Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Berktuğ
site denetçisi

4 yıl önce - Prş 08 Arl 2016, 14:14
Bursa Sıcaksu Tüp Geçidi


ŞEHRİN İKİ YAKASI TÜNELLE BAĞLANIYOR
Alıntı:
- BURSARAY HATTI NEDENİYLE YILLAR ÖNCE BAĞLANTISI KESİLEN SICAKSU, SIRAMEŞELER VE ALEMDAR BÖLGELERİ İLE ÇEKİRGE, MURADİYE VE KÜKÜRTLÜ BÖLGESİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TARAFINDAN ANKARA YOLU ÜZERİ KAPLICALAR MEVKİİNE YAPILACAK TÜNELLE BİRBİRİNE BAĞLANACAK.
- ÇEKİRGE, MURADİYE VE KÜKÜRTLÜ BÖLGESİNDEKİ VATANDAŞLAR YAPILACAK TÜNELİ KULLANARAK, SOĞANLI, ALEMDAR BÖLGESİNE GEÇİP, BURADAN ÇELEBİ MEHMET BULVARINI DA KULLANARAK ŞEHİR İÇİ TRAFİĞE GİRMEDEN MUDANYA’YA HEM DE YILDIRIM’A KOLAYLIKLA ULAŞABİLECEKLER.
- BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI RECEP ALTEPE, İKİ YAKA ARASINDAKİ ULAŞIMIN ANCAK MERİNOS VE ACEMLER KAVŞAKLARI İLE SAĞLANDIĞINI HATIRLATARAK, BİRBİRİNDEN KOPUK OLAN İKİ BÖLGENİN YAPILACAK TÜNEL SAYESİNDE BAĞLANACAĞINI VE ULAŞIM AÇISINDAN DA ÖNEMLİ BİR SORUNUN ORTADAN KALDIRILACAĞINI BELİRTTİ.








Bursaray hattı nedeniyle yıllar önce bağlantısı kesilen Sıcaksu, Sırameşeler ve Alemdar bölgeleri ile Çekirge, Muradiye ve Kükürtlü bölgesi Büyükşehir Belediyesi tarafından Ankara yolu üzeri kaplıcalar mevkiine yapılacak tünelle birbirine bağlanacak. Çekirge, Muradiye ve Kükürtlü bölgesindeki vatandaşlar yapılacak tüneli kullanarak, Soğanlı, Alemdar bölgesine geçip, buradan Çelebi Mehmet Bulvarını da kullanarak şehir içi trafiğe girmeden Mudanya’ya hem de Yıldırım’a kolaylıkla ulaşabilecekler. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, iki yaka arasındaki ulaşımın ancak Merinos ve Acemler kavşakları ile sağlandığını hatırlatarak, birbirinden kopuk olan iki bölgenin yapılacak tünel sayesinde bağlanacağını ve ulaşım açısından da önemli bir sorunun ortadan kaldırılacağını belirtti.

Bursa’da ulaşımın sorun olmaktan çıkması hedefiyle raylı sistem, yeni yol ve yol genişletme ile köprü ve kavşak yatırımlarına ağırlık veren ve yatırım bütçesinin 3’te 2’sinden fazlasını ulaşıma ayıran Büyükşehir Belediyesi, alternatif projelerle kent içi trafiği rahatlatmaya devam ediyor. Bu çalışmalar kapsamında 1998 yılında Bursaray hattı inşaatı nedeniyle karayolu bağlantısı kesilen kentin güney kesimi ile kuzey kesimi şimdi sıcaksu bölgesine yapılacak tünelle birbirine bağlanacak. Sıcaksu, Sırameşeler, Alemdar Mahalleleri ile yolun üstünde kalan Çekirge, Muradiye ve Kükürtlü Bölgeleri, kaplıcalar mevkiine yapılacak tünelle birbirine bağlanacak. Yolun 5 metre altından delerek yapılacak 12 metre genişliğinde ve 40 metre uzunluğundaki tünel, şehrin iki yakasını birbirine bağlayacak. Daha önce iki bölgenin Merinos ve Kavşaklarından sağlanan bağlantısı da doğrudan bu tünelle sağlanmış olacak. Hem yaya hem de araç geçişine uygun olarak inşa edilecek tünelle, Çekirge, Kükürtlü ve Muradiye bölgelerinden gelen vatandaşlar, doğrudan Sırameşeler ve Alemdar’a buradan da Çelebi Mehmet Bulvarı’na bağlanarak, Mudanya ve Yıldırım istikametine kolaylıkla ulaşabilecekler.







Video:



Yılların beklentisi
Tünelin yapılacağı sıcaksu bölgesinde projenin müjdesini veren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, iki bölgenin birbirine bağlanmasında Bursaray’ın önemli bir engel olduğunu, ancak bölge halkının yıllardır beklentisi olan konunun tünelle çözüme kavuşacağını söyledi. Proje hazırlıklarının tamamlanma aşamasına geldiğini ifade eden Başkan Altepe, “Sadece Merinos ve Acemler Kavşakları ile bağlantı sağlanan bu iki bölge, artık tünelle birbirine bağlanmış olacak. İki yaka birbirine tünelle bağlanıyor. Çekirge, Muradiye ve Kükürtlü’de yaşayan hemşerilerimiz buradan kolaylıkla Soğanlı, Alemdar ve Sırameşeler bölgesine geçecekler. Çelebi Mehmet Bulvarına bağlanıp Mudanya ve Yıldırım’a ulaşabilecekler. Çelebi Mehmet Bulvarının Beşyol Kavşağı ve devamında Acemler bağlantısı çalışmalarımız sürüyor. Doğuya ve batıya gitmek isteyenler böylelikle alt yolu da ulanabilecekler. Böylelikle şehir içi trafiğinde önemli bir rahatlama olacak” diye konuştu.

Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/sehrin-iki-yakasi-tunelle ...ber/22910/

Bence buna tünel değil de aynı Şükraniye'deki gibi tüp geçit ya da menfez desek daha iyi olur.


Omerbursa
4 yıl önce - Prş 08 Arl 2016, 14:35

-Metro hattının yer üzerinden gitmesi tarih boyunca her zaman hatadır..

-Ve ne acıdır ki ...

-İstanbul yolumuzda aynı hatanın kurbanı oldu..

-Böyle basit projelerle günü kurtarmayı çalışıyoruz sonra ne yazıkki...

-Benim yıllar önce Bursalı ünlü gazeteci A.Emin Yılmaz' a yazdığım bir mail vardı..

-Bu bölgeyle ilgili..

-Önerim şu idi :

-Merinosa kadar yer altından gelen metro hattında ne hikmetse Merinos sonrası yer üzerine çıkıyor malesef..

-Acemleri rahatlatmak adına..

-Acil olarak :

-Kültürpark - Alemdar -Paşaçiftili (yanılmıyorsam Acemler'e kadar 3 istasyon )

-Yerin altına alınmalıdır!

-Böylece Acemlere kadar yol her iki yönde 1'er şerit artırılmalıdır..

-Ve şuan tüp-menfez yapılacak yere ise yonca tipi kavşak önermiştim...


Misafir 1fb

4 yıl önce - Prş 08 Arl 2016, 15:30

Anahtar cümle işte burada:"Tünelin yapılacağı sıcaksu bölgesinde projenin müjdesini veren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, iki bölgenin birbirine bağlanmasında Bursaray’ın önemli bir engel olduğunu"...Burada bir duralım.Bakın ne de güzel koymuş teşhisi Sayın Altepe.Neymiş demek ki?"Yer üstünden yapılan raylı sistem şehri adeta bölüyor"..Geliyoruz bir önceki paylaşımda ömerbursa rumuzlu üyenin de vurguladığı gibi Yalova Yolu Caddesine..Gün gelecek yapılan T2 hattı da aynı sorunların kaynağı olacakken göz göre bu projede ısrar edilmesine ne demeli?Diyebilirsiniz belki Yalova Yolu'na beşyol kavşağı yapılacak,buttim kavşağı hali hazırda var,panayır kavşağı yapılacak..Ama gün gelecek çok değil 10 seneye bile kalmadan o kavşaklar da şu anki orhaneli kavşağına benzer bir hal alıp trafik sıkışıklığının temeli olacaklar.Ne diyelim artık.

Berktuğ
site denetçisi

4 yıl önce - Cum 09 Arl 2016, 16:43

RAYLI SİSTEMİN BÖLDÜĞÜ İKİ ANA ARTERDE TÜNEL FORMÜLÜ
Alıntı:
Anımsıyoruz da… Bursaray ilk planlandığında, Merinos-Acemler arası bugün toplayıcı servis yolu olarak kullanılan ve yolun güneyindeki binaların önünden geçmesi düşünülmüştü. Bu bölüm, Erdem Saker döneminin üzerinde en çok durduğu konulardandı.



Çünkü…
Rahmetli Teoman Özalp dönemindeki planlamayla toplayıcı servis yolundan ve binaların önünden gitseydi, Kükürtlü’den inip caddeye çıkan tüm cadde ve sokakların önünü kesecek, hepsini çıkmaz sokak ve cadde haline getirecekti.

O nedenle…
“Kenti boydan boya ikiye bölüyor” tartışmaları göze alınarak, hattı yolun ortasından geçirme kararı verildi.

Ne var ki…
Merinos-Acemler arasındaki caddenin ortasından geçen Bursaray gerçekten de Çin Seddi gibi yolu bölünce, kentin Batı bölgesinin kuzey-güney ilişkisi tamamen ortadan kalktı.
Güneyden gelip kuzeye inen, ya da kuzeyden gelip güneye çıkan araçlar Acemler ya da Merinos kavşaklarını kullanmak zorunda kaldılar.

Üstelik…
Bursa’nın trafik sirkülasyonu, Bursaray’ın planlanıp inşaatının başladığı 1990-2000 döneminden çok daha fazla.

İşte…
O bağlantı eksikliğini gidermek ve Merinos-Acemler arasında yolun altını ve üstünü birleştirmek için Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin talimatıyla harekete geçildi.

Projeye göre…
Ankara Yolu üstünde Şükraniye ile Sarı Cami arasında yapılan tünelin bir benzeriyle caddenin kuzeyi ve güneyi birbirine bağlanacak. Bağlantı noktası da Sıcaksu’da Romatem’in yanındaki alan olacak.
Çekirge ve Kükürtlü’den gelen araçlar tüneli geçip Soğanlı-Alemdar bölgesine ulaşabilecekler. Tabakhaneler’den gelenler de, çevre mahallelerle birlikte tünelden Çekirge ve Kükürtlü’ye çıkabilecekler.
Tünel için bu noktanın seçilmesinde, Tabakhaneler’de planlanan turizm projesi etkili oldu.

Yanı sıra…
Merinos-Acemler arasında raylı sistemin böldüğü yola çözüm ararken ders de çıkaran Büyükşehir Belediyesi yakın gelecekte Terminal Tramvay Hattı nedeniyle aynı sorunu yaşayacak İstanbul Caddesi için de önlem geliştirdi.

Buna göre…
Gençosman Kavşağı’nın hemen altında, Beşyol Kavşağı’nın ise üstünde, halen U dönüş yapılan noktaya da Sıcaksu gibi tünel yapılacak.

O tünel de…
İstanbul Caddesi’nin Batı’sında ve Demiryolu Caddesi’nin altında bulunan Gazi Caddesi ile yolun Doğu yakasındaki Telaltı mıntıkasını alttan bağlayacak.

Böylece…
Sıcaksu’da –kuzey-güney ve İstanbul Caddesi’nde doğu-batı bağlantılarıyla raylı sistemin böldüğü iki yola çözüm getirilecek.

Tüneller için yol kapatılmayacak!
Bursa’nın son dönemine damgasını vuran en kritik sorun olarak karşımıza trafik çıkıyor. İnsanlar öylesine bunaldılar ki, sorunu çözmek için harekete geçildiğinde bile “Aman yine yollar kapatılacak, daha kötü olacak” tepkisi veriyorlar.

O nedenle…
Şimdiden yüreklere su serpen bir bilgi verelim.
Gerek Sıcaksu’da, gerek İstanbul Caddesi’nde yolun altından geçip karşıya bağlanacak tünel geçişler için yol kapatılmayacak. 12 metre genişliğinde planlanan tüneller yerin 5 metre altından delme yoluyla açılacağı için, çalışma sırasında yoldaki trafik etkilenmeyecek.

Kaynak: http://www.olay.com.tr/yazarlar/ahmet-emin-yilmaz ...mulu/7693/

Tüneller şimdiden hayırlı olsun.


Bursaray
4 yıl önce - Cum 09 Arl 2016, 23:06

çok önemli bir yatırım merkezden merinos bölgesine hiç girmeden divan otele inip bu tüneli kullanıp çmb yi kullnarak yapılacak paşa çiftliği bağlantısıyla nilüfere ve yunuseli bölgesine direk gidilebilinecek merinos acemler arasında yük dengelerini değiştirecek bi proje bence ana yolu kullanmaya gerek kalmadan 2.bi alternatif oluşmuş olacak merkeze giderkende gelirkende



En son Bursaray tarafından Cum 09 Arl 2016, 23:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


UfukRaifoğlu
4 yıl önce - Cum 09 Arl 2016, 23:10

Çok geç kalınmış projeler bunlar.20 sene önce yapılması gerekenler şimdi yapılıyor.İş işten geçtikten sonra.

Misafir 0be

4 yıl önce - Cum 09 Arl 2016, 23:26

ufuk arkadasimizin dedigi gibi cok gec kalmis bir proje, daha yapilmadan tikanmis bir tunel görüyorum ufukta... hic olmamasindan iyidir yinede bence...

Mert Akgün
4 yıl önce - Pts 12 Arl 2016, 17:16

bursarayın yolun ortasından gitmesine ne kadar kızsak da bu gün sinyalizasyonsuz bir anayol kullanmamızın en büyük sebebi de ortadan giden raylı sistemdir. raylı sistem şehri ikiye bölmeseydi belki hala trafik lambası olan yerler olacaktı ankara caddesinde. ikinci olarak bende bursarayın yerin altından gitmesini isterim ama maalesef ne o kadar zenginiz, ne de yöneticilerimiz o kafada.

tünel konusunda bence hatalı bir yere yapılmakta. daha ortada bir yerlerde olsa daha verimli olur gibime geliyor. çünkü merinos kavşağına oldukça yakın bir mevkide. yada bir tane daha yapılmalı.


mustafaguler
4 yıl önce - Sal 13 Arl 2016, 10:17

Alıntı:
tünel konusunda bence hatalı bir yere yapılmakta. daha ortada bir yerlerde olsa daha verimli olur gibime geliyor. çünkü merinos kavşağına oldukça yakın bir mevkide. yada bir tane daha yapılmalı.


Oraya yapılmasının en büyük nedeni bence maliyet. Biraz daha Sırameşeler'e doğru yapılmaya kalkışılsa istimlak etmeleri gereken bina sayısı artacak.

Bu geçit bence en azından yarım yonca şeklinde yapılmalı


Misafir b35

4 yıl önce - Pzr 29 Oca 2017, 18:40

Bu tunel eski Gökçen Plaza nın yeniden aktif hale gelmesini saglar mi acaba?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara