Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
mafakyanc

2 yıl önce - Sal 13 Mar 2018, 20:40

Bilgi olsun diye:

Bu Projeler (M11 ile birlikte) ilk açıklandığında, Arnavutköy 1 ve 2 olarak iki istasyondan bahsediliyordu. O zamanlar Havalimanı-3 istasyonu ise zaten hiç yoktu. Şu anda da ben (ve herhalde çoğumuz) bu Havalimanı-3 istasyonu'nun konumunu bilmiyoruz. Ancak, 3. (Yeni) Havalimanı başlığında sürekli güncel fotolar yükleyen, hemen her gün orada olan Bülent Küçük arkadaşımız bu istasyonun yüksek olasılıkla, T1 Terminali'nin de batısında, 1. ve 2. Pistlerin bulunduğu bölgenin güneyinde olabileceğini belirtmişti. Bilindiği gibi bu 2 pist arasında ve pistlerin bitiş noktasının güneyinde çok sayıda tesis ve çalışanı olacak (Airport City Core Zone denilen bölgeyi kasdetmiyorum; orası T1 Terminali ve Otoparkı'nın güney bölgesi ve oraya Havalimanı-1 denilen istasyon hizmet verecek...), oraya bir istasyon yapılması mantıksız değil.
Bu Havalimanı-3 istasyonu da ilk kez M11 hattı yapılmaya başlandığında İstanbul Ulaşım'ın diktiği reklam totemlerinde ortaya çıkmıştı! Ancak bu Halkalı Havalimanı hattı da Havalimanı-3 denilen istasyonda sonlanacak mı (oraya M11 hattının da geleceği kesin gibi), burada Halkalı ve M11 hatları arasında aktarma mı olacak ya da entegrasyon mu olacak; oraları belirsiz.

Son zamanlarda daha sık duyulan söylemler, her iki hat da tamamlandığında Halkalı ve Gayrettepe (Z.Kuyu) arasında kesintisiz ulaşım yapılacağı ama bakalım; neden sonra görüp emin olabileceğiz...


Misafir 993

2 yıl önce - Sal 13 Mar 2018, 20:57

Ced raporu cikti aslinda orda duraklar belli



Erol_B
2 yıl önce - Sal 13 Mar 2018, 21:09

Bu metro ihalesinden önce hep konuşulan Halkalı-3.Havalimanı-YSS Köprüsü hızlı tren hattı idi.. Anadolu yakasında da devamı olarak Köseköy-YSS veya Çayırova-YSS şeklinde de 2 ayrı proje vardı başlıklarda.

Bu metro projesi daha önce konuşulmuşmuydu? Ya da demiryolu projesinden vaz mı geçildi?


mafakyanc

2 yıl önce - Sal 13 Mar 2018, 21:25

YHT Hattı Projesi de ayrı. O Proje (ki herhalde en son o devreye girecektir!...) Halkalı Metro Hattından tamamen ayrı bir güzergahtan Yeni Havalimanına girip çıkacak ve sonrasında Halkalı'da son bulacak.

Şükrü Güllüoğlu

2 yıl önce - Çrş 14 Mar 2018, 05:56

3. Havalimanı-Halkalı YHT hattı yapılacağı için bu hat biraz gereksiz gibi geliyor bana da.Hele ki bu kadar az istasyon ile ekspres bir hat planlanmış görünüyor. Güzergâh ne kadar farklı? Ya da sonradan istasyon mu eklenecek? Garip geldi bana.



mafakyanc

2 yıl önce - Çrş 14 Mar 2018, 07:18

Şükrü Bey, Yeni Havalimanı ile Halkalı arasındaki Metro hattı (Mxy diyelim) ile daha epey sonra yapılıp bitirlecek olan YHT hattı farklı yolculara hitap edecektir. Mxy'in temel fonksiyonu Halkalı'dan Yeni Havalimanı'na yolcu (özellikle de uçak yolcusu) taşımaktan çok, güzergahı üzerindeki yerleşimlerden (örneğin Arnavutköy) Yeni Havalimanına yolcu taşıması olacaktır. Yeni Havalimanı'nın ilk etaplarında bile orada 100.000 kişinin öyle ye da böyle istihdam edileceği söyleniyor. Bu rakam ne kadar realisttir, bir and orada gerçekten 100.000 çalışan olacak mıdır yoksa bu 24 saatte vardiyalı çalışacakların toplam sayısı mıdır; o kadarını hesaplamaktan acizim. İleriki aşamalarda bunun 2 katına çıkacağı belirtilmekte. Bu nedenlerle, Yeni Havalimanı çevresi ister istemez yerleşime daha da çok açılacaktır. Eee, bunların önemli bir bölümü de Yeni Havalimanı'nda (orta hatta dar gelirli) çalışanlar olacağına göre Mxy onlar için nimet olacaktır...

YHT hattı güzergahının son durumu belli oldu mu bilmiyorum. Şu anda bulamadığım ama gördüğüm taslaktaki durum şuydu: YHT Hattı YSS köprüsünü geçip Avrupa'ya gitiş yapıyor. Güzergahı üzerinde/yakınlarında Zekeriyaköy ya da yakın çevresi olmasına rağmen orada bir istasyon planlanmamış. Hat güneye kıvrılıyor ama Arnavutköy'den çok daha doğuda. Bir noktada branşman yapıyor; burada bir tarafı hat Yeni Havalimanına giriş-çıkış yaparak Halkalı'ya erişirken diğer tarafı doğrudan Halkalı'ya erişiyor.

İnsanın aklına bu YHT hattı başka şey de getiriyor. Biliyorsunuz Marmaray projesini bir bütün olarak alırsak, Ayrılıkçeşmesi-Kazlıçeşme arası (Boğaz altı geçiş tüneli dahil), 3 hat 2 hatta düşüyor. Bu nedenle, çok dakik bir sinyalizasyonla halledilemezse Avrupa yakasına devam edecek olan YHT'lerin Sirkeci ve/veya Yenikapı'da durmaları pek mükün değil. Şimdi bu YSS-Yeni Havalimanı-Halkalı hattını alalım: gerekirse buradaki YHT'ler, kulağın tersine de olsa, Halkalı'dan Bakırköy'e kadar devam ettirilip orada sonlandırılamaz mı (Bakırköy'de bir manevra sahasının olacağını düşünerek!)? Sirkeci-Yenikapı zaten her halükarda es geçilecek...


Misafir 140

2 yıl önce - Prş 15 Mar 2018, 20:03

İnşaat süresini İBB 1500 gün olarak belirlemiş.

mafakyanc

2 yıl önce - Prş 15 Mar 2018, 21:08

İhaleyi yapan İBB değil, Ulaştırma Bakanlığı (UBAK) / AYGM. İşletmeyi İBB'nin kuruluşu olan İstanbul Ulaşım üstlenecek...

Misafir 024

2 yıl önce - Prş 15 Mar 2018, 22:49

Güzergah ve istasyonlar ne zaman belli olur acaba

Şükrü Güllüoğlu

2 yıl önce - Pts 19 Mar 2018, 09:47

Bir önceki sayfada istasyonlar yazılı. Acaba aktarmalar nasıl olacak?



sayfa 2
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM