Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Cemoli D18
8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 13:26

Alıntı:
otobüs içlerine 1tane bilet satış görevlisi koyabilirler diye düşünüyorum


Çağ dışı metodu getirme düşüncesi.
Millet aya, biz yaya.


Misafir 574

8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 13:32

Ya bilet fiyatları neden yüksek önceden öğrenci 1 tl idi şimdi 1 30 mu 1 50 mi ne aynı şekilde biletler 3 tl !

Misafir 68f

8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 13:36

Ne yönden çağdışı açıklarmısınız

Biletiniz bitmiş şekilde Anbardan çarşıya gelmeyi deneyin yada biletiniz yoksa

Şehiriçinde bile bilet gişeleri kaldırılmış yerine kartlı sistem getirilmiş facebookta okuyoruz vatandaş parasını yuttuğundan şikayetçi

daha geçen yenisanayiden tramvaya binmek istedim kapanan beğendiğin yanındaki dolum yerine gittim kapalıydı hizmet veremiyoruz diyor

sırf bu yüzden metrelerce yürüyerek bilet satan bakkal aradım

geçen sene Güneş hastanesi karşısından binmek istediğimde biletimin bittiğini farkettim otobüs şöförü sağolsun almadı beni aşağı divenönü duraklara yürüdüm bu olay yüzünden 1saat otobüsümü bekledim.

bu önerimin neresi çağdışı

asıl çağdışı vatandaşı bilet peşinde koşturan yönetimdir

ilker22



Nazmi

8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 17:59

2010'da Ankara'da bazı halk otobüslerinde, orta kısımda bir görevli yer alıyor, dolmuş usulü para mı alıyordu, bilet mi satıyordu tam hatırlamıyorum ama bahsedilen benzer bir durum vardı. Hala var mıdır bilmiyorum.

İlker hocam buna gerek var mı! bahsettiğiniz sorunun çözümü adına illaki başka yöntemler vardır. Düşünsenize, her otobüste şöförün yanı sıra bir görevli daha. Ulaşım maliyetlerini inanılmaz artıracaktır. Yakın zamanda ulaşım fiyatlarının yüksekliğiyle alakalı Kayseri'de bayağı bir tepki olmuştu. Fazladan bir zam daha eklenirse, memlekette kan gövdeyi götürür


nkrlpnt
8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 18:37

Ankara otobüsler iki çeşit hocam birisi bizdeki gibi kartlara para yükleyerek biniyorsun.

Birde paralı diye tabir edilen otobüsler var orta kapının hemen yanında birisi duruyor ve sadece para alıyor ve toplamda iki kişi çalışıyor.


onurnazliaka
8 ay önce - Prş 30 Ksm 2017, 18:37

Biletçi olayı Ankara'da hâlâ devam ediyor. Özel halk otobüslerinde biletçi bulunmakta, özel toplu taşıma araçlarında kaldırıldı, belediye otobüslerinde ise zaten ben kendimi bildim bileli yok. 1974 yapımı Köyden İndim Şehire adlı filmi izleyenler Ankara'da o yıllarda belediye otobüslerine arka kapıdan binildiğini ve biletçi olduğunu görebilirler. Ta o yıllardan kalan bir uygulama, otobüslerde biletçiye gerek olduğunu düşünmüyorum.

Bunun dışında gelelim önerilere. Çok sert yazacağım, zaten sert insanım. Ama sert yazmak iyidir, gördüklerimi yazalım.

Kart 38

- Şehir genelinde Kart 38 noktası oldukça az. Dolmuş ya da nakit olarak binilen herhangi bir toplu taşıma aracının olmadığı şehirde kartınızı ya merkezdeki dolum büfelerinden ya da ancak tramvay istasyonlarından doldurabilirsiniz. Semtlerde dolum yapan adam akıllı yer yok. Daha yeni yeni bazı yerlerin dolum yaptığını gördüm ancak bunlar oldukça yetersiz. Kart dolum noktaları bakkallara, marketlere, büfelere dek uzanmalı.
- Merkezdeki kart dolum merkezlerinde kredi kartı geçmesi başarılı bir uygulama. Aynen devam. 2013 yılında bir pazar sabahının saat 07.00'sinde Kart 38'imi Hastane dolum noktasında kredi kartıyla doldurduğumu bilirim.
- Kart38 web sitesi oldukça başarısız. İçeriği yetersiz. Ayrıca internetten de dolum imkânı getirilmeli.
- 26 yaşını geçip de öğrenci olanlardan SGK kaydı isteyerek öğrenci kartı vermek neyin kafası? Adam hem çalışıp hem okuyamaz mı? Böyle fantastik düşüncelerden vazgeçilmeli. Açıköğretim okuyan nice insanlar var, bu insanlar indirimli kart kullanamayacak mı? Bir tarafımızdan element uydurmayalım lütfen.


Ücret Tarifeleri-Aktarma Uygulamaları

- Otobüs ücretleri oldukça pahalı. Tam 2,10 TL, öğrenci 1,30 TL nedir? Haydi öğrenci kısmen ama tam kart ücreti bu şehre yakışmıyor.
- Aktarmanın yalnızca tramvay ile otobüs arasında olması büyük bir handikap. Ayrıca aktarma yalnızca tam kartta ücretli, öğrencide ücretsiz. Her ikisinde de ücretsiz olabilir. Sırf bu yüzden İldem'den İncesu'ya gitmek 2,40 TL ama Erkilet'ten Altınoluk'a gitmek 4,20 TL gibi saçmalıklar ortaya çıkıyor. O nedenle aktarma uygulamaları gözden geçirilmeli. Otobüsler ve tramvay durakları arasında da aktarma imkânı sağlanmalı.


Bazı Otobüs Hatlarının Güzergâhları

- Özellikle şehrin kuzey bölgelerine giden bazı hatların belli saatlerde Hastane Caddesi'ni, belli saatlerde İstasyon Caddesi'ni kullanması yanlış. Erkilet Bulvarı ve daha batısındaki mahallelere giden hatlar (Örn: Erkilet, Boztepe, Oruç Reis, Karpuzatan, Şeker, Ziya Gökalp vb.) sabit olarak İstasyon Caddesi'ni, Erkilet Bulvarı'nın doğusundaki mahallelere giden hatlar (Çevreyol, Nato, 200 Evler, Mevlana, Yenimahalle, Fevzioğlu, Argıncık, Doğu Sanayi, Kayabaşı, Zümrüt vb.) sabit olarak Hastane Caddesi'ni kullanmalı. Hangi hattın hangi seferinin nereden geleceği ciddi karışıklığa neden oluyor.
- Şehrin batısına giden Belsin, Altınoluk, Keykubat, Anbar, İncesu, Hürriyet gibi hatların da Hastane, Osman Kavuncu, Beşyol gibi üçlü ayrımlarına son verilmeli. Hangi hattın hangi saatte, nereden geleceği belirsiz oluyor. İnsanda kafa kalmıyor.


Gece Seferleri
- 569 Talas gece servisi 569 Anayurt-Talas-Meydan-Erkilet olarak düzenlenmeli.
- 518 İldem-Belsin gece seferinin saatleri düzenlenmeli.


Ulaşım Hakkındaki İnternet Sitesi

-Kayseri CBS adlı site oldukça geri kalmış durumda. Kayseri Ulaşım A.Ş. web sitesi şehir içindeki tüm ulaşım sistemleri hakkında bilgi verir hâle getirilmeli.


Ulaşım Araçlarının Yavaşlığı

- Tramvay da belediye otobüsleri de oldukça yavaş ilerliyor. Bir bisikletlinin bunları geçememesi lazım. Bundan hep dert yandım, İldem'den Düvenönü'ne bisikletle rekor sürem 32 dakika, otobüs+tramvayla ise (ki o zaman aktarma ücretsizdi) 36 dakika. Düvenönü-İldem arasında ise bu süre bisikletle 46 dakika, otobüs+tramvayla 50 dakika. Bunlar olabilecek süreler mi? Vatandaşın zamanı değerli ama maşallah ulaşım sistemleri oldukça yavaş. İstanbul'da Beylikdüzü'nden Kadıköy'e millet uçarak gidiyor, Kayseri'de bunun yarısından daha az mesafelere aynı sürelerde gitmek üzücü.



ozbekturk

8 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 09:47
Öneriler


Onur Bey'in bir çok fikrine katılıyorum. Yerinde öneriler için teşekkürler.. Onur Beyin belirttiği hususlara ve ek olarak bazı önerilerim;

1. tramvay gerçekten çok yavaş. Evet tramvay lastik tekerlekli araçlar gibi hızlı gidemez ama bazı düzenlemeler ile hızı artırılabilir. İldem deki bir çok kişi tramvayın yavaş gitmesinden dolayı ya otobüsleri tercih ediyorlar yada özel araçlarını. (Özel araç tercih edenlerden biriyim) tramvay meydan durağına 40 dk geliyor otobüs 30 dk araçlar 20 dk. tramvayın biraz hızlanması ve ışık düzenlemesindeki daha aktif işlevsellik tramwaya 10 dk kazandırabilir. Mesela Mimarsinan kavşağı ile gesi kavşağı arası hız limitleri 50 km 55-60 km çıkartılabilir. tramvay durakta bekleme süreleri daha pratik (kısa) hale getirilebilir. En azından otobüs hızına eriştirilebilirse tercih edilebilirliği artacaktır. Hız ile ilgili acil düzenleme gerekli.

2. Şehrin uzak yerlerinden (köyler) gelen otobüsler şehrin içine girdirilmemeli. Sayın Başkan bir çok oturumda meydana giren otobüs sayılarının azaltılması gerektiğini belirtiyordu. Eğer Doğu - Batı - Güney- Kuzey eksenindeki köylere giden otobüsler doğuda Gesi Kavşağı Batıda Belsin Güneyde Talas Kuzeyde Erkilet (projeye göre) tramvay duraklarında aktarma yaptırılarak hem otobüslerin tasarruf etmesi sağlanabilir hem de şehre meydana giren otobüslerde biraz azaltma sağlanabilir. Ücret artacağı yönündeki şikayetler olabilir. Bunlar için bu duraklarda özel düzenlemeler yapılabilir (ücretsiz aktarma) yada mesafe dolayısı ile aktarma gerekli diye bir açıklama getirilerek aktarma yaptırılabilir.

3. Aynı aks içinde hareket eden otobüs ve tramvay hatları yeniden düzenlenmeli. Mesela ildemden aynı güzergahtan hem otobüs hem de tramvay gidiyor. Hem tramvaya hem de otobüse yazık. Ya aktarma yada güzergah düzenlemesi ile durum çözülebilir.

4. Onur Bey bilet fiyatlarına zam geldi. artık tam 2,5 TL ..

5. tramvay duraklarına kart yükleme otomatları konulmalı. Bu bir eksiklik. Tramvay ve belli başlı otobüs duraklarına bu otomatların konulması sorunlara bir nebze çözüm olacaktır.

6. Arkadaşların belirttiği biletçi uygulamaları tartışmaya bile gerek görülmeyecek düzeyde artık eskimiş ve pahalı bir uygulamadır. Önerisi bile diğer önerileri hafifletecektir.

7. Bisiklet aktarma istasyonları ve bisiklet yolları biraz daha geliştirilmeli. Mesela ben yazın ildemden çarşıya bisikletle gitmek istiyorum ama şu an için imkansız. Birazdaha yaygınlaştırılmalı ve bisiklet yollarına önem verilmeli. Mevcut bisiklet yolları da korunmalı, araçlardan...

8. Bu kurulu ilgilendiriyormu bilmiyorum ama benim gibi şehir dışından (İstanbul) gelen insanların çok dikkatini çekiyor. Kayseri de çok fazla trafik ışığı var. Hatta önerim olarak Kayseri deki mevcut trafik ışıklarının 1/5 ini iptal etseler Kayserideki trafik sorununun çoğu çözülür. Kayserideki sorun trafiğin akmaması (aktırılmaması) için herşeyin yapılmış olması.. Örneğin Çarşı İldem hattında lüzumsuz kavşak ve ışıklar: Gökkent, harikalar diyarından önceki kavşak ve cırgalan kavşak ve ışıkları. Bu ışıklarda 2-3 araç geçecek diye 20-30 araç bekliyor. Fayda analizinde % 7-8 i geçmez. Bir kavşak en az % 30 luk bir ihtiyaç dahilinde olduğu zaman konulmalı. Buradan gelen araçlar bir sonraki kavşağı kullanmalı. 2-3 araç için tüm akan trafik durdurulmamalı. Bu mantaliteyi kayseri çözmeli.. Aynı şekilde Osman Kavuncu Caddesindeki Anbar istikametinde ve Talas yolundaki bazı kavşaklar kaldırılmalı. (DSİ kavşağından sonraki Yeni sanayinin önündeki kavşak) Kayseri deki kavşak ve ışık düzenelemeleri mutlak surette ele alınmalı. Ana yollardaki bazı kavşaklar iptal edilmeli. Her kavşakta ışık konulması uygulaması kaldırılmalı. Trafik aksın.

9. Işık düzenlemeleri bazı eksikliklere rağmen güzel. Fakat Tuna Caddesine yapılan hamburger kavşak düzenlemesi çok güzel bir uygulama olduğu halde ışık düzenlemesinden dolayı trafiğe çözüm olamamıştır. Mesela iç ışıklar yanıyor bekleyen bir iki araç geçiyor arkadaki ana ışıktaki arabalar boş yere 5- 10 sn boşa bekliyor. Bu da özellikle ana güzergahtaki araçlara ekstre 10 -15 sn daha kısa süre kalması demek oluyor ve yığılma oluyor. Ancak 2-3 ışıkta ancak geçebiliyoruz. Zaten bu kavşaklardaki trafik düzeni izlenip takip edilse sorun anlaşılacak.

Şimdilik bu kadar... Teşekkürlerimizle..


selimengin
8 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 11:14

Alıntı:
8. Bu kurulu ilgilendiriyormu bilmiyorum ama benim gibi şehir dışından (İstanbul) gelen insanların çok dikkatini çekiyor. Kayseri de çok fazla trafik ışığı var. Hatta önerim olarak Kayseri deki mevcut trafik ışıklarının 1/5 ini iptal etseler Kayserideki trafik sorununun çoğu çözülür. Kayserideki sorun trafiğin akmaması (aktırılmaması) için herşeyin yapılmış olması.. Örneğin Çarşı İldem hattında lüzumsuz kavşak ve ışıklar: Gökkent, harikalar diyarından önceki kavşak ve cırgalan kavşak ve ışıkları. Bu ışıklarda 2-3 araç geçecek diye 20-30 araç bekliyor. Fayda analizinde % 7-8 i geçmez. Bir kavşak en az % 30 luk bir ihtiyaç dahilinde olduğu zaman konulmalı. Buradan gelen araçlar bir sonraki kavşağı kullanmalı. 2-3 araç için tüm akan trafik durdurulmamalı. Bu mantaliteyi kayseri çözmeli.. Aynı şekilde Osman Kavuncu Caddesindeki Anbar istikametinde ve Talas yolundaki bazı kavşaklar kaldırılmalı. (DSİ kavşağından sonraki Yeni sanayinin önündeki kavşak) Kayseri deki kavşak ve ışık düzenelemeleri mutlak surette ele alınmalı. Ana yollardaki bazı kavşaklar iptal edilmeli. Her kavşakta ışık konulması uygulaması kaldırılmalı. Trafik aksın.

Bunun bir başka çözümü de kavşaktaki araç sayılarını yani yoğunluğunu ölçen akıllı kavşak sistemidir. Her ne kadar tramvaylı kavşaklarda lambayı tramvay yönetse de en azından tramvaysız kavşaklarda uygulanabilir. Hatta bu sistemde tramvaylı kavşaklarda bazı saatlerde tramvayın yönetimi iptal edilebilir. Araştırmalarımda Kayseri 'de yalnızca 3 kavşağın akıllı kavşak olduğunu gördüm. Bu çok yetersiz. Kayseri ile hemen hemen aynı büyüklükte olan Konya' da 32 kavşak akıllı kavşağa dönüştürüldü.


Nazmi

8 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 11:36

Bir çok öneri ve isteğiniz bence yerinde. Işıklar ve kavşaklar direk konuyla alakalı değil, ama duruma göre belirtirim. Toplantı saat 14'te. O zamana kadar, varsa aklınıza gelenler yazın.

77memed
8 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 13:08

Kayseri de yeterince alt geçit yonca kavşak üst geçit olmadiginin düşüncesindeyim ve bu durum ister istemez trafiği etkiliyor ışıkta bekletiyor en az 20 adet alt gecitin olması şart şehrin sadece merkez noktasında mevcut bir talas da bir belsinde ildemde şehrin 4 bir yanında maalesef mevcut alt üst geçit yok %100 olması şart Kayseri'nin nüfus la oranla ulaşım yatırımın yetersiz olduğu kanaatindeyim



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM