Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı
« önceki   123 ... 142143144 ... 151152153   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 143
kadir akbas
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 12:01

Alıntı:
Yeni yol bayramlarda işe yarar, normal zamanlarda kullanmak ne kadar mantıklı tartışılır.


Araç satışlarıda yıllardır nerdeyse yarı yarıya düşmüş durumda. Artan vergi oranları ve döviz kuru ile de yeni araç fiyatları sürekli artıyor. Trafiğe çıkan araç sayısı azalıyor. İnşallah en kısa sürede toparlanırız yoksa bu YİD projelerinde yıllarca garanti edilen araç sayılarını yakalamamız zor gözüküyor.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 12:14

Kadir Bey,

TL’nin değer kaybı, hem trafiğe yeni çıkan motorlu araç satışlarındaki artışı frenliyor, hem yakıt fiyatları arttığı için kullanım miktarındaki artışı frenliyor, hem de otoyolların gittikçe pahalanmasına yol açıyor.

TL değer kaybettikçe, paralı otoyolların kullanımı olumsuz etkileniyor.



technocrat
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 14:22

yidler ekonominin büyüyeceği gelişeceği beklentisi ve hedefiyle yapıldı.

devlet diyor ki katma değersiz ticaretten sakın, dünyaya satış yap ona göre kazan diyor.

bursa'daki tekstilciye ucuz triko üretme markalaş, nakil ettiğin malın değerini arttır diyor. gıdaya ham madde olarak satma ürünleştir markalaştır sat diyor. teknoloji firmalarına üç kuruşa distribütörlük yapma kendi markanı üret sat diyor.

bunları yapmadığımız için yapan ülkelerle aramızdaki makas sürekli açılıyor. global krizler harici - yani onların da üretemediği dönemler hariç - doların artmadığı dönem oldu mu hiç? TCMB verileri ortada.

bunları yapsak zaten dolar kuru da düşer, düşmese de dengeye oturur. köprülerin fiyatları da ...


bbakir
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 18:18

Ben 24 Eylül Perşembe günü Gaziantep dönüşü Şereflikoçhisarı geçtikten sonra (tuzgölü bitmek üzereyken) yeşil zeminli Ankara tabelasını fark edince merakımı gidermek maksadıyla tereddütlü bir şekilde sağa otoyola döndüm. Kaman yoluyla otoyol bağlantısı birleştirilmişti. Bağlantı yolu uzun sürer diye tereddüt etmiştim. Ancak kısa sürede otoyola ulaştım. Girdiğim noktada Niğde tarafına ait yazılar kapalıydı. Girdikten çok kısa sonra Ankara 110, Kırıkkale 118 tabelasına rastladım. O civarda Tuzgölü dinlenme tesisleri hazırlık çalışmaları başlamıştı. Kafamı sola çevirdiğimde Tuzgölünü ucundan da olsa görebildim. Para toplama gişelerinden çıkana kadar iki dinlenme tesisinin daha çalışmalarına rastladım. Metal profillerle yapılan tesis binaları yavaş yavaş şekillenmeye başlamıştı.
Girdikten kısa bir süre sonra yolun tadını çıkarayım bari diye 130 civarında hızı sabitledim. Gişelere kadar ne fren yaptım ne gaza bastım. Maalesef otoyola giriş esnasında saati kontrol etmemiştim ancak 17. 20 civarı veya biraz sonrasıydı. Çıkış ise Hgs kayıtlarında 18.08 de 48 TL tahsil edilmiştir şeklinde net olarak görülüyordu. İlginç olan Adana Eminlik arasını bu kısımdan saatler önce geçmiş olmama karşın o kısmın ücreti olan 15.50 Tl nin bakiye yetersizliği nedeniyle tahsil edilmemiş olmasıydı. Yani HGS hesabımda otoyola girerken 49.50 Tl varmış. Yol boyunca girdiğim paralı yoların ücretleri tahsil edilmemiş fakat yeni kısım anında tahsil edilmiş. Geriye 1.50 tl bakiye kalmış.
Başka bir ayrıntıda HGS bilgilerini sorguladığımda diğer kısımlarda giriş ve çıkış istasyonlarının adları ve giriş ve çıkış zamanları ayrıntısı ile verilirken, yeni kısımda sadece çıkış noktası ve saatinin bilgisi sunulmaktadır.
Ödeme noktasından sonra yanlış aklımda kalmadıysa Ankara 20 km tabelasına rastladım. Otoyolun çevreyolunun Ankara Samsun istikametine olan bağlantısı gayet güzeldi. Araç içinden diğer bağlantıları gözlemleme şansım olmadı.
Bir küçük ayrıntı otoyolda Ankara'ya 60 km kala dere kışlası viyadüğü denen bir mevkiden geçtik. Sağ tarafta vadi içerisinde eski yolda pek rastlanmayan yeşillikleri olan bir kaç köy manzarası görmek hoşuma gitti.
Para toplama gişelerinden çıktıktan sonra da iki noktada dinlenme tesisi çalışması devam ediyordu.


suleymanyilmaz
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 19:24

Teşekkür ederim bende Pazartesi Ankaradan araba ile Gaziantepe gidip döneceğim. Her ay düzenli olarak gidiyorum. Bence yolun en önemli yeri Şereflikoçhisar Ankara arası. Gaziantepten yola çıkınca Şereflikoçhisar taraflarında yorgunluğun çıkmaya başlıyor, bir de yol düz ve çok fazla yola sağdan soldan girişler var, hız da yapamıyorsun bu bakımdan çok iyi oldu. Pazartesi deneyeceğim sabah erken geçeceğim için belki çok fark ettirmez ama öğleden sonra trafiğin yoğun olduğu saatte 15 20 dk fark ettirir diye düşünüyorum



Oktay Y

3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 19:38

Alıntı:

Ereğli kavşağı Pozantı arası eski yol. Otoyol pahalı ve Rampanın dik olması dolayısıyla ağır tonajlı araçlar eski yolu kullanıyorlar ve uzun konvoyla oluşturarak trafik tıkanıklığına neden olmaktadır. Buradaki yoğunluğu azaltmak için Pozantı Niğde Ankara otoyolu cazip hale getirmek lazım.

O yolun kullanılmasının sebepleri çok farklı. Birincisi tankerlerin tünellere girişinin yasak olması sebebi ile eski yolu kullanma zorunluluğu. İkincisi Konya istikametine gidecekler için daha kestirme bir yol oluşu. Bu yüzden eski yol yoğun olarak kullanılıyor. Otoyolda dik rampa var ama eski yol kadar değil. Ayrıca otoyolda kaçış rampaları da var ki bu güvenliği arttıran bir unsur.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 20:40

Otoyol dinlenme tesislerinde gözüken bir levha (benzinlik ya da restoran) var mıydı?

İlerleme durumları nasıldı bu inşaatların?


mertgil
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 20:53

Alıntı:
Otoyol üzerinde A, B, C ve D tipi olarak standardize edilmiş hizmet tesisleri bulunur:

A tipi: Park alanı, motel, akaryakıt istasyonu, yedek parça satışı, araç bakım yeri, araç yıkama yeri, dinlenme, yiyecek ve içecek satışı
B tipi: Park alanı, akaryakıt istasyonu, yedek parça satışı, araç bakım yeri, araç yıkama yeri, dinlenme, yiyecek ve içecek satışı
C tipi: Park alanı, akaryakıt istasyonu, yedek parça satışı, dinlenme, yiyecek ve içecek satışı
D tipi: Park alanı, dinlenme ve yemek yeme imkânı


Nigde Otoyolunda bildigim kadariyla servis alanlarının bazıları "B tipi" idi.

"A tipi" bu otoyolda projelendirilmedi diye biliyorum.

"B tipi" nin ise hangi standartları içerdigi alintida ifade edilmiş.


Engin Karadereli
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 21:02

Mert Bey,

Türkiye otoyollarının üzerinde hiç Motel var mı?

Aslında güzel bir konuya temas ettiniz. Edirne’den Şanlıurfa’ya 1550 km kesintisiz otoyol üzerinde en az 3 motel olmalı, ama hep büyük kentlerin yakınından geçtiği için şimdiye dek ihtiyaç duyulmadı sanırım.


mertgil
3 hafta önce - Pzr 27 Eyl 2020, 21:12

Engin Bey,

Oksijen'de A tipi tesisler var diye biliyorum.
(Istanbul) Ama tam olarak hangileri bilmiyorum.



sayfa 143
« önceki   123 ... 142143144 ... 151152153   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM