Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı
« önceki   123 ... 145146147 ... 152153154   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 146
emre yildiz

3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 18:54

Alıntı:
Gönül isterdi ki yol Niğde'nin doğusundan değil de batısından geçsin ve yol 10-15 km civarı daha kısa olsun.


Nigde'nin hemen kuzeyinde ve kuzeybatisinda Melendiz ve Hasandaği oldugu icin otoyol ya mevcut bolunmus yol gibi Ulukişla-Zengen-Aksaray civarindan gececekti ya da şimdiki gibi Nigde-Nevsehir uzerinden. O dönem çok tartışıldı ve Nigde+Nevsehir siyaseti agir bastı, ayrica Kapadokya'nın otoyolla buluşacak olmasi ve Aksaray üzerinden giden bir yolun zaten mevcut olmasi da otoyolun mevcut guzergaha yapilmasina neden oldu ve yol birazcik uzadi.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 19:03

Emre Bey,

Otoyol Aksaray’dan geçseydi daha kısa olurdu, haklısınız, ama şu anda kullanılan devlet yoluna göre bir km kısalma var. (Daha doğrusu, ikinci etap bitince kısalma olacak.)

Tabii ki ölçümü Ankara Çevre Yolu’ndan başlattım. Ankara merkezinden başlatsaydım, bir önceki sayfada Ozsoyler rumuzlu forumdaşın da belirttiği gibi çevre yolundaki mesafe nedeniyle, mesafe uzayacaktır.

Bir önceki sayfanın en altında kalan mesajımda, ayrıntılı olarak gösterdim mesafe ölçümlerimi.

Ankara Çevre Yolu’ndaki ANO sapağından Adana Batı Gişeleri’ne kadarki mesafe de 449 km olacak. Yolu 128 km/saat ortalamayla giden birisi, toplam 3,5 saatte Ankara Çevre Yolu’ndan Adana Çevre Yolu’na ulaşacak.







Ozsoyler
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 20:32

Bence bir yerde hata yapıyorsunuz. Birçok kez kontrol ettim ve yeni otoyol 5 km daha uzun çıkıyor eski yola göre.

osmanozer1
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 20:53

Otoyolun km olarak daha kısa olmaması önemli değil. Aşağı yukarı aynı km ama süre olarak çok çok daha kısa. Ayrıca otoyol sonuçta daha konforlu, daha çok şeritli, sürekli giriş çıkış yok, ışık yok, otoyol yani. Bu arada Aksaray'dan geçen bölünmüş yol da hiç fena değil, bilirsiniz ki yıllarca sürdü yapımı ve şuan ki durumu gayet iyi. Yeni otoyol'un Nevşehir'den daha yakın geçmesi bölge için, turizm için önemli. Bu yolun da Aksaray'dan geçmesi saçma olurdu.

Engin Karadereli
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 20:54

Alıntı:
Bence bir yerde hata yapıyorsunuz. Birçok kez kontrol ettim ve yeni otoyol 5 km daha uzun çıkıyor eski yola göre.

Valla madem ekran görüntüsüne inanmadınız, buyrun adresleri de paylaşayım.

Mevcut yol ile 450 km: https://www.google.com/maps?daddr=37.0287774,35.1 ...shorturl=1

Otoyol ile 449 km: https://www.google.com/maps?daddr=39.5514177,32.8 ...shorturl=1

Aşağıdaki resimde de her iki rota, aynı başlangıç ve bitiş noktalarıyla ve mesafeleri de 449 km ve 450 km olacak şekilde gözüküyor.





En son Engin Karadereli tarafından Sal 29 Eyl 2020, 21:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ozsoyler
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 21:10

Ben eski yolu Gölbaşı bağlantı kavşağından itibaren ölçüyorum, o nedenle fark çıkıyor.

Engin Karadereli
3 hafta önce - Sal 29 Eyl 2020, 21:13

Alıntı:
Ben eski yolu Gölbaşı bağlantı kavşağından itibaren ölçüyorum, o nedenle fark çıkıyor.

Hah! Aynen!

Ben de zaten o yüzden aşağıdaki eklemeyi yapmıştım yukarıdaki mesajımda.

Alıntı:
Tabii ki ölçümü Ankara Çevre Yolu’ndan başlattım. Ankara merkezinden başlatsaydım, bir önceki sayfada Ozsoyler rumuzlu forumdaşın da belirttiği gibi çevre yolundaki mesafe nedeniyle, mesafe uzayacaktır.


Bende aradaki fark daha yüksek çıktı bu arada, muhtemelen başlangıç noktalarımız farklı olduğundan. Ankara’dan gelen birisi Çevre Yolu’nun Konya Yolu Kavşağı’na yaklaştığında, çevre yoluna girerek otoyoldan gitmeyi tercih ederse, yolunu mevcut yola göre 13 km uzatmış olacak.

Mevcut yol ile 443 km: https://www.google.com/maps/dir/39.8170228,32.797 ...m2!4m1!3e0



Otoyol ile 456 km: https://www.google.com/maps/dir/39.8170228,32.797 ...m2!4m1!3e0





kckilic
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 07:15

Otoyoldan çıkış ara yolları çok kötü durumda, belediyenin ek atmasi lazım. İnsan 6 şerit yoldan gelip 492.cd ye girince bir afalliyor:)

fy2334
3 hafta önce - Çrş 30 Eyl 2020, 10:34
OTOBAN güvenli yoldur.


Bu ana kadar otobanın kullanımındaki tartışmalarda hep otoban fiyatı konuşuyor, kimse yol emniyetini konuşmuyor.

Bu yıl Anadolu'ya memleketime giderken gece duble yolda yoluma köpek çıktı, 110 km/h hızında giderken birden yolun solundan sağa doğru koşan köpeğe aracım çarptı. Aracımda beş kişi vardı. O anda köpeğin şeride girmesi anlık olduğu için hiç refleks veremedim, araç düz yolunda gitti, köpek ise orada telef oldu.

Bu kazada ani tepki verip direksiyonu sağa kırsam sağda 40-50 metrelik bir dere yamacı vardı, sola kırsam diğer araçlara çarpacaktım. Allahtan refleks verecek zamanım olmadığı için da sadece araçtaki hasarla kurtuldum.

Can ve mal emniyetinin yanında otoban parasının hiç bir önemi kalmaz.

Şimdi düşünüyorum da o güzergahta otoban olsa ve fiyatı ne olursa olsun, o otobandan gitmek daha karlı olur.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Prş 01 Ekm 2020, 08:35

Google, yolun birinci ve üçüncü kesimlerini doğru bir şekilde haritasına yerleştirmiş, ama ikinci kesimde bazı düzeltilmesi gereken yerler var, bir tane örneği aşağıya ekliyorum. Bu ayın sonundaki açılışla birlikte, bu düzeltmeleri de yaparlar.





sayfa 146
« önceki   123 ... 145146147 ... 152153154   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM