Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 19
Tunç D.

2 ay önce - Cmt 18 May 2019, 19:10

Alıntı:
Ekşi Sözlük'te bu konuyla ilgili bir yazı gördüm. İlginç iddialar var bu uzatmayla ilgili.


Bence bu da yeterli bir sebep değil. Madem öyle, sinyalsiz aç trenler depo alanına gider gibi gitsin, depo girişinde trenler birbirini görmeden Söğütözü istasyonuna giriş yapmasın.
Ayrıca Aselsan ile ortak çalışma yürütülüp yerli sinyalizasyon sisteminin ilk uygulamasını Ankaray hattında yapabilirler.
Sistem kurulana kadar mevcut sinyal ve dediğim yöntemle, sistem kurulduktan sonra da Söğütözü istasyonunu kapsayacak şekilde bir bütün olarak açabilirler.


levente
1 ay önce - Sal 21 May 2019, 09:58

bu iddia bana anlamsız geldi. ankaray hattının metro hattı ile birleştirilmesi söz konusu değil ki. alt tarafı mevcut hattı, rayları uzatarak (ki raylar da döşenmiş durumda) a noktasından b noktasına getiriyorsun. ankaray üzerindeki trenler söğütözü'nde metro hattının rayları üzerine geçmeyecek sonuçta. Bu nedenle bu iddia hiç aklıma yatmadı.

ceyhunyor
1 ay önce - Sal 21 May 2019, 12:22

Aklıma gelen başka bir ihtimalse araç yetersizliği yüzünden açamıyor da olabilirler, çünkü duyduğum kadarıyla yoğun saatlerde araçlar ancak yetiyormuş. Hesapladığım kadarıyla da araçlar ikili diziler hâlinde ancak 6 dklık frekansa yetiyor. Söğütözü-Aşti uzatması kısa gibi gözükse de yavaş geçilmesi gereken bölge gibi. Süreyi uzatarak frekansı azalacağından yoğunluğu arttırabilir. (11 tane 3'lü dizi, hat gidiş-dönüş yaklaşık 24 dk)



muzaffer gurcan
1 ay önce - Çrş 22 May 2019, 20:32

Alıntı:
Aklıma gelen başka bir ihtimalse araç yetersizliği


Bunun vagon yetersizliğiyle ne alakası var? Zaten
AnkaRay, adı üstünde, Ankara'nın ilk ve tek hafif raylı
sistem hattı olduğu için vagon yetersizliği sıkıntısı
yok. Ama vagon değişikliği yapılsa çok iyi olur. Ne de
olsa neredeyse 25 yıllık vagonlar kullanılmaktadır.


Tunç D.

1 ay önce - Çrş 22 May 2019, 21:11

Alıntı:
Bunun vagon yetersizliğiyle ne alakası var? Zaten
AnkaRay, adı üstünde, Ankara'nın ilk ve tek hafif raylı
sistem hattı olduğu için vagon yetersizliği sıkıntısı
yok. Ama vagon değişikliği yapılsa çok iyi olur. Ne de
olsa neredeyse 25 yıllık vagonlar kullanılmaktadır.


Vagonlar gayet kaliteli, daha uzun yıllar idare edebilecek düzeyde.
Ancak hattın kesinlikle ama kesinlikle vagon eksiği mevcut. 2-3 sene öncesinde neredeyse her gün kullanıyordum, pik saatlerde inanılmaz bir yığılma oluyordu.



Volkan vd
1 ay önce - Prş 23 May 2019, 19:47

[url=]
adamlar aylarca hazırlandıktan sonra. Bir gecede 2 metro hattını 3.5 saate birleştiriyorlar. Sinyalızasyon eski sistem calışırken herşey hazırlanır bir gecede sistem değiştirilir. Bu uzatmanın açılmaması birşeylerin yetersizliği değil bu işin yapılmak istenmemesi[/url]


Mehmet0660
1 ay önce - Prş 23 May 2019, 22:29

tunç ankaray kullanan biri olarak vagon yetersiz kapı aralıkları çok seyrek iniş biniş yavaş oluyor yeni setler gelebilir



Tunç D.

1 ay önce - Prş 23 May 2019, 23:36

Alıntı:
tunç ankaray kullanan biri olarak vagon yetersiz kapı aralıkları çok seyrek iniş biniş yavaş oluyor yeni setler gelebilir


Geçenlerde ABB’nin 2018 yılı faaliyet raporunu okudum.
Orada hedeflerin arasında Ankaray ve Metro hatlarına platform kapısı yapılmasının planlandığı yazıyordu.
Bildiğim kadarıyla belediyenin yakın zamanda Ankaray setlerini değiştirme gibi bir planı yok, eğer ki kapı sistemi yapılırsa yeni setler gelse bile kapı düzeni mevcut setlerle aynı olacaktır.
Ancak ileride yeni set alımı gündeme gelirse, bunun yerine aynı CSR’lerde olduğu gibi daha geniş kapılı setler tercih edilebilir.

(Dipnot ekleyim ;
Metro hatlarında kullanılan CSR ve Bombardier setlerin kapı konumları aynı. Sadece CSR’ler burunlu oldukları için kapıdan sonra daha az boşluk varmış gibi görünüyor.)


erendpt

1 ay önce - Cum 24 May 2019, 01:28

O beğenmediğiniz 25 senelik Ansaldo Breda setler (Ankaray setleri) , CSR'lara taş çıkartır. Tamam gürültülüler , konforsuzlar ama çok seriler. Ankaray kullandıktan sonra metroya aktarma yapın. Dediğimi anlayacaksınız.
Ekstradan , Bombardier'larda CSR'lara taş çıkarır (M1 kullanılmış olan setler). Anlatmaya çalıştığım : Yeni gelecek trenlerin aynı CSR'lar gibi yavaş olabilme ihtimali. Eğer hatta vagon ilavesi yapılacak olsa bile , eskilere dokunulmamalı. Bunun en basit örneğini M1'de görüyoruz. CSR'lar pik saatlerde yoğunluğa yetişemiyor.


mert amg
1 ay önce - Cum 24 May 2019, 01:50

Yalnız o yavaşlık trenden mi kaynaklı yoksa sistemden mi?

Çünkü dikkatimi çekti metro trenleri önce bir harekete geçiyor, sonra sabit hızda gidip en arka vagon da istasyondan çıkınca tam gaz yapıyor. (Ya da onun gibi bir şey).

Zaten Bombardier setler de Ankaray'a göre yavaştı.

Bir de metro da trenler kapıyı kapatınca yaklaşık 5 sn falan bekliyor fakat bu durum Ankaray'da yok.

Ancak bu olay Bombardier setlerde de vardı. Yani trenden ziyade sistem kaynaklı olabilir.



sayfa 19
« önceki   123 ... 18192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet