten böyle bir olanak olsaydı bile IGA, olacak az-çok var olan alışverişi de baltalayacağı için mümkünü yok - bedavaya verseler - kullanmazdı!


metin uzunali
1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 19:45

Terminal cok buyuk oldugu icin gercekten yurume suresi cok fazla. Ama dunyanin diger buyuk havalimanlari ile karsilastirildiginda cok fazla fark yok. Bence Istanbul'da yapilmasi gereken ic hatlar ve dis hatlar terminalinin ayrilmasi.



mafakyanc

1 hafta önce - Pts 09 Eyl 2019, 20:35

Bu belki gerçekleşecek ancak sadece 2. Terminal'in ortaya çıkmasıyla gerçekleşebilecek bir çözüm. Yani daha epeyce zamana ihtiyaç var!

Benim tahminim: 2. Terminal mevcut terminalle hemen hemen ikiz yapıda ve eş kapasitede inşa edilirse (ki bu hemen hemen kesin...) --
1) Mevcut Terminal sadece THY ve onun bağlı olduğu Star Alliance Birliği üyelerine, dış hatlar için, tahsis edilecek.
2) THY'nın iç hat seferleri ve diğer T.C. havayollarının iç ve dış hat seferleri 2. Terminal'e aktarılacak.
3) Star Alliance havayolları dışındaki tüm diğer yabancı havayollarının seferleri de 2. Terminal'e alınacak (tarifesiz/charter seferler dahil).
4) THY'nın sınırlı sayıdaki charter/tarifesiz seferleri ve bunlar kapsamındaki şimdilik THY tarafından icra edilen Hac/Umre seferleri de herhalde 2. Terminal'e kaydırılacak.

Bunun sonucunda, mevcut 1. Terminal 90 milyon olduğu söylenen ama bana göre az sıkışıklıkla 100-110 milyon dış hat yolcusunu kaldıracak devasa bir terminal haline gelecek. (Burada dış hat yolcusu derken sadece "Origin to Destination" (=O & D) direkt İstanbul'dan geln ve yurt dışına giden ve yurt dışından gelip seyahatini İstanbul'da sonlandıracak yolcu anlaşılmasın. İçten-Dışa giden, Dıştan-İçe gelen ve Dıştan-Dışa giden ve gelen yolcuklar da "Dış Hat Yolcusudur". THY'nın politikası son derece belirgin: Dıştan-Dışa Transfer Yolcusu ağırlıklı oynamakta. İstanbul Havalimanı'nda bu Dıştan-Dışa Transfer Yolcusunu ne kadar az süre "bekletirse" (her ne kadar bu düşük süreç artı Terminal içindeki uzun yürüme/kapı bulma konuları da alışverişleri olumsuz etkilediğinden IGA tarafından hiç sevilmeyecektir, keza Yolcu Servis Ücreti getirisi de 5€ olduğundan IGA için yine sevimsizdir...) havayolu olarak o kadar sevimli olacak ve ayrıca Terminali de belli saat dilimlerinde daha çok yolcunun kullanımına sunacağından yıllık yolcu tutarı da o kadar artacaktır!


fy2334
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 09:36

Alıntı:

manevracı
Bu havalimanini bir kere kullanan bir daha kullanmak istemiyor. Bugun tk1588 frankfurttan geldim. 16 05 piste konduk. 17 45 havaist katina inebildim. 3 pist degil 13 pist olsa ne yazar

İki-Üç ay önce ben de Frankfurttan İstanbula geldim. Uçak Frankfurtta bir saat gecikmeli kalktı. Pilot ise havada daha hızlı giderek (muhtemelen uygun rüzgarı görmüş) gecikmeyi yarım saate indirdi.
Pilot uçağı saat 24.00 dolaylarında indirdiği gibi hızlı bir şekilde uçağı körüklerdeki uç kısma park ettirdi. Ben de hemen hızlı yürüyerek polis kontrolüne geldim. Benden önce 2-3 kişi vardı, burayı hızlı geçtim. Bagaj kısmına geldiğimde bağajlarımız dönüyordu. Bagajı alıp dışarı çıktım ve Havaist'in hareket ettiğini gördüm. Yanıma gelince ne kadar işaret ettiysem durmadı. Ben de bir saat sonraki Havaist'i bekleyip onunla eve geldim.
Daha önce Atatürk Havalimanında bir çok kez yolculuk yapmıştım. İstanbul Havalimanı bana daha hızlı geldi.


mustafa 1903
1 hafta önce - Sal 10 Eyl 2019, 09:59

Alıntı:
Japonya merkezli All Nippon Airways (ANA), İstanbul’a uçmayı planlıyor. ANA’nın 2020 yaz sezonunda Tokyo'dan İGA Istanbul Havalimanı'na başlatacağı seferlerin Türkiye-Japonya arasındaki turizm hacmini arttırması beklenirken, Kültür ve Turizm Bakanlığı 2020 senesi için 500.000 Japon turist beklendiğini açıkladı.

ANA'nın yanı sıra THY'de Tokyo Narita'nın yanı sıra Tokyo Haneda ve Osaka'dan günlük uçuşlar düzenleyecek.Şu anlık Türkiye'den Japonya'ya sadece haftalık 7 uçuş bulunurken 2020 yazına kadar bu uçuşların sayısı 28'e kadar çıkacak.

http://www.kokpit.aero/ana-istanbul-havalimani-sefer

Güzel gelişme, ancak işbirliği/anlaşma yaptığı Lufthansa buna karşı çıkabilir (daha önce benzerini yapmış)

https://www.forbes.com/sites/willhorton1/2019/08/ ...56be0d42ba



sayfa 698
ANA SAYFA -> ULAŞIM