Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı
« önceki   123 ... 146147148 ... 152153154   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 147
Engin Karadereli
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 08:44

Google, trafiğe açık kesimlerde trafik bilgisi de vermeye başladı. Birinci kesimdeki ortalama hız, gelen cep telefonu sinyallerini gösteriyor. İkinci kesim henüz açılmadığı için orada çalışan araçlardan gelen sinyaller nedeniyle hız düşük, ama aşırı düşük değil. Sanırım yolun en azından tek tarafında bayağı bir gidiş geliş faaliyeti var. Ayrıca, ikinci etapta yolun çizimi henüz düzeltilmemiş yerler var, onlar da bu ay sonundaki açılışla birlikte düzeltilir ve mesafe olması gerektiği şekilde 113 km’ye iner. Üçüncü kesime de şimdilik insanlar sadece meraktan giriyor sanırım, o nedenle orada da hız oldukça düşük.

1. Etap: 107 km / 59 dk = 109 km/saat
2. Etap: 114 km/ 104 dk = 66 km/saat
3. Etap: 57 km/ 44 dk = 78 km/saat
Toplam: 278 km / 207 dk = 81 km/saat









Kayserili Mehmet

3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 14:09

Alıntı:
Can ve mal emniyetinin yanında otoban parasının hiç bir önemi kalmaz.

Ben de sizin belirttiklerinize benzer şekilde KMO konulu forumda şunları yazmıştım:

Otoyola ödenen ücretleri aslında bir tür sigorta primi olarak düşünmek lazım.

Bölünmüş yollarda giderken
- geçtiğiniz yüzlerce kavşağın herhangi birinde tali yoldan aniden çıkan bir araç v. b.
- geceleri römorkları ışıksız traktörler, başıboş hayvanlar, ya da dikkatsiz yayalar
nedeniyle kazaya karışma durumunda kaybedilecek can ve mal kayıplarının bedeli, otoyolun tercih edilmesi durumunda ödenecek ücretin yüzlerce hatta binlerce katına ulaşabilir.

Otoyolun kullanılmasıyla sağlanan yakıt ve zamandan tasarruf konusu da aslında (düşük kaza riskinin yanında) oldukça önemsiz bir avantajdır.

Tabii ki hergün işe gidip gelmek için yüksek ücretli bir otoyol tercih edilmez. Ama örneğin İstanbul’dan yılda 1-2 kez İzmir’e gidiliyorsa (yüzlerce kaza ihtimalini düşünerek) pahalı da olsa otoyolu kullanmak daha akıllıca bir seçim olur.

Otoyollarda sıfır risk olduğunu da tabii ki kimse iddia edemez; örneğin otoyola sağdan katılarak orta şeride kadar giren acemi sürücüler ya da iyi işaretlenmemiş yol çalışmaları nedeniyle aniden daralan şeritler v. s. de risk oluşturabilir. Ama kaba bir değerlendirme olarak, bölünmüş yollarda kaza riski örneğin %50 ise otoyollarda herhalde %25 kadardır. Yukarıda ifade ettiğim gibi otoyol ücreti, bu %25 lik farkı satın almak için ödenen bir sigorta primi olarak görülebilir.

Umarım kimse otoyol seçeneği olduğu halde sırf ücretten tasarruf etmek için Devlet yoluna girmek ve bir kazaya karışarak ağır bir bedel ödedikten sonra “keşke otoyoldan gitseydik” diye pişmanlık duymak durumunda kalmaz.



mertgil
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 14:23

Sigorta yaptırmanın kıymetini maalesef iş işten geçtikten sonra genellikle tecrübe ederiz.Başımıza bir olumsuzluk gelmediği sürece sigorta yaptırmayı boşuna bir masrafmış gibi algilariz.
Otoyol bu anlamda risklerin en aza indirildiği yüksek güvenlikli bir ulaşım türüdür.
Verimlilik/etkinlik noktasında yine Mehmet Bey'e katılarak, günlük kullanım değil ama yılda birkaç kez yapılan yolculuklarda otoyol kullanımı akıllıca olabilir.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Cum 02 Ekm 2020, 16:10

Balâ’nın Sofular Köyü yakınlarında (Emirler ve Kulu kavşaklarının arasında) karşılıklı dinlenme tesisleri var: https://www.google.com/maps/@39.2624704,33.096862 ...a=!3m1!1e3

Bu tesisler, EPDK’dan istasyon lisansı almışlar, aşağıda görebilirsiniz. Genelde bu lisans, gerekli kontroller yapıldıktan sonra, açılışa yakın bir tarihte veriliyor.

Sanırım ikinci etabın ay sonundaki açılışından önce bu istasyonlar açılacaktır.

Lisans sorgulama adresi: http://lisans.epdk.gov.tr/epvys-web/faces/pages/l ...gula.xhtml



zaglı 18
3 hafta önce - Cmt 03 Ekm 2020, 12:28

iki gün önce kullandım bu yolun Ankara-Kulu kesimini.
Çok güzel olmuş emeği gecenlerden Allah razı olsun.
Otoyolun Kulu çıkışı ile Kulu makası arasında kalan 6Km bağlantı yolu şuan çok bozuk.
İnşaallah kısa sürede yapılır.



Hasan Mihrican
2 hafta önce - Cmt 03 Ekm 2020, 15:30

Alıntı:
Bölünmüş yollarda giderken
- geçtiğiniz yüzlerce kavşağın herhangi birinde tali yoldan aniden çıkan bir araç v. b.
- geceleri römorkları ışıksız traktörler, başıboş hayvanlar, ya da dikkatsiz yayalar
nedeniyle kazaya karışma durumunda kaybedilecek can ve mal kayıplarının bedeli, otoyolun tercih edilmesi durumunda ödenecek ücretin yüzlerce hatta binlerce katına ulaşabilir.

Otoyolun kullanılmasıyla sağlanan yakıt ve zamandan tasarruf konusu da aslında (düşük kaza riskinin yanında) oldukça önemsiz bir avantajdır.


Şu an durum nasıl bilmiyorum ama İstanbul-Bursa-İzmir otoyolu ilk açıldığında özellikle Bursa-Balıkesir arasında çok sayıda yaban hayvanının yolda telef olduğunu görmüştüm. Muhtemelen o bölgede böyle bir yola alışkın olmayan hayvanların yolu geçmeye çalışırken yaşanan olaylardı. Şu an alıştılarsa tabi durum daha iyidir. Buralarda ekolojik geçiş köprülerini mutlaka artırmalıyız.


Kayserili Mehmet

2 hafta önce - Cmt 03 Ekm 2020, 15:47

Alıntı:
Buralarda ekolojik geçiş köprülerini mutlaka artırmalıyız.

Bence de birer medeniyet göstergesi olan bu köprüler her otoyol için kesinlikle gerekli Hasan Bey. Hem trafik güvenliği hem de diğer canlıların yaşam hakkına saygı açısından. Tabii otoyolun manzarasını güzelleştirdiğini de unutmamak lazım.


Engin Karadereli
2 hafta önce - Pzr 04 Ekm 2020, 14:54

Ankara’nın Gölbaşı’na doğru çıkışındaki çevre yolu girişinden, Acıkuyu’daki otoyolun bölünmüş yola bağlandığı yere kadarki mesafe ve öngörülen süreler aşağıdaki gibi.

Otoyol: 121 km / 70 dk = 103,7 km/saat

Bölünmüş yol: 112 km / 67 dk = 100,3 km/saat

Otoyollardaki hız sınırı 130 km/saat olmadıkça, parasından ötürü pek çok kişi otoyol yerine bölünmüş yolu tercih etmeye devam edecek.





ali alimi012
2 hafta önce - Pzr 04 Ekm 2020, 20:07

otoyola hayvanlar nasıl giriyor o demir çitlerden tellerden atlaması zor
bu yolda çok fazla sayıda köprüler var
10 adet karşılıklı dinlenme tesisi var en az
yani yaban hayatını pek etkilemez
evren sarıyahşi arasında 5 köprü var hem burda yaşayanlar için hemde tarım ve hayvancılık için


ali alimi012
2 hafta önce - Pzr 04 Ekm 2020, 20:13

Alıntı:
Otoyolun Kulu çıkışı ile Kulu makası arasında kalan 6Km bağlantı yolu şuan çok bozuk.

orası D753 devlet yoludur bağlantı yolu değil
orasını kgm ye bildirmelisiniz
159 u arayarak da bildirebilirsiniz



sayfa 147
« önceki   123 ... 146147148 ... 152153154   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM