Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
osman yörükoğlu
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 10:41

Alıntı:
 dakika önce - 10:09 (bugün) 

O Yeşilçam döneminde ve şimdi bile çekilen Türk filim ve Dizileri genelde inançsız ve sol kesimden olan yönetmen,recisörler tarafından çekilmiştir Din ve Din İslam hep kötülenmiş aşağılanmış,hocalar kötülenmiş ve hoca tipleri karekterleri bilerek çirkin ve tipsiz uygun olmayan kişilerden seçilerek yani böyle bir din adamı hoca olurmu dedirtecek şekilde yapılmıştır.


Kesinlikle dediğiniz gibi.Mesela Sakar Şakir filminde mahalledeki başroldeki karakterlerin neredeyse hepsi içiyor.Yani içmeyen bir kişi bile yok.Bu direkt belli.Kemal Sunal ,Gardrop Fuat ,Marmara Kazım lakaplı adam fötr şapkalı adam şu şeker çuvalını kaldıramayan adam başroldekilerin hepsi içiyor.Bakkal yani Şener Şen'in babası Ali Şen hacı lakaplı adam ise bakkalda hep hile hurda yapıyor.Pirinçe taş karıştırıyor.Malın mülkün üzerine konmaya çalışıyor.Yeğeni olan Kemal Sunal'ın arkasından iş çeviriyor vs.Mahalledeki diğer karakterler de bu adamı sevmiyor dalga geçiyorlar.Yani Yeşilçam ya da Türk sineması dediğimiz filmlerin sunduğu şey belli namaz kılan dindar olan kötü ,dolandırıcı gösteriliyor.Ha güldürüyor mu güldürüyor ama biraz da bu yönü var.


En son osman yörükoğlu tarafından Cum 04 Ağu 2017, 10:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


UĞURÖZ
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 10:50

O zaman araştır bakalım neden kötü gösterilmiş hacılar?

https://indigodergisi.com/2015/12/kemal-sunal-zav ...-filmleri/

Bu yazıyı okumanı tavsiye ediyorum.


osman yörükoğlu
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:04

Alıntı:


O zaman araştır bakalım neden kötü gösterilmiş hacılar? 


Yazıda hacı veya din bile geçmiyor.Sadece sosyo ekonomik düzenden bahsediyor.Sen hacılar neden kötü gösterilmiş diyorsun.Önce kaynak verdiğin yazıyı bi oku.

Tüm hacılar veya dindar olanlar dolandırıcıymış yalan söylemiş o yüzden kötü gösterilmiş.Sanırım istediğiniz cevap buydu


önery

3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:05

Alıntı:
Mesela recep, Şaban, ramazan. Bu isimler bile dalga amaci olmuş. Biraz araştırdım.

mesela tatar ramazan var. ramazan ismiyle dalga mı geçilmiş yani ? ramazan karaketerinin nasıl biri olduğunu anlatmama gerek yok.
şaban ismide kemal sunalın karakterleriyle özdeşleşmiş bir isim.
bakın filmelerine, o dalga geçmek amacıyla seçilmiş dediğiniz karakter hep masum, içinde kötülük olmayan, haksızlığa uğramasına rağmen sonrasında hep haklı olduğu ortaya çıkan bir karakter olmuştur.
o kadar şeye rağmen sonunda da hep kazanmıştır...

Alıntı:
Bakkal yani Şener Şen'in babası Ali Şen hacı lakaplı adam ise bakkalda hep hile hurda yapıyor.Pirinçe taş karıştırıyor.

ee ? yani hacca gidenin böyle şeyler yapmayacağının garantisi mi var yani ?
yok mu böyle tipler ?
cumayı kaçırmayan ama işçinin fazla mesaisini silen, sigortasını az yatıranlar yok mu ?
Alıntı:
Yeşilçam ya da Türk sineması dediğimiz filmlerin sunduğu şey belli namaz kılan dindar olan kötü ,dolandırıcı gösteriliyor

üç kağıtçı filminde devletin din görevlisinin de sahnesi var. bak bakalım gerçekten kötü gösterme var mı ?


lirik
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:17

Eski filmlerde aileler birbirine daha sıkı bağlanıyor, mahalleli sürekli birlik halinde birbirini koruyup kolluyor..Şimdiki film/dizilerde eşlerini aldatanlar, yengesine sarkanlar vs vs....eski filmler daha güzelmiş bence..



güney 01

3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:18

Adam haci hocaya takmis yesilcamin anlatigi gorunmesi gereken yerleri anlatmis burda yok efendim haciyi hocayi kotu gosteriyorlar diyor nasil bi beyin yapisi var arkadasm sende filmde mesaj veriyor dogru ama baska yerinle izleyip yorumlama gozunle beyninle izle yorumla.

güney 01

3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:20

Iste bunu kimse anlamiyor ''lirik'' kardesim adam haciya hocaya takmis eski filmlerde simdiki filmlere bak eniste baldiza baldiz enisteye kayiyor diziye bak ya verilen mesaja bakk buna bisey de diyorsaniz

osman yörükoğlu
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:22

Alıntı:
mesela tatar ramazan var. ramazan ismiyle dalga mı geçilmiş yani ? 
şaban ismide kemal sunalın karakterleriyle özdeşleşmiş bir isim. 


ee ? yani hacca gidenin böyle şeyler yapmayacağının garantisi mi var yani ? 
yok mu böyle tipler ? 
cumayı kaçırmayan ama işçinin fazla mesaisini silen, sigortasını az yatıranlar yok mu

üç kağıtçı filminde devletin din görevlisinin de sahnesi var. bak bakalım gerçekten kötü gösterme var mı ? 


Yahu neyi anlamıyorsun.Tatar Ramazan ismini kullanan bir film var .Onu da Kemal Sunal çekmemiş başkası çekmiş.Peki Kemal Sunal'ın filmlerinin neden isminde yarısı Şaban olarak geçiyor.Adam kasıtlı olarak seçmiş işte.Halkın da çok koyduğu bir işim değil halbuki.Ama amaç belli millet birbiriyle dalga geçerken bile Şaban diyorsa Kemal Sunal bu bizim bu isimle dalga geçmemizi başardı işte daha ne.

Yahu hacca giden dolandırıcı olmaz olamaz dedik mi.Kendin çal kendin oyna .Peki sol görüşlü sosyalist birisi yalancı dolandırıcı olamaz mı.

Cumayı kaçırmayan işçisinin fazla mesaisini silen sigortayı eksik yatıran yok mu demişsin de sol görüşlü olup da bunları yapan yok mu.Solcular yapmaz demi .Şimdi sidik yarışı mı yapalım.

Üç kağıtçı filminde devletin din görevlisi var diyorsun da kaç filmde bi tane öyle düzgün dindar adam


osman yörükoğlu
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:27

Alıntı:
Adam haci hocaya takmis yesilcamin anlatigi gorunmesi gereken yerleri anlatmis burda yok efendim haciyi hocayi kotu gosteriyorlar diyor nasil bi beyin yapisi var arkadasm sende filmde mesaj veriyor dogru ama baska yerinle izleyip yorumlama gozunle beyninle izle yorumla. 


Yalan mı neredeyse tüm yeşilçam filmlerinde dini kötü gösterme çabası var görmüyormusunuz.Valla siz başka yerinizle izleyip beyninizle izlemiyorsunuz ki gerçeği görmüyorsunuz


En son osman yörükoğlu tarafından Cum 04 Ağu 2017, 11:31 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


osman yörükoğlu
3 yıl önce - Cum 04 Ağu 2017, 11:28

Alıntı:
Eski filmlerde aileler birbirine daha sıkı bağlanıyor, mahalleli sürekli birlik halinde birbirini koruyup kolluyor..Şimdiki film/dizilerde eşlerini aldatanlar, yengesine sarkanlar vs vs....eski filmler daha güzelmiş bence.. 


Şimdiki birbirini aldatanlar sarkan diziler çok güzel diye bir cümlem varsa buyur göster.



sayfa 3
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET