Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Yeni Havalimanı - Halkalı Metro İnşaatı
« önceki   123 ... 272829

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 29
igaspotter
3 ay önce - Pts 16 Arl 2019, 20:11

Bakanlığımızca yapım işleri devam eden Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu ile Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu işleri projeleri kapsamında kullanılmak üzere 176 adet metro aracının alınması planlanmaktadır. Söz konusu araç alımı işi 2019 Yılı Yatırım Programına dahil edilmiş olup, ihale süreci çalışmaları devam etmektedir.

mafakyanc

3 ay önce - Sal 17 Arl 2019, 08:25

SİLİNSİN LTF. Mükerrer mesaj yollanmış.

En son mafakyanc tarafından Çrş 18 Arl 2019, 04:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

3 ay önce - Sal 17 Arl 2019, 08:26

Şaka gibi olmuş! Hatta şaka ötesi!...

Bu bilgilendirmenin tarihi nedir acaba? Hani 2019'un bitmesine 2 hafta kadar kaldı da!...

İşin o traji-komik tarafı bir yana, 176 araç 22 adet 8'li set eder. Yaklaşık 67 km'lik bir hat için olacak bir alım bu...

Bu arada her iki etap tamamlandığında bu M11 hattı dünyanın ilk en uzun sürücüsüz metro hattı olabilir; ya da bilemediniz ilk 3 arasına girebilir. Şu aralar 46 km ile Dubai dünya birincisiymiş galiba... Bu nedenle "burası iki ayrı hattır!" diye direnenler ağızlarına fermuar taksınlar!

Öte taraftan, bir de şu hesap ortaya çıkmakta: Eğer ki bu hat boydan boya (yani Gayrettepe-Halkalı arasında kesintisiz işletmeye yapılabildiği tarihte envanter yine 22 setle sınırlı kalacaksa ve de setlerin 4 tanesi depoda yedek ya da onarım/bakım statüsünde ise işletmeye 18 set kalıyor. 9 set gidiş, 9 set dönüş gibi düşünelim. Sefer aralıkları 60/9=yaklaşık 6.5 dakikada bir olacaktır. Bana göre bu aralık yetersiz. Parkuru ve özellikle Havalimanı'nın metro yolcusunun değişik kategorilerdeki yoğunluğu dikkate alınarak en çok 4 dakikada bir sefer düzenlenmeli diye düşünüyorum. Bu da tek yönde 15, işletmede aynı anda çift yönde 30, yedek/bakımlardakilerle birlikte 35-36 set eder. Umarım, Halkalı etabı da yolcu taşımaya başladığında bu 13-14 ek set daha temin edilmiş olur!



En son mafakyanc tarafından Çrş 18 Arl 2019, 04:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


igaspotter
3 ay önce - Sal 17 Arl 2019, 23:01

Alıntı:
Bu bilgilendirmenin tarihi nedir acaba? Hani 2019'un bitmesine 2 hafta kadar kaldı da!...

İşin o traji-komik tarafı bir yana, 176 araç 22 adet 8'li set eder. Yaklaşık 67 km'lik bir hat için olacak bir alım bu...

Bu arada her iki etap tamamlandığında bu M11 hattı dünyanın ilk en uzun sürücüsüz metro hattı olabilir; ya da bilemediniz ilk 3 arasına girebilir. Şu aralar 46 km ile Dubai dünya birincisiymiş galiba... Bu nedenle "burası iki ayrı hattır!" diye direnenler ağızlarına fermuar taksınlar!

Öte taraftan, bir de şu hesap ortaya çıkmakta: Eğer ki bu hat boydan boya (yani Gayrettepe-Halkalı arasında kesintisiz işletmeye yapılabildiği tarihte envanter yine 22 setle sınırlı kalacaksa ve de setlerin 4 tanesi depoda yedek ya da onarım/bakım statüsünde ise işletmeye 18 set kalıyor. 9 set gidiş, 9 set döniş gibi düşünelim. Sefer aralıkları 60/9=yaklaşık 6.5 dakikada bir olacaktır. Bana göre bu aralık yetersiz. Parkuru ve özellikle Havalimanı'nın metro yolcusunun değişik kategorilerdeki yoğunluğu dikkate alınarak en çok 4 dakikada bir sefer düzenlenmeli diye düşünüyorum. Bu da tek yönde 15, işletmede aynı anda çift yönde 30, yedek/bakımlardakilerle birlikte 35-36 set eder. Umarım, Halkalı etabı da yolcu taşımaya başladığında bu 13-14 ek set daha temin edilmiş olur!


Bilgilendirmenin tarihi 16 Aralık Sn. mafakyanc,
M11 bir bütün olarak gösteriliyor evet kabul ama ben havalimanından çıkan bir yolcunun peronlara indiğinde onu bekleyen boş Halkalı ve Gayrettepe setlerinin olabileceğini düşünüyorum. Komple Gayrettepe-Halkalı kesintisiz sürücüsüz metro ihtimalini düşük görüyorum açıkçası. Gayrettepeden Halkalı’ya gitmek isteyen bir yolcunun Havalimanı istasyonunda peron değiştirme ihtimalini siz ne olarak görüyorsunuz merak ettim


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 18 Arl 2019, 09:27

Vallahi, o konuyu ben de merak ediyorum ama maalesef akla yakın bir çözüm bulamadım.

Şimdi bu M11 hattının Halkalı-Gayrettepe arasında tam olarak bitirildiği güne gelelim. Ve sizin dediğiniz gibi Gayrettepe-Havalimanı ve de Havalimanı-Halkalı arasında iki ayrı sistem yolcu taşımaya başladı.

Şimdi benim elimde M11 hattının Gayrettepe-Havalimanı arasındaki etabuının mimari ve uygulama projeleri diğer etabın sadece Uygulama Projesi var. Bunlara baktığınızda Gayrettepe ve Halkalı başlangıç istasyonlarını bir tarafa bırakırsak tüm istasyonlar iki peronlu. Yani bildiğimiz, örneğin M2 hattındaki ara istasyonlardan farksız. Bir gidiş, bir de dönüş!

(Başlangıç istasyonları da öyle gösterilmekte ama buradaki entegrasyonlar nedeniyle ilaveler var ancak bendeki projeler belli bir altyapıya hitap eden projelerdir; bu başlangıç istasyonlarının ilaveleri gözükmüyor; hatta Havalimanındaki YHT hattı entegrasyonu da gözükmüyor...)

Şimdi bu şekilde iki parçalı bir işletme halinde sizin Havalimanı dediğiniz, aslında Havalimanı-1 olan ve mevcut büyük Terminal'in istasyonu olan istasyon her durumda maalesef güme gitmekte. Zira Gayrettepe-Havalimanı işletmesinin son istasyonu burası olmayacak, Havalimanı-3 denilen istasyon olacak. Yani Gayrettepe'den gelen tren Havalimanı-3 istasyonuna kadar gidip oradan dönüş yapacak. Ve bu Havalimanı-3 istasyonunun yolcu potansiyeli de çok yüksek: uçak yolcusu olarak sıfır ama başka profillerden yolcusu çok yüksek. Haliyle, Havalimanı-1 istasyonunda metroya binecek ve çoğunluğu uçak yolcusu olan kitle öyle boş bir trene binemeyecek.

Halkalı'dan Havalimanı'na gelecek yolcunun son istasyonu da Havalimanı-1 değil Havalimanı-2 olmak durumunda (2. Terminal her ne zaman yapılıp hizmete açılacaksa). Yani Havalimanı-1'den Halkalı'ya gidecek yolcu da boş trene binemeyecek.

Şimdi var olan (olacak) sadece iki hatlı tren yolu (ray hattı) üzerinde siz nasıl bir işletme öngörebilirsiniz?


tarık279
3 ay önce - Çrş 18 Arl 2019, 16:19

Her iki taraftan gelen araçlar tüm havalimanı istasyonlarına uğrayıp makas sonrası yön değiştirirse sorun kalmaz. Bilgisayar 2 dakika farkla gelecek olan trenleri idare edebilir aynı ray üzerinde.
Edit: bu mesajımda söylenen şeyin yukarıdakinden farkı yok gerçi. Akla başka çözüm de gelmiyor zaten


igaspotter
3 ay önce - Çrş 18 Arl 2019, 16:52

Aaa evet, kargo ve ekip tarafını hesaba katmayı unuttum, iş farklı bi boyut aldı Bi şekilde öğrenmek gerekiyor, kafamı kurcalamıyor değil. Tam kesintisiz bir senaryo ihtimalini ben çok ama çok az olarak görüyorum.

N Buğra Erdoğan
2 hafta önce - Pts 09 Mar 2020, 17:20

Alıntı:
Sincap kokarcalar göktürkten Range Rover ile gider metroya binmez


Bu ne ya?


sadik_ulubey
23 saat önce - 14:20 (dün)
Kayaşehir İstasyonu Şantiyesi



(+)




(+)




sayfa 29
« önceki   123 ... 272829
ANA SAYFA -> ULAŞIM