Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Halkapınar-Otogar Raylı Sistem Hattı (Proje)
« önceki   123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 2
egebabacan
3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 00:05

Marmaray'da banliyö sistemidir
Ama İZBAN'dan tek farkı ivmelenme süresi
Marmaray daha çabuk ivmelenirken İZBAN araçları daha yüksek hızlara çıkabiliyor.
Banliyö uzun mesafeler için daha iyidir.
Metro ise yolcu sevkiyatının çok olduğu yerler için iyidir.


bluemet

3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 00:09

bu otogarın tasınacagı muhabbetini birisi ortaya attı sehir efsanesi gibi yayıldı oysaki öyle birsey yok
cünkü otogar zaten henüz belediyeye gecmedi(o yüzden berbat bir durumda) otogar yap islet devret ile yapıldı emin degilim fakat 3-4 yılı daha var sanırım belediyeye gecmesi icin
birde bazıları otogarı kemalpasaya filan gidecek diyorlardı oldu olacak ödemise bayındıra götürülsün



Ömer_KSK
3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 06:33

Alıntı:
Otogar'ın taşınacağından yola çıkarak,

Ankara'dan gelecek hızlı tren için otogar yerine istasyon yapılacağını düşünüyorum.

Böylece gelen metro hattı hızlı tren için kullanıldığı gibi, Işıkkent - Pınarbaşı tarafındaki sanayi çevresine hizmet veriyor olacak.

Tabi bir de Halkapınar'a yapılacak aktarma merkezi var. Hızlı tren buraya kadar gelecek şeklinde planlar var.

Hızlı trenin İzmir'e Menemen üzerinden bağlanacağı kesinleştiği için otogarın yerine YHT istasyonu fikri daha en başından çöküyor. Ayrıca bu karar Halkapınar-Otogar arasında planlanan karma raylı sistem projesinin (YHT+Banliyö Treni) de çöpe gitmesine neden oluyor.

Sonuç olarak, hızlı tren Halkapınar'a Menemen'den geçerek ulaşıyor. Halkapınar-Otogar arasındaki raylı sistem projesi de yalnızca hafif metro olacak şekilde kesinleşiyor. Pınarbaşı tarafına raylı sistemle ulaşım ise artık önceki sayfada belirttiğim fikirlere bağlı duruma geliyor.


AnL_95
3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 12:34

Hat Pınarbaşı üzerinden 4.Sanayi oradan da Evka-3'e uzatılmalı.

Belediye TCDD'den kiralamış olduğu kısmı 30 senelik bir plan ile yavaş yavaş terketmeli.
Önce Bornova-Halkapınar arasında kalan kısmı terketmek için;
"Çınarlı - Adliye - Manavkuyu - Bornova Merkez"

Daha sonra da Halkapınar - Basmane tarafını terk etmek için; "Halkapınar - Alsancak - Basmane" metroları projelendirilmeli.


Misafir 246

3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 12:58

Şuanki Otogar taşınmalı veya İstanbuldaki gibi farklı güzergahlara cep otogarları yapılmalı.
Namı diğer İZOTAŞ bize ters istikamette ve üniversite yıllarımda sinir ediyordu bizi.
Neden mi
Çünkü Torbalıda oturuyordum ve üniversitem Muğladaydı.
Otobüsler otobandan gittiği için Torbalıdan kalkıp 1 saatlik yolculuk sonrası Otogara varıp sonra otobüse binip tekrar aynı güzergahtan geri dönmek çok sinir bozucu ve vakit kaybı idi.
Sadece 2 saat zaman kaybı artı dolmuş için para ödemek ne kadar sçma.
Durum hala aynı.
Nefret etmiştim o dönem düşünsenize kuzeye para verip gidiyorsunuz 1 saat yol.
Sonra y
tekrar geri dönüyorsunuz otobüsle el sallama mesafesinden Torbalıdan geçiyorsunuz .
Zulüm resmen zulüm.



erkinalp
3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 13:33

AnL_95 demiş ki:
Daha sonra da Halkapınar - Basmane tarafını terk etmek için; "Halkapınar - Alsancak - Basmane" metroları

Orada zaten mevcut yol ile kesişmiyor. Viyadük ile gidiyor. Bornova-Halkapınar arası İZBAN'a terk edilmek istenirse Sanayi ve Bölge durakları iptal olur ve aralarında tek bir durak yapılmak zorunda kalınır.
Bornova-Ege Üniversitesi arasından eskisi gibi devlet yolu geçiş hakkı (bu durumda TCDD yolu) geçmez, onu bekleme. Bu metro hattı bile zor yapıldı.
246 demiş ki:
Sadece 2 saat zaman kaybı artı dolmuş için para ödemek ne kadar sçma.
Durum hala aynı.

Selçuk'a gidip oradan kalkan Muğla arabalarına binebilirsin. Böylece 2 saat yerine yarım saat zaman kaybetmiş olursun.


Misafir 5fb

3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 14:10

5 istasyonlu 5 kilometrelik bir metro hattı planlanmış demekki istasyonlar arası mesafe ortalama 1 km yapıyor
Bu metro hattı açıldığında otobüslerde de ciddi revizeye ihtiyaç var 555 gibi gereksiz hatlar kaldırılmalı yada 1 saatte veya yarım saatte bir sefer yapacak şekilde planlanmalı zaten metro var otobüse gerek yok aslında ama metronun geçmediği yerlere verilebilir o zaman da yarım saatte bir Seger yapacak şekilde revize edilir


Misafir 246

3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 14:41

Selçuktan muğlaya araba mı kalkıyor???

Bu dediğim 10 sene önceydi.
üniversite biteli 10 yıl oldu.
Ama hala aynı sorun gidenler söylüyorlar.
Geçenlerde Yatağana atanan memur bir arkadaşım da dedi taa izmire gidip bir daha Pamukkale veya kamilkoça binip geri muğlaya gidiyoruz üstüne 6 lira dolmuş parası da cabası diye


Twor1989
3 yıl önce - Sal 02 May 2017, 04:44

Hadi bakalım. Geç bile kalındı aslında

Mertcan95
3 yıl önce - Cum 05 May 2017, 12:18

Ve ayrıca otogar metrosunun projesinde ikiz tünelden aç-kapa tünel olarak değişiklik yapılması çok iyi oldu. Hem maliyeti düşer (pek fark olmazda) en önemlisi yapımı kolay olur.
Bu metro hattı projesinin ileride otogardan sonra, ışıkkent, pınarbaşı ve ambarlar sitesine kadar uzatılması mantıklı olur diye düşünüyorum. Oradan da kemalpaşa otobüsleri falan kalkar. Mesela.



En son Mertcan95 tarafından Cum 05 May 2017, 12:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


sayfa 2
« önceki   123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege