Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Taha
16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 11:32
İstanbul'a Modern Metro Vagonları Geliyor...


Uzakdoğu gezisini sürdüren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, Taksim Yenikapı Metro Hattı için 92 vagon ve Otogar-Bağcılar Hafif Raylı Sistem Hattı için 34 vagon üreten Güney Kore’deki fabrikada incelemelerde bulundu.

Seul Belediye Başkanı Seul Belediye Başkanı Lee Myung Bak,’ın davetlisi olarak Güney Kore’ye giden İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş,  Chanwong’daki ROTEM firmasının Taksim Yenikapı Metro Hattı için 92 vagon ve Otogar-Bağcılar Hafif Metro Hattı için 34 vagon üretimi gerçekleştirdiği fabrikasında incelemelerde bulunarak bilgi aldı.

Başkan Kadir Topbaş, ROTEM firmasının CEO’su Soon Won Chung’dan 24 ayda tamamlanacak 34 hafif metro vagonunun 12 ayda teslim edilmesi için de söz aldı. Burada üretilen tanklar hakkında da bilgi alan Mimar Topbaş, bir tanka çıkarak içinde incelemelerde bulundu.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=20731


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 12:15

Alıntı:
Taksim Yenikapı Metro Hattı için 92 vagon ve Otogar-Bağcılar Hafif Raylı Sistem Hattı için 34 vagon üreten Güney Kore’deki fabrikada incelemelerde bulundu.


Taha'nın bu bilgilendirici mesajına teşekkürler...

Lâkin, "4.Levend-Taksim" metro hattının her iki tarafında da süren uzatma çalışmaları bugün itibarıyla yer yer sekteye uğramış durumda... İnşaatın güney ayağı Şişhane'den itibaren hemen hemen durmuş vaziyette. Kuzey ayağının ise tamamlanması daha yıllar alacak gibi... Vagonların 1 yıl içinde üretimlerinin tamamlanacağı da yazılı Taha'nın alıntısında... Her iki ayağın devreye girmesi ise (daha Haliç'in üzerini aşacak olan köprünün, bırakın inşasını, henüz projesi dahi onaylanmadı) en iyi ihtimalle 2-3 sene gibi görünüyor. 2007-2008 yıllarında binebilirsek ne alâ!...

Alınan vagonlar tamamlandıkça bize teslim edilecek ve bunlar depolarda bekleme sürecine girecekler. Bu arada teknolojileri her geçen gün eskimeye başlayacak, araçlar sürekli yatar halde olmanın verdiği dezavantajla birtakım teknik arızalara gebe olacaklar vs...

Diğer raylı sistem ise ("Otogar-Bağcılar") şimdilik herhangi bir pürüz olmaksızın devam ediyor. Hiç değilse 34 tramvay vagonu bir an önce devreye girecektir.

Akın KURTOĞLU


messiah_haktan

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 14:04

Bu gelecek araclari Adana metro araclarinin yanina koyariz artik...
Ama bu haberi okuduktan sonra azda olsa Yenikapi hatti icin bir ümitlenme oldu icimde.Vagonlari siparis verdiklerine göre en gec 2 yil icinde bitmesi lazim o hattin,belki insaati hizlandirirlar?? Cok mu optimistim yoksa?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 15:07

Alıntı:
Vagonlari siparis verdiklerine göre en gec 2 yil icinde bitmesi lazim o hattin,belki insaati hizlandirirlar??


Bugünden itibaren 1 yıl (2 yılı 1 yıla indirdiklerini Taha yazmış) sonra ilk vagonlar geleceğine göre, vagonların depolarda ortalama bekleme süresi en az 1 yıl olacaktır.

Kısacası Haktan, İstanbul'a gelen hemen her toplu taşıma aracı bir süre bekler (herhalde suyunu çeksin, ya da tadı tuzu daha bir otursun diye anlaşılan! ) Bu durum ilk açıldığında; "Aksaray-Otogar-Esenler" LRT'de de oldu, hatta 93'de İETT'ye alınan İkarus'larda da 99'da ve yine İETT'ye alınan Mercedes-Conecto'larda da oldu...

Neyse, sonunda bir şekilde hatlar tamamlansın da, varsın vagonlar da bizler de beklemeye razıyız...

Akın KURTOĞLU


Turhan
16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 15:39

Sishane istasyon santiyesinin üzeri oldugu gibi kapandi ve cevre düzenlemesi yapiliyor.Unkapani baglantisi ileri tarihe atilsa bile Sishane istasyonunu yakinda acarlar kanisindayim.
Istanbulda rayli ulasim ile ilgili bilgileri tek agizdan verebilecek bir kaynagin olmamasi ne kadar büyük bir eksiklik.Yüzyilin projesi olan Marmaray projesi dahilindeki yeralti istasyonlari kazi calismalari baslandi deniyor ama ne asamada ve neler yapildi?Bunu sadece wowturkey elemanlarinin "boyun kirma pahasina da olsa habercilik yaparim" anlayislari sayesinde ögreniyoruz.Aksaray-Yenikapi,Sultanciftligi-Vezneciler,Taksim-Yenikapi,Marmaray,4.Levent-Ayazaga vs vs gibi projelerin son durumlari hakkindaki IBB haberleri ya cok eski ya da yetersiz.IBB sitesinde güncellenmeyi bekleyen 2002 tarihli haberler var.Özel insiyatif olmasa habersizlikten kirilacagiz buralarda.



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 16:11

Alıntı:
Sishane istasyon santiyesinin üzeri oldugu gibi kapandi ve cevre düzenlemesi yapiliyor.Unkapani baglantisi ileri tarihe atilsa bile Sishane istasyonunu yakinda acarlar kanisindayim.
Aksaray-Yenikapi,Sultanciftligi-Vezneciler,Taksim-Yenikapi,Marmaray,4.Levent-Ayazaga vs vs gibi projelerin son durumlari hakkindaki IBB haberleri ya cok eski ya da yetersiz.


Evet, gerçekten de Şişhane istasyonu tamamıyla örtüldü ve üzeri yeşillendirildi dahi... Farklı çıkış noktalarından biri olan İstiklâl/Tünel yatay koridor yaya çıkışı çalışmaları da bitmek üzere... Zaten plânlanana göre de; "Taksim-Şişhane" arasında olmak üzere, Metro 1 istasyon daha uzayacak yakın zamanda. Açılışla birlikte Metro; "4.Levend-Şişhane" metrosu olarak anılmaya başlayacak...

Fakat Unkapanı'nda herhangi bir hareket görünmüyor. Halbuki İMÇ 6. Blok'un yanından girip, Süleymaniye Camii'nin altını boydan boya katederek Vezneciler meydanına çıkan ve oradan da Büyükreşitpaşa Caddesi'ni alttan geçerek Soğanağa'dan yaklaşık 90 derecelik bir dönüşle batıya kıvrılan tünel çalışmaları ya tamamlandı, ya da bitmek üzere. Biten kısımların duvar sağlamlaştırma çalışmaları ise sona erdi. Vezneciler meydanındaki istasyon için herhangi bir çalışma yok (Tâ 2000 yılından beri). Sadece metal perdeyle çevrilmiş durumda bekliyor.

"Sultançiftliği-Vezneciler" cadde tramvayının "Edirnekapı-Vezneciler" arası ise 2000'lerin başında yaklaşık 1 kilometre kadar kazılıp hazırlandıktan sonra yeniden beton dökülerek kapatıldı ve üzeri de asfaltla kaplandı (Bu seksiyonun 4 ayda bitirilmesi öngörülmüştü o yıllarda). Yani, inşaat durdurulmasaydı, 2003'de bu hat devredeydi ve "Kabataş-Eminönü-Bayazıd-Vezneciler-Fatih-Edirnekapı" adı altında alternatif bir cadde tramvay hattı daha ilâve olmuş olacaktı İstanbul ulaşımına!... Ama bugün itibarıyla, Edirnekapı'dan Suriçi'ne giriş Anıtlar Kurulu kararıyla yasak!!!

Akın KURTOĞLU


Turhan
16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 16:19

O halde Sultanciftligi-Edirnekapi hatti,diger hatlardan kopuk ve sisteme entegrasyonu saglanmamis bir hat olarak mi calisacak?Edirnekapi-Vezneciler güzergahina Metrobus koyarak trafigi daha da isin icinden cikilmaz bir hale getirecek dahiyane bir fikirle karsilasmayiz umarim.

Bu arada cok merak ettigim ve hicbir yerden cevap alamadigim bir sorum olacak:Yenikapi veya Eminönünden Taksim'e kadar gelen otobüsler halen neden Sisli,Mecidiyeköy,Gayrettepe ve Levent güzerhagina devam ederler?Metro nicin yapildi?


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pzr 28 Ağu 2005, 16:30

Alıntı:
O halde Sultanciftligi-Edirnekapi hatti,diger hatlardan kopuk ve sisteme entegrasyonu saglanmamis bir hat olarak mi calisacak?Edirnekapi-Vezneciler güzergahina Metrobus koyarak trafigi daha da isin icinden cikilmaz bir hale getirecek dahiyane bir fikirle karsilasmayiz umarim.


Evet, şimdiki haliyle kopuk-bağımsız bir hat olarak hizmet verecek (Zaten bitemiyor da 2. seksiyon da bir türlü!)... Edirnekapı'ya gelince Metrobus desteğiyle Suriçi'ne girişinin sağlanacağı yolunda bir haber geçmiştim zaten 6 ay kadar önce. Ama son durum nedir bu konuda, tam bilemiyorum... Metrobus'u Edirnekapı'dan Vezneciler'e kadar düz bir hat üzerinde koysalar dahi, yine bu hatta paralel bir sürü İETT otobüs hattı da (adım gibi eminim), yine çalışmaya devam edeceklerdir (Çünkü bizde adettendir, hatlar tek başlarına garip kalmasınlar, yanlarında bir de canyoldaşları olsun (!) düşüncesiyle herhalde, raylı taşımanın yanında lâstikli taşıma da inatla sürdürülür. Bkz: "Aksaray-Çarşıkapı" aksı!)

Alıntı:
Bu arada cok merak ettigim ve hicbir yerden cevap alamadigim bir sorum olacak:Yenikapi veya Eminönünden Taksim'e kadar gelen otobüsler halen neden Sisli,Mecidiyeköy,Gayrettepe ve Levent güzerhagina devam ederler?Metro nicin yapildi?


Metro ilk açıldığında, göstermelik olarak 69A-"Yenikapı-Taksim-Mecidiyeköy" İETT otobüs hattını, numarasını değiştirmeden; "Yenikapı-Taksim" olarak kısalttılar. 1 ay sonra bu uygulama iptal edilerek, yeniden otobüsler Mecidiyeköy'ü tırmanmaya başladılar. Levend-Etiler yönünden gelenlerse, bir süreliğine; "Harbiye-Rumeli Caddesi" taraflarından geri döndüler. Sonra da bugünlerde "Şişli"den geri kaçıyorlar. Ama, Taksim üzerinden Mecidiyeköy'e kadar olduğu gibi üst caddeyi kateden İETT hatlarının bir kısmı halen devam ediyor. Belki 1 yıl içinde daha da azaltılırlar. Azaltılmaları da gerekli, çünkü Cumhuriyet Caddesi, Metro'nun açılışından sonra yapılan yeni bir çalışmayla daraltıldı ve kenarlarına yeşil alanlar yapıldı. Trafik Bantları eksiltildi. Ve yol bugün itibarıyla ortalama 20-25 dakikada geçilebiliyor

Az önce yaptığım sayıma göre, Taksim'den Mecidiyeköy'e kadar; 20 İETT ve ÖHO hattı caddeyi bütünüyle kullanıyor. 5 hat yarı yoldan sağa veya sola dönerek caddeden çıkıyor. Şişli tarafında ise, Levend, Okmeydanı, Çağlayan istikametlerinden gelen 20 kadar hat da Şişli Camii'nin önünden geri dönüyorlar... Bu sayı, Metro açılmadan önce 45-50 civarlarındaydı.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

16 yıl önce - Pts 29 Ağu 2005, 13:31
Bu Vagonlar Gerekli mi ?


Taksim Yenikapı hattı bu haberde farklı bir metro hattı gibi tanıtılmış, olay bildiğimiz gibi 4. Levend Taksim hattının 4 istasyon uzatılmasından ibaret, 92 tane 4 erli bağlanırsa 23 katar eder bana tamamen gereksiz bir yatırım gibi geldi, üstelik halen kullanılan fransız vagonlardan farklı olacağından hattın entegrasyonunu kötü etkiler, herhalde insanlar Taksim'de inip araç değiştirmeyeceklerdir...

Otogar Bağcılar'a 34 vagon da ne 3 e ne 4 e bölünüyor, birkaç yedek düşünülmüş olmalı; burada da yeni alınacaklar halen kullanılan vagonlara uymaz, Otogar'da iki faklı tip vagon görülür... Zaten geçen yıla kadar Cadde Tramvayında kullanılan vagonlar boştalar, bu vagonlar halen Otogar Esenler arasındaki bu hat birkaç istasyon uzatıldığında da rahat rahat yeterlerdi.

Edirnekapı Sultançiftliği hattına vagon sipariş edilmemiş...

Ya İBB websayfalarını hazırlayan ekip araştırma yapmadan afaki haber yazıyor, ya yazıyı yazan yaz aşkı yaşıyor; yok ikisi de değilse o zaman İstanbul'lunun paralarıyla har vurup harman savruluyor.


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 29 Ağu 2005, 23:47

Alıntı:
92 tane 4'erli bağlanırsa 23 katar eder


Mustafa'nın bahsettiği alımda, eldeki 32 vagona 92 adet eklenirse = 124 vagon eder. 124/4 = 31 katara karşılık gelir. Sistem iki yönde de tamamlandığında; "Yenikapı-Vezneciler-Unkapanı-Şişhane-Taksim-Osmanbey-Şişli-Gayrettepe-Levend-4.Levend-Sanayi-Ayazağa-Maslak" olarak öngörülüyor... Yani 12 ara var: 12X2 = 24 dakikalık bir yolculuk süresidir. İlk ve son istasyonlardaki iniş-binişler ve sürücü değişimleri de 6'şar dakika sürse, tek yönde: 30 dakika, tam bir tur süresi ise, kabaca: 60 dakika olarak gerçekleşecektir... Her 5 dakikada bir kalkış için 12 katara (48 vagona) her 3 dakikalık kalkışlar içinse; 20 katara (80 vagona) ihtiyaç duyulacaktır. Şayet 2.5 dakikalık frekanslar uygulanacak olursa (-ki, bu türden bir kalkış sıklığı sadece pik saatlerde sınırlı olarak uygulanacaktır); 24 katara (sabah/akşam saatlerinde; 96 vagona gereksinim duyulur).

124 - 96 = 28 vagon yedek bekler (7 katar). %20-25 arası bir yedekleme yüzdesi ortaya çıkar ki, bu tarzda bir sistem için yeterli bir rakam olmalı...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 121314   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM