Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı
« önceki   123 ... 143144145 ... 151152153   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 144
Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 21:19

Mert Bey,

Tesislerin önünden her geçişimde, yeni açılan bir yer var mı diye baktım, motel planlanmışsa da henüz açılan yok, olsa levhasını görürdüm.

Arada bir yola çıkmadan önce şu adrese de bakıyorum, burada da yok: https://isletme.otoyolas.com.tr


mertgil
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 21:34

Alıntı:
İSTANBUL İZMİR OTOYOLU PROJE BİLGİLERİ

istanbul izmir otoyolu haritasi
istanbul izmir otoyolu haritasi

Proje tamamlandığında, Proje bünyesindeki İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, dünyanın sayılı büyüklükteki asma köprülerinden biri olacaktır. Yeni yapılacak otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra (Bursa – Karacabey) Ayrımı kavşağından yeniden başlayarak Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşmaktadır. Devamında Balıkesir’in batısından güneye yönelen otoyol Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek Turgutlu yakınlarında batıya yönelmekte, İzmir – Uşak devlet yoluna paralel olarak ilerlemekte ve nihayetinde İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağına bağlanmaktadır.

Yapım ve finansman programı doğrultusunda iki aşamalı olarak gerçekleştirilecektir. Yapım işleri sorumlulukları bakımından Gebze – Orhangazi, Orhangazi – Bursa, Bursa – Susurluk, Susurluk – Balıkesir, Balıkesir – Kırkağaç, Kırkağaç – Manisa ve Manisa – İzmir olmak üzere toplamda 7 ayrı kesime bölünmüş olan Proje, aşamalı yapım doğrultusunda aşağıda belirtildiği şekilde 2 faza bölünmüştür:

I. FAZ : Gebze ile İznik Güney Kavşağı (Km:58+300) arası olup; Gebze-Orhangazi (1. Kesim) ve Orhangazi’den İznik Güney kavşağına kadar yaklaşık 9 Km’lik kısımdan oluşurken,

II. FAZ : İznik Güney Kavşağı ile İzmir arası olup; İznik Güney Kavşağı – Bursa, Bursa – Susurluk, Susurluk – Balıkesir, Balıkesir – Kırkağaç, Kırkağaç – Manisa ve Manisa – İzmir kesimlerinden oluşmaktadır.

I. Faz’ın 2015 yılında, II. Faz’ın ise Sözleşmenin 7 yıllık Yapım süresi içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.
Sözleşmenin imzalanmasını takiben Projelendirme, Mobilizasyon ve hazırlık çalışmalarına öz kaynak kullanımı ile başlanmış olup, kredi anlaşmalarının imzalanarak Sözleşmenin yürürlüğe girdiği 15 Mart 2013 tarihinden itibaren çalışmalar hızlanarak devam etmektedir.

Proje, KGM’ye sunulan teklif bazında 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km uzunluğundadır. Proje kapsamında Asma Köprü, Güney Yaklaşım Viyadüğü, toplam 18,212 m uzunluğunda 29 adet Viyadük, toplam 5,142 m uzunluğunda 2 adet Tünel, 199 adet Köprü, 20 adet Gişe Alanı, 25 adet Kavşak, 6 adet Otoyol Bakım ve İşletme Merkezi, 2 adet Tünel Bakım ve İşletme Merkezi, 18 adet çift taraflı Servis Alanı (2 adet A tipi, 4 adet B tipi, 5 adet C tipi ve 7 adet D tipi) inşaa edilecektir.


Istanbul ızmir otoyolu projesinde A tipi var gözüküyor.



Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:02

Teşekkürler. Demek ki henüz B tipi statüsündeler, çünkü yol boyunca motel yok.

Gaziantep-Şanlıurfa hariç tüm otoyolları kullandım, hiç motel görmedim, zaten hep kentlerin yakınından geçtiği için yollar, gerek yok diye düşünmüşümdür.


bbakir
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:09

Alıntı:
Otoyol dinlenme tesislerinde gözüken bir levha (benzinlik ya da restoran) var mıydı?


Henüz ayrıntılı tabelalar asılmamıştı. İlerleme düzeyleri ise oldukça başlangıç seviyesindeydi diyebilirim.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:31

Eğer yanlış çıkmazsa, ikinci etabın açılışına bir ay kaldı.
Demek ki dinlenme tesisleri ikinci etap açılışına yetişmeyecek, eğer verilen söz tutulacaksa.

Bu durumda, kim 400 km boyunca (Kızılcahamam’dan Pozantı’ya) tesis olmadan seyahat edebilir ki?

Aşağıdaki tesislerin birinden hemen önce Karadeniz Bölgesi’nde kalan Kızılcahamam çıkışı, diğerinden hemen önce Akdeniz Bölgesi’nde kalan Pozantı çıkışı yer alıyor.





En son Engin Karadereli tarafından Pzr 27 Eyl 2020, 22:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ozsoyler
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:41

Kızılcahamam Gölbaşı arası dinlenme tesisi mevcut değil mi?

Niğde - Pozantı arası dinlenme tesisi vardır diye tahmin ediyorum.

Ayrıca bir arkadaşım bu hafta sonu Nevşehir - Adana arası yolun 3. kesimini kullandı. Tamamen merak ettiği için girdi. Alayhan'da gişeden geçtiğini ve sonra çıkışta gişeden geçmediğini söyledi. Ondan sonra sadece Adana girişindeki Adana Batı gişesinden geçtiğini söyledi. Ben ise epey şaşırdım.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:44

Alıntı:
Kızılcahamam Gölbaşı arası dinlenme tesisi mevcut değil mi?

Niğde - Pozantı arası dinlenme tesisi vardır diye tahmin ediyorum.

Otoyol üzerinde yok. Yukarıda haritasını eklediğim iki tesis arasındaki 409 km boyunca, eğer tesisler ikinci etap açılışına yetişmezse, hiç dinlenme tesisi olmayacak.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 22:48

Alıntı:
Ayrıca bir arkadaşım bu hafta sonu Nevşehir - Adana arası yolun 3. kesimini kullandı. Tamamen merak ettiği için girdi. Alayhan'da gişeden geçtiğini ve sonra çıkışta gişeden geçmediğini söyledi. Ondan sonra sadece Adana girişindeki Adana Batı gişesinden geçtiğini söyledi. Ben ise epey şaşırdım.

OGS/HGS hesabında nasılmış durum?

KGM’ye geçiş için SGS gişesi vardır, ama ANO’dan çıkış için alın gişesi inşa etmiş olmaları gerek. Acaba henüz tamamlanmadı mı bu gişe?


Ozsoyler
3 hafta önce - Pts 28 Eyl 2020, 08:16

İsin ilginci KGM’ye giriş gişesinden de geçmediğini söyledi. Dediğim gibi sadece Alayhan’dan gişelere giriş ve Adana Batı’dan çıkış yapmış.

bbakir
3 hafta önce - Pts 28 Eyl 2020, 08:47

Alıntı:
Niğde - Pozantı arası dinlenme tesisi vardır diye tahmin ediyorum.


Niğde Pozantı arasında Ereğli çıkışına 4km kala, yani Pozantı'dan Niğde ye giderken tüm tüneller bittikten sonra bir tane var. Benzinlik, restoran vs var. Tekir yaylası kadar sıcaklığın düşük olduğu bir yer.
İkincisi de Pozantı'nın içinde sayılır. Ancak otoyol üzerinde...

Ereğli kavşağı Gölcük kavşağı arasını yakında kullanmadım o yüzden bilemiyorum.

Ereğli Kavşağı tanımını yapmam gerektiğini düşündüm. Pozantı'dan Niğde'ye doğru giderken Eminlik civarında Otoyol ikiye ayrılıyor. Düz Kuzey istikametinde Niğde'ye doğru devam eden asıl otoyol ileride Ankara'ya devam etmeyeceği için Ankara tabelası burada Konya ve Ereğli ile birlikte sağa çıkış şeklinde olup otoyolun altından kıvrılarak batıya yöneliyor. Sonrada bildiğimiz Adana- Aksaray- Ankara devlet yoluna çıkış verip devam ediyor. Kastettiğim Ereğli kavşağı burasıdır. Ankara- Niğde otoyolunun ikinci kesimi de tamamlanınca buradaki tabelaların değişmesi gerekecek.



sayfa 144
« önceki   123 ... 143144145 ... 151152153   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM