Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Çanakkale Ayvacık Tünelleri
12345   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
sedat1010
10 ay önce - Cum 25 May 2018, 14:55
Çanakkale Ayvacık Tünelleri


Forumda konuyla ilgili bir başlık göremediğim için bu önemli proje hakkında bu başlıgı açmanın yararlı olacağı düşündüm

Çanakkale'yi İzmir ve Balıkesir'e bağlayan karayolunda bulunan, yaklaşık 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları ve virajları, yapımı devam eden 2 tünelin tamamlanmasının ardından 5 dakikada geçilebilecek. Bin 200'ü ağır olmak üzere günlük yaklaşık 7 bin vasıtanın kullandığı onlarca virajdan oluşan rampalarda ulaşımı rahatlatacak ve 2023'te tamamlanacak tünellerde 300 işçi çalışıyor.
Çanakkale-İzmir karayolunun Ayvacık-Küçükkuyu kesiminde bulunan ve yaklaşık 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları, yapımı devam eden 2 tünelin 2023'te tamamlanıp hizmete açılmasıyla 5 dakika kadar kısa bir sürede geçilebilecek.

AA muhabirinin Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiği bilgilere göre, Çanakkale'yi İzmir ve Balıkesir'e bağlayan karayolunda başlatılan bölünmüş yol ve tünel çalışmaları devam ediyor.

Yüksek turizm potansiyeli nedeniyle özellikle yaz aylarında trafik yoğunluğu artan bölgedeki Kazdağları rampaları, sürücüler için en sıkıntılı ulaşım noktaları arasında yer alıyor.

Çanakkale ve İzmir limanları ulaşımının hinterlandında yer alan lojistik karayolu altyapısını oluşturan yolun konforlu şekilde tamamlanmasıyla Kuzey Marmara ile Güney Marmara ve Ege Bölgesi arasında ulaşım kolaylaşacak.

Bu sayede trafikte can ve mal güvenliği temin edilerek, bölgenin turizm, ticaret ve sosyoekonomik gelişimine de katkı sağlanacak.



BÖLGEYE ÇİFT GİDİŞ GELİŞLİ İKİ TÜNEL YAPILACAK �

Ayvacık-Küçükkuyu arasında kalan 9,6 kilometrelik bölünmüş yol yapım çalışmaları kapsamında onlarca keskin virajı içinde barındıran bölgeye toplam 5 bin 745 metre uzunluğunda çift tüp 2 tünel inşa edilecek.

Çoğu zaman yavaş giden ağır tonajlı bir aracın arkasında oluşan konvoy içinde sollama yapamayan sürücüler için çekilmez olan onlarca virajlı Kazdağları rampalarındaki çileli ulaşım, tüneller sayesinde son bulacak.

Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı olan 2023'te kullanıma açılacak tünellerle sürücülerin eğimli virajlar nedeniyle zorlandığı, kazalara davetiye çıkaran ve toplamda 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik Kazdağları rampaları 5 dakikada geçilebilecek.

Yapım çalışmalarına 2016'da başlanan bin 700 metre uzunluğundaki T1 tünelinde bin 500 metrelik kesimde kazı ve destek çalışmaları yüzde 89 tamamlandı. 4 bin 52 metre uzunluğundaki T2 tünelinde ise portal çalışmalarına başlandı.

"GÜNLÜK 7 BİN ARAÇ GEÇİŞİ" �

Çanakkale'nin İzmir ve Balıkesir ile bağlantısının sağlandığı yolu bin 200'ü ağır olmak üzere günlük yaklaşık 7 bin vasıta kullanıyor.

Özellikle yaz aylarında ağır vasıtaların yoldaki yoğunluğu nedeniyle sürücüler için büyük sorun teşkil eden yol tünellerin tamamlanmasıyla birlikte rahat bir nefes alacak.

Her iki tünelde de çift gidiş ve çift geliş yollarıyla sürücüler, yolculuklarını daha konforlu yapacak.


"ÇALIŞMALAR 7/24 DEVAM EDİYOR" �

Tünellerin Şantiye Şefi Samet Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023'te kullanıma açılacak tünellerdeki çalışmaların vardiyalı olarak 7/24 devam ettiğini söyledi.

Tünellerin bölünmüş yol standartlarında iki geliş ve iki gidiş olarak inşa edildiğini anlatan Yılmaz. "T1 ve T2 adı verilen iki tünelimizde de çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir. T1 tünelindeki çalışmalar Haziran 2016'da başlamıştı. Bu tünelimizdeki çalışmaları bu yılın sonunda tamamlamayı planlamaktayız. T1'deki iki yönde de yaklaşık olarak yüzde 92'lik bölümü tamamlamış bulunuyoruz. Tünelimizdeki bir hatta 133, diğer hatta da 162 metrelik alan kaldı." dedi.

Tünelde 300 işçinin görev aldığını dile getiren Yılmaz, şunları kaydetti:

"Çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Burada 300 işçimizle görev yapıyoruz. Bölgede sıkıntılı bir ulaşım vardı. Yapılacak tünellerle kaliteli ve çok daha konforlu bir ulaşım imkanı sunacağız. Bizler de işçi arkadaşlarımız da var gücümüzle tüm mesaimizi burada harcıyoruz. Normalde 40-45 dakikayı bulan bu yoldaki ulaşım, tünellerin tamamlanmasıyla 5 dakika gibi kısa bir sürede geçilebilecek. Bölünmüş yolu kullanan bir araç ise Ayvacık'tan Küçükkuyu'ya daha ekonomik şartlarda 110 kilometrelik sabit hızla 10 dakikalık bir yolculukla ulaşabilecek."


http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/40-dakikalik-y ...r-40845773


mehmetalisen54

9 ay önce - Cum 08 Hzr 2018, 13:04

Memleketteki tünel enflasyonu nedeniyle gözden kaçmış

Kesinlikle gerekli bir çalışma. Şimdiden hayırlı olsun, açılış tarihi bilgisi var mı?


erkan_gs_mk

8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 03:29

Öncelikle hayırlı olsun.

Yalnız hakikaten denildiği gibi o kadar çok tünel projesi varki bazılarını gözden kaçırıyoruz.

Tüneller 2023'te kullanıma açılacak denmiş. Ne diyeyim geç olsun ama sağlam olsun.



mahmut11
8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 03:45

yol güzel, nefis manzara ama geceleri özellikle çok tehlikeli: zira tur otobüsleri virajları alırken şeritlerinden taşıyorlar, bir de tırlar derken yol iyicene tehlikeli bir durum söz konusu...

Bir de Çanakkale-İzmir güzergahı Avrupa'dan gelip Ege ve Akdenize gidenler için çok faydalı.
Bu tünellerin bir an önce yapılması şart..


Misafir a06

8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 08:10

Bu tünellerin otoyol ile bir ilgisi var mı yoksa ileride otoyol yapılına onun için de yeni tüneller inşaat edilecek mi?

Misafir 11e

8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 08:15

İki ayrı tünel açılacağına, mevcut yolu Ezine-Küçükkuyu yönünde iki şeritli olarak kullansalar ve sadece tırmanış için Küçükkuyu-Ezine yönünde tünel açsalar, daha iyi olmaz mıydı?

Bir tane yol hazırda var. İki ayrı yol yapmak yerine ilkini çift şeritli tek yönlü yap, ikinci yolu inşa et sıfırdan.



kami suyutmaz
8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 09:27

Bu yolun esas projesi Ayvacığı geçtıkten sonra sağa kıvrılıp sahile inerek Küçükkuyuya bağlanacaktı ancak birçok kamulaştırma ve zeytin ağaçları kaybı olacağından yöre halkı itiraz edip eylem yaptılar ve proje bugünki şekle getirildi.

turkcu
8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 09:35

Ben her sene fransadan aydina gelis gidis bu yoldan geciyorum gercekten bu virajlar hem tehlikeli hemde yorucu insallah biran once biter.
Baştan beri takip ettigim bi proje başta 2021 diyorlardi simdi 2023 oldu


Misafir 11e

8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 09:41

Bursa-İzmir Otoyolu'nun 2019'da tamamlanmasıyla, Lapseki üzerinden Bandırma ve Susurluk yaparak, otoyola bağlanabilecek ve Çanakkale-Küçükkuyu-Edremit-Ayvalık-Aliağa-Menemen arasındaki sıkıntılı kesimlerden geçmeyeceksiniz.

Bu tüneller biraz daha sonra (2023 civarında) tamamlanacak gibi.


Misafir 11e

8 ay önce - Prş 12 Tem 2018, 10:00

Hatta şimdi iki yolun mesafesini hesapladım.

Lapseki Feribot İskelesi - Edremit - İzmir Çevre Yolu'nun Bornova tarafı, 359 km sürüyor: https://www.google.com/maps/dir/Lapseki+Feribot+% ...m0!1m0!3e0

Lapseki Feribot İskelesi - Susurluk - İzmir Çevre Yolu'nun Bornova tarafı, 400 km sürüyor: https://www.google.com/maps/dir/Lapseki+Feribot+% ...m0!1m0!3e0

İkisi arasında sadece 41 km fark var ve Susurluk'tan sonrası tamamen otoyol olacak. Lapseki-Biga-Bandırma yolunun da oldukça tenha bir bölünmüş yol olduğunu belirtmek isterim.

İkinci seçenek daha uzun olmasına rağmen süre olarak daha kısa süreceği ve rampalar olmayacağı için çok daha az yoracağı kesin. Yerinizde olsam, şimdi daha otoyol yokken bile Çanakkale-Ayvalık arasındaki rampa ve trafik lambası çilesini çekeceğime yolumu 41 km uzatır ve daha düzgün yoldan giderdim.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM