Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1043
mafakyanc

1 ay önce - Pts 09 May 2022, 10:32

Alıntı:
Dış duvarlar önemli değil içeride ne kadar yüründüğü önemli 2 sindede kayıt yap buraya gönder en uzak köprülerden o zaman ancak özür dilerim


alialimi012, ya sen ne dediğinin farkında değilsin, ya da aklınca Şark kurnazlığı yapıyorsun.

Sabiha Gökçen'e gidip dediğin garip ölçümleri yapmak kolay! Peki artık tamamen kapatılmış olan AHL terminalini nasıl açtıracağız, nasıl içine gireceğiz de bu ölçümleri yapacağız?

İnsanların akıllarıyla alay etme!...

Kimse aptal değil, sen de aptalları oynama! Yakışmıyor!

Hadi bakayım, git işine; burasını da garip varsayımlarınla daha fazla meşgul edip kirletme!

"Yenilen pehlivan güreşe doymazmış"


mecom
1 ay önce - Pts 09 May 2022, 22:33

İstanbul Havalimanı:


(+)


mafakyanc

1 ay önce - Çrş 11 May 2022, 09:56

Yukarıdaki grafik'e yönelik olarak ben de başka bir çalışma yaptım. IST Havalimanının 2019, 2021 ve 2022 (ilk 4 ay) yolcu trafiğini her ay bazında inceledim. 2020, Ocak-Şubat dışında full pandemi yılı olduğu için özellikle dikkate alınmadı. Tabi adil bir mukayese yapmak açısından 2019 yılı istatistiklerinde 7 Nisan 2019'a kadar olan AHL trafiği de eklenmiştir. Bu tablolarda ay bazında 2019 yılı (IST + ISL) toplam trafiği ile 2021 ve 2022 yılı trafikleri karşılaştırılmaktadır.

Not: 2022 için Mayıs ve sonrasını dikkate almayınız. 2019 - 2021 ve 2022'nin ilk 4 ayları için olan mukayeseler de ana tablonun altındaki küçük tabloda görülebilir.

Ben havalimanı yolcu trafiğini bir toplam olarak analizinden yana değilim. İç Hatlar ve Dış Hatlar'ın ayrı ayrı analizi daha bilgilendirici olmakta. Bu nedenle aşağıda "İç" ve "Dış" Hatlar olarak iki ayrı tablo yer almaktadır.

Buradan çıkan sonuçlara ilişkin yorumlarım olacak ama bunları hafta içinde ayrıca bir mesajda toplayacağım; şimdilik bu tablolarla yetinmenizi rica edeceğim.




(+)





(+)


Nasip olursa 2022'nin 8. ve 12. ayları sonrasında bu çalışma güncellenecektir.

İLGİLENENLERE: Benzer çalışmayı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (SAW) için aşağıdaki linkte bulabilirsiniz...
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8769828#8769828


Veli_55
1 ay önce - Çrş 11 May 2022, 15:51

İnternette uçaklarla ilgili videolar izlerken şöyle bir videoya denk geldim;



Orada olup,artık aramızda olmayan Antonov'u görmeyi çok isterdim...

Türkiye'nin havalimanlarından birinin böyle bir anısı olması gurur verici.


laz uşağı ismail
1 ay önce - Pts 16 May 2022, 13:52

İstanbul zaten şehrin ismi, aslında havalimanına ad konulmadı, çünkü resmi kayıtlarda istanbul istanbul havalimanı diye geçiyor. Atatürk ismini geçirmedi diye tepki çekileceğinden, ortalık durgunken istediği ismi koymak için İstanbul oldu ismi deyip, geçiştirdi. Vecihi hürkuş gibi havacılık alanında meşhur isimlerde olabilir. Ancak Atatürk ismini en iyi temsil eden yerden, o ismi kaldırmak yinede hoş değil.



Şükrü Güllüoğlu

1 ay önce - Sal 17 May 2022, 11:45

Atatürk havalimanı hali hazırda mevcut ve faal.

Uğuray
site denetçisi

1 ay önce - Sal 17 May 2022, 11:49

Alıntı:
Atatürk havalimanı hali hazırda mevcut ve faal.


Sanırım son günleri.


laz uşağı ismail
1 ay önce - Sal 17 May 2022, 11:51

Yapsaydı Atatürk havalimanının adını istanbul yapar, 3.havalimanına Atatürk adını verirdi, çünkü Atatürk havalimanı, protokol havalimanı oldu, genelden çıktı.

mafakyanc

1 ay önce - Sal 17 May 2022, 12:26

Önce politika yapmadan, doğruya doğru, eğriye eğri demek lazım.

Atatürk Havalimanı (yeni IATA Kodu: ISL), Florya-Ataköy yönündeki 06/24 olarak bilinen ve 2600*60 mt'lik pistiyle halen faal durumdadır. Ancak şöylecesine faal:

1) "İş Jetleri diye" halk ağzı bir ifadeyle tanımlanan uçular için faaldir. Biz buna "Genel Havacılık" diyoruz. Bu tanımlamanın içine sadece iş adamları veya şirketlerine bağlı hava araçları (uçaklar + helikopterler) girmiyor. Ambülans hava araçları (yine uçak + helikopterler), olduğunda yangın söndürme hava araçları, bazı özel ama tarifesiz hava taşıma araçları da giriyor. Bu Millet Bahçesi projesi kapsamında şu anda Sefaköy-E5 tarafında yer alan Genel Havacılık Terminal ve Hangarlarının da o6/24 pistinin Askeri Bölge olan alanın komşu arazisine taşınılacağı biliniyor; mal sahiplerine tebligatlarda da bulunulmuş diye biliyorum.
2) Güvenlik kuvvetlerine ait hava araçları da ayrıca burasını kullanıyor.
2) Protokol uçuşları: Başta CB ve sair Devlet erkanı, ayrıca yabancı devlet erkanı THY veya yabancı bir havayolu ile tarifeli seferleri ile İstanbul'a gelip gitmiyorlarsa halen Atatürk Havalimanını kullanmaktalar. AHL'da sadece bu iş için kullanılan ve birkaç yıl öncesinde yeniden tefriş edilen bir VIP terminal değil ayrıca bir de Devlet Konukevi var.
3) Şu anda Millet Bahçesi yapılacağı açıklanan bölgenin (kuzeye doğru baktığınızda) sağında kalan ve THY'na ait büyük bir bakım hangarı (MRO tesisi) var ve burası da halen kullanımda.
4) Güvenlik kuvvetlerine ait hava araçları da ayrıca burasını kullanıyor.

Gelelim Yeni İstanbul Havalimanı (IST) tarafına:
1) IST'da yeni bir Genel Havacılık Terminali yapıldı/yapılmaya devam ediyor... Ancak buraya AHL'daki Genel Havacılığın tümden aktarılması olur mu, olmaz mı? Bunu açıklayan yok. Tümden (ve zorunlu kılınarak) aktarılması çok sakıncalı.... AHL yakınında çok sayıda özel ve kamu hastanesi var; IST'un yakını diyeceğimiz aslında uzağında olan Arnavutköy'de sadece bir Devlet Hastanesi mevcut.
2) Burada da bir VIP Terminal yapıldı. Yani mevcut büyük yolcu terminalinden ayrı bir konumda, kendisine ait özel apronu bulunan (kaç uçaklık bir apron, bilmiyorum ama en azından 4-5 uçaklık olması olası) bir VIP terminal var. Yanılıyorsam düzeltin: a) Devlet Konukevi tarzı bir tsis yok, b) İstanbul'a rutin gidiş gelişlerinde CB'nın burasını kullandığını duymadım...
3) THY o kadar büyüdü ki IST Havalimanında yapılan ve nispeten yakın tarihlerde belki de kademeli olarak devreye alınan MRO tesisi var ama Sabiha Gökçen'deki eski "Habom" tesisi ile birlikte duruma yetmiyor. Bu tesis ilk açılan 2 pist arasında ATC Kulesinin kuzeyinde kalan arazi içinde. Büyük Yolcu Terminali'nin kuzeyinde kalan arazi (ki zamanında burada bir Uydu Terminal yapılacağı gösteriliyordu) yerine THY devasa (gerçekten de çok büyük, belki dünyada tek çatı altında olacak en büyük) bir MRO tesisi inşa edecek. Henüz kazma çakılmadı. Bu tesis yapılıp devreye girene kadar AHL'daki tesise THY muhtaç. THY, sadece kendi filosu uçaklarına değil Pegasus, Sun Express gibi havayollarının ve hatta yabancı havayollarının uçaklarına orta ve büyük bakım hizmeti veriyor ve gelir elde ediyor.


Oyster
1 ay önce - Prş 19 May 2022, 07:38



Milano yolculuğu..



sayfa 1043
ANA SAYFA -> ULAŞIM