Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 651
manevracı
5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 16:08

[url=]http://bigpara.hurriyet.com.tr/haberler/ekonomi-haberleri/thy-6-ayda-351-milyon-yolcu-tasidi_ID1456117/
[/url]

THY ilk 6 ayda toplam yolcu sayısındaki düşüşe devam etmiş. Yurt içi %5,8 daralırken yurt dışı transit yolcu sadece %2,1 artmış.


mafakyanc

5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 16:12

Şimdi, 3. Pist inşaat çalışmaları süredursun, mevcut Terminal ve otoparkı arkasındaki ve Airport City Core Zone denilen bölgede (en köşesinde Cami inşaatının yapıldığı alan) da birtakım inşaat faaliyetlerinin başladığını biliyorum. Ben burada THY Genel Md’lük binasının yapılacağını zannediyordum ama bu bina orada değil, Havalimanı hava tarafı bölgesi içinde yapılacak. Yani Airport City Core Zone Bölgesi artık tamamen “ticarethane” faaliyetlerine tahsis edilmiş demektir: burada mini bir AVM, en azından bir 200-300 yataklı otel (Terminal içindeki otel kriz zamanlarında, yani hava muhalefeti gibi nedenlerle THY’nın transfer yolcularını yerleştirmek zorunda kalacağı durumlar ve vb’rinde tamamen yetersiz kalacaktır...) ve daha başka ticari tesisler yapılması beklenir. Büyük olasılıkla buradaki inşaatların en azından kabası, belki de kullanıma yakın halleri 3. Pist’in açılışı aylarında da bitmiş olacaktır..

Bu durumda İstanbul Havalimanı’nın 1. Fazı tam olarak tamamlanmış olacaktır.

IGA’nın halen “geçerli varsaydığımız” 2. Faz planında, doğu/batı yönünde tek 3.000 ya da 3.5000 mt’lik pistin yapılması var. Bakalım bunun inşaatına hemen başlanacak mı? Şimdi bu 4. pistin konumu doğru mudur, değil midir tartışmasına girmeyelim... Mevcut Terminal ve 3 Pist 90, hatta 110 milyonluk bir trafiği az da sıkışarak olsa kaldıracaktır; yani 2. Terminal’e pek de alelacele ihtiyaç olmayacaktır! Burada önemli olan 4. Pistin acil ihtiyacından çok, bu pistin güneyinde kalacak bölgede Airport City’nin 3. Fazı’nın inşa edileceği konusudur. Öyle zannediyorum ki bu 3. Bölgede büyük bir Fuar ve Gösteri Merkezinin inşaatı yer alacak (hatta ilk günlerden beri burasını dünyaca ünlü ve büyük Alman Fuarcılık Firması olan Hannover-Messe’nin işleteceği duyumları gündemde!...). IGA burasının getirilerine de mutlaka ve acilen ihtiyaç duyacaktır/duymaktadır!... Sözünü ettiğim bölgede bir metro istasyonu yok ama İhsaniye İstasyonu da oraya çok yakın. Yani bu Fuar Merkezi İhsaniye İstasyonunda üslenecek shuttlelar ile pekâlâ hizmet alabilir. Ancak pisti yapmak için de Fuar Merkezi ve müştemilatlarını yapmak için de bölgenin hafriyat ve zemin iyileştirme çalışmalarının yapılması gerekiyor. Bence ikinci etapta IGA öncelikle buraya ağırlık verecek, pist inşaatının yanı sıra bu Fuar Merkezi vs. yapılaşmaların da inşaatını başlatacaktır.

Şimdi hemen 2. Terminal ile 5. ve 6.Pistler konusu kim vurduya mı gidiyor ikilemine girmeyelim. Taa, en başından beri telaffuz edilen, 2. Terminal inşaatının mevcut Terminal’in kapasitesi 80 milyona ulaştığında başlatılacak şeklinde birtakım duyumlar gelmekteydi. Ben 2019 sonunu (AHL + IHL) yolcu toplamları açısından 2018’e göre biraz geride ya da çok az ileride kapacağını iddia ediyorum. Yuvarlak hesap 69 milyon diyelim. 80 milyona varmaya 11 milyon var. IHL 2020, 2021 ve 2022 yıllarında ardışıl %5 büyüme gösterse bu fevkalade bir başarı olur (ama özellikle İç Hatlardaki düşüşler bu oranda devam ederse, durum pek de güven vermemekte...) ve 2022 sonunda bizi tam olarak 80 milyona getirir. Özetle IGA 2022 sonuna kadar 2. Terminalin inşa edileceği arazinin zemin iyileştirmesini tamamen halledip bu Terminal’in temelinin atılacağı bir duruma getirebilirse 2023 yılı başında ve mevcut Terminal’in kapasitesi de 80 milyona henüz erişmişken 2. Terminal’in temelini atabilecek pozisyonda olur!... Benim gördüğüm olasılık böyledir (sevgili Bülent Küçük forumdaşın bu kehanetime kaşlarını çatacağını da tahmin ederek, arz ediyorum!...).

2023 ile 2026 arasındaki dört yılda, yine yıllık ardışıl %5 artışlarla mevcut Terminal daha 100 milyonu dolduramadan 2. Terminal 2027 başında kullanıma hazır olur. Buradaki tek falso, 2. Terminal’in ve Otoparkının arkasına yapılacak olan Airport City 2. Bölgesinin alan olarak küçülmesi (herhalde mevcut olan AP City Core Zone boyutlarına inmesi) ve gecikmesi olacaktır.

Şu andaki kuvvetli duyum 2. Terminal’in de 100 milyonluk bir kapasiteyi kaldırabilecek ve mevcut Terminal’in “ikizi” olacağı şeklindeki duyumlar. Böyle olacaksa, durum ve uygulamalar çeşitli yönlerde çeşitli yorumlara açık olacak ama bunları daha sonra tartışmaya açmakta yarar var. Henüz iddialı konuşmak için çok erken sayılır! Ben sadece bir kez daha, bu ikiz terminal uygulaması olması halindeki olası Master Plan’ı aşağıda veriyorum, olayı gözlerinizde canlandırabilmeniz için...





(+)




mafakyanc

5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 16:45

@ Sn. manevracı :

Yukarıda yaptığınız yorum, tam olarak İstanbul Havalimanı'nı ilgilendirmiyor. THY'nın 2019 ilk 6 aylık faaliyetinin bir özet bilançosu. THY, sadece İstanbul Havalimanından değil, hemen tüm Türkiye'deki havalimanlarından operasyon yaptığı gibi İstanbul Havalimanından opearsyon yapan diğer 3 yerli ve çok sayıda yabancı havayolu da mevcut.

Sizin mesajınızdaki link, THY (sadece THY) adına şunu içermekte:

Alıntı:
Türk Hava Yolları (THY), Kamuyu Aydınlatma Platformu’na(KAP) Haziran ve Ocak-Haziran dönemine ilişkin trafik sonuçlarını bildirdi.Buna göre THY’nin Ocak-Haziran 2018 döneminde 35,7 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde yüzde 1,7’lik azalışla 35,1 milyon olarak gerçekleşti.Yolcu sayısında iç hatlarda yüzde 5,8’lik bir azalış, dış hatlarda yüzde 1,6’lık bir artış kaydedildi.

Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında ise yüzde 2,1 artış gerçekleşti. Transfer yolcular hariç dış hat yolcu sayısında Ocak-Haziran 2018 dönemine kıyasla yüzde 1,1’lik artış gerçekleşti, Yolcu doluluk oranı 0,3 puanlık azalma ile yüzde 80,1 oldu. Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak - Haziran 2018 döneminde 88,1 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde yüzde 0,7 artarak 88,8 milyar olarak gerçekleşti. AKK iç hat uçuşlarda yüzde 5,9 azalırken, dış hat uçuşlarda yüzde 1,8 arttı.


Bu arada "transit yolcular %2.1 artmıştır!" ifadesini kullanmışsınız. Bu hatalı bir tanımlamadır. THY'nın hemen hiç transit yolcusu yoktur/olamaz (uygulamalarından ve uçuş politikasından dolayı...) ama transfer yolcuları (hem de büyük sayıda) vardır. Transit ve transfer yolcular ayrı ayrı şeylerdir; bunu daha önceleri birkaç kez izah ettim. Burada tekrarlamayacağım!

Şimdi 2019'un ilk 6 ayını AHL + IHL olarak mukayese edecek olursak:

2019'de toplam yolcu sayısı 2018'e oranla %1,67 AZALMIŞTIR (Türkiye Geneli AZALMA %3,26'dır). İç Hat yolcusunda %11,23 AZALMIŞTIR (Türkiye Geneli azalma %12,26'dır!). Dış Hat Yolcusunda ARTIŞ %2,24 (Türkiye Genelinde ise %8,99 artış) olmuştur.

Toplam Yolcu = İç Hat + Dış Yolcular ancak gerek İç Hat olsun, gerekse Dış Hat olsun buradaki yolcuların da alt kademeleri vardır; ancak DHMİ bunları kamuoyu ile paylaşmıyor. Örneğin THY'nın KAP açıklamasında yer alan "dıştan dışa transfer yolcusu" bu Dış Hat yolcularının alt bileşenlerinden sadece birisidir.

AHL'nın tamamen devreden çıkmış bulunduğu Mayıs ve Haziran 2019 aylarında, belirtilen yolcu sayılarını bir yıl öncesi AHL yolcu sayılarıyla "ay bazında" mukayese edersek (Toplam/İç Hat/Dış Hat yolcuları bazında) da şu sonuçlara varıyoruz:

Mayıs 2019 vs. Mayıs 2018: %4,97 / %15,92 / %0,67 AZALMA!
Haziran 2019 vs. Haziran 2018: %9,66 / %3,92 / %12,03 ARTIŞ!


fy2334
5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 17:20

Pazar günü Çatalca çevresinde yeni yapılan duble yolu kullanarak Büyükçekmece'den İstanbul Havalimanına gittim.

Yeni yapılan yol geniş ve güzel yapılmış, yolu beğendim. Yol üzerinde döner kavşak veya kırmızı ışıklar yok, yani kesintisiz gidiyorsunuz.

Bu yolun Yassıören ile Tayakadın arasındaki kısmı iki şeritli olup, çok eskiden yapılmıştı. Yolun bu kısmında döner kavşaklar vardır. Buranın da gözden geçirilmesi gerekir.

Dönerken de Arnavutköy içinden döndüm. Tayakadın ile Arnavutköy (Taşoluk) arasında yol inşaatı devam ediyor. Burada trafik bir gidiş ve bir gidiş şeklinde akmaktadır. Burada çok fazla trafik vardı. Belediyenin buradaki yol genişletme inşaatının acilen bitirilmesi gerekir. Ayrıca Taşoluktan Arnavutköy Güney Çevre yoluna yapılan inşaat da bir an önce biterse Havalimanına ulaşım yolları da bitmiş olur.

Havalimanı otoparkında bankamatik türü cihaza 5 TL verip bagaj arabasını alıyorsun, havalimanı içinde aracı teslim ettiğinde 5 TL paranı tekrar alıyorsun ama ben teslim edecek yeri göremedim.

Bu konuda bilgisi olan varsa bizi bilgilendirirse sevinirim.

Yurtdışında ve yurtiçinde bir çok havalimanını kullandım.
İstanbul Havalimanı ile alakalı (5 tl depozito iadesi dışında) eleştiri yapacak her hangi bir kusurunu göremedim.


mafakyanc

5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 17:31

Alıntı:
Havalimanı otoparkında bankamatik türü cihaza 5 TL verip bagaj arabasını alıyorsun, havalimanı içinde aracı teslim ettiğinde 5 TL paranı tekrar alıyorsun ama ben teslim edecek yeri göremedim.


Ama galiba 2 saat içinde teslim ederseniz. Daha fazla geciktirirseniz iade yok!... Toplama/İade alma noktaları Gidiş katında sadece 2 noktada. Terminal'in (kara tarafının) A ve G Pier'larına bakan cam duvarlı bölümlerinin orada ama hava tarafına doğru en diplere yakın. Personel Girişlerinin olduğu bölümlere yakın... Bir de (ben denediğimde) elindeki fişi makinaya sokarsan da işlem mişlem yapmıyordu... Biz inat ettik (bir diğer hanımla birlikte), otomatın başına genelde ortada gözükmeyen bir yetkilinin gelmesini bekledik ve ona bağıra çağıra 5'er liralarımızı makineden değil, kendisinden aldık!

Geliş katındaki İade/Toplama noktalarını zahmet edip keşfetmeye çalışmadım!...



mehmetakif70
5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 17:35

Bu ayda baya bi yolcu patlamasi olacak gibi havalimaninda

mafakyanc

5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 17:51

Temmuz ve Ağustos'da patlama yaşanması zaten doğal: yaz tatili trafiği, gurbetçiler ve sair yabancı turistler, Kurban Bayramı tatilcileri (yurt içi ve dışı...)!

igaspotter
5 ay önce - Sal 09 Tem 2019, 18:09

Boeing 787-9 Dreamliner Taksi:



Boeing 787-9 Dreamliner İHL Kalkış Sonrası Karadeniz’e Çıkış:



Efe Elaldı

5 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 11:02

Alıntı:
Tamamlandığında igairport’ta mevcut taksi sürelerini %50 azaltacak, 3 bağımsız pistle operasyon yapabilen Türkiye’de ilk, Avrupa’da 2. havalimanı olmamızı sağlayacak pistimizde çalışmalar devam ediyor. 3. pistimizi 2020 yılının ilk 6 ayı içinde hizmete almayı amaçlıyoruz
.
Kadri samsunlu twitterda paylaştı yoğun şekilde asfalt dökülüyor. 3.pistle ilgili tarih verme olayimızda böylelikle bitmiş oluyor hazirana kadar pist hizmete girecek


igaspotter
5 ay önce - Çrş 10 Tem 2019, 12:33

Kadri Bey, ilk yarısı demiş ancak hafif bir iyimser tahminle ikinci yarısı içerisinde demek daha garanti olur diye düşünüyorum. Hem önümüz kış, işlerde az da olsa yavaşlama olabilir.



sayfa 651
ANA SAYFA -> ULAŞIM