Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı
123 ... 222324   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
emre yildiz
1 yıl önce - Cum 27 Tem 2018, 11:46
Ankara-Niğde Otoyolu projesi ve inşaatı


Bilindiği üzere, Ankara-Niğde otoyol projesi; Edirne Kapıkuleden başlayıp Şanlıurfa'ya kadar olan otoyol ağımızın eksik olan Ankara-Niğde arasının yapımını kapsayan, ülkemiz ve uluslar arası taşımacılık anlamında büyük önem arz eden önemli bir ulaşım projesidir. Konuyla ilgili diğer başlığın emlak piyasasına dönmesi nedeniyle haklı olarak başlığın adının değiştirildiğini gördüğüm için de, ülkemizin en büyük projelerinden olan bu otoyol projesinin bu yeni başlık altında değerlendirilmesinin yerinde olacağını düşündüm. Katılımcıların bu başlık altında emlak paylaşımlarını yapmamalarını, bunun için eski başlığı kullanmalarını, burada sadece otoyol konusunda haber, fotoğraf ve yorumlarda bulunmalarını rica ediyorum.

Proje hakkında genel bilgiler;

Proje Tanıtımı

Proje, Ankara – Niğde Otoyolunun YİD bazında inşası, işletilmesi ve devrini kapsamaktadır;
•Ankara – Acıkuyu,
•Acıkuyu – Alayhan ve
•Alayhan – Gölcük kavşakları arası.

14 Nisan 2017’de yapılan ihalenin ardından ERG Otoyol Yatırım ve İşletme A.Ş. Ankara – Niğde Otoyolu projesine YİD modeli ile toplam 3 yıllık yapım süresi de dahil olmak üzere 11 yıl 10 ay 17 günlük teklifi, toplam yatırım maliyeti 4.031.055.531 Türk Lirası teklifi ile ihaleyi kazanmıştır.

Ankara – Niğde Otoyolu Projesi 3 ana bölümden oluşmaktadır:

Kesim No Kesim Adı Uzunluk (km) Ana Yol Bağlantı Yolları Toplam
1 Ankara Gölbaşı – Acıkuyu Kavşağı 105,41 12,20 117,61
2 Acıkuyu Kavşağı – Alayhan Kavşağı 112,75 34,46 147,21
3 Alayhan Kavşağı – Gölcük Kavşağı 56,72 2,23 58,95
Proje Güzergahı 274,88 48,89 323,77

Sözleşmenin Konusu

3996 Sayılı Kanun ve 2011/1807 Sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında 3996 sayılı Kanunun Uygulama Usul ve Esaslarına İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde Yap-İşlet-Devret Modeli ile ihale edilmiş olan Ankara- Niğde Otoyolu Projesi işinin;
1.Sözleşme ve eki ihale evrakı ile şartnamelere uygun olarak finansmanının sağlanması, projelendirilmesi ve yapılması;
2.Otoyol’un Sözleşme’ye uygun olarak işletilmesi, bakımı, periyodik bakımı, onarımlarının yapılması ve İşletme Süresi ‘nin sonunda her türlü borçtan ari, bakımlı, çalışır ve kullanılabilir durumda bedelsiz olarak İdare’ye devri; Sözleşme’nin konusunu teşkil eder.

Bu Proje kapsamında Görevli Şirket tarafından yapılacak işler ana başlıklar olarak aşağıda yer almakta olup Ankara- Niğde arasındaki Otoyol’un kesimleri;
•Ankara – Acıkuyu Kavşağı,
•Acıkuyu Kavşağı – Alayhan Kavşağı,
•Alayhan Kavşağı – Gölcük Kavşağı,

Proje Hakkında

Ankara-Niğde Otoyolu, Edirneden başlayıp, İstanbul’dan geçen ve devamında Bolu, Ankara, Pozantı üzerinden Adana ve Gaziantep’e ulaşarak Şanlıurfa’da tamamlanan ve ileride yapılması planlanan Şanlıurfa-Habur kesimini de kapsayan TEM (Trans European Motorway) Otoyolunun henüz tamamlanmamış kesimidir.

Söz konusu güzergahın tamamlanması ile Türkiye Kuzeyden Güneye kesintisiz olarak erişim kontrollü olarak bağlanmış olacaktır. Bu sebeple arada kalmış olan bu kesim, hattın kesintisiz olarak devam etmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bunu yanısıra güzergah boyunca geçilen turizm noktalarının da (Tuzgölü, Nevşehir Derinkuyu, Göreme, Kapadokya vb.) erişim kolaylığı sağlayacak olması da ayrıca önem arz etmektedir.

Bu otoyolun bünyesinde; 4 adet toplam 3472 m uzunluğunda viyadük, 24 adet üstgeçit köprüsü, 3 adet altgeçit köprüsü, 19 adet kavşak köprüsü, 1 adet nehir geçiş köprüsü, 436 adet kutu menfez, 126 adet altgeçit, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet park alanı, 4 adet servis alanı, 12 adet ücret toplama istasyonu ve 12 adet kavşak bulunmaktadır.

Arazi Edinimi

Ankara-Niğde Otoyolunun bir bölümüne ilişkin arazi edinimi; Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından 03.07.2005 tarihli ve 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun 17 nci maddesine atıfla düzenlenen toplulaştırma yönetmeliği kapsamında uygulama gören, Ankara, Konya, Aksaray, Nevşehir, Niğde illerindeki toplulaştırma çalışmalarında ortaya çıkan alanlar kullanılarak yapılmaktadır.

Karayolları Genel Müdürlüğü standartlarında otoyol projeleri için toplulaştırma koridoru genişliği en az 100 metre öngörülmekte olup inşaat ve proje gereksinimlerine göre bu miktar artırılabilmektedir. Ankara – Niğde Otoyolu Projesinde de bu koridor standartlar gereği minimum 100 metre olmuş; özellikle park ve servis alanları gibi yerlerde 480 metreye kadar genişletilmiştir.

Bu kapsamda halihazırda 4.074 hektar alanın kullanılması öngörülmektedir.

Kaynak; http://www.ergotoyol.com.tr/



(+)





Misafir dbc

1 yıl önce - Cum 27 Tem 2018, 12:08

Kayseri’ye bağlantı yapılacak mı?

Misafir 2d7

1 yıl önce - Cum 27 Tem 2018, 12:50

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=969&start=0

bu başlıkta 10 yıl önce yorum yapıyorduk
2020 gibi kesin biter diyorduk ama bitmemesi normal otoyol çok maliyetli



Misafir 2e8

1 yıl önce - Pzr 29 Tem 2018, 00:16

Emlak odaklı gruba ayrı bir başlık altında yer verilmesi çok isabetli olmuş. Proje hakkındaki yazılar aralarda kayboluyordu ve yazanlar da takibi bırakmaktaydı.

emre yildiz
1 yıl önce - Pzr 29 Tem 2018, 22:03

Otoyol çalismasindan...





emre yildiz
1 yıl önce - Pts 30 Tem 2018, 20:59




zaglı 18
1 yıl önce - Pts 06 Ağu 2018, 15:47

Kulu-Kırıkkale Yolu 6. km




(+)




emre yildiz
1 yıl önce - Çrş 15 Ağu 2018, 15:19

Otoyolun üstlenici firmalarından olan Seza İnşaatın, kendi sitesinde projeye ilişkin paylaştığı fotoğraflar...








Mehmet0660
1 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2018, 15:10

Geçenlerde ortaköy bozkır arası hummalı bi çalışma var

Misafir 84d

1 yıl önce - Pzr 02 Eyl 2018, 15:15

Bu proje yid mi



sayfa 1
123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM