Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1002
Sinan Bilgin
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 15:41

Su sekilde cevap vereyim. Sahsim adina konusabilirim

Ben de muhalifim ancak kanal istanbul haric hic bir projeye karsi cikmadim, buna hava limani dahil, osmangazisi, marmarayi, canakkalesi ve hizli tren hatlari otoyollar dahil

Sadece iki buyuk kopruye demiryolu konmamasini elestirdim

Amma velakin ben curuk, eksik, problemli isten kendi hayatimda da nefret ederim. Pist 3.750 m insa edilmesi lazimken 3.000 insa edildi. Google dan olcebilirsiniz. Ben boyle seyleri kabullenmem. 3750 ise 3750 olacak

Bu sadece bir ornek. Gecmiste de ornek verdim. 2004 ten beri insa edilen istanbul ankara hizli tren hatti var, binali yildirimin bu yol 2,5 saatte alinacak diye aciklamalari var. haydi bu 2,5 saat teknik veri icermiyor diye cok takilmiyorum. Bu surenin mumkun olmadigini biliyorum. Vaad anlaminda elesitiririm en fazla

Ama bu hat aradan gecen 20 senede bitirilemedi. Hala ripaj adi verilen bolumun ikinci kismi yapilacak diye bekliyoruz, zirt pirt eski hatta girip cikiyor.

Ondan daha beteri 6 km lik bir tunel toplamda 20, cokmesinden bugune en az 10 sene gecmisken hala bitirilemiyor

Demiryolu sahlanisi gerceklestirdik diyen bir irade, ulkenin en buyuk kenti ile baskentini baglayamadi olmasi gerektigi standartta 20 senede... sonra elestirme, muhalif kafa diyorsun burada bize

Ben is dogru yapildi ise agzimi acmam. Bak avrasya tuneli, bak marmaray . Dogru yatirimlar ve saat gibi isliyor, onlara laf eden var mi


Mehmet BERBER

5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 16:31

983. sayfada Avrupa Havalimanları 2021 yolcu istatistikleri paylaşılmıştı. Kar yağışı sonrası yaşanan aksaklıklarla konu başka yerlere doğru ilerledi ama aşağıda Avrupa resmi havacılık sitesinin paylaşımını ekleyeyim yine de.

Linkedin'de şu şekilde paylaşılmış. (Sıralama aynı ama rakamlar birz farklı önceki kaynağa göre)




Kısa raporun pdf hali (İngilizce)

İstanbul Havalimanı 1., Sabiha Gökçen 6., Antalya 9. sırada yer almış. Avrupa'da en çok yolcu ağırlanan ilk 10'da 3 havalimanımız var.



The_Turk
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 16:45

Alıntı:
Ben is dogru yapildi ise agzimi acmam. Bak avrasya tuneli, bak marmaray . Dogru yatirimlar ve saat gibi isliyor, onlara laf eden var mi


Eleştirini yapacaksın. Eleştiri olmadan zaten olmaz.

Ama bazıları 3750 yerine 3000 yapıldığı zaman “bak beceremediler” “bunlarin yaptığı is bu kadar olur” “koskoca havaalanına kısacık pist” gibi eleştiri olursa bende buna karşı çıkarım.

Avrasya tüneli ve Marmara’ya diyorsun. Daha iki gün olmadı Marmaray istasyona 300 metre kala durdu diye neler yazdılar neler. Bu eleştiri mi? Yoksa algı mı? Yarın Togg yapılır yolda bir tanesinin lastiği patlasa bunlarin vereceği cevap belli.” Bir araba yapmayı beceremediler.”

Ben bunlara karşıyım. Burda bu başlıkta bazılarının yaptığı da tam bu. Eleştiri adı altında tamamen algı operasyonu.

Hep diyorum. Böylelerinin derdi kesinlikle yapılan degil yaptıran. Hepsi de biliyor yapılanın Türkiye’nin yararına olduğunu. Ama bunu dile getirmek istemiyorlar. Neden acaba?


Mehmet faruk1979
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 16:48

herşeyi geçtim de şehrin göbeğinde ve raylı sistemler ile hızlıca ulaşabildiğimiz ödüllü havalimanını neden kapattılar ?

mafakyanc

5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 17:34

Alıntı:
Mevcut terminal su anda bulunduğu yere degil de biraz daha kuzeye kaydırılarak bu araziye doğru 16/14L-R,17/35L-R pistleri ile 18/36 pistinin tam ortasına insaa edilseydi (veya pistler daha güneye) taxi sureleri çok daha kısa olmaz miydi?


Mantık olarak evet, amma:

İlk ve bildiğim kadarıyla Y.İ.D. sözleşmesine temel olan master plana bakarak söylüyorum:

1) Plana tam uygun olmazdı.
2) Yine bildiğim kadarıyla mevcut Yolcu Terminali'nin yeri zaten biraz kaydırıldı (bu sadece bir kere inşaat süresindeki kilitlenmiş başlıkta paylaşıldı), zannederim biraz daha geriye çekildi zira ilk durumda zeminin terminal yapısını kaldıracak kadar sağlam olmadığı o arada yapılan ölçümlerle anlaşılmıştı. Mücbir bir sebep olduğundan kimse ne bunun üzerinde durdu, ne de eleştirdi...

Ancak, sizin dediğiniz yapılabilmiş olsaydı THY'na tahsis edilen arazi ortada kalmayacaktı ya da çok daha sınırlı arazi kalacaktı ve yeni yapılacak MRO tesisi Terminalle fazlasıyla yakın olacaktı. Bu tesisin 45 mt'lik bir çatısı olduğu belirtilmişti; gerçek projeyi ben de görmüş değilim. Ama 45 mt. doğruysa şimdi uzaktan gölgeleyeceği Terminali daha yakından iyice gölgeleyecekti.

Pistler daha güneye çekilse, o alandaki şu anda bulunan otoparkıyla birlikteki THY Ekip Terminali, Do & Co tesisi ve daha onlarca tesis nereye yapılacaktı?

Bakın şu anda THY'nın Yeni ve büyük 2.5 milyon ton/yıl kargo kapasiteli ve ileride 5 - 5.5 milyon tona yükseltilecek Kargo Terminali (İki pist arasında ve ATC Kulesi güneyinde kalan tesis) kuş uçuşu olarak Yolcu Terminaline ortalama 3 km'den fazla uzaklıkta; yerdeki güzergah izin verilebilecek parkurlar nedeniyle daha da uzun. Şimdi G-Pier'in en ucuna yanaşmış Malatya uçağından 1 palet kuru kayısı indirilse tee belki 6 km. yol katedip o yeni Kargo Terminaline götürülecek (kısa süre depolama için) ve oradan tekrar terminale getirilip bir dış hatlar seferine yüklenecek...

Diyeceğim, bir havalimanı denildiğinde ve hele hele IST çapında bir havalimanı olduğunda olayı sadece pist(ler) + terminal bileşenleri olarak görmemek gerekiyor...



Sinan Bilgin
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 18:42

Ben sadece 3.750 yerine 3.000 metre pist yapilmis olmasini elestirmeme tepki gosterilmesini anlamiyorum hepsi bu

Ne sunulursa yetin gibi bir sey bu. Eger pistin 3.000 m yapilacagi ongorulse idi kalkip neden 4.000 yapmadiniz demem

Ama ortada yazili bir sozlesme var, her yerde ilan edildi 3.750 olacagi.




(+)


mafakyanc

5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 20:07

@ Sn. Mehmet Berber:

Ref: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=8645872#8645872 mesajınız...

Bu başlığa verdiğiniz tablonun oldukça benzerini koyan bendenizim. Daha sonra da ACI'nın rakamları açıklanınca bunları IST için inceledim ve arada tuhaf bir fark olduğunu gördüm.

Tabidir ki, Avrupa'daki diğer ülkelerdeki havalimanlarının istatistiklerine tam hakim değilim/değiliz ama siz yukarıdaki mesajınızı yazdıktan sonra, açıkçası içime bir kurt düştü.

Bakın SAW ve AYT de işin içine katıldığında ortaya nasıl bir tablo çıkıyor:

2021 sonu ağırlanan tüm yolcu sayısı itibariyle:

IST için:
DHMİ 37.176.509, ACI 36.988.563 yolcu veriyor. Arada DHMİ lehine 187.946 fark var, ki bu da %0,5 farka karşı düşüyor.
Normalde kabul edilemeyecek kadar büyük fark (sadece % oranına bakmamak lazım...)

SAW için:
DHMİ 24.968.761, ACI 24.991.916 yolcu veriyor. Arada bu sefer DHMİ aleyhine 23.155 fark var, ki bu % 0.001 farka karşı düşüyor.
Ehh, olabilir diyelim.

AYT için: (şimdi burada zurnanın zırt dediği yere geliyoruz! )
DHMİ 22.007.108, ACI 21.333.278 yolcu veriyor. Arada DHMİ lehine 673.830 fark var, ki bu da %3 farka karşı düşüyor.

Nasıl olur, olamaz!!!

Bu çelişkiyi hafta başı DHMİ'ye götürüp varsa bir izahatını soracağım...


ekthe
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 21:52

Alıntı:
Pistler daha güneye çekilse, o alandaki şu anda bulunan otoparkıyla birlikteki THY Ekip Terminali, Do & Co tesisi ve daha onlarca tesis nereye yapılacaktı?

Öncelikle yanitiniz icin teşekkürler.
Yukarıda bahsettiginiz DO&CO tesislerinin yanında yer alan boş araziye (görselde görülebilecek) THY tam olarak ne insa edecek? THY insa edecek diorum çünkü THY'nin butun bu tesislerini tasarlattigi Ghafari Mimarlık firmasının planlarina gore burada bir THY tesisi insa edilecek (eğer iptal edilmediyse). Buraya THY'nin yeni HQ binsainin inşa edilme ihtimali var midir? THY yeni HQ binasini airportcity'ye insa edecek diye biliyorum ama orası yine de bana pek mantıklı gelmiyor.

Alıntı:
Bakın şu anda THY'nın Yeni ve büyük 2.5 milyon ton/yıl kargo kapasiteli ve ileride 5 - 5.5 milyon tona yükseltilecek Kargo Terminali (İki pist arasında ve ATC Kulesi güneyinde kalan tesis) kuş uçuşu olarak Yolcu Terminaline ortalama 3 km'den fazla uzaklıkta; yerdeki güzergah izin verilebilecek parkurlar nedeniyle daha da uzun. Şimdi G-Pier'in en ucuna yanaşmış Malatya uçağından 1 palet kuru kayısı indirilse tee belki 6 km. yol katedip o yeni Kargo Terminaline götürülecek (kısa süre depolama için) ve oradan tekrar terminale getirilip bir dış hatlar seferine yüklenecek...

Diyeceğim, bir havalimanı denildiğinde ve hele hele IST çapında bir havalimanı olduğunda olayı sadece pist(ler) + terminal bileşenleri olarak görmemek gerekiyor...

Burada ne demek istediğinizi tam anlayamadım. Terminalin daha kuzeyde olması kargo operasyonlarını hızlandırmaz miydi?


mafakyanc

5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 22:03

1) THY'ı HQ binasının Airport City'de olacağı çook önceleri bir duyumdu, ya da belki tahmindi ama artık orada olmayacağından eminim. Dediğiniz yerde olabilir; biraz arazinin boyutlarına bakmak lazım. Otopark konusu önemli; kaç metre derine gidebilirler zira civarda (THY Ekip Terminalinde olduğu gibi) açık otopark alanı var mı? En azından HQ binasında çalışacaklar (ve herhalde belli kıdemin üzerinde olanlar) için binanın altında ciddi kapasiteli bir kapalı otopark isteneceği kesin. Açık otopark daha çok misafirler ve/veya kıdemsiz çalışanlar için olabilir.

Bir de burası pistlerin son yaklaşma bölgesi de olduğundan şu anda Yeşilköy'deki kadar bile yüksek ve çok katlı bir bina yapılamaz. (Aynı durum aslında Airport City için de geçerli...)

2) Malatya'dan kayısı kargosu örneği aslında sizin tezinizi destekliyor ama birkaç nedenden Yolcu Terminali daha ortaya (şimdi olduğu konumun daha kuzeyine) yapılamadı ve tabi herşey için artık çok geç...

3) Bu arada Ghafari Mimarlık sitesine kısaca göz gezdirdim. Burada IST'da bir THY Yerleşkesinden bahsedilmekle birlikte bunun üzerine ciddi bir detay yok. Sadece o bölgede yapılıp operasyonel olduğunu bildiğimiz Ekip Terminali/Operasyon Merkezi hakkında biraz bilgi var. Bir de hizmete girmiş/5 Şubat sonrasında tam girecek yeni THY Kargo Terminalinin (yıllık 2 milyon ton kapasiteli) bilgisi var ki bunun bahsedilen "yerleşke bölgesi" içinde kaldığını zannetmiyorum.

Daha ilginç bilgi MRO tesisleri konusunda. Burada 300.000 m2'lik (600*500 mt. gibi düşünebileciğimiz) devasa ve dünyanın tek çatı altında olacak en büyük MRO tesisi kısaca anlatılmış. Bunun, Terminal'in kuzeyindeki şu an boş durumdaki araziye yapılacak MRO tesisi olacağını zannediyorum...

Ama onun akabinde Faz-1 olarak bahsedilen 120.000 m2 lik bir diğer tesisten bahis var. Bu ikincisinin, yukarıdaki 300.000'lik yapılanmayla bir ilgisinin olup olmadığı bana biraz müphem geldi. Ayrı olduklarını varsayarsak bu tesisin de 2 pist arasında, ATC Kulesinin kuzeyine yapılmış ve yakınlarda hizmete tam girmiş tesis olduğunu söyleyebilirim: burada ikili bir hangar sistemi yapılmış. Bir hangarda 3 adet geniş gövdeli, diğerinde ise 6 adet dar gövdeli uçak üzerinde eşzamanlı çalışma yapılabilecek bir altyapı tasarlanmış.


En son mafakyanc tarafından Cum 28 Oca 2022, 22:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ekthe
5 ay önce - Cum 28 Oca 2022, 22:20

Alıntı:
THY'ı HQ binasının Airport City'de olacağı çook önceleri bir duyumdu, ya da belki tahmindi ama artık orada olmayacağından eminim. Dediğiniz yerde olabilir; biraz arazinin boyutlarına bakmak lazım. Otopark konusu önemli; kaç metre derine gidebilirler zira civarda (THY Ekip Terminalinde olduğu gibi) açık otopark alanı var mı? En azından HQ binasında çalışacaklar (ve herhalde belli kıdemin üzerinde olanlar) için binanın altında ciddi kapasiteli bir kapalı otopark isteneceği kesin. Açık otopark daha çok misafirler ve/veya kıdemsiz çalışanlar için olabilir.

THY'nin tasarım yaptirdigi şirketin sitesinde boyle bir fotograf var bence bu bina HQ binasına benziyor ve Iga ya Boyle bir yapı daha insa edilmedi diye biliyorum(sitedeki diger projelerin tamamı insa edildi ve kullanıma açık).



En son ekthe tarafından Cmt 29 Oca 2022, 10:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1002
ANA SAYFA -> ULAŞIM