Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 697
manevracı
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 20:46

Bu havalimanini bir kere kullanan bir daha kullanmak istemiyor. Bugun tk1588 frankfurttan geldim. 16 05 piste konduk. 17 45 havaist katina inebildim. 3 pist degil 13 pist olsa ne yazar

mafakyanc

1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 20:52

Alıntı:
İlk defa gelen insan istanbul kart almak için hangi gümrük sahası kuralına göre hareket edecek?


Aaaa, o iş kolay!... Yolcu APM istasyonuna inecek. Tek çözüm İstanbulkart ya!... Orda bulunan bir döviz bürosundan %10 komisyonla yeterli döviz bozduracak, sonra İstanbulkart otomatına gidip 10 TL verip içinde 6 TL kullanımı olan İstanbul kartını alacak. Sonra bu karta 94 TL daha yükleyecek. Tabi çoğunlukla mecburen 100 TL yükleyecek. APM'ye binip 2. Terminal'e geçecek. Bir daha büyük olasılıla kullanamayacağı ama içinde 6 TL olan İstanbul kartını da "İstanbul Havalimanı Kazıklanma Hatırası" olarak saklayacak!....

Ne kadar basit ve pratik değil mi?

Tabi bu akla ziyan işlemler sırasında hiö mi hiç yığılma olmayacak. Dahası, oraya sadece bir tane kart otomatı koymalılar ki bozulduğunda işler hepten güzelleşsin!...

Allahım, akşam akşam neydi çilemiz!!! Yarın pazartesi (malum Pazartesi sendromu var...), okullar da açılıyor - sabah saatlerinde trafik el curcuna!... Bari bu akşamı rahat geçirebilmiş olsaydık!

Semt pazarındaki satıcılarda bile daha pratik ve uygulanabilir yöntemler olduğuna eminim, siz bakkal dükkanından dem vurmuşsunuz ama...


erkinalp
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 21:47

mafakyanc demiş ki:
Dahası, oraya sadece bir tane kart otomatı koymalılar ki bozulduğunda işler hepten güzelleşsin!

Körük sayısınca İstanbulkart otomatı olsa yeter. Buradan çıkan para ile İETT otobüsleri ücretsiz hale getirilir.



hamza1520
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 22:22

Mafakyanc, sayın abim siz yaşça tecrübeli ve akıllı bir insansınız, ve bu sayfada yazan abiler kardeslerle istişare etmek için bir sorum olacak,benim tasoluk turk kose 1680 parsel 200 metre bir arsam var, satayimmi kalsinmi diye karar veremedim,konuştuğum insanlar orası çok degerlenir dediler, mümkünse fikirlerinizi beyan edin,sağlıklı bir karar vereyim inşaallah ALLAHA emanet olun

kaya20
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 22:54

Sayın Erkin Alp,

Eğer amacınız THY'yi batırmak değilse bu dediğinizin yolcularının önemli bir kısmı uluslararası transfer yolcusu olan bir havayolu için akla fikre sığmadığını fark etmenizi rica ederim. Şayet, bu müşterilere hazır gelmişken kazık atalım mentalitesiyle işletme yapılırsa bir defa gelip tekrar gelmezler. Ki APM'lere yığılma olması için de bir sebep göremiyorum, 5i aşkın farklı uluslararası havalimanında APM'lere bindim, birinde bile bırakın kapasiteye yaklaşmayı, kapasitenin yarısına yaklaşmayı bile görmedim, ki böyle olması da yolcu konforu ve aşırı yoğun zamanlara karşı tedbir için makul olandır.
Saygılarımla



Recepkf
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 23:09

Öncelikle emeği geçen herkesin eline sağlık ülkemiz için hayırlı olsun diyelim gelelim olumsuz yaşadığım deneyimlere.

Havalimanı ulaşım olarak uzak ama bu zamanla oturur çok sorun değil
Ancak içeri girişten biniş kartı alıp kapıya gidesiye 20 dakikamı aldı dilek olay, mesafeler çok
Uçağa bindim oh diyorsunuz ama uçak taksi yapmadı yaklaşık yoğunluk olmasa bile 15 dakika oluyor, yanımdaki yolculardan benzer şeyleri duydum birdaha burdan uçmam Sabihadan uçarım 5 lira fazla verip.

Keşke şöyle olsaydı mevcut ahl kapanmasa bu havalimani da ahl boyutlarında yapılıp daha sonradan kapasiteye göre büyütme ek binalar ile 10-15 yıl içinde faz faz gitseydi daha uyumlu olurdu diye düşünüyorum.

Beğendiğim yanları
İçerisi ferah her şeyden bolca var.


mafakyanc

1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 23:13

Alıntı:

Mafakyanc, sayın abim siz yaşça tecrübeli ve akıllı bir insansınız, ve bu sayfada yazan abiler kardeslerle istişare etmek için bir sorum olacak,


@ hamza1520:

Kusura bakmayın ama burası Emlak komisyonculuğu ya da Emlak analiz/değerlendirme başlığı değil; ayrıca ben bu işlerden hiç anlamam!



Ahmet YükselS
1 ay önce - Pzr 08 Eyl 2019, 23:21

Alıntı:
üçüncü pist tamam çok faydalı olacak her yönden özellikle iç hat kaybını telafi edeceğini düşünüyorum, ama IGA nin önünde topograf yapısından dolayı çok ciddi bir dolgu, arazi düzenlemesi işi bekliyor. bu kadar asılmalarına rağmen ancak oluyor işler. Pist in inşaatının bitmesi ile de herşey bitmiyor bayağı bir kabul işleri var. İkinci Terminal Binasının yapımının itici ve moral gücü İstanbul havalaminının performansına bağlı olacağı gözüküyor. Rakamlar Kötü de değil yeni bağlantilar ve slot açılımları iyi gidiyor. ama mevcut havalimanın da da altyapı yatırımları hala devam etmekte demek istediğim performans artışınıda engelleyen koşullar var. son bir konu ikinci terminal ve kalan pistlerin yapımı ilki kadar kolay olmayacak arazi yapısı çok daha zor. bana sorarsanız üçüncü pist imalatı bittikten sonra IGA aylık 10 milyon yolcu sayılarını zorladığı an moral bulacaktır. ve ikinci terminal işlerine girişecektir.


Aylık 10 milyon ortalama yolcu, yıllık 120 milyon yolcu eder. İga 2.terminale başlamak için o kadar beklemez. 90 milyon aşılır aşılmaz 2.terminal yapımına başlanır. Ha, 90 milyona varmak ne kadar sürer? Püf noktası burası zaten.. Mevcut konjonktürde 5-6 yılı geçer gibi gibi gözüküyor ama hiç belli olmaz, hızlı bir turist artışı yaşanırsa 4 yılda da olabilir. 2.terminalin hizmete girmesi 2026'dan önce beklememek lazım derim ben şahsen.. Arazi yapısından ziyade 2.terminalin bitirilmesinde yolcu artışı daha belirleyici olur. Yolcu hızlı artar ve 1.terminal kapasitesi zorlamaya başlarsa 2.terminal hızlandırılır.

Alıntı:
Bu havalimanini bir kere kullanan bir daha kullanmak istemiyor. Bugun tk1588 frankfurttan geldim. 16 05 piste konduk. 17 45 havaist katina inebildim. 3 pist degil 13 pist olsa ne yazar


naptın kardeşim, havalimanı içinde manevra mı yaptın, o kadar süre taxi olmaz zaten.. mağazaları gezdiğiniz süreleri de mi ekliyorsunuz?


memq14
1 ay önce - Pts 09 Eyl 2019, 03:25

Konuda bundan daha önce bahsedildi mi bilmiyorum

Canada da Toronto havalimaninda gördüğüm hızlı yürüyen bantlar. Sistemin nasıl çalıştığını anlatmak zor görerek daha iyi anlıyorsunuz. İki katlı birbirine geçen bir bant sistemi var. Bu başlangıç noktasında birleşik oluyor ve bu bantlar birbirinden ayrıldıkca yürüyen bant hızlanıyor. Aynı şekilde bitiş noktasında bantlar yine birbirine geçiyor ve yürüyen merdiven bu yüzden yavaşlamaya başlıyor.

Kısacasi başlangıç ve bitiş noktasında yavaş diğer yerlerde oldukça hızla hareket eden bir yürüyen bant sistemi.

Hızlı bantin yanında bir de normal bant var. Hızlı bant ekspres bant gibi. Bayağı uzun bir bindiniz mi bayağı gidiyorsunuz.

YouTube bir kaç video var.

Bunu İstanbul havalimaninina da getirme gibi bir durum olur mu acaba. Havalimanin her ayağında sağlı sollu 6-7 körük var. Her ayağa ikişer tane konsa insanlar hızlı yürüyen bantlar ile daha kısa zamanda istedikleri yere ulaşırlar.




Barbaros
1 ay önce - Pts 09 Eyl 2019, 08:10

Çok güzel bir mühendislik ürünü çıkarmışlar.
Yalnız normal bir banttan daha hızlı gibi gelmedi bana.
Biraz over-engineered bir iş olmuş ama güzel tabi



sayfa 697
ANA SAYFA -> ULAŞIM