Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 20
Mehmet0660
5 ay önce - Cum 24 May 2019, 05:29

csr trene ne yüklersen öyle gider tren son istasyona geliyor diğeri makaslarda çıkacak çıkıyor makası tek ediyor sistem 30/60 saniye sonra bekleyene müsade ediyor halbuki terk eden çoktan diğer istasyona varıyor bile bombaridieri le ankaray trenleri asla kıyas bile götüremez

erendpt

5 ay önce - Cmt 25 May 2019, 17:08

Alıntı:
Yalnız o yavaşlık trenden mi kaynaklı yoksa sistemden mi?

Çünkü dikkatimi çekti metro trenleri önce bir harekete geçiyor, sonra sabit hızda gidip en arka vagon da istasyondan çıkınca tam gaz yapıyor. (Ya da onun gibi bir şey).

Zaten Bombardier setler de Ankaray'a göre yavaştı.

Bir de metro da trenler kapıyı kapatınca yaklaşık 5 sn falan bekliyor fakat bu durum Ankaray'da yok.

Ancak bu olay Bombardier setlerde de vardı. Yani trenden ziyade sistem kaynaklı olabilir.

Sorun hem sistemden hem trenlerin kalitesizliğinden kaynaklı. CSR'ların duruş / kalkış arasında harcadığı süre çok fazla. Kapılar geç açılıp geç kapanıyor. Çok fazla bekliyor.
Ayrıca Bombardier setlerin seriliğine de erişemiyor CSR'lar. Ankaray trenlerini CSR'lara tercih ederim . Gürültülü ama en azından hızlılar. Tabi bunun sinyalizasyon ile de büyük ilgisi var.



Tunç D.

5 ay önce - Pzr 26 May 2019, 00:08

Alıntı:
Sorun hem sistemden hem trenlerin kalitesizliğinden kaynaklı. CSR'ların duruş / kalkış arasında harcadığı süre çok fazla. Kapılar geç açılıp geç kapanıyor. Çok fazla bekliyor.
Ayrıca Bombardier setlerin seriliğine de erişemiyor CSR'lar. Ankaray trenlerini CSR'lara tercih ederim . Gürültülü ama en azından hızlılar. Tabi bunun sinyalizasyon ile de büyük ilgisi var.


Bence hattın tamamen yazılımıyla alakalı. Peron hızı 40 KM olarak belirlenmiş, bu yüzden tren perondan çıkarken hızlanmak için son vagonun çıkmasını bekliyor, öyle hızlanıyor.
Bana kalırsa da esas sorun bu. Muhtemelen perona girişte güvenlik amacıyla 40 KM ile giriyor ancak trene atlayan yine atlar, o yüzden peron içi hızın 60 KM/S olması daha mantıklı. (İstanbul’daki hatlarda peron hızı genellikle 60 KM)
Bunun için tabi ki de en temel çözüm peron kapısı yapılması olacaktır, ancak onu da yapmak için muhtemelen her istasyonun 1’er ay kapatılması gerekecektir, hazır istasyonlar kapatılmışken Karayalçın döneminde yapılan Kızılay - Batıkent arasındaki istasyonların bütünüyle tadilattan geçmesi oldukça isabetli olacaktır. (Tadilattan kastım istasyonların kozmetik anlamda yenilenmesi. Eskiden kalma istasyonlar oldukça kötü durumda ve yakın zamanda açılanlara göre oldukça boğuk kalıyor.)

40 KM olayı önceden de vardı. Ancak Bombardier’ler CSR kadar hızlı ivmelenemediği için son vagon çıktığında ancak 40 KM’ye ulaşmış oluyordu, burada kaybettiği zamanı da kapıların seri açılıp kapanmasıyla kazanıyordu.
CSR’lerin de tam tersi, kapılar yavaş açılıp kapanıyor ancak istasyona giriş ve çıkış hızları yükseltilirse Bombardier ile üç aşağı beş yukarı aynı sürede varacaktır.

Ankaray oldukça farklı bir sistem, metronun aksine oldukça basit bir mantıkla işliyor. Kırmızı ise dur, yeşil ise geç.
Otomatik mod vs. yok, tamamiyle manuel bir şekilde çalışıyor, ayrıca bildiğim kadarıyla hat boyu hız limiti sabit, 70 KM olması lazım. Bu yüzdendir ki makinistler gerçekten olması gerektiği gibi hızlı kullanabiliyorlar.
Sistem olarak İstanbul’un M1A-B hatlarına çok çok benziyor.
Hatta Ankaray vagonları da o hattaki ABB setlerine kapı düzeni bakımından oldukça benziyor, tek vagonda 4 çift kapı mevcut.
Ancak ABB’lerin kapıları daha geniş olduğu için gördüğüm kadarıyla iniş-binişler çok daha seri oluyor.


erendpt

5 ay önce - Pzr 26 May 2019, 14:43

Ufak tefek eklemeler yapmak istiyorum :

Alıntı:
Bence hattın tamamen yazılımıyla alakalı. Peron hızı 40 KM olarak belirlenmiş,

Hızın 40KM olarak belirlenmesinin tek faydası rüzgar... Özellikle Demetevler istasyonunda tren gelirken resmen kasırga çıkıyor 60KM hıza ayarlanırsa istasyon içinde ufak çaplı doğal afetler görülmeye başlar
Alıntı:
Ankaray oldukça farklı bir sistem, metronun aksine oldukça basit bir mantıkla işliyor. Kırmızı ise dur, yeşil ise geç.

Blok Sinyal diye biliyorum. Bana kalırsa en güzeli. Sisteme gerek kalmadan hızlıca yolcu taşımacılığı yapılabiliyor. M1-2-3 ise ATO Mod yani tamamen sistem ile çalışıyor. Yavaşlığın diğer bir nedeni.
Alıntı:
CSR’lerin de tam tersi, kapılar yavaş açılıp kapanıyor ancak istasyona giriş ve çıkış hızları yükseltilirse Bombardier ile üç aşağı beş yukarı aynı sürede varacaktır.

Ekstradan Yenimahalle Makası - Batıkent Makası ve İvedikten sonraki ray bozukluğunun da halledebilirlerse sefer sürelerinde ciddi bir kısalma olacaktır.
Alıntı:
hazır istasyonlar kapatılmışken Karayalçın döneminde yapılan Kızılay - Batıkent arasındaki istasyonların bütünüyle tadilattan geçmesi oldukça isabetli olacaktır.

Hem görünüş açısından hem de dayanıklılık açısından M1 istasyonları kötü durumda. Çoğu yağmur yağdığı zaman içeriye su alıyor... Görüntülerini ve pis tavanlarını saymıyorum bile...

Bombardier H6'ların ve M1'in sökülen sinyalizasyon sistemi (Thales Seltrac) de ATO Modda çalışabiliyorken neden sinyalizasyonu değiştirdiler ? Varolan sinyalizasyon çok güzel çalışıyordu zaten. Yine aynı şekilde trenler mesafeye göre hızlarını azaltıp arttırabiliyorlardı. Sefer aralığının 120 saniyeye kadar düştüğüne PİK saatte birkaç kez denk gelmiştim. Şuankinin ne avantajı var eskiye göre ?
Birileri beni bilgilendirsin


Tunç D.

5 ay önce - Pzr 26 May 2019, 14:59

Alıntı:
Bombardier H6'ların ve M1'in sökülen sinyalizasyon sistemi (Thales Seltrac) de ATO Modda çalışabiliyorken neden sinyalizasyonu değiştirdiler ? Varolan sinyalizasyon çok güzel çalışıyordu zaten. Yine aynı şekilde trenler mesafeye göre hızlarını azaltıp arttırabiliyorlardı. Sefer aralığının 120 saniyeye kadar düştüğüne PİK saatte birkaç kez denk gelmiştim. Şuankinin ne avantajı var eskiye göre ?
Birileri beni bilgilendirsin


Thales Seltrac sistemi sabit bloğa dayalı bir sistem olduğu için zaman zaman trenler arasında ölü bölge olmasına neden olabiliyordu.
Bu da hat uzatılınca yeteri kadar efektif çalışmamasına neden olurdu.

(Ölü bölge nedir diye açıklamak gerekirse, mesela 2 tren arasındaki güvenli mesafe 100 metre ve blok mesafesi 150 metre ise, tren bloğu terkederken komple işgal edeceği için güvenli mesafeden daha fazla mesafeyi kapatabiliyor.)

Şu anki sistem de esasında gayet güzel, ancak dediğim gibi peron hızlarının artırılması şart. Muhtemelen böyle yapılırsa rüzgardan dolayı hattı kullanan yolculardan yoğun şikayet gelecektir ama hattın efektif kullanımı için bu şart.



erendpt

5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 05:59

Alıntı:
Şu anki sistem de esasında gayet güzel, ancak dediğim gibi peron hızlarının artırılması şart. Muhtemelen böyle yapılırsa rüzgardan dolayı hattı kullanan yolculardan yoğun şikayet gelecektir ama hattın efektif kullanımı için bu şart.

Yanlış anlaşılmasın , ben sırf bombardierlar'ın da servis vermesi açısından değiştirilmesine karşıydım. Thales S. ve yeni sinyal sisteminin tam olarak farklarını bilmiyor(du)m.
Kapı açılma hızı , peron hızı , bazı yerlerdeki kısıtlamalar ve genel hız arttırılırsa tadından yenmeyecek bir hat M1...


muzaffer gurcan
5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 06:12

Tamam, madem vagonların yenilenmesine karşı
çıkıyorsunuz, o zaman ilave vagonlar gelsin ama
bir durak boyunca yeteri kadar uzun ve geniş. Niye
bir iki tane daha gelmesini istiyorsunuz ki? Sizce
yeterince geniş ve yeterli değil mi bu Ankaray'ın
vagonları? Geriye iki ihtimal kalıyor: Ya modernize
edilir, ya da tamamen yenilenir. Benden söylemesi.


Mehmet0660
5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 16:42

bence yenilensin çünki iniş biniş uzun sürüyor ve çok ses alıyor içine ve oturma düzeni metro gibi olabilir

Mehmet0660
5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 16:49

tunç D bu yeni sistemde makas geçişleri uç istasyonlar koru ve osb de geçişler çok 15 km hızında üstelik tren makası terk ettiği halde diğer tren bekliyor gitmek için istasyona açil olarak 3 nokta var iyileşmesi gereken kızılay makas 35 de değil 25 km ile giriş yapılıyor batıkent makas çok yavaş ivedik akköprü viyadük yenimahalle makasları daha saymadım orannın hali zaten öyle komple sökülüp akm makas gibi beton olmalıki 60 km ile geçsin bunun için de 20 en az gün metro kapanmalı yazın olabşlir yoksa tın tın gitmeye devam eder 22 yıllık hatta doğru düzgün bakım yok

En son Mehmet0660 tarafından Çrş 29 May 2019, 17:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Tunç D.

5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 17:32

Alıntı:
bunun için de 20 en az metro kapanmalı yazın olabşlir yoksa tın tın gitmeye devam eder 22 yıllık hatta doğru düzgün bakım yok


Hazır kapanmışken Akköprü viyadüğe de el atsalar iyi olur, Koru yönü oldukça yavaş geçiyordu orayı.

Ancak bana kalırsa hattı kapatmaya gerek yok, Yenimahalle’den Macunköy ve AKM yönlerine doğru tek hat işletmesi yapılarak da Yenimahalle’deki makaslar yenilenebilir.
Oradaki sorunun daha ziyade ahşap traverslerden kaynaklandığını düşünüyorum, onun yerine beton travers yerleştirilirse sorun kalmaz diye düşünüyorum.



sayfa 20
« önceki   123 ... 192021 ... 232425   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet