Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Mahmut Göksu
1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 09:12

Alıntı:
Bu yeni terminal binasına ait apron taslağı mıdır; tam kestiremedim de!...



Evet mevcut yeni terminal yani iç hatlar terminali.


mafakyanc

1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 10:25

Bir dakika: bu yeni terminal hem iç, hem de dış hat terminali olarak çalışmayacak mı?

Misafir f64

1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 12:40

iç ve dış hatlar ayrı olmayacak mı?



Mahmut Göksu
1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 12:45

Alıntı:
Bir dakika: bu yeni terminal hem iç, hem de dış hat terminali olarak çalışmayacak mı?


Eski terminal binası dış hatlar olacak.
Yeni terminal sadece iç hatlar için çalışacak.




(+)



Görsellerden belli olduğu üzere


mafakyanc

1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 13:58

Son bir sorum olacak: açıklaması varsa (veya duyumlar); bu yeni İç Hatlar Terminalinin yıllık yolcu kapasitesi ne kadarlık olacakmış?

Yunus65
1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 14:04

5 Milyon yolcu kapasiteli bir Terminal olacak sayın mafak bey.



mafakyanc

1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 22:02

Bilgiye teşekkürler Yunus65.

Bu ülkede zerre kadar ileriyi görebilirlik yok (maalesef); ya da "inşaat sektörüne" her daim iş çıkartabilmek amacıyla illa ki böyle davranılıyor....

Öncelikle, Gaziantep'a ayağını maalesef atamamış bir TC vatandaşı olarak sorayım: Bu yapılması tasarlanmış İç Hatlar Terminali bundan 5-6 yıl sonra büyütülmek zorunda kalırsa sağında solunda yeterli boş alan var mıdır? Malum: 5 milyon kapasiteli denen/tasarlanan bir terminal 6-6.5 milyon yolcuya kadar öyle ya da böyle hizmet verir ama sonrası ı-ıhhh! Bakın bugün İstanbul AHL ve Yeni İstanbul Havalimanlarının durumu. 2000 yılında hizmete girmiş AHL Dış Hatlar Terminali günümüze dek 2 kez büyütülüyor ve 2018-2019'da kapısına kilit vurlacak. Kimse kalkıp "20 yılı dolmamış bir tesise nasıl kilit vurursunuz" demiyor, benim gibi birkaç muhalif "burası benim vergilerimle yapıldı, nasıl kapatırsınız?!!!" deyince de neredeyse vatan haini ilan ediliyor!...

Şimdi gelelim esas konumuza. Bir havalimanının kapasitesini saptamak pek çok faktörün bileşkesidir, ama bunların başında pist kapasitesi ve terminal kapasitesi gelir. (Konuya ilgi duyanlar ltf. 3. Havalimanı başlığı altındaki son birkaç sayfayı ve oradaki uzunca mesajımı okuyabilirler!...) Terminal'in yolcu kapasitesi ise, yine çoklu faktörlere dayanır; hatta bunlar arasında orada mevcut tuvaletlerin dahi kapasite faktörü yer almakta. Ancak, doğrudan veya tek başına belirleyici faktör olmasa bile bu körük kapasitesi de belirleyici faktörlerden birisi oluyor.

Şimdi şöyle varsayımlar yapalım:
1) Gaziantep Havalimanı 06:00 - 24:00 saatleri arasında açıktır.
2) İç hat seferleri sadece dar gövdeli/tek koridorlu uçaklar tarafından icra edilir. (Örneğin: Airbus a320 ailesi, Boeing 737 ailesi, Embraer 175/195 ailesi, Bombardier CS1000/3000 ailesi gibi...) Bu uçakların %100 dolulukla inip kalktıkları varsayımıyla her uçağın 175 koltuklu olduğu da var sayılmaktadır.
3) Bu iç hat seferlerinde uçuş saatleri öyle ayarlanmıştır ki, her körük gün boyu 3 saatlik aralıklarla uçak bağlantı hizmeti verecektir. Daha açık bir ifadeyle, 1 Numaralı körüğe 06:00'da yanaşıp 07:00 ayrılan bir uçaktan sonra aynı körüğe 09:00'da ikinci uçak yanaşacaktır...

Buradan hareketle, sadece 1 körüklü bir meydanda, bir yılda (geliş ve gidişlerle beraber...):

6*365*175*2 = 766.500 yolcu'luk hareket olacaktır. (6=günlük körük kullanım sayısı, 365=bir yıldaki gün sayısı, 2=gidiş ve geliş)

Terminalde olacaksa, "remote-gate" veya "bus-gate" denilen yolcuların otobüsle alınıp uçağa götürüldüğü ya da yolcunun yürüyerek uçağa eriştiği düzenin bu terminalde olmayacağını (ya da bunun çok zorunlu hallerde kullanılacak 3-4 salon/kapı olarak bulunacağını) varsayıyorum.

Dolayısı ile 5 körüklü bir terminalde yıllık yolcu hareketi 3.832.500, 6 körüklüde 4.599.000, 8 körüklüde ise 6.132.000 olacaktır.

Dediğim gibi, bu kesin ve tek başına belirleyici bir kural değildir ama bir yaklaşımdır.

Burada DHMİ, apronda ve terminal ön tarafında yeterli yanaşma alanı/aralığı ve manevra sahası olmasına rağmen (bir tanesi geniş gövdeli dahi olmak üzere) 6 uçağın yanaşabileceği 6 körük yerine sadece 5 körüklü bir proje tadilatına gitmişse biliniz ki bu tamamen DHMİ tarafından yapılan bir tasarruf ve topu topu bir körüğün parasından kesinti yapmak sevdası/girişimidir.


ahmet sert
1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 22:25

Mafakyanc Bey; izninizle bir soru sormak istiyorum, hem Gaziantep hem de diğer terminal alanlarını da kapsayacak şekilde. DHMİ'nin her havalimanı için hazırladığı web sayfalarında terminal alanı büyüklüğü bilgisi veriliyor.Bu alan net yolcu bölümünü mü kapsıyor yoksa havalimanı bölgesinde yer alan mütemmimler de bu alanlara dahil mi?

mafakyanc

1 yıl önce - Sal 26 Eyl 2017, 23:28

Maalesef bu konuda hiçbir bilgim yok!...

Tahminim: "Terminal alanı" deniyorsa bu sadece terminal binasının brüt kullanım alanıdır; ama komple kullanım alanı. İdari bürolar vs. de dahil, yani sadece yolcuların ayak bastıkları yerler değil.

Ancak bunu, DHMİ'ye yazıp sorabilirsiniz... Bu tür soruları kısa zamanda cevaplıyorlar!


Mert Karakoyun

1 yıl önce - Çrş 27 Eyl 2017, 23:53

Gaziantep geç bile kaldı terminal binasında...



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM