Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1044
Mustafa Torun 0834

1 ay önce - Prş 19 May 2022, 08:15

Alıntı:
Büyük Yolcu Terminali'nin kuzeyinde kalan arazi (ki zamanında burada bir Uydu Terminal yapılacağı gösteriliyordu) yerine THY devasa (gerçekten de çok büyük, belki dünyada tek çatı altında olacak en büyük) bir MRO tesisi inşa edecek. Henüz kazma çakılmadı. Bu tesis yapılıp devreye girene kadar AHL'daki tesise THY muhtaç. THY, sadece kendi filosu uçaklarına değil Pegasus, Sun Express gibi havayollarının ve hatta yabancı havayollarının uçaklarına orta ve büyük bakım hizmeti veriyor ve gelir elde ediyor.


Bu MRO tesisi yapılana kadar AHL deki THY Teknik hangarları devam edecek.

Büyük hangar büyük uçaklara, eskisi de küçüklere ayrılmış durumda.

Yoğunluk mevcut.

ISL-2 kısmı da aynı şekilde devam ediyor.

MRO tesisi yapılana kadar AHL deki bakımlar devam eder.


mafakyanc

1 ay önce - Prş 19 May 2022, 09:34

IST'da yeni yapılacak (ki AHL'deki MRO tesis(leri) artık boşaltılabilsin) MRO Tesisi, Terminal'in deniz tarafında kaşısında kalan geniş arazide yapılacak çok büyük bir tesis; değil mi?

Burada an itibariyle yapılmakta olan bir çalışma mevcut mudur? Zemin hazırlama gibi? Yoksa buraya henüz kazma vurulmadı denebilir mi?


igaspotter
1 ay önce - Cum 20 May 2022, 22:13

Alıntı:
Yanılıyorsam düzeltin: a) Devlet Konukevi tarzı bir tsis yok,




mafakyanc

1 ay önce - Cum 20 May 2022, 23:12

Elinizde varsa, bir de IST'daki VIP Terminal'in fotosu ve apron boyutları hakkında bilgi? Tşk'ler.

igaspotter
1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 08:14

KEndi çektiğim fotoğrafı yok maalesef, önündeki park pozisyonları da şu şekilde:





(+)




(+)




memq14
1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 08:39

Metro durağı ile terminal binası arasında ciddi mesafe var. Yürüme yolunun üst kısmını kapamışlar. Yanlar açık. Yürüyen bantlar yapmışlar. Geliş katındaki on numaralı kapıdan gözüküyor. Gelme fırsatı olan inceleyebilir

mafakyanc

1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 09:09

Metro'dan geliş (ya da metro'ya gidiş) Terminal'in Geliş Katında (IGA buraya Plaza Katı demekte) 10. değil 11. Kapı'dan olmalı. 11. Kapı, bu Plaza Katında dışarıya açılan 7 (yedi) kapı arasında ortada olanıdır. Tabi ki bu 11. Kapıya erişen yol sağ ve solda kalan 10. ve 12. kapılardan da gözüküyor; ayrıca üst katta 4. Kapı'nın tam karşısına geçip aşağıya bakarsanız da tepeden manzarası görülüyor... Bende ilk başlardaki fotolar var (daha üzeri kapatılmamış, monte edilmiş yürüyen bantlar üzerleri sarılı durumda beklerken yani Mart 2020'deki hali..) anma artık bunları koymak gereksiz.

igaspotter
1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 11:08

Alıntı:
Metro durağı ile terminal binası arasında ciddi mesafe var. Yürüme yolunun üst kısmını kapamışlar. Yanlar açık. Yürüyen bantlar yapmışlar. Geliş katındaki on numaralı kapıdan gözüküyor. Gelme fırsatı olan inceleyebilir


Keşke bi yürüseydiniz uzak mı değil mi diye daha net yorumlayabilirdiniz


mafakyanc

1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 12:19

Burada o mesafeyi "çok uzak" gerekçesiyle eleştiren arkadaşlar, belki daha açık yazamıyorlar: onlar herhalde metro istasyonunun terminalin tam altında olmasını tercih edenler...

Olabilirdi miydi? Belki, ama kocaman bir belki. Çünkü o zaman planlamanın, koordineli bir şekilde, terminalin mimari ve statik projelerini hazırlayanlar ile metroyu yapacaklar arasında taa o tarihlerde yapılması gerekiyordu. Terminalin oturduğu zemin altına diyelim terminal tabanından en az 20-25 mt. derinlikte bir metro istasyonu yapılabilir miydi? Herhalde aç kapa tarzında bir yöntemle hiç yapılamazdı zira o takdirde üstüne gelecek terminal inşaatı o istasyonun işi bittiğinde ancak başlayabilirdi. İşin içine bir de YHT hattı entegrasyonu girdiğinde, o nasıl olacaktı? (Halen de o "uzak" konumda yapılmış istasyonda nasıl olacağını merak ediyorum...) Yapılmaya kalkışılsa, o devasa terminalin statik ağırlığını da taşıyabilmesi için daha ne tedbirler (dolayısı ile ek maliyet) alınması gerekecekti? Bunların hiçbirisini biz bilemiyoruz ama iyi kötü hesaplayan uzmanlar mutlaka vardır!

Bütün bu olası faktörler artı metro projesinin etüd bölümünün" dahi terminalin temeli atıldıktan bir yıl (hatta 14 ay) geçtikten sonra ihale edilebilmesi karşısında bence söylenecek fazlaca bir şey yok. En azından teknik gerçek ve gereksinimler göz ardı edilmemeli. Sonuçta metro istasyonu çıkışı ve terminal girişi arasındaki 300-350 mt'lik mesafe aşırı uzun/uzak değil, 600-800-1000 mt. olsa ben de aksini söylerdim ama o kadar abartılıp eleştirilecek bir mesafe değil şu anda söz konusu olan!

Ayrıca dikkat ederseniz Havalimanı-1 istasyonunun yeryüzünde kalan bir bölümü var. Orası boşuna yapılmadı. Zira o bölümde ve altında (peronların tavanına kadar) kapalı otopark da var; bu otopark özellikle istasyonun güneyinde kalacak Airport City için yararlı olacak. İstasyon terminal altına yapılmış olsaydı, orada herhalde ayrıca bir yer altı otoparkı da büyük olasılıkla yapıl(a)mayacaktı.


Yurt Gökbörü
1 ay önce - Cmt 21 May 2022, 12:28

Terminalin altına metro yapılması belki de güvenlik gereği tercih edilmemiştir. Havalimanı terminal binasının hemen altında metroda bir bombalı saldırı nasıl sonuçlar doğurabilir? Benimkisi sadece bir tahmin tabii. Ama bu işi planlayanlar birçok olasılığı düşünmüşlerdir.



sayfa 1044
ANA SAYFA -> ULAŞIM