Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Halkapınar-Otogar Raylı Sistem Hattı (Proje)
123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 1
Anıl 95
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 16:04
İzmir Halkapınar-Otogar Raylı Sistem Hattı (Proje)


İzmir'de Halkapınar - Otogar Metrosu için süreç başladı

İzmir’de Halkapınar-Otogar Metrosu için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından proje hazırlandı ve ÇED süreci başladı. 30 ayda 4,5 kilometrelik hattın tamamlanması bekleniyor.

Üçkuyular-Narlıdere, Buca-Üçyol metro projelerinde ilerleme kat edilmesinin ardından gözlerin çevrildiği Halkapınar-Otogar projesi ile ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından hazırlanan proje, İzmir Valiliği’nden onay aldı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED süreci başlatıldı.

Metro, Halkapınar istasyonu'ndan başlayacak
Şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan 4,5 kilometrelik metro hattında 5 durak bulunacak. Halkapınar’da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilecek. Metro, Halkapınar İstasyonu’ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar’da sona erecek.

EGE Haber



Ömer_KSK
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 18:46

Hükümet bu hattı ileride Kemalpaşa ve Turgutlu'ya uzatmak üzere banliyö tren hattı olarak projelendirmeyip de mevcut metroya ek hafif metro hattı olarak projelendirdiyse o zaman 30 yıl ilerisine yönelik şöyle bir fikrim var:

- Halkapınar-Otogar hafif metrosu Otogar'dan sonra kuzeye doğru devam edip Ege Üniversitesi kampüsünün içinden geçerek mevcut Üniversite istasyonuna bağlansın.
- Üniversite-Evka 3-Bornova Meydan hafif metrosu Mustafa Kemal caddesini takip ederek Salhane banliyö tren istasyonuna kadar uzatılsın.
- İlk iki madde yapıldıktan sonra 1995 yılında arsası TCDD'den 50 yıllığına kiralanan mevcut Halkapınar-Bornova-Üniversite hafif metro hattı 50 yıllık süre sonunda banliyö tren hattına (İZBAN) dönüştürülsün ve Üniversite'den Kemalpaşa-Turgutlu'ya kadar uzatılsın. Böylece Üniversite aktarma merkezi olacak, ayrıca hem metro hem de banliyö tren hattı eskisinden daha işlevsel hale gelecektir.
- Buca metrosunun Çamlıkule'den Fuar İzmir'e kadar uzatılması durumunda Pınarbaşı'ndan Otogar ve Buca'ya kadar ayrıca bir metro hattı daha projelendirilsin. Böylece havalimanından otogara ekspres bir raylı sistem güzergahı ortaya çıkacaktır.



En son Ömer_KSK tarafından Pts 01 May 2017, 07:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Misafir e0b

3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 18:52

Metro olması iyi oldu banliyö fikri iyi değil bence Otogara metronun çoktan yapılmış olması lazımdı aslında



sezgin91
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 20:54

metro olması iyi tabiki hızlı sonuçta, banliyö ağır kalıyor

koseoglu korhan

3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 22:54

Otogar'ın taşınacağından yola çıkarak,

Ankara'dan gelecek hızlı tren için otogar yerine istasyon yapılacağını düşünüyorum.

Böylece gelen metro hattı hızlı tren için kullanıldığı gibi, Işıkkent - Pınarbaşı tarafındaki sanayi çevresine hizmet veriyor olacak.

Tabi bir de Halkapınar'a yapılacak aktarma merkezi var. Hızlı tren buraya kadar gelecek şeklinde planlar var.

Fakat hükümetin bu hattı banliyö olarak değil de metro olarak yapılandırmasının sebeplerini iyice araştırmak lazım.



Anıl 95
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 23:00

Otogarın taşınacağını kim söyledi size?
Böyle bişey gündemde yok şuan olması da saçma olur zaten otogarın yeri oldukça makul yerde şuanda
Taşınması için bir sebep yok yani


sezgin91
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 23:26

herkez otogarın taşnacağını söylüyor da yok böyle birşey, otogar şuan şehrin en iyi konumunda bulunuyor, hem hızlı trenler hemde ankara-izmir istanbul-izmir arasına yapılacak yeni otoyolların tam girişinde

egebabacan
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 23:35

Otogar niye taşınsın?
Konumu gayet iyi ve Türkiye'nin en büyük otogarlarından biri.
ADM Havalimanı ile İZOTAŞ arasına bir metro hattı kurmak daha mantıklı bence bu hat çok yolcu taşır ve masrafı kısa sürede amorti olur.







BİR DE BİR SORUM VAR BU HATTIN YAPILMASI KESİNLEŞTİ Mİ DPT'DEN İZİN ÇIKTI MI?


Nezih90
3 yıl önce - Pzr 30 Nis 2017, 23:51

Maalesef banliyö diyince insanlarımızda kötü bir hava oluşuyor. Ama aslında iyi işletilirse mesafe arttıkça banliyö daha avantajlı oluyor. Zor yerlerde gerekirse yer altından da gidebilir. Almanya başta olmak üzere bunun tonla örneği var.

Şayet metroya çevirilmiş ise, Işıkkent ve ilerisindeki sanayi yerleşimlerini demiryoluna bağlama opsiyonu ortadan kalkacağı için kötü olmuş. Bu durumda Ömer beyin dediklerine tamamen katılıyorum. O zaman eski TCDD hattı geri alınıp mutlaka Kemalpaşa üzerinden demiryolu bağlanmalı. Erkin beyin hızlı tren başlığında bahsettiği Çeşme demiryolu da yapılırsa, Halkapınar merkezli ve dört ana kollu güzel bir banliyö ağı oluşmuş olur. Yalnız belediye metroyu niye öyle yapmış onu anlamadım. Hatta bakım ve araç depolarının yerleri tam bir skandal bence. Biraz işin kolayına kaçmışlar gibi. Ama liman ile 3.bölge deposu arasındaki alan galiba yapılaştırılmaya başlanmış, belki zaman içinde taşınırlar. Halkapınar garı projesini görmek isterim çünkü durum yeni Viyana garına benziyor ki çok güzel bir örnek o bence. Umarım fırsatı biz de iyi değerlendiriliriz.
Gerçi metro olmuş diyoruz ama Marmaray ve Balray'a hafif raylı sistem/hafif metro diyen bir idarede var , o yüzden bekleyip görmek lazım.


Anıl 95
3 yıl önce - Pts 01 May 2017, 00:01

Alıntı:
Marmaray ve Balray'a hafif raylı sistem/hafif metro diyen bir idarede var

Gerçekten varsa bunlara metro diyen açıkçası bilmediğindendir diye tahmin ediyorum
Yoksa banliyö ve metroyu bu işten biraz anlayan birisi karıştırmaz



sayfa 1
123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege