Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Misafir 373

3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 22:14

Dört şehri de görmüş biri olarak şehirleşmede Diyarbakır 1. Malatya 2. Erzurum 3. Elazığ 4. sıradadır. Potansiyeli en yüksek il ise açık ara farkla Elazığ dır fakat bu potansiyeli gerektiği gibi değerlendiremediği için en geride kalan il de Elazığdır maalesef. Bu potansiyele rağmen neden gelişemediğini bilmiyorum. Onu Elazığlı arkadaşlar daha iyi bilir elbet.

23 mehmet
3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 22:20

elazığ o potansiyelini bundan sonra kullanacak İnşallah Büyük Yatırımlar Elazığı Bekliyor

Fırat_444

3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 22:37

Bende diyorumki Malatyalı ve Elazığlı hemşehrilerim her iki ile yapılan yatırımları destekleseler emin olun Adana ve Mersin gibi birbirine yakın Metropol kent kimliğine kavuşurlar..Eee tabikide bu başarının temelinde hasutluk olmayacak Yaşasın kardeşlik....



23 mehmet
3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 22:45

Aynen fırat

osman21
3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 23:43

Galiba ilk kez bölge şehirleri olarak bir başlık altında üyeler birbirine nispet yapmak için değil de gerçekten "samimi" duygularla şehirleri hakkında fikirlerini soyluyor. ben de bu kervana katilmak istiyorum

Kendimi bildim bileli de şehircilik ile ilgili olduğum için ziyaret ettiğim her şehri diyarbakır ile karşılaştırdım . Doğrusu son 20 yıla kadar da her şehri( ortalama ve üstü sehirler) diyarbakirdan güzel ve bakımlı bulurdum. Öyleydiler de...

Örneğin hafta sonları arkadaşlarla sivriceye geldiğimizde onları bir şekilde kandırır mutlaka elazığ da bir tur attırır. Sonra da şehrin düzenine, yol kenarlarındaki ve refujdeki çok güzel peyzaj çalışmalarına bakar, kıskanır sinirlenir sonra da bizim belediyecilere kizardim diyarbakır a döndüğümüzde de girişten başlayarak düzensiz ve toz toprak içindeki yollara bakarak yine kizar hattâ arkadaşlara da neden bu kadar ilgisizler diye kızardım.

Kayısı zamanlarında da sırf kayısıyı dalından koparıp yemek için malatyaya gelip ( macera işte) sonra da malatyayı dolaşınca yine aynı duygulara kapılırdım.


Sonra ahmet bilginin belediye başkanlığı döneminde ilk kez diyarbakırda bir şeyler düzelmeye başladı. O dönem istanbulda çalıştığım için her geldiğimde diyarbakırda büyük değişiklikler görüyordum. Hele bir de kayapinar taraflarındaki imarı görünce umutsuzlugumun yerini sevinç almıştı. Hatta bu yüzden diyarbakıra tekrar döndüm. Artık bu şehirde yaşamak istiyordum..

Aynı dönemlerde elazığ ve malatya ya yaptığım ziyaretler yine kıskançlıkla
sonuçlansa da artık memleketimde de birşeyler düzelmeye başlamıştı. Ve bu düzelmeler zaman içerisinde devam etti. Şehir bugünkü seviyesine geldi. Bunun en önemli sebebi diyarbakır a yapılan yatırımlar olduğu dusunuluyorsa da aynı yatırımlar belki de daha fazlası diğer
Şehirlere de yapıldı. Tek fark daha önce diğer şehirlere yatırım yapıldığı halde güneydoğudaki şehirlere yatırım yapilmamasiydi. Bir örnek vermek gerekirse diyarbakır sayfalarında göreceğiniz evlibeden ve yedikardeş burçları ve yüzlerce harap haldeki tarihi eser elazığ veya malatyada olsaydı şimdiye restore edilmiş olmaz mıydı? Bu yüzden son bir kaç yıldır siyasi süreçten dolayı tarihi eserlere yatırım yapılıyor görünse de bu işlerin çok daha önce bitmiş olması gerekirdi.

Peki diyarbakır aniden nasıl bu kadar büyüdü? 90 larda bütün zenginlerinin kaçtığı, gece insanların dışarı çıkmaya korktuğu hatta 2 yıl önce kent merkezinde topların tankların savaştığı bir şehir nasıl hala ayakta kalabiliyor?

Ben bunu şehrin potansiyeline bağlıyorum. Bugünkü haberde diyarbakırın kırmızı mercimek ve ipek üretiminde turkiyede 1. Üzümde 2. Buğday da 3. Pamukta 4. Mısırda 7. Mermer uretiminde 1.( %24 )ve petrolde 2. (%27. ) Olduğunu gördüm. Hayvancılık istatistiklerini saymıyorum bile.

Işte bu yüzden şehirde ne olursa olsun köylerde her yil tarımdan para kazanılıyor ve bu para da kent merkezinde harcanıyor. Şehri büyüten asil bu para. Bu yüzden de diyarbakırın zenginleri hep köylü kökenlilerdir.

Nedense çok arkadaş hatta bazen ben de şehirlerinin büyümesini istiyorlar. Oysa şehrin göçlerle büyümesi beraberinde çarpık kentleşme, eğitim, sağlık ve en önemlisi (bence) kültürel gerileme getirir. Bu sorunların hepsi de fazlasıyla diyarbakır da var. Bu yüzden elazığ ve malatya ya gittiğim zaman en çok hoşuma giden sakınlık ve huzurdu. Ancak bu yaz iki şehre de geldigimde ilk kez yoğun bir trafik gördüm. Şehirler büyüdükçe asıl önemli özelliklerini kaybediyorlar.

Benim şahsi fikrim hem elazığ hem malatya yaşanacak şehirler. Kentlerin yaşam kalitesi sıralamalarına bakıldığı zaman her iki şehir de diyarbakırın çok çok üzerinde. Demek ki büyüme bize mutluluk getirmemiş. Keşke daha küçük bir şehir olsaydik ta Diyarbakir in kulturel özelliklerini kaybetmeseydik.

Bazen hayal kuruyorum da eğer 30 milyar dolar param olsaydı işsizlik sorununu çözmek için ilk yapacağım şey, çevre illere 20- 30 bin kişilik fabrikalar ve üretim merkezleri kurardım. Burada çalışanları da öncelikle diyarbakir a göç etmiş kişilerden seçerdim. Ve sonra da diyarbakir a göç etmesi muhtemel kentlerde büyük yatırımlar yapardım. Böylece diyarbakırın göç almasını
kültürünün değişmesini engellerdim.

Aslında başka şeyler yazacaktım ama bunlar döküldü yaziya


yusufyuşa23
3 hafta önce - Sal 02 Oca 2018, 23:52

Alıntı:
Keşke daha küçük bir şehir olsaydik ta Diyarbakir in kulturel özelliklerini kaybetmeseydik.

Osman Beyin uzun yazısını ilgiyle okudum. Güzel tespitleri var. Alıntı yaptığım kısımda ise kendisine %100 katılıyorum. Şehirler büyüdükçe kozmopolitana dönüşüyor. Bu durumun faydasından çok zararı olabilir. Daha güvenilir şehirler göçün az olduğu yerlerdir.



Misafir 689

3 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 00:00

Onun için yeni yapılan uluslarası Çukurova bölgesel havalimanı Tarsus a yapılıyor diye Adanalılar bas kaldırdı fırat😀 Adana yıllarca Türkiye’nin 6. Cı Büyükşehir’i olarak bilinir.. Bursa bu ünvanı almış hatta geçmiştir. Mersin ise yıllarca normal bir şehir olarak ve Adana ya bağlı olarak kaldı haliyle.. ama 1990 lardan sonra özellikle Doğu dan çok göç aldı ve şehir adeta her yönüyle uçtu.. sahil kenarındaki bir şehir olması, liman kenti olması, doğası vs şehiri uçurdu. Nüfusu 2 milyonlara dayandı. Üniversitesi bile yoktu sonradan yapıldı. Mersin bu kadar gelişmesi büyümesi Büyükşehir ünvanını almasını da sağladı.. Suan sanayi olarak sadece geride... diğer yönden Adana’dan daha önde! Ama Adana yılların verdiği emek büyüklük tecrübe sayesinde hala herşeyi ile ayaktadır.. ne kadar tecrübesiz başkanlar yüzünden de olsa hala büyüktür.. ama artık Mersin de büyüktür ve koca şehirdir. Ondan her iki halkta bunu fazla takmamaktadır ama ufak tefek ataısmalar olmaktadır tabikide.. bunun hasutluk ile alakası yok... Malatya —Elazığ olayı çok farklı... Elazığ’a da 1960 lardan beri bölge kurumları oraya kurulduğu için Malatya oraya bağlıydı... ama Elazığ Adana gibi büyük degıldi.. Mersin gibi daha sonradan Malatya ucmus Elazığ’ı geçmiş ve artık geçte olsa Büyükşehir olmustur.. ama Elazığ hala aynıdır.. üstelik bu ünvanı da yoktur.. Malatya bu ünvanını korur kalkınma adına daha çok iş yaparsa 20 yıl sonra şehir merkezi 1—1,5 milyon olur da Elazığ 750 bini tamamlaya uğraşır bunu da başaramazsa arada dağ olur.. ve Malatya Elazığ’a bağlı kalamaz.. Sudan sorun yok gibi görünsede 10 yıl sonra bu olay patlar görürsünüz

KEMALİYE 23
3 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 00:04

Yusufuşa bunun çözümü de basit.Kovancıları şehir gibi görmek ve dışarıdan gelecek göçü kovancılarda istihdam oluşturup şehri bu yönde büyütmek.Aynı şey daha düşük seviyede olsa Keban ve Baskile uygulanabilir bınlar potansiyel olan ilçeler.Heleki Kovancılar Palu aksında hastahane ve hükümet konağı Karakoçan aksında besi osb yada ihtisas osb kurabilirsen işte Kovancılarda olur bir şehir hemde Bingöl ve Tunceli içinde hizmet eder.

taygun21
3 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 00:04

Erzurum'un sehircilikte Ne Elazığ'dan ne de Malatya'dan fazlası vardır.Tam tersine bu şehirler Erzurum'dan daha gelişmiş kentlerdir.Ayrica Elazığ imar konusunda ve sitelesme konusunda ta 80 li yıllarda güzel çalışmalar yapmış.Eskiden Elazığ'ın imar siteleşmesini örnek gosterirlerdi.Ama son 15 yılda gelen yönetimler ufku dar insanlar oldukları için Elazığ'dan çok şey götürdüler. Devlet yatırımı konusunda Erzurum kadar yatırım alan hiçbir doğu ve güneydoğu ili yoktur.Diyarbakır'ın bugünkü şehirleşmenin temelinde devlet yatırımlarından ziyade Belediyelerin takındığı imar faaliyetlerindeki kararlı durus etkilidir.Devlet yatırımları ulaşım konusunda etkisini göstermiştir.Yapılan havaalanı ve köprülü kavşaklar şehrin vizyonuna etki etmiştir.Eğer büyükşehir olmakla caddeler büyük oluyorsa 25 yıldır büyükşehir olan Kocaeli ,Erzurum,Samsun ve Sakarya'da caddeleri büyük olmalıydı.Ben bu şehirlerde geniş cadde görmedim.Uani Diyarbakır caddelerinin geniş olmasının nedeni belediyelerin tutumudur.Bununla birlikte 3 komşu ilde gelişmeye müsaittir.Bence son dönemlerde Özellikle Elazığ'da belediyelerin gösterdiği çaba şehir hastanesi ve karayolları gibi devlet destekli yatırımların etkisiyle büyük bir kıpırdanma var.Diyarbakır'da belediye yönetimi degistikten sonra huzur geldi.şehirde canlanma ve belediye hizmetlerinde artış ,tarihi eserlerin varlığıyla da şehre gelen huzurla birlikte turizm patlaması yaşanabilir.Hafta sonları Sur'a gidenler şehri gezmek için gelen yoğun kalabalığı görüyor.Malatya ise her zaman düzenli bir gelişme ivmesi göstermiş sağlık ve sanayiide doğunun en gelişmiş ili.Yalnız belediye başkanı bu güzel şehre birşey katmiyor.Belediyecilik konusunda yeşil Malatya yerinde sayıyor.Hızlı tren projesi hızlı bir şekilde devreye sokulsaydi bu 3 gelişmekte olan kentin ekonomik ,komşuluk ve kültürel ilişkilerini daha da artıracak.Ama bu projenin faaliyete geçmesi çok uzun zaman alacak öyle görünüyor.

hakan023
3 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 00:08

Diyarbakırın gelişmesi demek Elazığın gelişmesi demek. Elazığa yatırım gelmesi demek Malatyaya da yatırım gideceği anlamına gelir. Gelişirsek hep birlikte gelişecez Kocaeli Sakarya misali Adana Mersin misali. 3 şehirde güzel şehirler birbirine göre daha önde oldukları konular var geride oldukları konular var ama rahatlıkla söyleyebilirim ki Ankaranın batısında ki çoğu şehirden kat be kat güzel şehirlerimiz var çok fazla şehir görüp gezmiş birisi olarak söylüyorum. İnşallah daha fazla gelişir şehirlerimiz de ülkemizin gelişmesine katkı sunar



sayfa 5
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM