Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 655
Ahmet YükselS
4 ay önce - Cmt 13 Tem 2019, 14:24

Alıntı:
Bu kadar büyük bir alanda kurmak istediğiniz peyzajın da bir eko sistem oluşturduğunu unutmamalıyız. Bunun o bölgeye ne katkı sağlayacağı yada ne tür zararlar getireceği de düşünülmeli. Zaten pist başına günde 500-600 uçağın inip kaktığı bir trafikte oturup o çimlerin oluşturulup bakımını yapmanız zaten imkansız. Her bahar veya her sonbahar o coğrafyanın baskın tonuna daha da yaklaşacaktır.


Hüseyin bey güzel izahat yapmışsınız ancak benim ekilsin dediğim çim veya ot, illa süs çimi olması gerekmiyor. Yörenin toprak ve iklim yapısına uygun, kısa boylu fazla uzamayan dayanıklı otlar ekilebilirdi. Bunlar bakım istemez, baharda yeşerir, yazın kurur ama hiç bir zaman yok olmaz, en azından toprağı tutar. Ben videolarda bakıyorum, pist ve taxi yolları arasında kalan bölgelerde yağmurun oluşturduğu ciddi oyuklar var yer yer. Yani boş toprak yağmurla ufak ufak akıyor. Halbuki yüzeyde toprağı tutan basit bir çim veya ot tabakası olsa bu toprak kaymazdı. Çimlenme olmazsa bir kaç sene sonra bu oyuklar daha büyüyecektir.. İşin estetik boyutu ayrı, ama en azından toğrağın kaymasını önlemek açısından bir çimlendirme yapılabilir.


igaspotter
4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 20:46

Kastamonu civarında acil durum deklare ederek divert kararı alan ve Larnaka’ya iniş gerçekleştiren Emirates’e ait Airbus A380





mafakyanc

4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 21:01

Hadi Atatürk Havalimanında a380'ler için yetersizlikler vardı; İstanbul Havalimanında nasıl bir yetersizlik var?

Ha, eğer divert nedeni ciddi boyuttaki bir tıbbi durum ise o zaman haklılar. O 380 içinde kalp krizi geçiren bir yolcuyla, etrafında doğru dürüst bir tam donanımlı bir hastahanenin olmadığı "dünyanın en büyük havalimanına" herhalde iniş yapmaz!...


manevracı
4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 21:34

Yakiti inis icin fazladir bosaltmak yerine yakiti tuketmek istemistir

Ahmet YükselS
4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 21:56

Alıntı:
Hadi Atatürk Havalimanında a380'ler için yetersizlikler vardı; İstanbul Havalimanında nasıl bir yetersizlik var?

Ha, eğer divert nedeni ciddi boyuttaki bir tıbbi durum ise o zaman haklılar. O 380 içinde kalp krizi geçiren bir yolcuyla, etrafında doğru dürüst bir tam donanımlı bir hastahanenin olmadığı "dünyanın en büyük havalimanına" herhalde iniş yapmaz!.


Ne yapalım yani, kırk yılda bir tıbbi durum için acil iniş yapan uçaklar illa bizim havalimanımıza insin diye havalimanının yanına koca bir hastane mi dikelim? Dünyada kaç büyük havalimanının etrafında böyle tam donanımlı hastaneler var?
Fırsattan istifade havalimanına vurmak cazip geliyor tabi!!

Ben de bir tahmin yapayım, biraz atmasyon gibi olacak ama!!
Fotoğrafta görüldüğü kadarıyla, uçak istanbulu epey bir geçtikten sonra Kastamonu üstünden Larnakaya divert ediyor. Muhtemelen, gerisin geri İstanbula dönüp yolu iyice uzatmaktansa, daha ilerdeki uygun bir meydana inmek daha cazip gelmiştir. Zaten, Kastamonu üstündeyken İstanbul daha yakın gözükse de, yaklaşık 10 bin metre yüksekten o uçak İstanbula alçalıp inene kadar Larnakaya varır neredeyse, veya varmasa da yaklaşır... Böylece, İstanbul-Larnaka mesafesi kadar bir kârı olur uçağın. Bilmiyorum usta havacılar ne der?



MYuksel69
4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 22:51

Alıntı:
Hadi Atatürk Havalimanında a380'ler için yetersizlikler vardı; İstanbul Havalimanında nasıl bir yetersizlik var?

Ha, eğer divert nedeni ciddi boyuttaki bir tıbbi durum ise o zaman haklılar. O 380 içinde kalp krizi geçiren bir yolcuyla, etrafında doğru dürüst bir tam donanımlı bir hastahanenin olmadığı "dünyanın en büyük havalimanına" herhalde iniş yapmaz!...


Hayati tehlike olsa yakit fazlasi vb dinlemez en yakin meydana inerlerdi. Muhtemelen sigorta ya da operasyonel bir konu olmali. Malum Rum kesimi AB uyes,i yolcunun acil bir durumu yoksa sigorta oraya inilmesini istemis olabilir. Gercek nedeni ancak Emirates de calisan biri bilir tabi, bizimki sadece yorum.


hulki99
4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 23:00

Bagaj dağıtma kayışı kopmuş, Twitter'da video var.
https://twitter.com/meli_mllt/Reklam_link/1150491399026085889
linkteki silinen kısma s t a t u s yazmak gerek.


mafakyanc

4 ay önce - Pzr 14 Tem 2019, 23:02

Alıntı:
Yakiti inis icin fazladir bosaltmak yerine yakiti tuketmek istemistir


a380'lerde, acil inişler için, havada yakıt boşaltma sisteminin olması gerekir diye düşünüyorum.

Alıntı:
Dünyada kaç büyük havalimanının etrafında böyle tam donanımlı hastaneler var?


Laf ebeliğini bırakalım; başka şehir ve ülkeleri de bırakalım... Atatürk Havalimanı'nın 3-5 km çevresindekileri saymaya başlayalım mı?

Ama denebilir ki, açıldığı gün buraya raylı sistem getiremeyen (ve en azından 2 yıl da getiremeyecek olan) "Devlet", buranın yakınında tam donanımlı hastahaneyi mi düşünecekti!!! Olaya "Devlet" ve onun uygulayıcısı olan hükümet açısından bakarsak: YİD yöntemi ile cebinde beş kuruşluk bütçe yokken özel sektöre havalimanı tesisi yaptırtmak (hatta bir de üzerine para istemek!) KOLAY. Ama iş yapımları Devlet bütçesinden karşılanması gerekecek ulaşım, raylı sistem, hastahane vb. hizmetlere gelince bunlar "olmasa da olur!". Önemli olan "dünyanın en büyüğü" genellemesiyle tribünlere oynamak!...


memq14
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 00:10

Alıntı:

Avrupalı havayolları sanırım dar gövde ile gelebildikleri için geliyorlar. Yoksa mesafe uzun olsaydı geniş gövdeyi dolduramayacakları için gelmezlerdi herhalde. İlginç olan BA LHR-IST rotasını A320 ile gerçekleştirirken TK LHR-IST rotasını 400 koltuklu 77W ile gerçekleştiriyor. TK çoğu havayolunu domine etmiş ki bu da TK için güzel birşey



Istanbul Lhr arasında günde 6 sefer var thy nin.

Bunların 3 tanesi 777 ile
3 tanesi de 321 ile yapılıyor.

777 lerin sadece biri Kenya havayollarından kiralık 400 yolcu kapasiteli uçakla yapılıyor.
Diğer ikisi 350 koltuklu thy nin kendi uçaklari ile yapılıyor.

Ayrıca gatwick e de günde 2 sefer yapılıyor 321 ile.
Sabiha dan da günde bir uçuş yapılıyor gatwick e 737 ile.

Istanbul Londra arasında günde yaklaşık 2000 yolcu taşıyabilecek kapasitesi var THY nin. Gidiş geliş 4000 koltuk.


meier45999
4 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 01:13

Merhabalar, bugün malumunuz İstanbul yağışlı idi. Az önce uçuşlarin durumuna bakayım dedim. Gördüğüm manzara eski Atatürk havalimanı aratmıyordu. Ucaklar maalesef havada yine defalarca tur atarak gecikmeli iniyorlar. Paralel pist yağışlı havalarda es zamanli kullanılmıyor mu? Bu problem yeni havalimaninda da devam mi edecek böyle?





sayfa 655
ANA SAYFA -> ULAŞIM