Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Kocaeli Özel Halk Otobüsleri Kaldırılsın mı?
Kaldırılsın 73.9%  73.9%  [17]
Kaldırılmasın 26.1%  26.1%  [6]
Toplam Oy : 23

Emir GÖKER

9 ay önce - Cmt 04 Ksm 2017, 13:53

Bu araçların Son rezaleti bir kadını araçtan zorla indirmekti. Bence ya araçlar ve şoförler yeniden düzenlenmeli yada komple kaldırılmalı.

Emir GÖKER

7 ay önce - Çrş 27 Arl 2017, 18:39

Bir halk otobüsü rezaleti daha. Olay 16 Aralık 2017'de İzmit'te oldu. Bence hemen bunlar kaldırılmalı. Kocaeli halkı daha fazla ulaşım rezaletine boyun eğmemeli.

Haberin linki;

https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web ...o8rz-u8LJB


Tacettin TEZER

7 ay önce - Çrş 27 Arl 2017, 23:56

Alıntı:
Bir halk otobüsü rezaleti daha. Olay 16 Aralık 2017'de İzmit'te oldu. Bence hemen bunlar kaldırılmalı. Kocaeli halkı daha fazla ulaşım rezaletine boyun eğmemeli.


Maalesef çok önyargılısınız !...

- Öncelik olarak olay özel halk otobüsünde olmadı.
- KBB şirketi olan UlaşımPark A.Ş. ait otobüste meydana geldi.
- Olayın UlaşımPark A.Ş. / Sürücü veya ÖHO ile hiç bir bağlantısı yok.
- Olay otobüs içerisinde bulunan 3. şahıslar arasında oluyor.
- Olay adli mercilere yansımış olup gerekli soruşturma devam etmektedir.
- Olaya ilişkin TÜM görüntüler olayın ertesi günü emniyete teslim edildi.
- Gönül isterdi ki görüntüleri burada yayınlayalım atıp tutmadan birilerini karalamadan önce herkes seyretsin ve ona göre yorum yapsın.
- Sürücünün olaya müdahele etmediği maalesef yanlış ve yalan bilgi... Sürücü diğer vatandaşlarla beraber gerekli müdaheleyi yapıyor.



serkan çınar
7 ay önce - Pts 08 Oca 2018, 15:38

Kesinlikle kaldırılsın tüm ulaşım büyükşehir belediyesi tarafından tek elden sağlanmalı.

ufukdy
7 ay önce - Sal 09 Oca 2018, 05:55

özel halk otobüsleri konusunda şikayeti olmayan aksine memnun olan birileri var mıdır ki? mümkün mü 2018 yılında çağdışı bir görüntüye razı olmak? keşke görüntüyle kalsa orası ayrı. yıllardır koskoca büyükşehir belediyesi öho denetimimiz altında yalanıyla idare etti ve hala ediyor. kimse mağdur olmadan bir çözümü mutlaka var bu durumun. ben bile fikir yürütüp çözüm bulabiliyorsam belediye neden yapamıyor?

adnan41
7 ay önce - Sal 09 Oca 2018, 11:50

Vede hala eski boyasız otobüsler yollarda cirit atıyor ukome yetkilileri bizim gorduklerimizi görmüyorlar mı dün Değirmendere hattında iki tane eski minibüs arka arkaya seferdelerdi aynı şekilde Kartepe minibüsleri Alikahya minibüsleri eski araçlarla yollarda cirit atıyor eğer bu şekilde devam edecekse tramvay yapıp ulaşımda çağ atladık demenin ne anlamı var.



mustafa 1903
7 ay önce - Sal 09 Oca 2018, 12:13

Halk otobüsleri bazen işe yarıyor. Mesela OSB bölgelerine ulaşmak için ya taksi, ya da bunları kullanmak gerekiyor. Şoförlerden yine şikayetçiyiz, o ayrı bir konu.

erdem türkoğlu
7 ay önce - Sal 09 Oca 2018, 21:14

Hepimiz isteriz bu eski ve küçük köy midibüslerinde fahiş ücret tarifeleriyle balık istifi seyahat etmek yerine büyük ve modern belediye otobüsleriyle ucuz ve nitelikli ulaşım sağlamayı. Ama bu şehirde ÖHO'ları toptan kaldırmak imkansız bence.

Tam bilmiyorum ama ÖHO'ların farklı farklı statüleri var bu şehirde. Sözleşmeliler, ihaleliler, M plakalı minibüsten J plakalı ÖHO'ya dönenler, zamanında parası ödenip alınmış ömürlük hatlar gibi. Sözleşmeli ya da ihaleli olanlar belli bir süre sonunda iptal edilebilir belki, ama diğerlerinin kazanılmış hakları olduğunu ve iptal edilemeyeceğini düşünüyorum. Belki karşılığı ödenerek belediye tarafından satın alınabilirler, ya da kiralanabilirler. Bu konuyu daha iyi bilen varsa bizi aydınlatabilir.

Bu şehirde ÖHO'ların bu kadar kalitesiz bir hizmet vermesinin birçok sebebi var. Aslında bu sebepler ortadan kaldırılarak ÖHO'lar yenilenebilir. Modern ve büyük araçlarla daha makul ücret tarifeleriyle hizmet verseler, şoförler eğitilse, denetimler sıkı olsa, insanlar ÖHO'ların hizmetinden memnun olur ve kaldırılmasını da istemez.

Kocaeli'de ÖHO sayısı gereğinden fazla. Her hattın gelir düzeyi farklı ama, bazı havuzlarda toplanan para fazla kişiye bölündüğü için çok fazla kazanamıyorlar. Örneğin İzmit-Gölcük hattında 25 otobüs yeterli olacakken 81 tane hat sahibi var, Karamürsel-İzmit hattında yine 81. Gebze-İzmit hattında 25 otobüs yeterli olacakken 65 tane hat sahibi var. İzmit şehir içi grubunda 520 araç var, yoğun hatlarda 2-3 dk arayla gidiyor midibüsler. Ama mesela şehrin nüfusunun % 40'ının yaşadığı Gebze-Darıca-Çayırova-Dilovası ilçelerinde toplamda sadece 360 civarı ÖHO var. Ve o bölgedeki ÖHO'lar adeta para basıyor. ÖHO'ların yenilenebilmesi için iyi kazanıyor olmaları gerekir, ama bazı bölgelerde araç sayısının fazlalığı buna engel oluyor. O yüzden bu bölgelerde araç sayıları azaltılmalı. Şehir genelinde iptal edilebilecek ÖHO'lar iptal edilip, fazla olanlar başka bölgelere kaydırılabilir, mümkünse servis veya taksi plakası verilerek bir kısmı sistemden çıkartılabilir. Hat sahibi sayısı azaltılırsa, geri kalanlar 2 iki kişi birleşerek 12 metrelik araçlara rahatlıkla geçiş yapabilir. Böylece ÖHO'lar fiziksel olarak iyileştirilmiş olur. Böyle bir sistemde hem ÖHO sahipleri daha çok kazanır (2 kişi bir aracı işletirse giderleri de azalır) hem de yolcular kaliteli bir hizmete kavuşur.

Araçların eski olması dışında bir sürü sorun var ÖHO'larla ilgili. Mesela her hattın havuzu ayrı olduğundan, sınırlı sorumlu taşımacılık yapılıyor. Başiskele'den İzmit'e gitmek için önünden bir sürü Bahçecik, Yeniköy, Gölcük, Değirmendere, Karamürsel hatları geçiyor ama binmen yasak. İlle de 20 dk arayla gelen Döngel otobüsünü bekleyeceksin. Kooperatifler birleştirilerek bu saçmalık ortadan kaldırılmalı. Ayrıca hadi ÖHO'ları anladık, belediye otobüsleri neden böyle çalıştırılıyor? Sırf ÖHO'cuları korumak için. Bu aptalca sistem kaldırılıp bu şehrin insanının seyahat özgürlüğü daha fazla engellenmemeli. İsteyen istediği otobüse binsin, istediği durakta inebilsin.

Bir diğer sorun ise ücret tariflerinin dengesizliği. İzmit veya Gebze şehir içi hatlarında 30 km üzeri hat 2,50 TL iken, Gölcük-İzmit 20 km bile değil ama 3,70 TL. Kartepe / Başiskele / Körfez - İzmit hatları hep aynı, kısa mesafe olsa bile çok pahalı. 3,50 - 4,00 TL civarı hep. Tabi araç sayısı fazla olunca, anca kurtarıyor bu rakamlar işletmecileri. Olan yine halka oluyor. Küçük ve eski köy midibüslerine dünyanın yol parası ödeniyor. Aktarma zaten hak getire.

Belediye sürekli tramvay ve metro projeleriyle ulaşım için çalışıyoruz diye reklam yapıyor ama, tramvay da metro da sadece belli bölgelere hitap ediyor. Şehrin büyük bir bölümünün işine yaramayacak projeler. O yüzden kent genelinde toplu taşımanın iyileştirilmesi için otobüs sisteminin geliştirilmesi şart. Ya belediye otobüslerinin sayısı artmalı, ya da ÖHO'lar bir şekilde iyileştirilmeli. Yoksa bu rezillik bitmez.


adnan41
7 ay önce - Sal 09 Oca 2018, 22:01

Vezirçiftliğinden Wolksvagen ark otomotivin oralardan minibüse biniyorum eski Kandıra kavşağında iniyorum gittiğim yol 2bucuk 3km verdiğim ücret 2.80 bu nasıl bir ücret belirleme tarifesidir yazık değilmi Ukome bu tarifeleri belirlerken neye göre belirliyor bu mesafeleri ölçüp belirlemiyormu 2 kişi gidip gelsek 11 lira yol parası vermek zorunda kalıyoruz.

Misafir 28a

7 ay önce - Çrş 10 Oca 2018, 12:46

hereke-izmit arasına e-5 arayoluna paralel metrobüs çok rahat yapılabilir bu hat yapılsa sorunlar büyük oranda azalır ama bunu yapacak bir büyükşehir yönetimi bu şehirde yok adamlar oy kaybetmemek için 2 milyonluk şehrin menfaatlerini 3 bin tane minübüsçüye satarlar.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara