Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara Başkent'e 7 yeni yol
123 ... 111213   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1

Sizce bu yollar gerekli mi?
Evet gerekli. 76.0%  76.0%  [79]
Hayır gerekli değil. 24.0%  24.0%  [25]
Toplam Oy : 104

omer584
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 13:43
Ankara Başkent'e 7 yeni yol


Alıntı:
Ankara trafiğini rahatlatmak için 27.5 kilometrelik 7 yeni yol projesi hayata geçirilecek. ODTÜ arazisinin altından geçecek 2.5 kilometrelik yolu da içeren projelerle ilgili konuşan Başkan Gökçek, “ODTܒde aç-kapa için izin çıkmazsa masraflı da olsa tünel sistemini seçeceğiz yapacak başka bir şey yok” dedi.

Ankara içerisinde trafiği rahatlatmak için toplam 27.5 kilometre uzunluğunda 7 yeni yol yapılacak. Proje kapsamında ODTÜ arazisi altından 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 2.5 kilometre uzunluğunda bir yol geçecek. Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, ODTÜ arazisinden geçecek yolla ilgili aç-kapa sistemine izin çıkmazsa tünel sistemini seçeceklerini belirtti. Gökçek, “Yeni bir atılım yapıyoruz. Plan aralık ayı içinde tamamen çıkacak ve 4 ayda bitirmeyi hedefliyoruz” dedi. Bulvarlar sayesinde Ankara trafiğinin rahatlayacağını kaydeden Gökçek, “Bazı kesimler ‘İstediğiniz kadar yol açın, şehircilik mantığında bu işlerin halledilmesi mümkün değil’ diyorlar ve gidiyorlar yürütmeyi durdurma kararı alıyorlar. İnsanlara ‘araba alma’ mı diyelim” açıklamasında bulundu. Gökçek yapılması planlanan yeni yollarla ilgili şu bilgileri verdi:

TÜNEL VEYA AÇ-KAPA YÖNTEMİ

“Bu yollar, Bilkent Entegre Sağlık Kampüsü çevresinde hem hastane kampüsünün bölgeye getireceği trafik yoğunluğunu azaltmak hem de bazı alternatif yol güzergâhları oluşturmak amacıyla yapılacak. Bu doğrultuda hastane kampüsü etrafında yeni yollar ve katlı kavşaklar yer alacak. Bilkent Entegre Sağlık Kampüsü’nün güneyindeki yeni yol ile 1071 Malazgirt Bulvarı’nı bağlayacak olan ve ODTÜ arazisi içinden geçecek olan 2 gidiş 2 geliş 2.50 kilometre uzunluğunda bir yol yapacağız. Böylece Balgat-Öveçler bölgesinin sağlık kampüsüne ve diğer alternatif bulvarlara bağlantısının sağlanmasını planlıyoruz. ODTÜ arazisinden geçen kısmını üniversite yönetimi ile görüşmemizden sonra çıkacak sonuca göre aç-kapa veya tünel yöntemiyle yapacağız. Aç-kapa için izin çıkmazsa masraflı da olsa tünel sistemini seçeceğiz yapacak başka birşey yok.

KONYA YOLU’NA ALTERNATİF AKS

Şehrimizin kuzey-güney aksı olan Konya Yolu’na alternatif bir bulvar olması amacıyla Bilkent–İncek–Gölbaşı Yolu üzerinde yeni yapılacak olan ODTÜ Kavşağı ile Gölbaşı bağlantısını sağlayacak, Konya Yolu’na alternatif bir aks oluşturacağız. Bu yol; 14 kilometre uzunluğunda ve 4 gidiş 4 geliş olacak. Hastane kampüsünün güneyinde 50 metre genişliğinde yaklaşık 2,5 kilometre uzunluğunda 4 gidiş 4 geliş olmak üzere yeni bir yol açılacak. Bu yol Botanik Bahçesi içerisinden 500 metrelik tünel ile projelendirildi. Zırhlı Birlikler içerisinden de 4 kilometrelik yeni yol ile Sabancı Bulvarı’nı, Bağlıca Bulvarı’na bağlayacağız. Zırhlı Birlikler içinden açacağımız yeni bulvar ile hem Eskişehir Yolu istikametini hem de Etimesgut ve Sincan ulaşım güzergâhlarını her iki yönde de büyük oranda rahatlatacağız.

BULVARLAR BİRBİRİNE BAĞLANIYOR

Hastane yerleşkesinin batı bölgesinde ise Eskişehir yolu ile bağlantılı olarak 1,7 kilometre uzunluğunda 50 metre genişliğinde 4 gidiş 4 geliş yeni bir yol daha açılacak. Hacettepe Kavşağı’nın öncelikle Sabancı Bulvarı’nda buradan da Ankara Bulvarı’na bağlanmasının sağlanması amacıyla 1,7 kilometre uzunluğunda yol yapılacak. Bilkent Kavşağı’nı da öncelikle Sabancı Bulvarı’nda buradan da Ankara Bulvarı’na bağlayacağımız 1,1 kilometre uzunluğunda yeni bir yol daha planlıyoruz. Bu yolları alt geçit, U dönüşleri ve köprülerle rahatlatacağız.”


http://www.hurriyet.com.tr/baskente-7-yeni-yol-40309867

Şahsi fikrimi söyleyeyim; Evet yeni yollar aça aça şehir trafiği çözülemez, asıl çözüm toplu taşıma ve raylı sistem. AMA özellikle Bilkent hastanesi çevresine inşaa edilen sağlık kampüsünü düşünürsek bu yollar çok gerekliydi. Gökçek'i desteklemem ama bu işte ona hak veriyorum.

Olay şu ki Angora Bulvarı'nı kullanan birisinin Balgat Öveçler'in doğusuna yani şehir merkezine gitmesine olanak veren tek yol Eskişehir yolu. Haliyle Hacettepe köprüsünde hem buradan gelenler hem Eskişehir yolunun kendisinden gelenler bir darboğaz oluşturuyor ve trafik tıkanıyor. Aynı şekilde Balgat Öveçler Malazgirt bulvarından şehrin batısına gitmenin tek yolu da gene Eskişehir yolu. Bu durumda da ODTÜ kavşağı tıkanıyor. Bu arada bu 2 kritik nokta arasında kalan Bilkent Köprüsü de ayrı bir cehennem hani bilen bilir bilmeyene de anlatmak bir ömür sürer. Önemli not; SS bulvarını "kavşağı olmayan Söğütözü-Ümitköy/Zırhlı birlikler arası ekspress bir yol" gibi düşünün. Eğer ODTÜ altından tünel geçer, Bilkent Sağlık kampüsünde adam akıllı kavşak yapılır ve Angora bulvarına bağlanırsa;

1. Eskişehir yolu rahatlar.
2. Eskişehir yoluna alternatif olur. Her devlet büyüğünün katıldığı cenazede/namazda Eskişehir yolunu kapatmaları vs için iyi olur.
3. Eskişehir yolundaki bakanlıklara arkadan ulaşma şansı verir
4. Botanik önündeki 82 radarından kurtuluruz
5. Üniversiteler birbirlerine bağlanır.
6. Hastanelere ulaşım acayip rahatlar. Artık trafikte takılan ambulans sirenini daha az duyarız.

Bilkent-İncek-Gölbaşı bulvarını nereden geçirecekler bilmiyorum. Tek aklıma gelen olasılık Bilkent ve Hacettepe arasından geçen ve Beytepe köyünü şehre bağlayan köy yolu. Şaka değil bildiğiniz tek şerit çökük köy yolu. Bu yol üzerinde de yola çok yakın kurum binaları evler bahçeler vs var bakalım nasıl çözecekler.

Tek beni üzen şey hazır yapıyorken tüneli 3 şerit yapmaları. İleride işe yarar.


Serkan Berk
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 13:55
ABKB


Ankara Büyükşehir Karayolları Belediyesi



Yoların 5'ine EVET.
YOLLARIN 2'sine HAYIR.


omer584
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 13:58

Serkan bey hangilerine evet hangilerine hayır?



Nezih90
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 14:08

Herhalde yanlış saydım ama ben 5 tane saydım. Aslında biri haritada tam olarak nereleri, nerelerden geçicek şekilde çizerse daha anlaşılır olabilir.

Mert_0683
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 14:52

Evet hepimiz toplu taşıma ve metrolara ağırlık verilsin istiyoruz ama uydudan şehre baktığımızda görüyoruz ki şehrin şehiriçi yol ağı da henüz olması gerektiği gibi değil. Bir çok ana yolun doğru düzgün alternatifi yok. Bu yollar şehiriçi ağı ideal seviyeye taşır. ODTÜ ile kavgaya da gerek yok, aç kapayı filan bıraksın, doğrudan tünelle geçsin kampüs arazisini, kampüsün bütünlüğü bozulmasın, bazı şeyler için fazladan para harcanması israf sayılmaz.

Yapabilirse Gökçek'in son 10 senede yaptığı bir kaç faydalı icraattan birisi olur.


Misafir ca2

12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 15:10

Çok basit önlemlerle trafik rahatlayabilir, bu yollara 10 yıl daha ihtiyaç kalmaz.
"Yetmiyor" denen yolların kritik yerlerine kamera koyun, orada tıkanıklık yaratan taksileri dolmuşları vb. engelleyin ve cezalandırın, trafik su gibi akacaktır.
Altı üstü 10 tane noktaya kamera koyacaksınız, mesela Armada, Cepa, ODTÜ, Aşti, Öveçler kavşakları.
100 milyon liraya yol yapmadan önce 100 bin lira harcayıp çözmeyi deneyin, hem verilen cezalardan gelir elde edersiniz.
Yolu işgal eden olduktan sonra ne yapsanız farketmez, 5 şeritli yol da yapsanız 4 şeridini taksici vale dükkan sahibi vs işgal ediyor. Önce mevcut yolları tam kapasite kullanın, yetmediğine sonra karar verin.



Misafir 780

12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 15:26

anadolu bulvari ve şaşmaz bulvari gibi eskisehir ve istanbul yolunuda birleştirmeleri gerekir.

Cemoli D18
12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 15:27

Yol medeniyettir.
Her yol kendi trafiğini üretir.
Yol yapılmazsa olan trafik ve yoğunluk artar.
Mevcut yollara alternatif yollar yapılması iyidir.
Bugünü değil yarını da düşünmelisin belediye ve devlet olarak.
Toplu taşıma da gelişmesi. Karayolu da...


emre karaca

12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 15:29

Yol medeniyettir de sorunun yolla değil de toplu ulaşımla çözülebileceğini anlayan bi zihniyet ve vizyon lazım. Metro 6 lıya dönmeye başlamış umarım havalimanın metrosunun da temeli bir an önce atılır.

Misafir c87

12 ay önce - Pzr 18 Arl 2016, 15:50

2.5 km yol yapacak; masrafli ama mecbur kalirsak tunel yapacagiz diyor. Koca belediyenin 2.5 km tunel yapacak parasi yok mu? Sunun konusulmasi bile abes.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 111213   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet