Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1004
The_Turk
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 15:03

Alıntı:
Ucaklarin "pistten cikmasi" bir kaza durumudur. Ataturk hava limaninda her dakika boyle bir olayin oldugunu dusunmuyorum


Katılıyorum. Her zaman her havalimanında her firmanın başına gelebilecek bir olay. Ama yeni havalimanında böyle bir olay olursa, yeni havalimanına karşı olanların neler yazabileceğini tahmin etmek zor değil…


mafakyanc

5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 15:11

Açıkçası ben de AHL'da böyle kaç kaza oldu (06/24 pistinde) merak ediyorum. Hafızamı yokladım ve söz konusu pist uzatılmadan önce bir Mısır uçağı olayını hatırladım. Uçak neredeyse banliyö tren hattına inecekmiş. Ancak o olay da pistin kısalığından olmadı, pilotaj hatasıydı...

Eskiden Hong Kong'da Kai Tak uluslararası havalimanı vardı. Tek pistli bir meydan, ve pistin önemli bir bölümü deniz üzerinde kolonlara oturtulmuş... Meydana (piste) yaklaşım zaten çok belalı bir işti ve üstüne, rüzgar ters yönde esmiyorsa uçaklar hep denize doğru inerdi. Eee, buraya da günde yine en az 50-60, belki daha fazla B747 tipinde yolcu ve/veya kargo uçağı inip kalkardı. Ve bu meydan 1998'de kapatılana kadar sadece bir 747 sularla buluştu ama uçağın sadece burun kısmı suya daldı. Ölen yaralanan falan olmadı.

Kaza her zaman olabilecek şeydir ve özellikle inişlerde yan rüzgar çok (olumsuz) etkilidir. IST havalimanında pistlerin mevcut yönlerde yapılmış olması (ısrarı demek daha doğru) nedeniyle de zaman zaman AHL'nına göre daha ciddi yan rüzgar alınıyor; hatta THY sınırların müsaade ettiği ölçüde limitleri buraya gelindiğinde yükseltmiş. Nedendir, acaba?

Coğrafi şartlar (rüzgar vb.) etkenler maalesef yıllar ilerledikçe daha da olumsuzlaşıyor. Allah göstermesin, IST'da kimse öyle bir kaza yaşansın istemez. Ancak bu yan rüzgarlar gelecekte daha da artarsa kaza olmaz ama emniyetli iniş yapmak sorumluluğunda olan pilotlar bo sefer GOA yapmak zorunda kalacaklar ve operasyon süreleri tam tersine artacaktır (3 dakikada piste inecek uçak GOA nedniyle 8-10 dakika sonrasında inecek; öndeki uçağın GOA yaptığını gören bir arkadaki uçak da fazla düşünmeden GOA yapacak, falan filan...).


En son mafakyanc tarafından Cmt 29 Oca 2022, 15:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


The_Turk
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 15:16

Alıntı:
IST havalimanında pistlerin mevcut yönlerde yapılmış olması (ısrarı demek daha doğru) nedeniyle de zaman zaman AHL'nına göre daha ciddi yan rüzgar alınıyor; hatta THY sınırların müsaade ettiği ölçüde limitleri buraya gelindiğinde yükseltmiş. Nedendir, acaba?


Şimdiden başlanmış.. Allah göstermesin bir uçak pistten çıkarsa neler yazılacak neler. Havaalanını yapanların ne katilliği kalır ne vurdumduymazlığı. En vahimi ise kına satışlarında patlama olur..


mafakyanc

5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 15:24

Burada lafı yine kulakları/gözleri haricindeki organlarla anlayanlar var!...

IST'da kazara böyle bir kaza olursa, o kaza sırasında pist (yapısı itibariyle) de sorunsuz durumdaysa burada o pisti yapan ve işleten müteahhitin suçundan bahsetmek abes olur. Adama projeyi öyle vermişler, o da aynen yapmış; havacılık uzmanı değil, "yanlış proje yapmışsınız!" diyecek pozisyonda hiç değil... Ama, oraya o havalimanını yaptıran, o pistlerin yönünü de olağan coğrafi koşullara göre inadına mantıksız/yanlış yöne yaptıranlardan, buna onay verenlerden halen hayattalarsa tabi ki HESAP SORULUR!...

IST Havalimanı projesi gündemdeyken o sahada doğru dürüst meteorolojik ölçümler zaten yapılmadı. Elalem böyle bir proje yaparken o konumda (ve değişik noktalarda) 3-4 yıl sadece ölçüm yapıyor! Bir anlamda da burada nasıl yapılsın, tahsis edilen arazinin iki ucu arasında kaç km. mesafe var (kuş uçuşu olarak...)!!! En yakın meteoroloji istasyonu da, oldukça mahfuz bir koy içinde 30 km. uzaklıkta olan Kumköy'dü.

Beni ima yoluyla suçlayan(lar)a: IST'da çatısı çöken "geçici" kargo terminali için ben IGA'yı hatta THY'nı suçladım mı? Hele IGA'yı kimse suçlayamaz zira o tesis her neredeyse IGA tarafından inşa edilmemiş bile. Ama ne zaman ki IGA, "bu tesis 6 km. uzakta" dedi, işte o zaman içime kurt düştü. Zira görebildiğim kadarıyla öyle 5-6 km. uzaklıkta böyle bir tesis yok, olması da zaten bin kere mantıksız.

Yine de çok pimpiriklenmeye gerek yok. Sivil havacılıkta çok büyük, çok ölümlü kazalar olmuştur ve bunların çoğu da iniş ya da kalkıştadır. Olabilecek bazı kazalar da son anda pas geçilmiştir. Ama bunlardaki esas etken ya pilotaj ya da kontrol kulesi hatasıdır. Yine de uçaklar art arda inerken rüzgar nedeniyle gerçekten beşik gibi sallanan durumların videosu var. Bilhassa Almanya Düsseldorf'ta. Demek ki orada Almanlar bile yanlış bir seçim yapabilmişler. YouTube'da araştırabilirsiniz.


The_Turk
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 16:02

Öyle uzun uzun yazarak şimdiden kendinizi aklamanın gereği yok. Sizler hepiniz ellerinizi ovuşturarak bir kaza olsun diye bekliyorsunuz. Bu sizin zihniyetin kanında var.

Bu havalimanı kanunlar kurallar ne gerektirdiyse onlara uyularak yapılmıştır. Gerekli ölcümler testler ne varsa yapılmıştır. Algıdan başka hiçbir gerçek içermeyen yorumlarınıza ancak sizin zihniyetinize sahip olanlar inanır.



Mustafaa ahmet
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 16:50

Hafızayı beşer nisyan ile malul derlermiş, neyse ki arşiv unutmuyor.
2009 yılında yapılan gazete haberi ve sabıkalı pist kazaları merak edenler için linki de aşağıda
Zaten bu tarihten sonra pist uzatılmak zorunda kalındı.

https://www.hurriyet.com.tr/gundem/ukrayna-ucagi- ...i-11268499

Üşenenler için liste

SABIKALI PİSTTEKİ KAZALAR

Atatürk Havalimanı‘nın sabıkalı pisti 06-24‘te, bugüne kadar 15 kaza meydana geldi.

16 Kasım 2008: Romen Tarom Havayolları'na ait Boeing 737-700, Bükreş-İstanbul seferini pistten çıkarak tamamladı.

23 Mart 2007: Afgan Ariana Havayolları'na ait Airbus A300 yolcu uçağı pistten çıktı.

16 Haziran 2006: Rus uçağı pisten çıktı.

14 Mart 2006: İran Hava Yolları‘na ait uçak iniş yaparken duramayınca pistten çıktı. Pist sonundaki ‘stop way‘ olarak adlandırılan beton zeminde duran uçağın yolcuları büyük korku yaşadı.

18 Eylül 2005: Moskova-İstanbul seferini yapan Rus Airline 400 Havayolları'na ait uçak, 164 yolcusuyla birlikte inişe geçtiği sırada frenleri tutmadı. Yaklaşık 1 kilometre pistte yol alan uçağın, bütün lastikleri parçalandı.

16 Eylül 2005: Onur Air‘in Kayseri-İstanbul seferini yapan MD 88 tipi "Ece" adlı uçağı, iniş sırasında pisti tamamladığı sırada, kayarak pist dışına çıktı.

22 Nisan 2005: New York-İstanbul seferini yapan ve içinde 168 yolcu bulunan Amerikan Delta Havayolları’na (DAL) ait yolcu uçağı 06-24 pistinden çıkarak emniyet şeridine girdi.

11 Ocak 2004: MNG Havayolları‘nın Airbus A300 tipi kargo uçağı, park yerine giderken pistten çıktı. Yaklaşık 10 metre sürüklenerek çamura saplandı.

19 Temmuz 2002: Bosphorus Havayolları’na ait Airbus 300 tipi uçak, 300 yolcusuyla iniş yaptığı havalimanında park yerine giderken pistten çıktı.

19 Ağustos 2001: Hamburg-İstanbul seferini yapan Boeing 737-700 tipi yolcu uçağı, iniş sonrası pistten çıktı. 135 yolcu ve 6 mürettebat taşıyan uçak, toprak zeminde 50 metre sürüklendi.


21 Ağustos 1996: Mısır Havayolları‘na ait Boeing 707 uçak pistten çıktı. Tren yoluna birkaç metre kala, karayolunda seyir halindeki bir taksiye çarpan uçak alev aldı. Kazada 19 yolcu yaralandı, uçak hurdaya ayrıldı.

1 Ocak 1996: Romanya Havayolları‘na ait uçak, kaygan zeminde pistten çıktı.

22 Mart 1995: THY‘nin Ankara-İstanbul seferini yapan Airbus A 310 tipi Ceyhan uçağı, pistten çıkıp çamura saplanarak durabildi.

6 Şubat 1995: THY‘nin Airbus 310 tipi Çoruh uçağı, havalanmak üzereyken kayarak çamura saplandı.

27 Ağustos 1994: THY‘nin Eskişehir uçağı, inişi sırasında kayarak, Sirkeci-Halkalı banliyö tren raylarına kadar ulaştı. Kazada ölen olmadı; ancak uçak kullanılamaz hale geldi


oguzgel
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 17:31
Eskisehir adli ucak


Alıntı:
27 Ağustos 1994: THY‘nin Eskişehir uçağı, inişi sırasında kayarak, Sirkeci-Halkalı banliyö tren raylarına kadar ulaştı. Kazada ölen olmadı; ancak uçak kullanılamaz hale geldi


Hayir. Tamir edilip Aegean Airlines'a (Yunanistan) satildi.


serdarzaydin
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 18:50

Alıntı:
Bu havalimanı kanunlar kurallar ne gerektirdiyse onlara uyularak yapılmıştır.


bundan daha büyük bir yalan yok, sen ve senin gibiler Dr. Goebbels in yolundan gittiğiniz sürece sizlere birşey tartışmak mümkün değil.


Ferhat1010
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 20:18

Alıntı:
21 Ağustos 1996: Mısır Havayolları‘na ait Boeing 707 uçak pistten çıktı. Tren yoluna birkaç metre kala, karayolunda seyir halindeki bir taksiye çarpan uçak alev aldı. Kazada 19 yolcu yaralandı, uçak hurdaya ayrıldı.


Aynı şekilde 06/24 pistinde kaza yapan bir Mısır uçağı daha var 11 Ağustos 1999 tarihinde SU-GAP tescilli Boeing 767-300ER pisten çıkarak 50 metre sürüklenerek çamura saplanıyor ne büyük bir üzücü tesadüftür ki kazadan 2 ay sonra 31 Ekim 1999 tarihinde aynı uçak New York-Kahire seferini yaparken Atlantik Okyanusuna düşmüştü hatta o zaman Mısır Uçağı Sabıkalı Çıktı diye bir haber bile yapılmış.

https://www.hurriyet.com.tr/gundem/misir-ucagi-sa ...i-39111014


The_Turk
5 ay önce - Cmt 29 Oca 2022, 20:45

Alıntı:
bundan daha büyük bir yalan yok,


Yalan olduğunu ispatla. Buyur.

Yahu bağ evi mi yapıyorsun. Koskoca uluslararası bir havalimanı bu. Kanunsuz kuralsız yapamazsın. Yapılabilir diyen cahilin gerizekalının önde gidenidir. Uyanın artık. Uyanın.



sayfa 1004
ANA SAYFA -> ULAŞIM