Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 176
Nezih90
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 20:18

Cidden Allah sizi ıslah etisn Orhan bey. Yeri geldiğinde hep Avrupa'dan örnek veriliyor, linki paylaşıyorum girin bakın bakalım otoyol yoğunluğu o çok çevreci Avrupa ülkelerinde nasılmış?

https://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_of_motorw ...c_2012.png


sahinok
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 20:53

Otoyola gereksiz diyen biriyle mi tartışıyorsunuz. Bence hata sizde



furkan kaya1903

1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 21:45

buraya Orhan Kınık adıyla üye olmuş, gerçek ismi ise "Mehmet Tülüce"...
twitterdan ismi aratarak bulabilirsiniz ... yani ciddiye alınıp cevap verilecek biri bile değil
Görseldeki hesabını da kapatmış... ama ekran görüntüsü alınmış


(+)


(-1) kaynak belirtilmeliydi diyen için koyu renk ile belirttim


En son furkan kaya1903 tarafından Prş 26 Ksm 2020, 22:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Hacem
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 21:52

2. Etabı isteseler yarın açarlar. Ana gövde bitti....fakat küçük hesaplar olabilir... Dinlenme tesisi gibi

alierbilir
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 23:18

Adam otoyol gereksiz diyor ama yukarida bir yazar arkadas ne oldugunu kim oldugunu paylasmis. Adamin derdi otoyol degil. Bizzat duzenin devletin ta kendisi.

Neyse konuya donecek olursak eger 2. Etap bir an once acilir insallah.



Onur345

1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 23:49

Alıntı:
Orhan Kınık
Benzinlik yapmayı unutmuş adamlar


Sen burada klavye başında bunu akıl ediyorsun ama orada görev yapan yüzlerce mühendis, çalışan vs kişiler bunu akıl edemiyor, unutuyor öyle mi ?


Orhan Kınık

1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 06:21

Alıntı:
Bu otoyol sayesinde ileri zamanlarda Kırşehir, Nevşehir ve Niğde'de sanayi yatırımları artacaktır.


Yeterli yol var ise ikinci yolun yeni yatırımlara katkısı olmaz. Örneğin Adana, otoyol yapılmadan önce ekonomide 4. İldi şimdi 8. İl

Sizin damarlarınız tıkanık değilse kalbinize ikinci bir damar yapıldığını düşün bakalım ne faydası olacak bu da öyle

Tdış borçları olan bir ülkenin doğrudan gelir getirmeyen ihtiyaç dışı yatırım yapması borçlarını daha da büyütür. Emperyalist küresel sermayeye bağımlı hale getirir . Varlıklarını borçtan dolayı yabancılara satarsın

Örneğin şimdi İstanbul borsasının katarlılara satılması gibi. Satılmadık bir şey kalmadı.


alierbilir
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 07:58

Alıntı:
Yeterli yol var ise ikinci yolun yeni yatırımlara katkısı olmaz. Örneğin Adana, otoyol yapılmadan önce ekonomide 4. İldi şimdi 8. İl


Insanlar da zaten bunu diyor. Yeterli yol yok. Mevcut yol trafigi kaldirmiyor.

Bak zihniyet ve fikir olarak tamamen bambaska bir ideoloji ve guce hizmet ediyorsun o acik ama otoyol gereksizdir diye bagiran bir insana karsi son kez soyle izah yapmak istiyorum: Devletler, sirketler hatta ve hatta akilli insanlar bugunu degil gelecegi planlar. Yani mevcut yol yetse bile ki simdilik yogun olmasina ragmen yetiyor evet bundan 10 sene 20 sene sonra yetmemeye baslayacak. Bunun haricinde otoyolun konforunu ve artilarini saymaya zaten gerek yok. Aslinda konu otoyol konusu da degil. Bu zihniyete gore kopruler ve bircok havalimani da gereksiz zaten. Ideolojiyle degil mantikla dusunup hareket edin.


Erol_B
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 09:06

Bu söylediğiniz maalesef için Otoyol için doğru bir tabir değil. Aksine bu dediğinizi duble yol diye yapılan yollar sebep olmaktadır. Ben başından beri duble yollardan önce otoyol yapılması gerektiğini, tüm ülkenin otoyol ağı ile birbirine bağlanması gerektiğini savundum ki dünyanın herhangi bir kalkınmış ülkesinde şehirlerarası ulaşımda sürekli hızınızın değiştiği, şehirleri ortadan 2'ye bölen, sürekli radar kapanlarına takıldığınız, kimi şehir merkezinden 70, kimi şehir merkezinden 50, kimi şehir merkezinden 90'la geçebildiğiniz, hiçbir standardı olmayan duble yol gibi bir garabet bulunmaz. Duble yolların tek amacı otoyollara bağlantı yolu olarak yapılması gerekirdi ancak maalesef aksi tercih edildi ve şehirler, kasabalar ortalarından bölünerek yollara kurban verildi.
Otoyol olmadan ulaşım olmaz. Demiryolu da otoyolun alternatifi değildir, birbirlerinin tamamlayıcılarıdır o da ayrı bir ihtiyaçtır. Birbirlerine tercih edilemezler. Denizyolu, Demiryolu, Otoyol üçü birlikte bir bütün olarak ulaşım altyapısını oluşturur.


Vatman vs Superman
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 09:34

Otoyol, metrodur.
Bölünmüş yol, tramvaydır.

Nasıl ki tramvayın önüne yaya, seyyar satıcı, tramvay yoluna park eden şerefsiz, kırmızıda geçen dangalak gibi faktörler çıkıyorsa, bölünmüş yolda da lambaları yanmayan traktör, emniyet şeridi olmadığı için sağ şeride park edip uyuyan kamyoncu, bahçesinden tarlasına gitmek için karşıdan karşıya geçen kasaba/köy sakini ve de en önemlisi 110 km/saat hıza uygun olmayan yol geometrisi gibi faktörler tehlike yaratıyor.

Her 90 km/saat hıza uygun yolu ikiye bölüp hız sınırı 110 km/saat derseniz, virajlarda şeridini koruyamayan araçlar yüzünden birbirine çarpan ve hatta şarampole yuvarlanan araç sayısını da artırırsınız.

Eskiden tek yol nedeniyle kazaların ana sebebi hatalı sollamaydı ve kafa kafaya çarpışırdı araçlar. Artık bölünmüş yollarda aşırı hız nedeniyle kavşaklardaki çarpışmalar ve geometriye aykırı sürüş nedeniyle yoldan çıkmalar ana kaza sebebi oldu.

Araç sayısı gittikçe artıyor, bakmadım istatistiklere, ama muhtemelen son yirmi yılda en az iki katına çıkmıştır. Araç sayısından da öte, yolculuk talebi daha fazla artıyor. Eskiden tatile gitmeyen insanlar tatile gidiyor, yakın il/ilçeler arası günübirlik ziyaretler oluyor. Ticaret daha fazla eskisine göre.

Şu anda 3.500 km civarında sanırım otoyollarımız. Bunun üstüne 2.500 km daha yapılması gerekir.

Yolun ortalama maliyetine 1 milyon dolar / km / şerit dersek, altı şeritli 2.500 km otoyol için 15 milyar dolar harcamamız gerek.

Bu parayı 15 yılda harcayacaksak, her yıl 1 milyar dolarlık otoyol yatırımı yapmamız gerekecek.



sayfa 176
ANA SAYFA -> ULAŞIM